mboost-dp1
Kan du mærke hastighedsforskel i Snow Leopard?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Norrah (2) skrev:Men jeg kan klart mærke forskel på 720p filer, da den har fået fingrene i GPU'en.
Så Quicktime benytter endelige GPU'en ??
Ikke så meget som et vindpust! :-(
Det eneste jeg har lagt mærke til er opstartstiden. Ellers syntes jeg ikke jeg kan mærke det store på min Core 2 Due 3.06, GeForce 8800 og 4 Gb-ram.
Når det er sagt er det jo op til den pågældende udvikler at udnytte de nye teknologier som Snow Leopard tilbyder. Jeg kunne forstille mig at der vil gå 1 til 2 år før appelsinen er helt presset tør i Snow Leopard!
Det eneste jeg har lagt mærke til er opstartstiden. Ellers syntes jeg ikke jeg kan mærke det store på min Core 2 Due 3.06, GeForce 8800 og 4 Gb-ram.
Når det er sagt er det jo op til den pågældende udvikler at udnytte de nye teknologier som Snow Leopard tilbyder. Jeg kunne forstille mig at der vil gå 1 til 2 år før appelsinen er helt presset tør i Snow Leopard!
Du sammenligner en gammel og fyldt harddisk med en ny og ren?
Du sammenligner en gammel og fyldt harddisk med en ny og ren?
haha... nej, dog ikke.
Jeg opgraderede. Slettede intet, gjorde så lidt man kan.
Men hvis du lave en XBench på din, vil du også se at der er visse parametre, read/write uncached, og anden read/write der trækker urimeligt meget ned og, ifølge XBench, bliver en kæmpe flaskehals.
haha... nej, dog ikke.
Jeg opgraderede. Slettede intet, gjorde så lidt man kan.
Men hvis du lave en XBench på din, vil du også se at der er visse parametre, read/write uncached, og anden read/write der trækker urimeligt meget ned og, ifølge XBench, bliver en kæmpe flaskehals.
Nej, jeg får nok ikke lavet noget på min, da den kører i VMware på Windows. :P
Nej, jeg får nok ikke lavet noget på min, da den kører i VMware på Windows. :P
#11 Det nok mere adobes skyld end Apple. Flash player til OSX er virkelig en gang møg, det suger rigtig meget CPU selv på min macbook pro. Flash filer kørte omtrendt ligeså godt på min gamle imac g3 under os9.
Har ikke opgraderet endnu. Venter til min top-skat betalte mbp og cinema display kommer.
Multimediaskat, jeg boller dig i røven gør jeg.
Jeg får en macbook pro, et cinema display, en 20 megabit internetforbindelse til halv pris.
Og så er computerdelene endda til afbetaling over 3 år.
Multimediaskat, jeg boller dig i røven gør jeg.
Jeg får en macbook pro, et cinema display, en 20 megabit internetforbindelse til halv pris.
Og så er computerdelene endda til afbetaling over 3 år.
Jeg kan da godt mærke min Mac Mini har fået lidt mere fart på. Men det er ikke specielt meget. Da den i forvejen er ret stærk.
Men jeg er vild med at min 320 GB harddisk nu er en 320 GB harddisk og ikke en 297 GB.
Prøv at få Info om jeres diske, se hvor meget lækker plads man får ekstra!
Men jeg er vild med at min 320 GB harddisk nu er en 320 GB harddisk og ikke en 297 GB.
Prøv at få Info om jeres diske, se hvor meget lækker plads man får ekstra!
hvedehapser2 (12) skrev:#11 Det nok mere adobes skyld end Apple. Flash player til OSX er virkelig en gang møg, det suger rigtig meget CPU selv på min macbook pro. Flash filer kørte omtrendt ligeså godt på min gamle imac g3 under os9.
Hov hov du... Nu har MS siden win95 fået skylden hver eneste gang der er en producent der laver en lorte driver eller et lorte program til windows....
Så må apple også tage skylden når adobe ikke kan finde ud af at lave en ordentlig flash player til OSX.
Helt klart hurtigere start, luk og vågne fra dvale. Tar ca.3 sek fra jeg trykker sluk til Mac'en er gået ud.
Også netværksforbedringerne i forhold til at vågne fra dvale kan mærkes. Den er klar til at gå på nettet lige fra skærmen tændes, hvilket godt ku ta en del tid på Leopard.
Også netværksforbedringerne i forhold til at vågne fra dvale kan mærkes. Den er klar til at gå på nettet lige fra skærmen tændes, hvilket godt ku ta en del tid på Leopard.
Både min iMac 27", Macbook Air + MAcPro ( 2x Xeon ) er synd syg hurtigere end før.
man skal huske for at få den fulde hastihed kræver det at ens CPU m.m. undersøtter Apples 64bit system fuldt ud.
ældre Macs vil ikke have dette men kun 64bit Emulatere som eks. Macbook Air, men MacPro ( 2x Xeon ) og store maskiner vil kunne gøre det. :)
jeg er iværtifald ganske godt til fræs.
man skal huske for at få den fulde hastihed kræver det at ens CPU m.m. undersøtter Apples 64bit system fuldt ud.
ældre Macs vil ikke have dette men kun 64bit Emulatere som eks. Macbook Air, men MacPro ( 2x Xeon ) og store maskiner vil kunne gøre det. :)
jeg er iværtifald ganske godt til fræs.
#18 Jeg vil tillade mig at betvivle dit udsagn.
For det første fordi at iMac 27" aldrig har kørt på andet end, Snow Leopard.
For det andet er du 3 måneder yngre end mig, og jeg vil derfor være imponeret hvis du har for godt 40.000,- ny mac.
For det tredje fordi dit post ikke er ret tillidsvækkende, hvad vil du egentlig opnå med det?
For det første fordi at iMac 27" aldrig har kørt på andet end, Snow Leopard.
For det andet er du 3 måneder yngre end mig, og jeg vil derfor være imponeret hvis du har for godt 40.000,- ny mac.
For det tredje fordi dit post ikke er ret tillidsvækkende, hvad vil du egentlig opnå med det?
DanaKaZ (20) skrev:ydermere fordi 64bit ikke giver nogen ydelseforbedringer.
Ikke helt korrekt, hvis du f.eks. sidder og redigere i en billedfil på over 4.2GB så vil du opnå en pænt stor fordel i 64-bit.
Men du har helt ret i at der helt generelt, ikke er tale om en forbedring.
Jeg kan mærke SL er hurtigere, men jeg har tilgengæld også oplevet nogen bagsider.
At trådløst netværk ikke fungerer ordentligt, den hopper tit af og tager ofte minutter om at finde nettet igen. At lave en nyt network virkede, men nedern at den slags workaround skal være nødvendige + mest af alt, har min MBP lukkede ned flere gange på to måneder end de tre år den kørte Leopard.
Så lidt ups and downs.
#19 & 20
Jep, alt for mange stavefejl er ikke overdrevet tillidsvækkende.
At trådløst netværk ikke fungerer ordentligt, den hopper tit af og tager ofte minutter om at finde nettet igen. At lave en nyt network virkede, men nedern at den slags workaround skal være nødvendige + mest af alt, har min MBP lukkede ned flere gange på to måneder end de tre år den kørte Leopard.
Så lidt ups and downs.
#19 & 20
Jep, alt for mange stavefejl er ikke overdrevet tillidsvækkende.
Apple har bare skiftet religion. Visse steder udregnes kilo, mega, giga, etc. som henholdsvis 1024, 1024^2, 1024^3 (hvilket er ukorrekt, da de er SI enheder). Der er desværre heller ikke nogen standard på området. Der er flere organisationer, og de siger hver sit, men de facto er, at følgende regner SI-enheder korrekt:
- Linux/UNIX, etc
- Nu Mac
Følgende gør ikke:
- Windows
Programmer på Windows gør det lidt hip som hap. Der er indført "bit"-enheder, f.eks. KiB som betyder 1024, MiB som er 1024^2, etc. Disse bruges bl.a. af forskellige Linux distoes.
Din harddisk har altid været på 320 * 10^9 bytes. Dette er 298 GiB, men 320 GB.
Apple har bare skiftet religion. Visse steder udregnes kilo, mega, giga, etc. som henholdsvis 1024, 1024^2, 1024^3 (hvilket er ukorrekt, da de er SI enheder). Der er desværre heller ikke nogen standard på området. Der er flere organisationer, og de siger hver sit, men de facto er, at følgende regner SI-enheder korrekt:
- Linux/UNIX, etc
- Nu Mac
Følgende gør ikke:
- Windows
Programmer på Windows gør det lidt hip som hap. Der er indført "bit"-enheder, f.eks. KiB som betyder 1024, MiB som er 1024^2, etc. Disse bruges bl.a. af forskellige Linux distoes.
Din harddisk har altid været på 320 * 10^9 bytes. Dette er 298 GiB, men 320 GB.
Bortset fra ved kryptering/dekryptering, large memory operations, ekstra General Purpose Registers, etc , saa har du ret.
Men reelt set, saa er det bare forkert at 64bit ikke giver nogen ydelsesforbedringer.
Samtidig kan man jo paastaa at 64bit rent faktisk giver daarligere ydelse, da helt specifikke ting, fylder mere i cachen og man derfor hurtigere loeber toer for low-level cache :)
ydermere fordi 64bit ikke giver nogen ydelseforbedringer.
Bortset fra ved kryptering/dekryptering, large memory operations, ekstra General Purpose Registers, etc , saa har du ret.
Men reelt set, saa er det bare forkert at 64bit ikke giver nogen ydelsesforbedringer.
Samtidig kan man jo paastaa at 64bit rent faktisk giver daarligere ydelse, da helt specifikke ting, fylder mere i cachen og man derfor hurtigere loeber toer for low-level cache :)
Har ikke mærket den store forskel på Sne Leoparden i forhold til Leoparden. Men nu er min 1st generation MacBook Pro også ved at være en gammel dreng.
Til gengæld er det fantastisk med den indbyggede VPN-klients support for Cisco IPSEC. Så slipper jeg for at bruge Ciscos egen buggy klient.
Til gengæld kan VPN-klienten i min Snow Leopard ikke huske mit brugernavn og password, hvilket er lidt nitte.
Til gengæld er det fantastisk med den indbyggede VPN-klients support for Cisco IPSEC. Så slipper jeg for at bruge Ciscos egen buggy klient.
Til gengæld kan VPN-klienten i min Snow Leopard ikke huske mit brugernavn og password, hvilket er lidt nitte.
Resultaterne tyder på en vis usikkerhed omkring hvad man skal konkludere:
Skulle vi ikke foreslå at der blev lavet en afstemning hvor folk kunne vælge sig ind alt efter hvilke forudsætninger de har for at vurdere ydelsen og ikke bare holde det på et klart subjektivt niveau hvor man ikke aner om det er moster Åse eller FreddyElectrosmart der sidder og flotter sig...
Skulle vi ikke foreslå at der blev lavet en afstemning hvor folk kunne vælge sig ind alt efter hvilke forudsætninger de har for at vurdere ydelsen og ikke bare holde det på et klart subjektivt niveau hvor man ikke aner om det er moster Åse eller FreddyElectrosmart der sidder og flotter sig...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.