mboost-dp1
Hvordan kommunikerer du hyppigst med folk online?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg (og dem jeg kommunikerer mest med) hænger urokkeligt fast i forrige årtusindes kommunikationsformer (E-mail og SMS) men bruger IM hvis der bare lige skal kastes et par håndtegn og et link.
Jeg syntes faktisk at det er lidt et dårligt spørgsmål.
Jeg kommunikerer hyppigst over en IM-klient, men den har understøttelse for både facebook (via Jabber) og IRC.
- så jeg valgte IM til trods for at det er fjæsen og IRC i den rækkefølge :)
En lill note
Èn ting facebook skal have ros for, er at slå hele det der fraktionerede IM-miljø tilbage:
For 3 år siden var mine kontakter fordelt udover: MSN, skype, Yahoo chat og ICQ. Nu er alle heldigvis på fjæsen, sålænge det varer
Jeg kommunikerer hyppigst over en IM-klient, men den har understøttelse for både facebook (via Jabber) og IRC.
- så jeg valgte IM til trods for at det er fjæsen og IRC i den rækkefølge :)
En lill note
Èn ting facebook skal have ros for, er at slå hele det der fraktionerede IM-miljø tilbage:
For 3 år siden var mine kontakter fordelt udover: MSN, skype, Yahoo chat og ICQ. Nu er alle heldigvis på fjæsen, sålænge det varer
En lille sidenote...
Jeg forstår ikke hvorfor folk er blevet så sløsede med at skrive personlig info om dem selv. Ingen tænker to gange før de skriver deres fulde navn på nettet. Jeg synes konceptet bag Facebook er udmærket, men jeg synes personligt, at det er et must, at blive anonym på nettet (dækket af et 'nick'). Specielt via tekst er det nemt for andre folk at misforstå budskabet og muligvis ser ens synspunkter som noget negativt.
Endvidere er der den chance, at selvom man tvinger sig til at uploade sobre tekster og billeder på Facebook m.v. at man så kommer til at skrive noget som en potentiel arbejdsgiver, venner etc etc kommer til at se.
Jeg forstår ikke hvorfor folk er blevet så sløsede med at skrive personlig info om dem selv. Ingen tænker to gange før de skriver deres fulde navn på nettet. Jeg synes konceptet bag Facebook er udmærket, men jeg synes personligt, at det er et must, at blive anonym på nettet (dækket af et 'nick'). Specielt via tekst er det nemt for andre folk at misforstå budskabet og muligvis ser ens synspunkter som noget negativt.
Endvidere er der den chance, at selvom man tvinger sig til at uploade sobre tekster og billeder på Facebook m.v. at man så kommer til at skrive noget som en potentiel arbejdsgiver, venner etc etc kommer til at se.
#53 Bortset fra at det er den ringeste protokol (hvis man kan kalde facebooks chat det) i universet - og det siger fanneme ikke så lidt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.