mboost-dp1
Nokia/Microsoft-samarbejde?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene, men jeg hælder nok mest til "Er skidt". Tanken om Window på min næste telefon, tænder mig ikke, på en positiv måde. På PC'en kan jeg leve med det, men på telefonen installerer man jo ikke bare lige noget andet.
BurningShadow (1) skrev:... men på telefonen installerer man jo ikke bare lige noget andet.
Hvorfor ikke?
Jeg mangler muligheden "på tide". Med nokia's gode hardware som igennem mange år har bevist kvaliteten oven i microsofts store expertise med styresystemer kan da kun give gode resultater.
Når først børnesygdommene er væk fra windows mobile 7 og de begynder at lave lidt pænere design hos nokia, så skal det nok blive en god konkurrent til både htc og apple.
Jeg er nok lidt i ved ikke afdelingen. Jeg har dårlige erfaringer med Nokia og Microsoft.
Men det kan jo være det ikke er så dårligt.
Fordelen ved at nokia begynder at anvende det er jo klart at det kan komme rundt i guderne må vide hvor mange lande på meget kort tid.
Men det kan jo være det ikke er så dårligt.
Fordelen ved at nokia begynder at anvende det er jo klart at det kan komme rundt i guderne må vide hvor mange lande på meget kort tid.
On topic:
Efter 301 stemmer er det ret så interessant, at hele 34 % har valgt "Ved ikke" som svaret på spørgsmålet.
I et nørdforum som dette, hvor vi normalt har meget skarpe holdninger til diverse produkter og teknologier, undrer det mig en del, at så mange faktisk ikke ved, hvorvidt samarbejdet er skidt eller godt.
Det siger måske noget om samarbejdets indhold og valg af tidspunkt, som giver anledning til spørgsmål (bl.a. jf. mit ovenstående indlæg).
:)
Efter 301 stemmer er det ret så interessant, at hele 34 % har valgt "Ved ikke" som svaret på spørgsmålet.
I et nørdforum som dette, hvor vi normalt har meget skarpe holdninger til diverse produkter og teknologier, undrer det mig en del, at så mange faktisk ikke ved, hvorvidt samarbejdet er skidt eller godt.
Det siger måske noget om samarbejdets indhold og valg af tidspunkt, som giver anledning til spørgsmål (bl.a. jf. mit ovenstående indlæg).
vandfarve (7) skrev:On topic:
Du giver selv en del af svaret. En anden del af svaret er muligvis at folk gerne vil vente og se hvad der sker.
vandfarve (6) skrev:Jeg har virkelig svært ved at se, hvad Nokia får ud af samarbejdet.
Er der nogen, der kan oplyse den stakkels vandfarve?
De får vel et styresystem som ikke er langt bagud og som ikke har et elendigt image. Tanken bag samarbejdet er vel at de anser sig selv som de bedste hardware producenter indenfor mobilbranchen og Microsoft som de bedste indenfor software udvikling.
Derudover nævner denne artikel at Nokia får betalt millioner/milliarder for aftalen.
Tror det bunder i at der stadig er få som har prøvet Windows Phone 7 og at styresystemet stadig er i et tidlig stadie.
Er godt/skidt? for hvem?
Microsoft? Nej de gentager jo bare plays-for-sure/zune strategien. Det bliver en maveplasker igen, men en noget anderledes og kæmpe stor en. Det her er et all-in play
Nokia? Nej kig dog på microsofts tidligere partnere i mobilbranchen. Dem de ikke har slået helt ihjel har de i hvert fald kvalt så blå i hovedet man ikke troede de ville overleve.
HP? Ja. Generel uro på bagsmækken giver dem den tid de skal bruge til restrukturering af Palm og at forsøge at lave en holdbar forretningsstrategi.
Forbrugeren? Ja på kort sigt giver uro i geledet mere konkurrence. Når Microsoft og Nokia laver crash and burn kommer det tilgengæld ikke til at være så sjovt for os.
Maemo? Goodbye.
QT/Linux? Ooh :/.
Finland? Uhh lala.
Mig? Ja jeg tror det bliver morsomt at følge.
Microsoft? Nej de gentager jo bare plays-for-sure/zune strategien. Det bliver en maveplasker igen, men en noget anderledes og kæmpe stor en. Det her er et all-in play
Nokia? Nej kig dog på microsofts tidligere partnere i mobilbranchen. Dem de ikke har slået helt ihjel har de i hvert fald kvalt så blå i hovedet man ikke troede de ville overleve.
HP? Ja. Generel uro på bagsmækken giver dem den tid de skal bruge til restrukturering af Palm og at forsøge at lave en holdbar forretningsstrategi.
Forbrugeren? Ja på kort sigt giver uro i geledet mere konkurrence. Når Microsoft og Nokia laver crash and burn kommer det tilgengæld ikke til at være så sjovt for os.
Maemo? Goodbye.
QT/Linux? Ooh :/.
Finland? Uhh lala.
Mig? Ja jeg tror det bliver morsomt at følge.
Jeg synes det er Win-Win. Nokia får et ordentligt OS i stedet for deres kuldsejlede symbian. WP7 er et rigtigt lækkert OS, som meget vel kunne sidde i min næste smartphone.
Microsoft opnår mere udbredelse af WP7.
Jeg glæder mig til at se hvad de kan komme op med sammen.
Microsoft opnår mere udbredelse af WP7.
Jeg glæder mig til at se hvad de kan komme op med sammen.
Taxwars (15) skrev:Der mangler muligheder i den afstemning. Det er sikkert fint for Microsoft
I det er jeg helt enig.
Der mangler, som altid, flere afstemningsmuligheder, da de mulige ikke er helt dækkende.
Taxwars (15) skrev:men skidt for Nokia - der bliver fyret en ton af deres medarbejder. Og måske heller ikke helt fedt for Europa fordi en masse af deres medarbejdere der bliver fyret.
... men det er jeg helt uenig i.
Nokia kan velsagtens skære 1.000-6.000 medarbejdere, hvilket betyder en væsentlig nedskæring i lønudgifter. Det er derfor kun godt for Nokia, da de således kan spare en del.
Helt sikkert et gode. Som økonom er jeg ikke glad for det duopol som Android/iPhone tegner. En stærk tredjepart er godt for konkurrencen.
Og som flere har sagt herinde, så er det en stærk alliance, WinPhone er faktisk et godt OS, og Nokia er trods alt stadig verdens største mobilporducent, også selv om de mistede førerpladsen på smartphone området.
Og som flere har sagt herinde, så er det en stærk alliance, WinPhone er faktisk et godt OS, og Nokia er trods alt stadig verdens største mobilporducent, også selv om de mistede førerpladsen på smartphone området.
I mine øjne skidt.
Skidt fordi at jeg ikke kan lide WP7.
Skidt fordi jeg godt kan lide Nokias hardware.
Skidt for Nokia fordi de binder hele deres forretning op på proprietært software og bliver totalt afhængige af Microsoft.
Hvis de havde valgt deres eget MeeGo eller Android kunne de blæse på hvad andre firmaer syntes. De ville fx være frie til at bygge videre på Android og have deres egen version, hvis de blev uenige med Open Handset Alliance.
Med WP7 giver de i praksis Microsoft en masse magt over dem.
Skidt fordi at jeg ikke kan lide WP7.
Skidt fordi jeg godt kan lide Nokias hardware.
Skidt for Nokia fordi de binder hele deres forretning op på proprietært software og bliver totalt afhængige af Microsoft.
Hvis de havde valgt deres eget MeeGo eller Android kunne de blæse på hvad andre firmaer syntes. De ville fx være frie til at bygge videre på Android og have deres egen version, hvis de blev uenige med Open Handset Alliance.
Med WP7 giver de i praksis Microsoft en masse magt over dem.
Skidt fordi MS i praksis begraver Symbian, Meego og Qt frameworket.
Godt fordi IOS/Android får modspil, et modspil jeg mener Nokia burde kunne have givet dem alene med meego.
Godt fordi IOS/Android får modspil, et modspil jeg mener Nokia burde kunne have givet dem alene med meego.
Syns det er lidt skidt at Nokia binder sig til et OS, Nokia burde kunne gøre som HTC og Samsung og producere lidt af hvert, det er jo ikke ligesom Apple hvor de producere OS'et og Telefonen, og det kan godt være WP7 er udemærket, men ser ikke nogen fordele over konkurrenterne som f.eks Ios og Android havde over det aldrende Symbian.
Det sagt selvfølgelig skal vi ha WP7 OS'et jo flere jo bedre, men jeg tror ikke på at Nokia vinder noget ved at gå eksklusivt over til WP7, og jeg vil meget hellere se Nokia klare sig godt end jeg vil se Microsoft klare sig en smule bedre mens Nokia bliver ved med at falde.
Det sagt selvfølgelig skal vi ha WP7 OS'et jo flere jo bedre, men jeg tror ikke på at Nokia vinder noget ved at gå eksklusivt over til WP7, og jeg vil meget hellere se Nokia klare sig godt end jeg vil se Microsoft klare sig en smule bedre mens Nokia bliver ved med at falde.
Jeg har aldrig selv været stor fan af Microsoft, men anerkender dog at de har fået skruet nogle gode produkter sammen.
Har selv udelukkende brugt Nokia mobiltelefoner før jeg gik over til smartphones, og har været ret glade for dem.
Så jeg tror nok at de sammen bliver en værdig spiller på smartphone markedet, og det er jo kun godt med mere konkurrence.
Har selv udelukkende brugt Nokia mobiltelefoner før jeg gik over til smartphones, og har været ret glade for dem.
Så jeg tror nok at de sammen bliver en værdig spiller på smartphone markedet, og det er jo kun godt med mere konkurrence.
Ved sgu ikke rigtigt.
På den ene side var Nokia gået pænt meget i stå. Men på den anden side kan jeg ikke lige se Microsoft som løsningen. Når DET så er sagt er Android nok heller ikke ligefrem vejen frem hvis man vil differenciere sig.
Havde egentlig håbet på at symbian fik en ordentlig omgang udvikling, for det var jeg egentlig godt tilfreds med på min Nokia E90.
Lad os se hvad det bærer med sig :)
På den ene side var Nokia gået pænt meget i stå. Men på den anden side kan jeg ikke lige se Microsoft som løsningen. Når DET så er sagt er Android nok heller ikke ligefrem vejen frem hvis man vil differenciere sig.
Havde egentlig håbet på at symbian fik en ordentlig omgang udvikling, for det var jeg egentlig godt tilfreds med på min Nokia E90.
Lad os se hvad det bærer med sig :)
Det her forum har gang på gang vist at folk ikke just er skide skarpe når det gælder mobiler og denne diskussion bærer også præg af det.
Nokia kunne ikke havde valgt Android!
Så enkelt er det. De ville være i fri konkurrence med firmaer som LG og Samsung. Disse firmaer kan alle de samme tricks med softwaren som Nokia kan (ingen special-aftale) og især Samsung sidder jo stort set på alle komponenter som bruges i en mobil i dag.
Se hvordan Samsung har holdt alle andre væk fra AMOLED-teknologien fordi de laver panelerne og de kan vælge at det KUN er deres telefoner som drager nytte af det.
Nokia ville ikke kun klare dette ræs og de ved de godt. Og hvis I vil se eksempel på denne påstand så kig på HTC. De er også afhængig af hardware fra andre producenter og derfor har deres nuværende flagskib kun en LCD skærm og deres kommende topmodeller sakker langt bagefter på hardware.
Det er jeg bange for vil komme til at koste dem og debatten ude på diverse fora viser også at selv die-hard HTC fans kigger efter Samsung og LG nu.
Så enkelt er det. De ville være i fri konkurrence med firmaer som LG og Samsung. Disse firmaer kan alle de samme tricks med softwaren som Nokia kan (ingen special-aftale) og især Samsung sidder jo stort set på alle komponenter som bruges i en mobil i dag.
Se hvordan Samsung har holdt alle andre væk fra AMOLED-teknologien fordi de laver panelerne og de kan vælge at det KUN er deres telefoner som drager nytte af det.
Nokia ville ikke kun klare dette ræs og de ved de godt. Og hvis I vil se eksempel på denne påstand så kig på HTC. De er også afhængig af hardware fra andre producenter og derfor har deres nuværende flagskib kun en LCD skærm og deres kommende topmodeller sakker langt bagefter på hardware.
Det er jeg bange for vil komme til at koste dem og debatten ude på diverse fora viser også at selv die-hard HTC fans kigger efter Samsung og LG nu.
Jeg har stemt "ved ikke".
Har kun gode erfaringer med Nokia i "gamle dage" (indtil Nokia 5800, det var min sidste Nokia), men har samtidig kun prøvet win mobile på en HTC HD2 (arbejdstelefon) og ikk den nye wp7 endnu.. Så jeg ved det ikk helt, men held og lykke til Nokia, håber da de overlever :)
Har kun gode erfaringer med Nokia i "gamle dage" (indtil Nokia 5800, det var min sidste Nokia), men har samtidig kun prøvet win mobile på en HTC HD2 (arbejdstelefon) og ikk den nye wp7 endnu.. Så jeg ved det ikk helt, men held og lykke til Nokia, håber da de overlever :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.