mboost-dp1

Overvejer du at modificere din PS3-Firmware?

Gå til bund
Gravatar #1 - Cavort
6. jan. 2011 17:51
Har ingen PS3? :s
Stemte 'Nej'.
Gravatar #2 - Nightcover
6. jan. 2011 17:54
Cavort (1) skrev:
Har ingen PS3? :s
Stemte 'Nej'.
Lad være med at svare?

Nej jeg 'overvejer' ikke at modificere min PS3. Jeg har bestemt mig. (og svaret er stadig nej)
Gravatar #3 - Erroneus
6. jan. 2011 18:27
Nej, jeg gider ikke risikere et PSN ban, bruger online funktionerne en del. Jo det kunne da være sejt med en firmware der f.eks. kunne afspille mvk filer direkte, men så er det godt der findes andre løsninger; transcode/mux, ps3mediaserver, popcorn osv.

Jeg syntes faktisk det er lidt ærgerligt den er blevet hacked, fordi Sony er næppe kloge nok til at forstå de skal bruge gulerod i stedet for pisk, så nu kan de bruge alt deres tid på "system improvements" i deres firmware updates og lege katten efter musen.
Gravatar #4 - Elgaard
6. jan. 2011 20:29
Stemte nej.

Har tænkt mig at udskifte min PS3 til en Boxee Box, når der engang er nogle forhandlere der får den hjem.

Var det kommet lidt tidligere havde jeg sikkert overvejet det, da jeg stort set kun har brugt PS3en som medie center - ikke noget den er specielt god til fra Sony's side.

Der kommer med garanti noget godt modent Medie Center software med tiden, men nu har jeg læst så meget positivt om Boxee, at det vil jeg ikke vente på.
Gravatar #5 - paradise_lost
7. jan. 2011 07:35
Havde downgradet min firmware til 3.41 for at kunne køre backup spil fra hd. Men var ikke muligt med GT5, da firmware 3.5+ er påkrævet der. Så var nød til at opgradere.

Det er dog altid muligt at downgrade igen så længe man ikke opdaterer til 3.55 eller nyere
Gravatar #6 - Krydolph
7. jan. 2011 08:48
Kunne godt overveje kopispil...

Men hvad jeg godt kunne tænke mig var noget der gjorde den mere anvendelig som mediaserver... altså understøttelse af flere codecs end den har nu, og en nem og ligetil måde at filerne over på den via netværk (Er der det nu, for jeg fandt den aldrig da jeg lige havde fået den, og har ik ledt siden)
Gravatar #7 - AlienDarkmind
7. jan. 2011 11:01
Stemte nej, piratkopiere kun activisions ting en sjællent gang i mellem, og har ikke brug for et mediecenter da jeg har min pc. Så ingen grund til det fra min side af.
Gravatar #8 - siliankaas
7. jan. 2011 12:11
Nix, kan ikke se hvorfor jeg skulle?
Kommer aldrig til at installere noget linux på den alligevel.
Gravatar #9 - qed
7. jan. 2011 12:16
Krydolph (6) skrev:
Er der det nu, for jeg fandt den aldrig da jeg lige havde fået den, og har ik ledt siden

Jeg synes faktisk, at det kører ganske okay med PMS.
Gravatar #10 - DEEF
8. jan. 2011 00:11
Nah bruger kun min PS3 til spil, den larmer alt for meget til andet.

Til de få spil der har min interresse betaler jeg gerne hvad de koster.
Gravatar #11 - paradise_lost
8. jan. 2011 05:56
qed (9) skrev:
Jeg synes faktisk, at det kører ganske okay med PMS.

Har lige prøvet det og ja du har ret. Umiddelbart så fungerer det rigtig godt, men er det ikke muligt at sætte kode på. Så alle på ens netværk ikke har adgang?
Gravatar #12 - Thalion
8. jan. 2011 16:06
paradise_lost (11) skrev:
Har lige prøvet det og ja du har ret. Umiddelbart så fungerer det rigtig godt, men er det ikke muligt at sætte kode på. Så alle på ens netværk ikke har adgang?

Det eneste jeg kan se man kan sætte på er et ipfilter, og vil da tror at det er til at begrænse adgangen til den.

Men jeg stemte nej. Hvis det skulle være noget var det for bedre mediaserver muligheder. Men da alt ligger på min computer, så skulle den være tændt anyway og så har jeg PMS og det virker for mig.
Gravatar #13 - qed
9. jan. 2011 12:15
paradise_lost (11) skrev:
Umiddelbart så fungerer det rigtig godt, men er det ikke muligt at sætte kode på. Så alle på ens netværk ikke har adgang?

Jeg har aldrig selv ledt efter muligheden, men umiddelbart ser det ikke ud til at være muligt. Måske du kan bruge IP-filteret som #12 nævner.
Gravatar #14 - Bermann
10. jan. 2011 10:34
Stemte "Nej".

Jeg er ked af OtherOS funktionen er fjernet, da jeg godt ville bruge min PS3 som medie center på et tidspunkt. Jeg agter ikke at gå "bag om" Sony, da min erfaring med at pille ved sådanne ting, er at det oftest kræver uhørt meget tid investeret i forhold til det reelle udbytte.

Håber dog de på et tidspunkt åbner op for funktionen igen - kan godt forstå de fjernede det for at bekæmpe piratkopiering og hvad der ellers blev lagt som grundlag. Jeg kan forstå det, men jeg er uenig i metoden.

Gravatar #15 - paradise_lost
10. jan. 2011 11:55
Bermann (14) skrev:
Stemte "Nej".

Jeg er ked af OtherOS funktionen er fjernet, da jeg godt ville bruge min PS3 som medie center på et tidspunkt. Jeg agter ikke at gå "bag om" Sony, da min erfaring med at pille ved sådanne ting, er at det oftest kræver uhørt meget tid investeret i forhold til det reelle udbytte.

Håber dog de på et tidspunkt åbner op for funktionen igen - kan godt forstå de fjernede det for at bekæmpe piratkopiering og hvad der ellers blev lagt som grundlag. Jeg kan forstå det, men jeg er uenig i metoden.

Så vidt jeg ved så blev OtherOS funktionen ikke fjernet for at bekæmpe piratkopiering. Den funktion blev da fjernet lang tid før der var noget der hed piratkopiering på PS3. Eller er jeg forkert på den?
Gravatar #16 - JakobW
10. jan. 2011 12:32
paradise_lost (15) skrev:

Så vidt jeg ved så blev OtherOS funktionen ikke fjernet for at bekæmpe piratkopiering. Den funktion blev da fjernet lang tid før der var noget der hed piratkopiering på PS3. Eller er jeg forkert på den?

Geohot annoncerede i januar, at han havde cracket konsollen, hvorefter Sony fjernede funktionen, hvilket medførte interesse blandt andre hackertyper. Jf. følgende interview :)

bbc lavede et ret interessant interview med geohot om netop dette;
BBC Reports on Sony's Key Fail, Interviews Hackers, Sony Declines to Comment
Gravatar #17 - paradise_lost
10. jan. 2011 13:05
#16 Okay var jeg ikke klar over. Ved bare at for at kunne køre OtherOS så skal man helt tilbage til firmware 3.15 hvis nok. Troede ikke at pirat, allerede var aktuelt på det tidspunkt.
Gravatar #18 - fjols
11. jan. 2011 08:03
Til dem der kun bruger deres PS3 til mediecenter, så kan jeg anbefale WD TV Live. Den kan afspille alle formater jeg har smidt efter den indtil videre. Desuden bruger den meget lidt strøm. Husk dog at købe en HD til den.
Solgte faktisk min PS3 for at få den, men nåede lige at stemme nej herinde først ;)
Gravatar #19 - smiley
11. jan. 2011 08:10
Nej - Skal ikke bruge andre OS'er og har det fint med at købe originale spil til den. Køber ret få spil og aldrig noget jeg ikke har prøvet et andet sted før, så det er nemt at undgå fejl-køb.

Hvis jeg nu havde en unge til gengæld, havde jeg gjort det.
Gravatar #20 - soda
11. jan. 2011 13:59
#18: WD TV (Live) er også et ganske udmærket alternativt, men ikke særlig mange der har den, som bruger den til at se lovlige ting. Har selv sådan en box og ja, den er forrygende til det den er designet til, men den kan stadig ikke læse DVD'er eller Blu-ray skiver, som man køber i butikken. Det kan PS3.

Så selvom jeg heller ikke spiller særlig meget på min PS3, men for det meste bruger den til afspilning af mine blu-ray film, så kan WD TV altså ikke afløse PS3'en, men kun udvide ens muligheder.

#19: Har samme holdning til dig omkring firmwaren. - I de gamle PS og PS2 dage så jeg anderledes på det.
Gravatar #21 - smiley
12. jan. 2011 22:22

Jeg tror også det hænger sammen med at jeg arbejder nu og dengang gik i skole. Man havde knapt så meget råd til forskellige spil og valgte med stor omhu når man købte noget.

Ikke at jeg er blevet mindre kræsen, men det er ikke så stort et tab længere hvis man vælger forkert.
Gravatar #22 - snesman
15. jan. 2011 09:30
fjols (18) skrev:
Til dem der kun bruger deres PS3 til mediecenter, så kan jeg anbefale WD TV Live. Den kan afspille alle formater jeg har smidt efter den indtil videre. Desuden bruger den meget lidt strøm. Husk dog at købe en HD til den.
Solgte faktisk min PS3 for at få den, men nåede lige at stemme nej herinde først ;)

Overvejer den også, men er der kommet en shuffle-funktion/playlist-ting til musikafspillerdelen? Det ville være noget af et plus for mig...
Gravatar #23 - fjols
15. jan. 2011 14:38
Det aner jeg ikke, men på side 45 i manualen står følgende:

Music Shuffle Mode
Use this option to set the audio tracks in the current music folder/playlist to play in
random order.
To enable music shuffle mode:
1. During music playback, press OPTION. The music toolbar opens at the top of
the screen.
2. Press ENTER repeatedly until the shuffle icon is displayed
Gravatar #24 - OpenSourceCookieKid
16. jan. 2011 10:39
Ville da modificere min PS3-software, hvis jeg fik mulighed for at tage backup af mine spil. De fleste af dem koster jo 300 kr og opad, så er det en bitter fornøjelse hvis de bliver for ridsede med tiden.

Gid der var en funktion i softwaren der hed "Install to harddisk" og så kunne man starte sine spil via harddisken.

Det kan lade sig gøre på en computer, kom nu ind i kampen! ;)
Gravatar #25 - iMan
17. jan. 2011 14:04
#24:

Waninkoko har lige frigivet en firmware som virker med back-ups, men synes du skal vente med at opdatere indtil der kommer et stable release, da mange melder ud om at de har ødelagt deres PS3 ved at opdatere..
Gravatar #26 - ABLE
21. jan. 2011 07:37
Stemte: "Ja - håber der kommer godt homebrew-software"

Jeg er stor fan af gamle konsolspil.... Så da valget stod mellem xbox og playstation i sin tid, var det altafgørende, at jeg kunne spille gamle konsolspil (+ blue-ray ).... Så jeg brugte faktisk otherOS.. :(

Sidenhen fik jeg købt en del PSN spil, hvoraf kæresten spillede en del af dem... Så jeg blev nød til at opdatere firmwaren... og nøjes med emulering på min psp/PC...

Men venter lige med at opdater min ps3 til de fleste børnesydomme er væk fra cfw og til jeg har set hvad sonys næste move (nej, ikke controlleren) bliver....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login