mboost-dp1

Levede årets Video Game Awards-afsløringer op til forventningerne?

Gå til bund
Gravatar #1 - pezzen
13. dec. 2010 11:31
Mangler en svar mulighed der hedder "Har ikke set det" eller "Har ikke set det endnu".
Gravatar #2 - smiley
13. dec. 2010 16:00
Den hedder "Stem Blankt".
Gravatar #3 - Musky
14. dec. 2010 00:57
TES V
ME3

Jeg er solgt
Gravatar #4 - Adagio
14. dec. 2010 08:32
pezzen (1) skrev:
Mangler en svar mulighed der hedder "Har ikke set det" eller "Har ikke set det endnu".

Smiley (2) skrev:
Den hedder "Stem Blankt".

Nej, det gør den ikke, der er IMHO en stor forskel. Jeg vil da meget gerne se hvor stor en procentdel der ikke har set den. Hvis folk der ikke har set det bare stemmer blankt, kan jeg ikke se hvor mange det er

For at sætte det lidt på spidsen, ville det svare til at man laver en afstemning med spørgsmålet "Ejer du et tv?" og kun give svar muligheden "Ja"... dem der ikke har et tv kan jo altid bare stemme blankt. Man kan da finde frem til hvor mange af dem der har stem der har et tv, men resultatet er ikke brugbart hvis man ikke også kan se hvor mange der har stemt nej
Gravatar #5 - smiley
14. dec. 2010 08:50
Din analogi holder ikke.

Spørgsmålet lyder; "Levede det op til forventningerne?"

Ja, eller nej. Så simpelt er det. At du vil have svar på et andet spørgsmål vedrører ikke afstemningen.

Gravatar #6 - Adagio
14. dec. 2010 10:05
Der er jeg så uenig, men lad det ligge

Men så tager vi en anden analogi:
Hvad er din favoritbil? (vi elsker jo biler + analogi her på newz... specielt når man kigger på din signatur) :)
1. Skoda
2. Lada

Ingen af de to muligheder der findes er blandt mine favoritbiler, men der findes ingen mulighed for at fortælle "by voting" at det er nogle dårlige valgmuligheder i afstemningen

Men hvori ligger problemet i at man tilføjer en ekstra mulighed, for at vise hvorfor man ikke svarer ja eller nej?

On topic:

Nej, jeg har ikke set noget til disse VGA-afsløringer, har jeg ikke haft tid til
Gravatar #7 - DanaKaZ
14. dec. 2010 10:14
#6 Skal vi så ikke også altid have en mulighed i vores afstemninger der hedder: "Nej, jeg bor i afrika og har ikke internet" eller "Nej, jeg brugte det meste af dagen på at finde mad så jeg ikke dør af sult".
Gravatar #8 - Space Hopper
14. dec. 2010 12:29
This thread is now about mustard.
Gravatar #9 - smiley
14. dec. 2010 16:47

Den holder stadig ikke. Spørgsmålet i dit eksempel er decideret forkert formuleret.

"Hvilke af DE TO biler er din favorit"

Der er en fin grund til ikke at sætte en mulighed for folk spørgsmålet ikke vedrører; DET HANDLER IKKE ALTSAMMEN OM DIG :D

Jeg har ingen intention om at se VGA, har ikke haft en, er rimelig ligeglad med deres awards og derfor stemte jeg blankt.
Hvis man ikke har set det endnu, så kan man også godt vente med at stemme til at man har. Vil du ændre din vote senere?
Ellers binder du dig lidt til at du nok aldrig får det set og ellers må man stemme blank. Du har fint muligheden.

Jeg synes i øvrigt det er mere irriterende når svar-muligheder er så udpræget. "Nej, sikke en kedelig omgang", det er da langt værre? Bare fordi det ikke lever op til forventningerne betyder det ikke det har været kedeligt. Frustrerende måske, men det er jo et Ja/Nej spørgsmål.
Gravatar #10 - PJP
14. dec. 2010 18:21
Musky (3) skrev:
TES V
ME3
Jeg er solgt

same :P tror der var et spil der ik li sagde mig noget og det var SSX alt andet var bare *drool* :P Uncharted 3 aswell <3
Gravatar #11 - Slettet Bruger [2090458455]
14. dec. 2010 20:33
pezzen (1) skrev:

Det hedder.. "Vent med at stem til du har set det din besværlige narhat"

^^
Gravatar #12 - Adagio
15. dec. 2010 07:32
Smiley (9) skrev:

Den holder stadig ikke. Spørgsmålet i dit eksempel er decideret forkert formuleret.

"Hvilke af DE TO biler er din favorit"

Det der blev spurgt om var hvad en persons favoritbil er, det er det der ønskes at vide. At personen der har oprettet svarmulighederne kun har valgt at tilføje 2 biler til listen er sagen irrelevant
Dit spørgsmål giver et forkert svar i forhold til hvad jeg ønsker at se med mit spørgsmål. Dermed er dit spørgsmål direkte forkert (med mindre man kan acceptere et ubrugeligt svar, hvilket jeg vil få med dit spørgsmål)

Og jeg har meget svært ved at tage afstemninger seriøst hvor der ikke findes en valgmulighed til at vise hvorfor man ikke kan vælge nogle af de andre valgmuligheder (i stort set alle afstemninger kræver det kun et enkelt ekstra svar... in this case: "Jeg har ikke set Video Game Awards-afsløringer")
Og det forum jeg normalt plejer at besøge, plejer der altid at være mange der råber op, hvis der bliver oprettet en afstemning hvor der mangler et tredje svarmulighed til et spørgsmål som dette, so I'm not the only one who prefers it

But let's just agree to disagree, vi kommer ikke længere med denne samtale :)
Gravatar #13 - smiley
15. dec. 2010 15:40
Din analogi er da stadig fuldkommen i dammen. Du har lavet en hvor svarene bevidst er begrænsede. Det jeg kan se dig fortælle er at du synes det er vigtigt der altid er et tredje svar også selvom spørgsmålet ikke handler om det.

Det er pedantisk og pointeløst at skulle indsætte en "pleaser" valgmulighed hver gang der bliver lavet en afstemning og da der ENDELIG var en uden, med fx Cataclysm afstemningen, blev jeg godt nok glad.
Der er ingen grund til at fortælle at man ikke spiller spillet, fordi spørgsmålet henvender sig ikke til alle. Det er det der er pointen, nogen er bare udelukket og må finde sig i at de ikke kan trykke på en bullet med et fancy navn der repræsenterer lige netop dem.

Og HVIS der var den bullet, lad os bare sige for VGA, så skulle vi have en "Har ikke set den endnu", "Er ligeglad - Har ikke tænkt mig at se den", "Har læst nyhederne - Overvejer måske at/vil gerne se den", "Har læst nyheden - vil ikke se den".

De giver ingen mening vedr spørgsmålet, men hey så er alle da også dækket ind.
Der er en grund til at man kan tvinge folk til at sige ja eller nej foran en domstol :)

Men det er da rart at se at der findes nogen der bliver sure hvis de ikke må stemme, jeg ville ønske vi havde flere af dem her i landet.
Gravatar #14 - Slettet Bruger [2090458455]
15. dec. 2010 16:21
Undskyld med ud over "Narhat" delen. Hvor ligger flamebait delen så? Hvis man ikke set det. men har i sinde og se det, så er det sku da retarderet at stemme om det.
Gravatar #15 - smiley
15. dec. 2010 17:23
Folk har ingen humor.
Gravatar #16 - Avenger-
16. dec. 2010 10:27
Nu er spørgsmålet jo også, om afsløringerne ved årets VGA levede op til folks forventning, og ikke hvorvidt selve showet levede op til forventningerne.

Jeg har ikke selv set showet, men jeg er overordentligt godt tilfreds med de annonceringer der kom i forbindelse med showet.

Jeg manglede sådan set kun nyt om Gears 3, så var det en perfekt omgang for mig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login