mboost-dp1
Læser du avis - papirudgaven?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg griner gerne af et par artikler i Politiken, når jeg er hjemme hos svigermor. Men jeg holder ikke selv avis - det er ikke pengene værd.
Læser kun de aviser jeg gratis kan få fat i, og kun hvis jeg virkelig keder mig ;)
Bygger denne her spørgerunde på at i planlægger at udgive Newz.dk i bladform? ;)
Bygger denne her spørgerunde på at i planlægger at udgive Newz.dk i bladform? ;)
Fik en overgang berlingske som abonnement, men man finder hurtigt ud af, at stort set alle de samme artikler kan læses på deres hjemmeside dagen før, så følte mig lidt snydt.
Dog synes jeg det er dejligt afstressende at læse en fysisk avis.
Dog synes jeg det er dejligt afstressende at læse en fysisk avis.
Jeg napper en Weekendavis i ny og næ. Det batter noget.
På baggrund af kvaliteten af deres stadigt mere EB'ske hjemmeside, nægter jeg nu at støtte papirudgaven af Politiken.
Jeg går nu mest og venter på, at den danske skrevne presse tager et initiativ og gør klart til touch telefoner og tablets. De skal holde op med at tude og innovere - nu. Kom med digitale (touch) abonnementer, såvel som enkeltudgaver.
På baggrund af kvaliteten af deres stadigt mere EB'ske hjemmeside, nægter jeg nu at støtte papirudgaven af Politiken.
Jeg går nu mest og venter på, at den danske skrevne presse tager et initiativ og gør klart til touch telefoner og tablets. De skal holde op med at tude og innovere - nu. Kom med digitale (touch) abonnementer, såvel som enkeltudgaver.
Jeg bor hos mine forældre, som abonnerer på Information og Kristeligt Dagblad, og førstnævnte læser jeg i nogle gange om ugen, når jeg lige falder over noget interessant.
Jeg synes såmænd, der er nogle meget gode artikler. Men hvis jeg selv skulle betale er det jo ikke til at sige, om jeg ville blive ved, selvom jeg da værdsætter det mere end de fleste gratis internet-nyheder.
Gratis-aviser samler jeg en gang i mellem op til en togtur, men jeg synes sjældent, der er noget at komme efter - så ville jeg hellere fx læse politiken.dk fra min smartphone, hvis jeg havde sådan én.
Jeg synes såmænd, der er nogle meget gode artikler. Men hvis jeg selv skulle betale er det jo ikke til at sige, om jeg ville blive ved, selvom jeg da værdsætter det mere end de fleste gratis internet-nyheder.
Gratis-aviser samler jeg en gang i mellem op til en togtur, men jeg synes sjældent, der er noget at komme efter - så ville jeg hellere fx læse politiken.dk fra min smartphone, hvis jeg havde sådan én.
Jeg læser Jyske vestkysten dagligt.
dvs forsiden, Basserne+garfield på bagsiden. samt hvis der er en interessant overskrift på bagsiden. og så dagens spørgsmål.
Det hænder jeg åbner den for at få de 2 striber af "statsministeren" med. De er som regel meget gode
dvs forsiden, Basserne+garfield på bagsiden. samt hvis der er en interessant overskrift på bagsiden. og så dagens spørgsmål.
Det hænder jeg åbner den for at få de 2 striber af "statsministeren" med. De er som regel meget gode
Kan ikke se nogen grund til det. Online får jeg de samme nyheder gratis, tidligere, nemmere tilgængelige og gratis!
Det eneste jeg engang imellem savner ved online-aviser er de mere dybdegående kronikker, politiske analyser osv...og der plejer papirsaviserne alligevel at være så dybt politisk farvede, at det kan være lige meget.
Den eneste papirsavis der i mine øjne er pengene værd er Weekendavisen, da den virkelig leverer noget for pengene. Jeg er hamrende uenig i langt de fleste konklusioner den kommer frem til, men det er for det meste stadig næsten altid relativt intelligent!
Det eneste jeg engang imellem savner ved online-aviser er de mere dybdegående kronikker, politiske analyser osv...og der plejer papirsaviserne alligevel at være så dybt politisk farvede, at det kan være lige meget.
Den eneste papirsavis der i mine øjne er pengene værd er Weekendavisen, da den virkelig leverer noget for pengene. Jeg er hamrende uenig i langt de fleste konklusioner den kommer frem til, men det er for det meste stadig næsten altid relativt intelligent!
Har ikke læst en avis på trykt papir siden Y2K, det er forældet og for dyrt, jeg syntes at betale for hvad en journalist skriver, som hverken kan stave eller udtrykke sig på dask, men kun på Anders Andsk, såsom publikummer og slåsset(LOL det gælder også FF stave kontrol), jeg er ikke selv den bedste til dansk retstavning, og fik kun 11(gammel karakter skala) i mundtlig dansk, men jeg forventer at dem som arbejder med det til dagligt kan det til fingerspidserne, specielt hvis jeg skal betale for at læse det.
Ydermere så har jeg det sådanne at det er spild af papir, når man kan læse det digitalt, over nettet via en computer eller en e-bog.
Ydermere så har jeg det sådanne at det er spild af papir, når man kan læse det digitalt, over nettet via en computer eller en e-bog.
Jeg abonnerer på Børsen.
Det er den eneste avis, der skiller sig nok ud til, at den er værd at betale for. Samtlige andre morgenaviser er så ens, at deres gratisudgaver dækker ganske godt - Børsen er noget mere nichepræget, og kan derfor ikke helt så nemt erstattes.
(det kan naturligvis være fløjtende ligemeget, hvis nichen er irrelevant for dig, det er jeg klar over)
Det er den eneste avis, der skiller sig nok ud til, at den er værd at betale for. Samtlige andre morgenaviser er så ens, at deres gratisudgaver dækker ganske godt - Børsen er noget mere nichepræget, og kan derfor ikke helt så nemt erstattes.
(det kan naturligvis være fløjtende ligemeget, hvis nichen er irrelevant for dig, det er jeg klar over)
Jeg læser som regel Berlingske Tidende på arbejdet, fordi firmaet abonnerer på den. Af og til Politikken, som firmaet også abonnerer på.
Derudover læser jeg gratisaviserne Urban og metroXpress hvis jeg sidder i et tog eller en bus.
Ellers foregår nyhedslæsning via internet eller tekst tv.
Derudover læser jeg gratisaviserne Urban og metroXpress hvis jeg sidder i et tog eller en bus.
Ellers foregår nyhedslæsning via internet eller tekst tv.
Næ.
1: Gider ikke læse nyheder, jeg har læst 12 timer forinden på nettet.
2: Kvaliteten er for lav.
3: ?
1: Gider ikke læse nyheder, jeg har læst 12 timer forinden på nettet.
2: Kvaliteten er for lav.
3: ?
Køber og læser af og til Berlingske. Her ved jeg, at jeg at jeg kan være sikker på en nogenlunde kvalitet. B.T og Ekstrabladet handler alligevel kun om at pege fingre af folk, samt Nationen, hvor sure danskere kan lukke lort ud! Det rager mig en høstblomst at Hanne-Vibike fra Tarm synes at den lokale Super Brugsen tager overpris for et smurt rundstykke.
Når det så er sagt, synes jeg dog stadig at prisen er lidt for høj til at jeg gider at betale for en avis hver gang. Og som andre siger, så findes mange af deres artikler på b.dk før de findes i avisen.
Når det så er sagt, synes jeg dog stadig at prisen er lidt for høj til at jeg gider at betale for en avis hver gang. Og som andre siger, så findes mange af deres artikler på b.dk før de findes i avisen.
Jeg læser Information hver dag (dvs. ikke altid søndag da der kun udkommer én udgave lørdag/søndag og jeg har tit læst det hele i løbet af lørdagen...). Jeg læser sjældent gratisaviser. Jeg gjorde engang, men det er lortejournalistik...
Jeg læser næsten aldrig nyheder på nettet med undtagelse når det gælder 'tech-nyheder'.
Det rager mig en høstblomst at Kyoobix fra Aalborg synes at den lokale avis-pusher tager overpris for et stykke trykt avis ;)
Jeg læser næsten aldrig nyheder på nettet med undtagelse når det gælder 'tech-nyheder'.
Det rager mig en høstblomst at Kyoobix fra Aalborg synes at den lokale avis-pusher tager overpris for et stykke trykt avis ;)
Jeg hugger en gratisavis med når jeg kommer i nærheden af en. Ellers ligger EB altid på toilettet hos de gamle... Der skal være læsning til skidningen :)
Gratis aviser.
Online hopper jeg på Jyllands Posten hvis jeg vil læse nogle nyheder, eller CNN/BBC hvis det er noget internationalt.
Prøvede i en måned Børsen gratis uden at tænke på hvad det var; kæft for en kedelig avis. Nu har jeg dog en ordentlig bunke papir jeg kan bruge til at fore pakker med mv.
Tror ikke jeg kommer til at abonnere på papir aviser, ej heller online aviser. Gratis aviser er gode nok, omend deres journalistisk er noget hø. Men jeg anser alt journalistik for værende subjektiv fordrejet, så hellere tage det som hints og eventuelt læse fra flere kilder hvis det er vigtigt. Det er jo hvad man har lært på det kære Internet :)
Hvis jeg skal abonnere på noget, må det være månedlige tidsbreve. De har som regel interessant information, som man ikke kan læse andre steder. (Dybdegående interviews mv.)
Online hopper jeg på Jyllands Posten hvis jeg vil læse nogle nyheder, eller CNN/BBC hvis det er noget internationalt.
Prøvede i en måned Børsen gratis uden at tænke på hvad det var; kæft for en kedelig avis. Nu har jeg dog en ordentlig bunke papir jeg kan bruge til at fore pakker med mv.
Tror ikke jeg kommer til at abonnere på papir aviser, ej heller online aviser. Gratis aviser er gode nok, omend deres journalistisk er noget hø. Men jeg anser alt journalistik for værende subjektiv fordrejet, så hellere tage det som hints og eventuelt læse fra flere kilder hvis det er vigtigt. Det er jo hvad man har lært på det kære Internet :)
Hvis jeg skal abonnere på noget, må det være månedlige tidsbreve. De har som regel interessant information, som man ikke kan læse andre steder. (Dybdegående interviews mv.)
Aputech (11) skrev:Jeg går nu mest og venter på, at den danske skrevne presse tager et initiativ og gør klart til touch telefoner og tablets. De skal holde op med at tude og innovere - nu. Kom med digitale (touch) abonnementer, såvel som enkeltudgaver.
Aviserne kan godt se potentialet i tablets, og de ved godt at en gennemsnitlig abonnent er 4 år fra at blive pensioneret. Så du vil se dem komme til tablets og et gæt er at det bare tager 2-3 måneder. JP/Politiken/EB og Berlingske/BT har jo allerede meldt ud at de er på vej.
Hvem ved om ikke din lokale frisør eller læge om 3 måneder stikker dig en iPad? Mere hygiejnisk end et trykt og fedtet blad.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.