mboost-dp1
Hvor ofte opgraderer du din computer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Det svinger lidt, men ca en gang om året foretager jeg en udskiftning af bundkort, grafikkort, cpu og ram. Gerne samlet.
Men ellers er der de løbede opdateringer af nye harddiske, optiske drev, tilbehør og monitors.
Så tror jeg køber opgraderinger måske 2-4 gange om året.
Men ellers er der de løbede opdateringer af nye harddiske, optiske drev, tilbehør og monitors.
Så tror jeg køber opgraderinger måske 2-4 gange om året.
Det bliver nok én gang om året ca., hvor jeg så udskifter CPU/MB/RAM eller GPU - alt efter hvor mange penge jeg har.
Harddiske skifter jeg sjældent, da jeg ikke har ret meget data liggende alligevel :)
Næste indkøb bliver nok en ny mus og en musemåtte, da min nuværende scrollknap ikke virker og min musemåtte har tabt en fod, så den vipper ret meget :<
Harddiske skifter jeg sjældent, da jeg ikke har ret meget data liggende alligevel :)
Næste indkøb bliver nok en ny mus og en musemåtte, da min nuværende scrollknap ikke virker og min musemåtte har tabt en fod, så den vipper ret meget :<
Så tit jeg kan!
Dog er det kun når der er et finansielt overskud der kan bruges. Som udgangspunkt når jeg opgraderer mobo/CPU skifter jeg HELE maskinen ud. Køber en ny for 12-15k og kører med den som udgangspunkt. Så skifter jeg dele ud alt efter hvornår det i virkeligheden er nødvendigt.
Forstået på den måde at jeg behøver ikke køre alt i 1920x1200 med 8xFSAA.
Når jeg synes det ikke er tilstrækkeligt mere skiftes der ud derefter.
Sidste nye indkøb. 2x WD Velociraptor til Raid 0. Totalt unødvendigt men kunne godt tænke mig at prøve det. og så kan det bruges i laaang tid :)
Dog er det kun når der er et finansielt overskud der kan bruges. Som udgangspunkt når jeg opgraderer mobo/CPU skifter jeg HELE maskinen ud. Køber en ny for 12-15k og kører med den som udgangspunkt. Så skifter jeg dele ud alt efter hvornår det i virkeligheden er nødvendigt.
Forstået på den måde at jeg behøver ikke køre alt i 1920x1200 med 8xFSAA.
Når jeg synes det ikke er tilstrækkeligt mere skiftes der ud derefter.
Sidste nye indkøb. 2x WD Velociraptor til Raid 0. Totalt unødvendigt men kunne godt tænke mig at prøve det. og så kan det bruges i laaang tid :)
Hver gang hardwaren giver et ydelsesløft der er værd at snakke om.
Jeg hoppede fra min [email protected] til en [email protected], fordi i7 var den første opgradering fra min Q6600 da gav mening...AMD's Phenom1+2 gav ikke mening som upgrades...hvorfor "omgradere" til samme ydelse?
Næste hardware skift blivver SSD i RAID0, en DX11 GPU...og så 6-kernet 32nm "Gulftown"...næste år ;)
Jeg hoppede fra min [email protected] til en [email protected], fordi i7 var den første opgradering fra min Q6600 da gav mening...AMD's Phenom1+2 gav ikke mening som upgrades...hvorfor "omgradere" til samme ydelse?
Næste hardware skift blivver SSD i RAID0, en DX11 GPU...og så 6-kernet 32nm "Gulftown"...næste år ;)
Min er efterhånden et lille år gammel tror jeg.
Overvejer at smide 4gb ram mere i og så smide en Vista x64 på.
Ellers reinstallerer jeg meget meget sjældent og opgraderinger sker som regel kun når jeg har ødelagt et eller andet.
Jeg er blevet for gammel til at skrue i det skidt - det skal bare fungere nu.
Hvis der er noget jeg gider at skrue lidt i, er det rackskabe og indholdet af disse...
Overvejer at smide 4gb ram mere i og så smide en Vista x64 på.
Ellers reinstallerer jeg meget meget sjældent og opgraderinger sker som regel kun når jeg har ødelagt et eller andet.
Jeg er blevet for gammel til at skrue i det skidt - det skal bare fungere nu.
Hvis der er noget jeg gider at skrue lidt i, er det rackskabe og indholdet af disse...
terracide (13) skrev:Hver gang hardwaren giver et ydelsesløft der er værd at snakke om.
Saadan har vi nok mange der har det. Spoergsmaalet er hvor stort et loeft der skal til.
Jeg vil sige at et loeft paa over 100% "er vaerd at snakke om".
Da jeg aldrig har opgraderet min stationære, udover da jeg lige havde fået den af en ven, passede det vist bedst bare at vælge at jeg køber en ny, da det er netop det jeg har gjort.
Ellers har jeg det da også bare sådan, at jeg opgraderer noget hvis det er blevet for langsomt
Ellers har jeg det da også bare sådan, at jeg opgraderer noget hvis det er blevet for langsomt
Jeg plejer at skifte når det nye vil være >3 gange hurtigere end det gamle. Da enkelte opgraderinger kan forekomme er mit svar 2 år.
Så lad os se hvad markedet har om et halvt års tid.
--
Min lydstudie-maskine er dog stadig ca. 5 år - Haha :)
Men den er ligeså stabil som min Bacho bit(!)-skruetrækker der kører på 20nde år og bruges hver dag.
Så lad os se hvad markedet har om et halvt års tid.
--
Min lydstudie-maskine er dog stadig ca. 5 år - Haha :)
Men den er ligeså stabil som min Bacho bit(!)-skruetrækker der kører på 20nde år og bruges hver dag.
Når man ikke længere kan bruge den til de ting man gerne vil, de spil man vil spille ska køre flydende, de virtuelle maskiner man leger med skal kører flydende, og man skulle da gerne kunne trække windåse 7, kører allerede med beta 7260 og score 7,4 over hele linien med min nuværende spand :P
Men jeg skiftede fra en ca. 2 år gammel Dell XPS bærbar med 2.16 Ghz Core 2 Duo og 4 GB ram til nedenstående:
Dell G2410 LED 24Inch 1080p Monitor
AeroRacer Pro Black Case (400mm FAN)
LC Power Silent Giant Green 420watt PSU (140mm FAN)
Gigabyte GA-EP45-DS3LR
Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 @ 3.8 Ghz
4GB Dual Channel DDR2 1066 MHz
XFX GeForce GTX 260 Black Edition
32GB Intel X25-E Extreme Solid State Drive (System)
80GB Intel X25-M Mainstream Solid State Drive (Data)
Logitech Illuminated Keyboard
Razer Mamba 5600 DPI Gaming Mouse + Razer eXactMat
Det gav noget af et løft og da jeg fik CPU'en nærmest gratis gav det mest mening at bygge ud fra det istedet for Core i7, som også ville blive noget dyrer alt i alt.
Til jer med Raptor disk... tag og skift til en Intel SSD som ikke larmer og tror hellerikke et 2xRaptor RAID 0 setup kan pakke f.eks. en DVD ISO ud med 250mb/sek :P
Men jeg skiftede fra en ca. 2 år gammel Dell XPS bærbar med 2.16 Ghz Core 2 Duo og 4 GB ram til nedenstående:
Dell G2410 LED 24Inch 1080p Monitor
AeroRacer Pro Black Case (400mm FAN)
LC Power Silent Giant Green 420watt PSU (140mm FAN)
Gigabyte GA-EP45-DS3LR
Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 @ 3.8 Ghz
4GB Dual Channel DDR2 1066 MHz
XFX GeForce GTX 260 Black Edition
32GB Intel X25-E Extreme Solid State Drive (System)
80GB Intel X25-M Mainstream Solid State Drive (Data)
Logitech Illuminated Keyboard
Razer Mamba 5600 DPI Gaming Mouse + Razer eXactMat
Det gav noget af et løft og da jeg fik CPU'en nærmest gratis gav det mest mening at bygge ud fra det istedet for Core i7, som også ville blive noget dyrer alt i alt.
Til jer med Raptor disk... tag og skift til en Intel SSD som ikke larmer og tror hellerikke et 2xRaptor RAID 0 setup kan pakke f.eks. en DVD ISO ud med 250mb/sek :P
Det er nogle underlige svar synes jeg. Jeg opgraderer, når noget går i stykker, eller hvis jeg pludselig mangler plads. Det er da også sket, at jeg har opgraderet, fordi den ikke længere var tilstrækkeligt til det jeg skulle, men tiden derimellem er meget forskellige. Jeg har lige for en måned siden købt et nyt grafikkort, fordi det var gået i stykker. Før det var det nok 2 år siden, jeg opgraderede, men før det var det vel kun et halvt år siden.
Problemet med en "færdigmaskine" er at de ofte er ret begrænsede i udviddelsesmulighederne, eller også er det par af delene skod for at spare lidt penge.
På mange punkter er jeg stået lidt af nørderiet og tager de lette løsninger, men mht min computer, så bliver det nok altid samle-selv.
Selv mine børns computer har jeg selv skruet sammen, og selvom det er lidt ældre dele så yder den som en moderne maskine fordi det er ordentligt hardware og ting der fungerer ordentligt sammen.
På mange punkter er jeg stået lidt af nørderiet og tager de lette løsninger, men mht min computer, så bliver det nok altid samle-selv.
Selv mine børns computer har jeg selv skruet sammen, og selvom det er lidt ældre dele så yder den som en moderne maskine fordi det er ordentligt hardware og ting der fungerer ordentligt sammen.
Det er selvfølgelig dårlig stil at stille spørgsmålstegn ved svarmulighederne. Jeg gør det nu alligevel, fordi det er så åbenlyst.
--længere intervaller plz!?
Hvert fjerde år for mit vedkommende. Det er omtrent så lang tid en computer holder sig relevant i forhold til nyere spil. Det har i alle tilfælde været min erfaring.
--længere intervaller plz!?
Hvert fjerde år for mit vedkommende. Det er omtrent så lang tid en computer holder sig relevant i forhold til nyere spil. Det har i alle tilfælde været min erfaring.
helt enig med #25: Længere intervaller...
Jeg skiftede min Acer laptop ud efter fem år - efter jeg havde levet med at skærmen ikke kunne lukkes sammen i cirka et halvt år og DVD-brænderen virkede heller ikke.
Jeg regner med at beholde min Macbook Pro de næste fem år igen.
Jeg skiftede min Acer laptop ud efter fem år - efter jeg havde levet med at skærmen ikke kunne lukkes sammen i cirka et halvt år og DVD-brænderen virkede heller ikke.
Jeg regner med at beholde min Macbook Pro de næste fem år igen.
Jeg plejer at købe rimelig high-end hardware hver gang jeg skifter - og så skifter jeg gerne alt på én gang. Jeg sidder f.eks. lige nu og venter på min nye Core i7 920/GTX 285/6GB DDR3/1TB HDD-maskine, som gerne skulle blive leveret på mandag mellem 17 og 22 (er der i øvrigt nogen som kender nogle tips til at sove et par dage igennem?).
Det skal lige siges at denne opgradering er fra en Core 2 Duo E6600/GeForce 7950GT/2GB DDR2/250GB, så man kan vist kun kalde det som lidt af et spark i ansigtet, når jeg første gang sætter mig til at spille på den. ;)
Det skal lige siges at denne opgradering er fra en Core 2 Duo E6600/GeForce 7950GT/2GB DDR2/250GB, så man kan vist kun kalde det som lidt af et spark i ansigtet, når jeg første gang sætter mig til at spille på den. ;)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.