mboost-dp1
Skal der være pickels i en cheeseburger?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
vandfarve (152) skrev:Sig mig, unge mand, hvor befinder De Dem på nuværende tidspunkt?
Lige pt. på et Marriott hotel i Rochester, NY. Har brugt det meste af året i US og Canada, og skal blive her året ud.
Kan ske jeg tager et par år herovre med L.A. som base, men det afhænger af om jeg kan blive enig med virksomheden omkring de enkelte detaljer.
vandfarve (150) skrev:"Fortsat god dag"
Den sætning skær mig i hjertet.
Fremmede har absolut ingen idé, om hvordan din dag har været, indtil de mødte dig. I den forkerte situation kan den opfattes direkte provokerende.
Jeg er mere til "Ha' en go' dag" eller "Go' weekend" eller lignende.
Mnc (161) skrev:Den sætning skær mig i hjertet.
Fremmede har absolut ingen idé, om hvordan din dag har været, indtil de mødte dig. I den forkerte situation kan den opfattes direkte provokerende.
Hvis du er så nærtagende, så burde du hverken sidde i kassen eller bevæge dig rundt i offentligheden uden en støttepædagog, med al respekt.
Jeg har sagt det bogstaveligt tusinder af gange, og jeg har aldrig oplevet problemer (udover de kække personer, der med et glimt i øjet har bemærket det samme som du).
Derimod er det åbenbart blevet en trend at påpege, hvor forkert det er at sige det og bla bla bla. Til det kan jeg kun sige en ting:
Hvor er det synd for dig, at du opfatter det sådan; tag en kiks.
Gør jeg heldigvis heller ikke. :Pvandfarve (163) skrev:Hvis du er så nærtagende, så burde du hverken sidde i kassen
George Carlin skrev:I have a very low tolerance level for stupid bullshit
^
En gang imellem lykkedes det mig at slippe ud af badeværelsesvinduet. :)vandfarve (163) skrev:eller bevæge dig rundt i offentligheden uden en støttepædagog, med al respekt.
Folk er for velopdragne idag. :|vandfarve (163) skrev:Jeg har sagt det bogstaveligt tusinder af gange, og jeg har aldrig oplevet problemer (udover de kække personer, der med et glimt i øjet har bemærket det samme som du).
vandfarve (163) skrev:Derimod er det åbenbart blevet en trend at påpege, hvor forkert det er at sige det og bla bla bla. Til det kan jeg kun sige en ting:
Hvor er det synd for dig, at du opfatter det sådan; tag en kiks.
Ligger du inde med nogen?
Har endnu ikke spist morgenmad, så et par enkelte skulle jeg nok kunne klemme ned.
Ansatte på fx Statoil får faktisk at vide at de ikke må sige "fortsat" da de netop ikke ved hvordan personens dag har været indtil videre.vandfarve (163) skrev:Hvis du er så nærtagende, så burde du hverken sidde i kassen eller bevæge dig rundt i offentligheden uden en støttepædagog, med al respekt.
Men jeg er enig med dig, det er mærkeligt :)
Mnc (164) skrev:Ligger du inde med nogen?
Har endnu ikke spist morgenmad, så et par enkelte skulle jeg nok kunne klemme ned.
Uh! Jeg har halvanden pakke Prince-kiks i mit skab. De er fra i går, så stadig friske.
Hent dem på Møntergade, Kbh K. ;)
Magten (165) skrev:Ansatte på fx Statoil får faktisk at vide at de ikke må sige "fortsat" da de netop ikke ved hvordan personens dag har været indtil videre.
Der er jeg netop så revolutionær, at jeg nægter at følge råd som det. En hilsen á la "fortsat god dag" kan misforstås, men den kan alle andre hilsner i den grad også. Derfor, hvis man vil misforstå "fortsat god dag"-hilsnen, så vil man også misforstå samtlige andre hilsner, og så er vi tilbage ved udgangspunktet.
Jeg siger det derfor gerne konsekvent, og så må det være op til folk at finde ud af, hvorvidt jeg vil det bedste eller ej for dem. Mnc vil nok sige noget andet, men jeg er sgu også en gammel, sur stodder...
vandfarve (163) skrev:Jeg har sagt det bogstaveligt tusinder af gange, og jeg har aldrig oplevet problemer (udover de kække personer, der med et glimt i øjet har bemærket det samme som du).
På vej ud af indkørslen kører jeg min elskede kat over. Det gør det fanme ikke nemmere at få børnene til at holde kæft i bilen på til min kones begravelse, deres mor. Da begravelsen osv. er overstået og vi skal hjem, vil bilen ikke starte. Ungerne er i forvejen utrøstelige, og jeg skal høre på deres forbandede tuden i 3 timer inden falck når frem. Alle andre fra begravelsen tog afsted før mig, så jeg er alene om det. Da falck-bilen endelig når frem, lykkes det fyren både at ridse og bule min bil. Da han læser bilen af rammer han kattens gravsted, mens børnene kigger på. Jeg har fået nok, nu skal jeg have en pause. Bil, falck, børn, kat, fuck it all. Jeg går en tur. På min vej kommer jeg forbi en kiosk, og smutter ind efter en lille cola. Jeg har 50 øre for lidt, og går tomhændet derfra.
På vej ud af døren hører jeg ekspedienten: "Fortsat god dag". Jeg siger intet, går bare videre.
TLDR: Dem som har et problem med det, har nok ikke lyst til at snakke om det, og lader som ingenting. Been there, done that, many times. Dog ikke helt som beskrevet ovenfor.
vandfarve (166) skrev:En hilsen á la "fortsat god dag" kan misforstås
Måske. Jeg forstår det sådan her:
"Din dag har været god indtil nu, og jeg håber for dig at den bliver ved med at være det."
(Eller "det står der jeg skal sige, personligt er jeg fucking ligeglad", men lad os se bort fra det.)
Eller er det en af de ting der ikke skal forstået bogstaveligt? Som når folk siger "på torsdag om 8 dage" om mandagen. Om 8 dage er det tirsdag, glatnakke. Hvis du ikke gider tælle, så sig dog "torsdag i næste uge".
XorpiZ (167) skrev:I princippet kan "Ha' en god dag" vel også være stødende, hvis man f.eks. ved, at man skal i retten senere for at idømmes 30 dages fængsel eller sådan.
Selv om du forventer en dårlig dag, er der vel ikke noget forkert i at jeg ønsker/håber at du har en god dag?
Den kan også tolkes at du skal have en god dag, fra det her tidspunkt og ikke som fortsættelse fra tidligere.
myplacedk (171) skrev:Selv om du forventer en dårlig dag, er der vel ikke noget forkert i at jeg ønsker/håber at du har en god dag?
Hvis man er goth, emo eller lign., så kan der måske være det. :D
I øvrigt er jeg ligeglad med om folk siger "Fortsat god dag" eller "Ha' en god dag" til mig. Meningen er, forhåbentlig, god i begge tilfælde og at foretrække fremfor "Fuck dig, dit fede svin".
Hvis du har haft fornøjelsen af at blive ekspederet af mig, så har du haft en god dag. Det siger sig selv.
Mnc (161) skrev:Jeg er mere til "Ha' en go' dag" eller "Go' weekend" eller lignende.
Hader når de siger det, Man ved jo de siger det pr automatik. ligesom wowspillere siger "Gz/Grats"
Smiley (173) skrev:Den kan også tolkes at du skal have en god dag, fra det her tidspunkt og ikke som fortsættelse fra tidligere.
Ikke som jeg forstår "fortsat", og ordbogen er enig med mig:
"nu som før; stadig; uafbrudt"
Så må vi være ovre i det jeg nævnte tidligere, med at man mener noget andet end man siger.
myplacedk (181) skrev:vision-dk (179) skrev:Skal der være pickels i en cheeseburger?
Er I ikke lidt offTopic? :-)
Er det oprindelige emne ikke temmelig uddebateret alligevel? ;-)
Muligvis. Havde bare efterhånden lidt svært ved at se relevansen af diskussionen ift. emnet......men hey det var kun en kommentar til retningen af diskussionen, ingen brok herfra. ;-)
Min søster blev kørt ned en dag på vej i skole. Jeg tror at min mor er på arbejde (hun lå og snorkboblede efter en 24 timers vagt på sygehuset), og sygehuset kunne ikke få fat på hende på sygehuset (sammen sygehus, btw). Der bliver derfor sendt to betjente ud til hjemmeadressen (gamle dage btw, hvor politiet havde tid til den slags). Min mor bliver jo rædselsslagen da hun ser to uniformerede i døråbningen. De siger så, at min søster (min mors datter btw) er blevet kørt ned, har ikke brækket noget, har fået en flænge i panden, men ellers er okay. Da de vandrer af sted igen siger de: "Ha' en fortsat god dag!"
Min mormor mistede sin mand (min morfar btw) for nogle år tilbage. Hjertestop formodes det, omend størstedelen af deres børneflok nægtede obduktion (min mormor og morfra fik 9 børn btw). Min mormor har selvfølgelig bedemanden ude for at planlægge begravelsen. Da bedemanden går siger han: "Ha' en fortsat god dag!"
Cool stories, bro. And true.
Also, jeg har altid ment det som: "Du har måske haft en lortedag, og det rager mig en høstblomst, men jeg håber at du fra dette tidspunkt får en god dag!"
myplacedk (170) skrev:Eller er det en af de ting der ikke skal forstået bogstaveligt? Som når folk siger "på torsdag om 8 dage" om mandagen. Om 8 dage er det tirsdag, glatnakke. Hvis du ikke gider tælle, så sig dog "torsdag i næste uge".
Det er et udtryk. Deal with it.
SlettetBruger (177) skrev:Hader når de siger det, Man ved jo de siger det pr automatik. ligesom wowspillere siger "Gz/Grats"
Da jeg sad i kassen mente jeg det faktisk. Af samme grund sagde jeg ikke det samme til to kunder i streg (du vil være forundret over hvor mange måder der er at sige farvel på), og helst ikke det samme indenfor fire kunder (så de ikke hørte den samme farvelbesked blive sagt 4 gange).
Alrekr (183) skrev:Det er et udtryk.
At det er et "udtryk" betyder ikke andet, end at mange mennesker siger det. Det gør det ikke mindre ukorrekt eller dumt. Bare mere normalt.
Alrekr (183) skrev:Also, jeg har altid ment det som: "Du har måske haft en lortedag, og det rager mig en høstblomst, men jeg håber at du fra dette tidspunkt får en god dag!"
Så sig "hav en god dag" i stedet, i stedet for at kopiere andres fejl.
myplacedk (184) skrev:At det er et "udtryk" betyder ikke andet, end at mange mennesker siger det. Det gør det ikke mindre ukorrekt eller dumt. Bare mere normalt.
Den danske ordbog er dig uenig.
myplacedk (184) skrev:Så sig "hav en god dag" i stedet, i stedet for at kopiere andres fejl.
Nu forholder det sig sådan, at jeg faktisk observerede kunderne, om de i forvejen var glade og friske, før jeg brugte 'fortsat' - tror ikke at jeg har sagt det til nogen som blev stødte, og hvor der ikke passede på din forståelse. Min mening ville alligevel være den samme.
Ha en fortsat god dag!
Alrekr (185) skrev:Den danske ordbog er dig uenig.
Lige det udtryk er lidt svært at påstå er ukorret i sig selv. Der mangler jo nogle ord for at det giver mening i sig selv.
Alrekr (185) skrev:Nu forholder det sig sådan, at jeg faktisk observerede kunderne, om de i forvejen var glade og friske, før jeg brugte 'fortsat'
Det hjælper meget på sagen. :)
Alrekr (185) skrev:Ha en fortsat god dag!
:-P
vandfarve (166) skrev:Mnc (164) skrev:Ligger du inde med nogen?
Uh! Jeg har halvanden pakke Prince-kiks i mit skab. De er fra i går, så stadig friske.
Hent dem på Møntergade, Kbh K. ;)
Måske lige i overkanten, fra ~Vordingborg, for nogle kiks. :\
Slagelse er også lige langt nok for kiks med chokolade, selvom det frister. :P
You're welcome. :D
-
Jeg så en lille halvbuttet knægt der også sku' med bussen i morges. Jeg ser til min skræk at han har fivefingers på... Endnu værre, når vi skal stige på bussen viser det sig, at det er en trunte. :(
Can't unsee!
Og så er der tøsebarnet jeg er begyndt at snakke med for et par dage siden - hvor det viser sig, efter en smule facebook lurking, at hun dælme også render i fivefingers.
The apocalypse is near...
vandfarve (189) skrev:Damn you, Mnc!
You're welcome. :D
-
Jeg så en lille halvbuttet knægt der også sku' med bussen i morges. Jeg ser til min skræk at han har fivefingers på... Endnu værre, når vi skal stige på bussen viser det sig, at det er en trunte. :(
Can't unsee!
Og så er der tøsebarnet jeg er begyndt at snakke med for et par dage siden - hvor det viser sig, efter en smule facebook lurking, at hun dælme også render i fivefingers.
The apocalypse is near...
Fucking fivefingers. Det er fanneme starten på enden. De annoncerer også for lortet, der findes både unisex og ham/hende modeller - wat? Who cares, you gonna look like an ass either way.
Yoga, Herbalife, fivefingers - det gør ikke godt for en skid, men der er alligevel en stor flok retards, der står klar til at smide penge efter lortet. Til forskel fra yoga og Herbalife har fivefingers dog den fordel, at man kan udpege lortespassermongolerne ude i offentligheden, så man meget hurtigt ved, hvem der er så hamrende snotfuckingdumme, at man ikke behøver at bruge tid på dem.
Ndrskv (10) skrev:I en hjemmelavet cheeseburger, skal der bostongurka i... Selvfølgelig sammen med Bacon, løgringe & noget Jack D / Budweiser BBQ sauce.
Den ville jeg godt smage :-)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.