mboost-dp1

Kan du finde på at bruge ord som "LOL" eller "ROFL" når du taler med andre nørder?

Gå til bund
Gravatar #1 - TuxDK
13. jul. 2009 08:00
I vores vennekreds, er vi nogle stykker (gamle nørder) der har det med at sige ordet "lol" om ting vi finder latterlige eller lign.
Gravatar #2 - XorpiZ
13. jul. 2009 08:02
Til tider.. men ikke på en seriøs måde.

Der var dog en overgang for mange år siden, hvor jeg sagde "lol" istedet for at grine :<
Gravatar #3 - conFen
13. jul. 2009 08:02
Har det ligesom TuxDK.

Det bliver kun brugt til at gøre grin med ting, aldrig som et substitut for latter.
Gravatar #4 - mrstrande
13. jul. 2009 08:08
Hehe, nej ALDRIG!!!

Der er ikke noget mere ukarismatisk end et søvngabende "LOL" eller "ROFL" .. ;-)

Værste er at det også ses at nogle folk tager det med sig i byen, værtshuse eller ligefrem fyrer den af med det foran kæresten... =P

Så grin dog istedet, eller rul da rundt på gulvet hvis det er det du har lyst til!
Gravatar #5 - SpYkE112
13. jul. 2009 08:17
Jeg siger tit lol, men ofte kombineret med latter ^^
Gravatar #6 - smiley
13. jul. 2009 08:19
Jep, det bliver brugt i flæng sammen med venner, helst med overdrevet stemme. Et rigtig "LAAAWL!"
Gravatar #7 - NioBe
13. jul. 2009 08:22
Jeg har aldrig... og jeg nævner ALDRIG...sagt LOL eller ROFL når jeg griner mens jeg har en irl samtale med folk.

Jeg bruger kun udtrykket "lol" via chat, hvis jeg får et lille smil på læben. Griner jeg rigtigt skriver jeg, "he he" eller "ha ha" i stedet
Gravatar #8 - Thalion
13. jul. 2009 08:22
lol ryger ud lidt for ofte...

men ellers bruger jeg ikke så mange andre udtryk
Gravatar #9 - David Munch
13. jul. 2009 08:44
Jeg siger 'LOL' engang imellem... Men jeg prøver virkelig at lade være.. Det er så pinligt.. :/

Heldigvis sker det ofte når jeg snakker med mig selv, og ikke i samtale med andre...
Gravatar #10 - Magten
13. jul. 2009 08:48
Nej, og jeg hader folk der gør det.. Død ved kølle!
Gravatar #11 - Chillyskye
13. jul. 2009 08:50
For at snakke med sig selv er jo ikke pinligt :D

Jeg tager mig selv i at sige lol af og til, ved ikke hvor ofte det sker, men det sker da. Det er dog sjældent som erstatning af et grin, men mere som en kommentar på noget der er dumt eller som ikke fortjener et grin.
Gravatar #12 - Norrah
13. jul. 2009 08:55
Hverken skriver eller udtaler de bogstaver i den rækkefølge.
Syntes det er det værste der nogensinde er kommet ud af min generation, og jeg nægter at være en del af det.

Af samme grund skriver jeg også fulde sætninger med tegnsætning og lignende i sms'er.

Den eneste forkortelse jeg bruger er omg, og helst i spøg.
Gravatar #13 - spectual
13. jul. 2009 09:02
"Lol" en sjældent gang og ikke med vilje :o) Det er svært at vænne sig af med
Gravatar #14 - illishar
13. jul. 2009 09:17
Forståes "taler" som IRL, vokal dialog? I så fald "aldrig". Men jeg kom nu til at trykke "Ja, ofte", da jeg også opfattede "taler" som eks. IM-samtaler.
Gravatar #15 - Obel!x
13. jul. 2009 09:19
Jeg siger LOL.

Men det er negativt ladet. Hvis noget er sjovt griner jeg. Hvis noget er trist græder jeg.

Hvis jeg læser på Newz.dk at MS har lavet en Office 2010 film siger jeg "LOL mand" som i "kæft hvor plat".

Hvis EB skriver "MJ set på toppen af Hilton" 2 dage efter hans begravelse siger jeg "lol" i ren disbelive.

Folk der ikke er nørder ignorerer mig fordi de ikke forstår det, mine venner beder mig om at holde kæft og mine fellow-geeks beder mig gentage udtrykket for at høre om de hørte rigtigt da de ikke selv siger det.

Jeg føler mig meget alene. Men jeg bliver ved med at sige det fordi det falder mig så naturligt - der er efterhånden snart gået et årti siden jeg lollede første gang - who cares anyway.
Gravatar #16 - cyandk
13. jul. 2009 09:19
Ja, jeg siger ofte lol ... Men det er også det eneste internet "slang" jeg bruger ude i virkeligheden
Gravatar #17 - Norrah
13. jul. 2009 09:42
#15,16 Jeg væmmes ved jer.
Gravatar #18 - myplacedk
13. jul. 2009 09:48
Nej, jeg beskriver ikke hvad jeg gør, når folk kan se og høre det.

Og jeg skriver heller ikke LOL i en chat, medmindre jeg faktisk griner.
Gravatar #19 - kagemand
13. jul. 2009 10:04
Hvornår kommer LOL i retskrivningsordbogen ligesom Google er? :D
Gravatar #20 - Norrah
13. jul. 2009 10:06
#19 Den dag dansk sprognævn har slået mig ihjel, for det bliver over mit lig.
Gravatar #21 - soerendk
13. jul. 2009 10:07

you said it man...

Jeg har det på præcis samme måde, måske fraregnet det med at snakke med sig selv :)

Men helt seriøst, så er det jo en skarp knægt der har fundet på udtrykket, da man må sige det hænger ved, i hvertfald mit sprog, som fluer til en lort :P
Gravatar #22 - Snuden
13. jul. 2009 10:21
Folk der siger LOL, når de taler med andre, skulle skydes ind i solen.
Gravatar #23 - -N-
13. jul. 2009 10:25
Folk der siger lol har slet ikke fanget hvad ordet betyder. Ordet er en handling og svare lidt til at står på wc'et og siger, 'jeg tisser', 'jeg tisser', 'jeg tisser' uden at tisse :-D

Når folk siger lol, så griner de netop ikke højlydt.
Gravatar #24 - Norrah
13. jul. 2009 10:27
#22 Du lyder som en fornuftig mand, med god smag.

#23 Bortset fra at det er en forkortelse med det formål at spare tid, hvormed at man godt kan argumentere sig frem til at man spare ekstra tid ved slet ikke at gøre det, men stadig fremføre intentionen.
Gravatar #25 - TrolleRolle
13. jul. 2009 10:29
Kun tåber bruger dem som ord. Der er jo heller ingen som går rundt og udtaler "ordene": osv., bl.a. eller ifm.

Hver gang jeg hører nogen sige LOL er jeg ved at brække mig over hvor dumt det lyder. Oftest viser det sig da også at de personer har det svært med sproget i det hele taget, og egentlig også hører til typen som taler før de tænker... hvis de da tænker overhovedet.

Derfor ender den slags situationer altid med at jeg forlader stedet mens jeg ryster på hovedet og håber på at jeg dør før hele verden ender som i filmen Idiocracy.
Gravatar #26 - ktg
13. jul. 2009 10:31
Tja... kunne aldrig finde på at sige LOL eller ROFL når jeg snakker med andre - så er "haha" da lige så hurtigt?

Men hvis spørgsmålet også går på internetslang generelt, så bruger jeg det da når jeg spiller med folk, eller snakker med folk over teamspeak. "brb" er så lettere at sige end "jeg skal lige tisse, og henter mig et glas med mælk på vejen tilbage, så snakkes ved om et øjeblik" - eller... det kan godt være det bare er mig :)

Ellers kender jeg vist kun en enkelt som kan finde på at bruge ord som "imo" i tale.
Gravatar #27 - zin
13. jul. 2009 11:03
LoL/LOL o.l. udtryk er jo forældede, så jeg benytter dem ironisk; Hvis noget overhovedet ikke er sjovt laver jeg gerne et åndet udtryk og siger "lol".
Er noget faktisk morsomt griner jeg naturligvis.

Dette forekommer selvfølgelig kun i selskab med mine nørdede venner, som også gør det.

Konteksten er rimelig kompleks, men den er der:
For nogle år tilbage (skal vi sige 199x?), var det "sejt" at sige "lol" i virkeligheden - det lod folk vide, at man var med på det store vilde Internet, og med på den helt nye INTERNET-MODE (eller hvad vi nu skal kalde den) - dog var dette naturligvis kun nørder der kendte disse udtryk. Alle andre var håbløst bagude og forstod ikke hvad man sagde.
I dag er udtrykket forældet, så hvis man benytter det i seriøs kontekst (altså i stedet for/i forbindelse med latter), bør man skydes på stedet.
Derimod kan udtrykket fint bruges om noget der er så tåbeligt/gammeldags/fjollet/direkte åndssvagt, at det er skredet fra "Sjovt" -> "Utrolig sjovt" -> "Ikke sjovt længere" på latterlighedsskalaen, da det udtrykker en forståelse for at hvis, for eksempel, det samme var foregået i en anden tid eller et andet sted (eller anden kontekst), så havde det måske været et sølle "haha" værd eller måske et kort grin - men selv da havde det været i en ironisk forstand.
Eksempelvis hvis man i dag fortæller om en sagsanlæg i USA hvor den sagsøgende vinder x antal milliarder kroner på et åndssvagt fundament, så passer "lol", da det for ~9 år tilbage havde været (nogenlunde) underholdende.
Fortalte man for 3 - 5 år siden om Jackass havde det også været sjovt... Men ikke i dag -> "lol" passer - omend et tørt "haha" havde været bedre.
Fortæller man i dag at MJ lever og fremsætter tilstrækkeligt (tåbeligt/fjollet) bevis for at han rent faktisk er, griner jeg.

Jeg håber dette sætter lidt lys på min forstand af "lol" i daglig tale.
Gravatar #28 - Sikots
13. jul. 2009 11:17
ALDRIG!
Til gengæld har jeg flere gange truet venner med flade, hvis de endnu engang knævrer internet-slang!

Der er dog ÉN undtagelse, det er "Only on /b/" - i tilfælde af at noget er meget meget meget meget meget sygt...
Gravatar #29 - Izaaq
13. jul. 2009 11:31
Jeg har en joke med min makker om at sige forkortelser. F.eks. siger jeg tit "OMFG" (åhmfg') eller "mofo".

Desuden er der gået sport i at oversætte engelske udtryk forkert (i protest mod anglifisceringen af dansk).

F.eks.:
Shit = skid
Fuck! = Knep!
Fucking = Kneppende
Så kan man jo lave kombinationer:

a shitload of crap = et skidlæs afføring
shitface = skidfjæs
WTF is this shit? = Hvilken knep er denne skid?
Bitch ass nigger motherfucker = Kællingrøv neger moderknepper
etc...

Det virker lidt overraskende på folk, når man gennem Netto pludselig råber
"For kneps skyld <makkers navn>! Vent lige op på mig dit fede skidfjæs!"
Gravatar #30 - trylleklovn
13. jul. 2009 11:50
Bruger af og til lol, ffs og omg, når jeg taler irl, men mest som en sarkastisk kommentar.
Gravatar #31 - Sandager
13. jul. 2009 13:10
Jeg er helt med på hvad LOL betyder, men ROFL?
Gravatar #32 - XorpiZ
13. jul. 2009 13:13
Sandager (31) skrev:
Jeg er helt med på hvad LOL betyder, men ROFL?

http://lmgtfy.com/?q=rofl&l=1
Gravatar #33 - Sandager
13. jul. 2009 13:16
Takker (hvorfor er der 2 ting der betyder det samme?)
Gravatar #34 - XorpiZ
13. jul. 2009 13:22
Jeg tror ROFL (ikke at forveksle med ROLF) oprindeligt var en 'vildere' udgave af LOL.. men hva ved jeg :)
Gravatar #35 - Simm
13. jul. 2009 13:24
Nej siger ikke LOL...

Til gengæld slår jeg over i berserker-mode når jeg hører udtryk som "hvor nederen", "det er bare konge", og "det' bare grineren"
Mage til lorteudtryk skal man lede længe efter.
Gravatar #36 - Magten
13. jul. 2009 13:37
XorpiZ (34) skrev:
Jeg tror ROFL (ikke at forveksle med ROLF) oprindeligt var en 'vildere' udgave af LOL.. men hva ved jeg :)
Det er vist korrekt. Efterfølgende kom ROFLMAO jo :)

Og sådan fortsætter det vist stadig? Ser jævnligt irriterende forkortelser på diverse fora hvor man bare tænker "Nu er legen ikke sjov mere, stop så" :)
Gravatar #37 - ShamblerDK
13. jul. 2009 13:44
Min kæreste bruger endda "LOL"... og hun vejer under 65kg! (Hun er 170cm høj bare lige for ikke at tiltrække nogen dårlige jokes :P )
Gravatar #38 - sparrez
13. jul. 2009 13:50
Bruger og har aldrig brugt ROFL, men bruger faktisk tit LOL, hvilket der er mange i min omgangkreds der også gør.

LOL tror jeg er gået hen og blevet et udtryk man bruger om noget man finder sjovt, spøjst, underligt etc. istedet for at sig "ej hvor sjovt" osv.

Det er helt naturligt for mig...
Gravatar #39 - greylion
13. jul. 2009 14:19
Får lyst til slå nogen, når jeg hører LOL udtalt som et ord.
Gør det dog ikke, men vedkommende er efterfølgende stemplet som en 'Leif Lalleglad' hos mig.
Gravatar #40 - mvoigt27
13. jul. 2009 14:40
LOL
Gravatar #41 - squad2nd
13. jul. 2009 15:04
Jeg synes ikke internet forkortelser er dækkende nok...

Hvis noget er sjovt skriver jeg "Hahaha" eller "Hehehe"...

Jeg kan ikke tåle når fyre skriver:
"Hej hvordan går med med dig? *s*"

én jeg kender har været udsat for af en af hans kammerater blev ultimativ homo, ved at skrive "Hej, hvordan går det med dig søde? *s*"

Jeg bruger kun: brb ... dér skal det gå hurtigt.

Gravatar #42 - -N-
13. jul. 2009 15:36
#24 Det er netop derfor jeg mener, at mange misforstår begrebet.

Begrebet er en beskrivelse af en hændelse, som du tydeligvis ikke gør når du siger lol.

Så jo, det er lige så snedigt som at stå på wc'et og sige 'jeg tisser' uden at tisse. Om det er en forkortelse du siger eller det hele sætningen er fuldkommet ligegyldet, problemet er at folk ikke griner højlydt når de siger lol.
Gravatar #43 - Norrah
13. jul. 2009 15:38
én jeg kender har været udsat for af en af hans kammerater blev ultimativ homo, ved at skrive "Hej, hvordan går det med dig søde? *s*"

I min omgangskreds er det også sket, men i går lidt hårdere til værks med hensyn til hvornår man er ultimativ homo. Vores bekendte råbte højlydt på gaden: "orhh hvad, prøv lige at se hans mave muskerl.." og efterfølgende fik han heldet i sprøjten på et herre toilet, og det var endda bare.. sådan normalt skabsbøsse.

Hvordan er man normalt bøsse hos jer? Hvis man ejer mærketøj?
Gravatar #44 - squad2nd
13. jul. 2009 15:48

Hvordan er man normalt bøsse hos jer? Hvis man ejer mærketøj?

Hos jer? Du mener IT-nørd homofober? :-P
Generelt kalder 'vi' alt der ikke er maskulint for homo.

Følgende er for mig aldeles homo:

- EMO og pretty-boys (trutmund)
- Make up og neglelak (der er fyre der går med det)
- Hvis man beder sin kæreste stikke en finger oppe i røven for at finde ens g-punkt, fordi ens normale udløsning ikke er nok.
- Dildo til drenge.
- Navnet Norrah

... just kidding med det sidste. ;)

Når det er sagt, så har jeg sgu ikke noget imod at gutter giver hinanden et ordenligt kys på kinden når fodboldlandsholdet vinder (den sølle gang).
Gravatar #45 - zin
13. jul. 2009 16:17
#44: Jeg synes ellers Norrah er et enormt gay nick.... Men OK, det er squad2nd egentlig også.
Gravatar #46 - Norrah
13. jul. 2009 17:23
#45 Norrah er ret gay, og i ville syntes det var endnu mere gay hvis i kendte begrundelsen til Norrah.

Men jeg er ikke homofob, og jeg har mange "gay" interreser, så just hit me :D i can take it.
Gravatar #47 - zin
13. jul. 2009 18:33
#46: The truth emerges.
Jeg vil vædde med at du også har 2 eller FLERE par sko! EEEW!
Gravatar #48 - Norrah
13. jul. 2009 19:15
#47 Ja da..?
Gravatar #49 - knasknaz
13. jul. 2009 20:56
ChillySkye (11) skrev:
For at snakke med sig selv er jo ikke pinligt :D

Kun hvis man bliver opdaget!

Derfor ruller jeg rundt på gulvet i stedet for at sige "ROFL".
Gravatar #50 - Kosmos
14. jul. 2009 08:19
hm, hvorfor sige lol når man kan bruge KEK?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login