mboost-dp1
Hvor stort er dit HD-tv?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Personligt er jeg mere interesseret i:
Hvor stort er dit TV i forhold til din betragtningsafstand?
Mit TV er nøje tilpasset betragtningsafstanden. Når TV'et er inde på væggen og jeg sidder i min favorit-lænestol, kan jeg lige præcis ikke se de enkelte pixels i SD-TV. Og hvis jeg trækker den ud fra væggen (det hænger i en justerbar arm) passer det med HDTV.
Perfekt! Et større TV ville være dårligere for mig.
Hvor stort er dit TV i forhold til din betragtningsafstand?
Mit TV er nøje tilpasset betragtningsafstanden. Når TV'et er inde på væggen og jeg sidder i min favorit-lænestol, kan jeg lige præcis ikke se de enkelte pixels i SD-TV. Og hvis jeg trækker den ud fra væggen (det hænger i en justerbar arm) passer det med HDTV.
Perfekt! Et større TV ville være dårligere for mig.
Yocal (5) skrev:Har intet HD-tv, men har en HD-projektor - den skyder 160" så stemte >60. Kan anbefales til alle der vil have lidt mere biografoplevelse :-)
Det var s**me et stort lærred - eller bare en kæmpe mur for den sags skyld. Dit billede er over 3,5m bredt... jøsses!
Min egen 720p-projektor smider et rigtigt godt billede op på 100" i en afstand af 3,5 meter. Loftmonteret, så man hverken ser eller hører den (særligt meget) ;)
Jeg stemte derfor også >60" :)
NioBe (10) skrev:Men hvor stort er dit tv, og hvor langt væk sidder du fra det?!
*regne-regne*
Formlen siger at afstanden skal være 1,8 eller 3,4 meter ved henholdvis 768 og 576 linjer. Det er der imellem jeg rammer. :)
Jeg tror det er omkring 2,4 og og 3,3.
Det er primært SD jeg ser, så det er tilpasset derefter.
Stemte blankt, da jeg kun har et gammelt B&O AVANT 32". Men det fungerer, og så længe der ikke bliver sendt flere kanaler i HD end der gør, finder jeg ingen grund til at smide penge en fladskærm.
Ville dog være meget rart at kunne se de digitale kanaler, men det kan man jo klare med en digital-box (:
Ville dog være meget rart at kunne se de digitale kanaler, men det kan man jo klare med en digital-box (:
40" Sony KDL-40X3500 i stuen da kæresten sagde at det ikke måtte blive større, men da det kom op at hænge mente hun ikke 46" var noget problem *suk*...
32" Sony KDL-32W4000 i soveværelset for fodenden af sengen, den perfekte afstand...
32" Sony KDL-32W4000 i soveværelset for fodenden af sengen, den perfekte afstand...
42" FuldHD Panasonic fjernsyn og en sækkestol, der kan flyttes til en passende afstand afhængig af signalkilden. Tæt på ved HD længere væk ved SD. DR HD er væsentlig mere detaljeret 1.5 meter fra fjernsynet end 4,4 meter fra fjernsynet. Farvene står dog knivskarp og flotte uafhængig af afstanden;-)
Hvorfor er der så mange af jer som synes at det er nødvendigt at skrive en post med hvad I stemte?
Jeg tænker her på #3, #4, #12 og #21 som absolut intet ekstra bidrager ved at skrive hvad i stemte. (Og ja, jeg kunne hellere ikke være mere ligeglad med 6,7,20,24,25 og 32 som synes vi tilmed skal vide hvilket mærke de har købt.... er der tale om noget EPEEN her eller hvorfor skal I skrive det?)
Det er jo netop meningen med sådan en afstemning at man kan samle et overblik i en fart uden at skulle læse flere hundrede posts med tal.
Jeres post med nøjagtig samme svar som I lige har klikket giver intet nyt... og jeg fatter slet ikke hvordan nogen kan finde på at rate dem relevant. (Noget tyder på at vision-dk har dårlig karma og forsøger at forbedre den ved at stemme relevant på samtlige posts.)
Jeg tænker her på #3, #4, #12 og #21 som absolut intet ekstra bidrager ved at skrive hvad i stemte. (Og ja, jeg kunne hellere ikke være mere ligeglad med 6,7,20,24,25 og 32 som synes vi tilmed skal vide hvilket mærke de har købt.... er der tale om noget EPEEN her eller hvorfor skal I skrive det?)
Det er jo netop meningen med sådan en afstemning at man kan samle et overblik i en fart uden at skulle læse flere hundrede posts med tal.
Jeres post med nøjagtig samme svar som I lige har klikket giver intet nyt... og jeg fatter slet ikke hvordan nogen kan finde på at rate dem relevant. (Noget tyder på at vision-dk har dårlig karma og forsøger at forbedre den ved at stemme relevant på samtlige posts.)
#34: Hej TrolleRolle, går ud fra du er en troll med det fine navn. Jeg byder dig hermed velkommen til newz.dk hvor sådanne ting altid bliver nævnt i diskussioner til afstemninger.
Jeg vil anbefale at du lader være med at trykke på diskussion til afstemninger for fremtiden.
Jeg vil anbefale at du lader være med at trykke på diskussion til afstemninger for fremtiden.
Hvor stort skal dit tv være
Her kan du selv taste dine oplysninger ind, for at finde den korrekte afstand.
F.eks. er et 40" tv's maksimale afstand for at kunne skældne alle pixels i 1080p: 1.6m
Her kan du selv taste dine oplysninger ind, for at finde den korrekte afstand.
F.eks. er et 40" tv's maksimale afstand for at kunne skældne alle pixels i 1080p: 1.6m
#39 Hvis du gad læse lidt af mine andre posts vil du nok se at der ikke er meget troll over dem.
Jeg er sgu bare så træt af at man ikke kan læse de relevante indlæg i sådan en afstemningstråd, fordi det hele drukner i ligegyldige posts.
Jeg spørger derfor af interesse om hvad det egentlig er folk får ud af at poste nøjagtig det samme information som de lige har klikket på?
Jeg er sgu bare så træt af at man ikke kan læse de relevante indlæg i sådan en afstemningstråd, fordi det hele drukner i ligegyldige posts.
Jeg spørger derfor af interesse om hvad det egentlig er folk får ud af at poste nøjagtig det samme information som de lige har klikket på?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.