mboost-dp1
Kan du finde ud af FPS-spil på konsollerne?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
"Jeg gider ikke engang forsøge; FPS skal spilles på pc!"
^^ Kan faktisk ikke siges bedre...
Kan ikke se hvordan det skulle være muligt at reagere hurtigere og mere præcist med et joypad end med tastetur og mus...
Kan ikke se hvordan det skulle være muligt at reagere hurtigere og mere præcist med et joypad end med tastetur og mus...
For 1 år siden ville jeg have sagt Jeg gider ikke engang forsøge, men så fik jeg fat i en PS3 og mit første spil var Resistance Fall of Man. Nu kan jeg sagtens spille og jeg har en accuracy i COD4 på 22%, hvilket sammenlignet med min daværende accuracy i Quake 3 ikke er nær det samme så har jeg valgt at stemme "Ja, sagtens", da jeg er bevæget væk fra PC, idet denne hele tiden skal opgraderes osv. Det orker jeg simpelthen ikke mere, selvom PC'en nu har pænere grafik i de spil der bliver udgivet til både konsol og PC.
Jeg mindes stadig et LAN-party, hvor der var en der spillede Quake3 med JoyPad, godtnok på en PC, men jeg behøver vel ikke at fortælle han fik klø? Ej, man er da nødt til at have en mus for at kunne rotere/orientere sig hurtigt nok.
Jeg mindes stadig et LAN-party, hvor der var en der spillede Quake3 med JoyPad, godtnok på en PC, men jeg behøver vel ikke at fortælle han fik klø? Ej, man er da nødt til at have en mus for at kunne rotere/orientere sig hurtigt nok.
#5 Men hvis alle spiller med joypad så er alle jo latterligt crippled, og så udligner det sig vel :P
Plus at sværhedsgraden så lige skal minimeres i konsol udgaven.
Plus at sværhedsgraden så lige skal minimeres i konsol udgaven.
Jeg mangler lidt en mulighed der hedder "Ja, men jeg foretrækker at lade være!"
Det kan da være ganske sjovt, men jeg foretrækker sgu mus og keyboard
Det kan da være ganske sjovt, men jeg foretrækker sgu mus og keyboard
#7 Ja, så kan folke rende rundt i cirkler og kigge op i luften imens de bliver taget ud af en, der tilfældigvis spawnede med sigte på den person.
Jeg har stadig traumer fra sidste gang jeg spillede Quake med en der brugte _TOUCH PAD_.
Needless to say, han vandt *STORT*, meget stort.
Til stor forundring for alle os andre. :)
Ikke at det kan overfoeres direkte til joypads, men her har jeg skam ogsaa set rigeligt med folk der var mere end almindeligt gode til at sigte og ramme perfekt - mens de bunny-jumpede rundt om ting .. :)
#Topic
Der skulle nok naermere have staaet "joypad" istedet for "paa konsol", eftersom at det forventes at der kommer meget mere understoettelse af keyboard og mus til fx PS3 spil.
Jeg mener at Unreal 3 rent faktisk allerede *har* keyboard og mus understoettelse til PS3'en, omend det skulle vaere lidt buggy.
Det samme med CoD4, men jeg har ikke proeve nogen af dem selv dog. :/
Jeg har stadig traumer fra sidste gang jeg spillede Quake med en der brugte _TOUCH PAD_.
Needless to say, han vandt *STORT*, meget stort.
Til stor forundring for alle os andre. :)
Ikke at det kan overfoeres direkte til joypads, men her har jeg skam ogsaa set rigeligt med folk der var mere end almindeligt gode til at sigte og ramme perfekt - mens de bunny-jumpede rundt om ting .. :)
#Topic
Der skulle nok naermere have staaet "joypad" istedet for "paa konsol", eftersom at det forventes at der kommer meget mere understoettelse af keyboard og mus til fx PS3 spil.
Jeg mener at Unreal 3 rent faktisk allerede *har* keyboard og mus understoettelse til PS3'en, omend det skulle vaere lidt buggy.
Det samme med CoD4, men jeg har ikke proeve nogen af dem selv dog. :/
fidomuh (11) skrev:Needless to say, han vandt *STORT*, meget stort
Det siger mere om dig end det gør om ham :)
#11 Jeg vil give dig så meget, at det er imponerende at han kunne vinde vha. et touchpad.... er I andre meget ringe? ;-) Ej, spøg til side, selv om jeg ikke ville påtage mig at spille Quake på et touchpad, så har den stadig fordelen fremfor et joypad, at man selv kan styre hastigheden hvormed man roterer/orienterer sig. På joypad'ed kan du bare vippe "styrepladen" og pænt vente på hastigheden der roteres med. Det var lidt joypad-princippet jeg brugte da jeg lærte Spear of Destiny, Wolfenstein og Doom at kende, da jeg brugte udelukkende tastatur dengang.
Jeg kan spare 150,- til 200,- kr på at købe FPS-spil til PC fremfor min xbox, men kunne alligevel aldrig drømme om det.
Der er ikke noget bedre end at købe et spil, putte den ind i boksen, skrue op for surround-lyden, tænde for HDTV'et og ellers bare flade ud inde på sofaen.
Det skal lige siges at jeg selv, som gammel quaker, har været indædt modstander af al andet end mus og tastatur til FPS-spil, men det gror altså på én :-)
Der er ikke noget bedre end at købe et spil, putte den ind i boksen, skrue op for surround-lyden, tænde for HDTV'et og ellers bare flade ud inde på sofaen.
Det skal lige siges at jeg selv, som gammel quaker, har været indædt modstander af al andet end mus og tastatur til FPS-spil, men det gror altså på én :-)
Tjah, han spillede i TeddyBears paa det tidspunkt, og de var med paa lidt stoerre skala saadan i de internationale turneringer, men nu var vi andre ikke synderligt gode.. Dog vandt han som sagt *meget* stort, paa trods af at vi andre havde spillet det naesten uafbrudt i et aar.. :)
Det er jo det. :)
Jeg har ioevrigt ogsaa spillet Quake 2 mod ham hvor han brugte keyboard look only.. Han vandt stadig :/
Dog ikke helt saa stort da man nemmere kunne overraske ham bagfra :D
De fleste joypads idag har jo rimeligt stor foelsomhed, saa man kunne nok godt spille OK med det, men uanset hvad saa er keyboard og mus vel det ultimative "so far" til FPS.
Tjah, han spillede i TeddyBears paa det tidspunkt, og de var med paa lidt stoerre skala saadan i de internationale turneringer, men nu var vi andre ikke synderligt gode.. Dog vandt han som sagt *meget* stort, paa trods af at vi andre havde spillet det naesten uafbrudt i et aar.. :)
Det er jo det. :)
Jeg har ioevrigt ogsaa spillet Quake 2 mod ham hvor han brugte keyboard look only.. Han vandt stadig :/
Dog ikke helt saa stort da man nemmere kunne overraske ham bagfra :D
De fleste joypads idag har jo rimeligt stor foelsomhed, saa man kunne nok godt spille OK med det, men uanset hvad saa er keyboard og mus vel det ultimative "so far" til FPS.
#1:
Spørgsmålet er så bare hvad der gør det mest realistisk? 1 analog (mus) eller 4 analoger (joypad)..
Personligt synes jeg at det er MEGET sjovere at spille med joypad.
At jeg kan liste mig frem i flere hastigheder, løbe i flere hastigheder, dreje mig i flere hastigheder, skyde i flere hastigheder, og samtidigt ryster, det giver mig bare en meget større spilleglæde.
Spørgsmålet er så bare hvad der gør det mest realistisk? 1 analog (mus) eller 4 analoger (joypad)..
Personligt synes jeg at det er MEGET sjovere at spille med joypad.
At jeg kan liste mig frem i flere hastigheder, løbe i flere hastigheder, dreje mig i flere hastigheder, skyde i flere hastigheder, og samtidigt ryster, det giver mig bare en meget større spilleglæde.
Hmm.. Jeg har da tæsket en hel del Mus og keyboard spillerer i Shadowrun over nettet fra min xbox360...
Jeg kan slet ikke forstille mig at spille Gear of War 2 med keyboard og mus.
Men igen...
jeg fortrækker at sidde i lænestolen i fed sorround og kæmpe TV i stedet foroverbøjet over keyboardet som man alligevel har gjort i 7 en halv time hver dag.
og ja. jeg spiller sige godt FPS om det er på keyboard eller Controller.
Hver spil har sine fordele og ulemper.
Hellere en Tricker end et museklik for at plaffe hovedet af en fjende man har i sigtet. (Pss.. Realisme)
Jeg kan slet ikke forstille mig at spille Gear of War 2 med keyboard og mus.
Men igen...
jeg fortrækker at sidde i lænestolen i fed sorround og kæmpe TV i stedet foroverbøjet over keyboardet som man alligevel har gjort i 7 en halv time hver dag.
og ja. jeg spiller sige godt FPS om det er på keyboard eller Controller.
Hver spil har sine fordele og ulemper.
Hellere en Tricker end et museklik for at plaffe hovedet af en fjende man har i sigtet. (Pss.. Realisme)
ditto.Nima (15) skrev:Det skal lige siges at jeg selv, som gammel quaker, har været indædt modstander af al andet end mus og tastatur til FPS-spil, men det gror altså på én :-)
Jeg har tidligere været modstander af konsol og ville aldrig røre det med en ildtang, og spiller nu altså kun på konsol...
Vi kan nok godt blive enige om at man kan sigte hurtigere og mere præcist med mus og keyboard, men netop derfor foretrækker jeg ofte en joypad. Det lyder måske sært, men har en teori om at fordi det er sværere med en joypad er det lettere for en begynder at spille mod bedre spillere, da de også "lider" under styringen. I Counter-Strike er enten du eller modstaneren somregel død få sekunder efter du er stødt på vedkommende, i Call of Duty 4 til Xbox 360 er kampene ofte noget længere. Det er en personlig, udokumenteret teori, så vil på ingen måde påstå den holder, er bare min erfaring.
Jeg må tilstå jeg er begyndt at bruge min xbox360 noget mere end computeren til at spille FPS spil på. Grunden? Det er latterlig nemt på Computer for mig at tæve igennem diverse spil for jeg får slet ikke "slugt" noget af alt den tid der er lagt i spillet men tonser igennem det hele.
På konsollen har jeg gentagende gange taget mig selv i at stoppe op i en krigs scene fra fx. Call of Duty 4 og beundret omgivelserne mens jeg tilsvarende (ja, havde den også på PC pga. kammerater og multiplay med dem) på PC slet ikke ænsede noget af det.
Jeg føler selv jeg får mere ud af det, og så er jeg i øvrigt dødtræt af de PC-Gamers der hårdnakket påstår "Det kan man ikke!!!"
JO for faen det kan man sagtens! Hvis i nu var startet med at spille på joypad og skulle over til mus og testede det i et par timer, så ville i os være nogle kegler til det! Det er alt sammen et spørgsmål om tilvænning. Uheldigvis er mennesker generelt vanedyr og forvante mennesker har oftet en forstokket holdning :)
Er selv tidligere Counter-Strike spiller på semi niveau med sponsor og lign. men personligt syntes jeg konsollen er 10x federe at spille på
Igen, det er så bare min mening
På konsollen har jeg gentagende gange taget mig selv i at stoppe op i en krigs scene fra fx. Call of Duty 4 og beundret omgivelserne mens jeg tilsvarende (ja, havde den også på PC pga. kammerater og multiplay med dem) på PC slet ikke ænsede noget af det.
Jeg føler selv jeg får mere ud af det, og så er jeg i øvrigt dødtræt af de PC-Gamers der hårdnakket påstår "Det kan man ikke!!!"
JO for faen det kan man sagtens! Hvis i nu var startet med at spille på joypad og skulle over til mus og testede det i et par timer, så ville i os være nogle kegler til det! Det er alt sammen et spørgsmål om tilvænning. Uheldigvis er mennesker generelt vanedyr og forvante mennesker har oftet en forstokket holdning :)
Er selv tidligere Counter-Strike spiller på semi niveau med sponsor og lign. men personligt syntes jeg konsollen er 10x federe at spille på
Igen, det er så bare min mening
Min afstemning ^_^
Engang spillede jeg kun FPS på pc. I dag spiller jeg kun på konsoller (Xbox 360 og Wii), hvor jeg elsker at spille Call of Duty og andre skydespil. Det kræver lidt tilvænning, men ellers fungerer det helt perfekt.
Til jer, der aldrig vil røre et joypad med en ildtang, går I glip af noget. Giv det en chance og se, om det rent faktisk ikke virker. Ellers er der jo Wii Remoten, som giver en pc-agtig styring. Desværre er der ikke så mange gode FPS'er til maskinen.
Engang spillede jeg kun FPS på pc. I dag spiller jeg kun på konsoller (Xbox 360 og Wii), hvor jeg elsker at spille Call of Duty og andre skydespil. Det kræver lidt tilvænning, men ellers fungerer det helt perfekt.
Til jer, der aldrig vil røre et joypad med en ildtang, går I glip af noget. Giv det en chance og se, om det rent faktisk ikke virker. Ellers er der jo Wii Remoten, som giver en pc-agtig styring. Desværre er der ikke så mange gode FPS'er til maskinen.
Spil hører ikke til på en PC længere ;)
RTS var det sidste genre der holdt mig på PC'en, men også den genre kan jeg nu bedre lide på Xbox'en.
Får man lavet et brugbart joypad til PS3'en, så vil den nok også kunne bruges til spil /kiss
RTS var det sidste genre der holdt mig på PC'en, men også den genre kan jeg nu bedre lide på Xbox'en.
Får man lavet et brugbart joypad til PS3'en, så vil den nok også kunne bruges til spil /kiss
For at forklare hvor meget jeg sutter *** til FPS på konsol, så skal jeg nok give et andet eksempel.
Forestil dig at du en arm i gips, en bærbar foran dig uden mus.
Du er højrehåndet, og kan kun bruge venstre hånd til både at styre keyboard samt mus, i et spil CS.
Det har jeg prøvet sammen med 4 venner (de havde fuld førlighed), og jeg fik en 1/20 score.
Så god som jeg var der dengang på PC, ligeså "god" er jeg til FPS på konsol.
Min mening er at FPS skal der mus, keyboard og cola til.
Men bilspil (Need 4 Speed, GTA...) hører absolut til Konsol (Både Xbox og Playstation).
Forestil dig at du en arm i gips, en bærbar foran dig uden mus.
Du er højrehåndet, og kan kun bruge venstre hånd til både at styre keyboard samt mus, i et spil CS.
Det har jeg prøvet sammen med 4 venner (de havde fuld førlighed), og jeg fik en 1/20 score.
Så god som jeg var der dengang på PC, ligeså "god" er jeg til FPS på konsol.
Min mening er at FPS skal der mus, keyboard og cola til.
Men bilspil (Need 4 Speed, GTA...) hører absolut til Konsol (Både Xbox og Playstation).
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.