mboost-dp1
min firewall er
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hjemmebygget, men jeg skifter nok snart, og nøjes med den i min router. Et eller andet sted kan den jo nok være lige så god.
Har aldrig brugt firewall... stammer helt tilbage fra da jeg var til LAN hver weekend... syns altid de firewalls kunne ødelægge det...
jeg bruger den her http://www.soekris.com/net5501.htm med et 16GB cf-kort.... fungerer upåklageligt
23# mon ikke han mener dobbelrouting?
Det er i øvrigt ikke en skide god ide da du kan få problemer med VPN klienter, IP telefoni og en masse andet crap..
Jeg bruger selv en Draytek 2820 hjemme, en Asus WL500 i bilen og en eller anden monster Sonicwall på arbejde ;)
De fleste nyere og gode DHCP servere har i øvrigt coflict-resolution der selv snakker sammen og slår sig selv fra, hvis de deler IPer ud i samme subnet baseret på de samme betingelser eller binds
Det er i øvrigt ikke en skide god ide da du kan få problemer med VPN klienter, IP telefoni og en masse andet crap..
Jeg bruger selv en Draytek 2820 hjemme, en Asus WL500 i bilen og en eller anden monster Sonicwall på arbejde ;)
De fleste nyere og gode DHCP servere har i øvrigt coflict-resolution der selv snakker sammen og slår sig selv fra, hvis de deler IPer ud i samme subnet baseret på de samme betingelser eller binds
Hjemmebygget
OpenBSD med pf, på et Jetway J7F4K1G5 Mini-ITX mobo med VIA C7 CPU
OpenBSD er så dejligt at arbejde med. Hvis $noget ikke virker, er det nok en selv, der har lavet en fejl.
OpenBSD med pf, på et Jetway J7F4K1G5 Mini-ITX mobo med VIA C7 CPU
OpenBSD er så dejligt at arbejde med. Hvis $noget ikke virker, er det nok en selv, der har lavet en fejl.
Azuria (31) skrev:pfSense på et Avalue ECM-3610 med en VIA Eden ESP6000 667 MHz og dual lan....
Sødt lille kort... <3
Og så en stor del billigere end et søgris kort.
Lyder spændende - har du nogle link til det HW du har brugt, evt forhandler?
Og der er noget nørdet ved m0n0wall? Er det ikke den der super simple selv-en-gamer-kan-gøre-det firewall?
Og der er noget nørdet ved m0n0wall? Er det ikke den der super simple selv-en-gamer-kan-gøre-det firewall?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.