mboost-dp1
Hvor ofte får din personlige computer en BSOD?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Her på det sidste, tit. Det skyldes mest af alt nok en defekt ram klods jeg havde i, som dog er blevet skiftet nu.
Med min gamle desktop var svaret "Sjældnere end én gang om året", nærmere aldrig.
Med min gamle desktop var svaret "Sjældnere end én gang om året", nærmere aldrig.
Tidligere en gang i måneden, men har ikke fået en BSOD i et stykke tid nu. Underligt nok får jeg kun den blå skærm når jeg er på skrivebordet eller surfer i Firefox, aldrig når jeg spiller krævende spil, som belaster CPU og GPU. Sidste år fik jeg mange, da jeg konstant brugte Slumre i stedet for at slukke computeren og det fuckede så mine RAM rimelig meget op. Mistænker dem for at give mig de BSODs jeg får nu.
Stemte en gang i måneden
Stemte en gang i måneden
Bruger ikke windows som main operativ system mere, har dog en windows maskine som står og som jeg nogen gange bruger til at streame film. Vil ikke sige den for BSOD hele tiden men en gang imellem så sker det da. fx ved installation af Windows Vista 64 bit, har så valgt at smække Windows 7 på i stedet for :)
#15 - har haft en ultrastabil x64 bit siden jeg installerede..
"har valgt at smække Windows 7 på i stedet" - det lyder i mine ører som at din Windows Vista 64 bit nok ikke var en købeversion, medmindre din økonomi helt har forbigået finanskrisen ;-)
"har valgt at smække Windows 7 på i stedet" - det lyder i mine ører som at din Windows Vista 64 bit nok ikke var en købeversion, medmindre din økonomi helt har forbigået finanskrisen ;-)
#19 vel ikke ligefrem nogle idioter - men ja, de er gode til at programmere ustabile drivere ;-)
fastwrite1 (16) skrev:#15 - har haft en ultrastabil x64 bit siden jeg installerede..
Faktisk var min Windows Vista 64 bit købt og betalt for, men er ret ligeglad med min Windows maskine lige nu, og den er nok total overkill til bare at stå og streame film en gang hver anden weekend, har penge nok til at overleve for lige nu så har intet imod at det ikke virker med Windows Vista atm (hvis jeg stadig ikke kan få det til at virke når min Windows 7 RC client løber ud om et års tid så skal jeg nok finde nogen at blame for at det ikke virker :P)
Har ikke haft en BSOD i et par år nu, sidst jeg havde en BSOD var vel da min gamle bærbare røg på gulvet hehe...
Min kæreste får dog dagligt BSOD, men det sjove er at det kun er når hun ikke bruger computeren.. Tror faktisk det er når den prøver at gå i dvale.. (Det er forresten WLAN driveren der crasher.. dumme dell wireless crap - Intel pro/wireless ftw!)
Min kæreste får dog dagligt BSOD, men det sjove er at det kun er når hun ikke bruger computeren.. Tror faktisk det er når den prøver at gå i dvale.. (Det er forresten WLAN driveren der crasher.. dumme dell wireless crap - Intel pro/wireless ftw!)
owrflow (23) skrev:Enten er rimelig mange der faker med deres svar eller også er der en del der bare ikke har haft computer i ret lang tid :S
Hvad mener du? At der er for få BSOD?
Tja, jeg stemte 'En gang i kvartalet', da jeg havde en slags BSOD for 2½ måned siden. Jeg havde et lille uheld med en opdatering til Civ 4 og fik Vista til at besvime lidt voldsomt. Den lavede en fin blå skærm og en memory dump.
Derudover kan jeg sgu ikke huske min sidste BSOD. Min lappy med XP fryser af og til, men det skyldes noget hardware der er stået af. Vista fryser også en sjælden gang. Men decidered BSODs? Dem ser man altså ikke ret tit under normale omstændigheder. Og det er en skrøne at man gør.
Hmm, jeg har i øvrigt haft computer siden 1995. Eller 1993 hvis man regner Amiga 500 med.
savner den originale BSoD fra de tidligere versioner af xp end 2000 og XP.
En alvorlig fejl 0E er opstået blablabla... dengang frøs computeren ikke. Man kunne bare risikere at få MANGE af dem efter hinanden og til sidst bare slukke computeren i frustration.
Men ak den tid er ovre og en BSoD låser systemet fuldstændig, hvis ikke den bare instant genstarter af sig selv efter teksten er rullet hen over skærmen... microsoft regner vel med man kan nå at læse det hele på et splitsekund....
En alvorlig fejl 0E er opstået blablabla... dengang frøs computeren ikke. Man kunne bare risikere at få MANGE af dem efter hinanden og til sidst bare slukke computeren i frustration.
Men ak den tid er ovre og en BSoD låser systemet fuldstændig, hvis ikke den bare instant genstarter af sig selv efter teksten er rullet hen over skærmen... microsoft regner vel med man kan nå at læse det hele på et splitsekund....
Sidste gang jeg fik det, var da Doom3 patch 1.3 kom ud, jeg installerede den, slog EAX til, startede spillet og *BSOD*
Det er hvad man får ud af ikke at læse readme og have de korrekte lydrivere installeret.
Men har aldrig haft en BSOD på min Q6600(XP, Vista, Win7) og ej heller på min i7XP, Vista, Win7) indtil videre
Det er hvad man får ud af ikke at læse readme og have de korrekte lydrivere installeret.
Men har aldrig haft en BSOD på min Q6600(XP, Vista, Win7) og ej heller på min i7XP, Vista, Win7) indtil videre
ToFFo (28) skrev:Men ak den tid er ovre og en BSoD låser systemet fuldstændig, hvis ikke den bare instant genstarter af sig selv efter teksten er rullet hen over skærmen... microsoft regner vel med man kan nå at læse det hele på et splitsekund....
Du kunne også tage hovedet ud af røven og så indstille hvordan windows skal opføre sig ved en BSOD...istedet for at whine over forkerte brugerindstillinger.
Terra - P.I.C.N.I.C.
De fleste med XP/Vista, vil alligevel ikke opdage en BSOD, da computeren som default bare genstarter.
Jeg får cirka en gang i kvartalet. Det er for det meste mine RAM-blokke der fejler. De lider desværre med nogle få problemer efter de har kørt med lidt for heftig OC, men ellers kører de fint.
Jeg har en gang i mellem dog BSoD pga. grafikdriver, men det er mest når jeg kører med beta-drivere.
Jeg har en gang i mellem dog BSoD pga. grafikdriver, men det er mest når jeg kører med beta-drivere.
Jeg fik 5-6 om dagen indtil jeg fik opdateret vista til SP1, det viste sig at nvidias netværks drivere var en smule forældede. Det er dog 10 måneder siden jeg fik den opdatering, så no harm :). Jeg har ikke oplevet et BSOD siden, hvilket jeg er rigtig glad for.
De kom sq tit før i tiden, kæft hvor man kunne blive sur :P
De kom sq tit før i tiden, kæft hvor man kunne blive sur :P
Inden for de sidste par år har jeg set den (hos andre) en gang på pc og 3 gange på mac!
Mac' svar på BSOD ser i øvrigt således ud: http://www.flickr.com/photos/scriptingnews/1521667...
(Det er ikke mit eget foto)
Mac' svar på BSOD ser i øvrigt således ud: http://www.flickr.com/photos/scriptingnews/1521667...
(Det er ikke mit eget foto)
Stemte 'ca. en gang om måneden'.
Forklaring: Da jeg sidst skiftede grafikkort, havde jeg regnet med *Bare lige at gøre det'. Men jeg røg igennem >15 bluescreens på én dag. Hmm, andre drivere? Næste dag, ny driver fra en helt anden producent - kørte bedre, men ca. 10 bluescreens i visse applikationer. Hmmmmmmmm...... Men efter latterligt megen søgen efter lidelsesfæller har kortet nu en stabil driver, skrevet af nogle super-nice 'nørder', og det har kørt lige siden.
Inden da, havde jeg haft én BS på 1½-2 år på min ene XP maaskine. Min 98se kører bare :D
Forklaring: Da jeg sidst skiftede grafikkort, havde jeg regnet med *Bare lige at gøre det'. Men jeg røg igennem >15 bluescreens på én dag. Hmm, andre drivere? Næste dag, ny driver fra en helt anden producent - kørte bedre, men ca. 10 bluescreens i visse applikationer. Hmmmmmmmm...... Men efter latterligt megen søgen efter lidelsesfæller har kortet nu en stabil driver, skrevet af nogle super-nice 'nørder', og det har kørt lige siden.
Inden da, havde jeg haft én BS på 1½-2 år på min ene XP maaskine. Min 98se kører bare :D
Eniac (37) skrev:Mac' svar på BSOD ser i øvrigt således ud: http://www.flickr.com/photos/scriptingnews/1521667...
Hm, den besked er jo endnu mindre brugbar end en BSOD. Som bruger vil jeg da tænke "Nej jeg behøver ikke genstarte min maskine. Jeg er lige igang med noget".
BSOD'en fortæller i det mindste at der er opstået en fejl, og det er derfor man ikke kan fortsætte.
(At BSOD også er meget teknisk og ikke-brugervenlig vil jeg ikke argumentere mod, men jeg vil dog holde fast på, den er bedre end Mac's.)
Har svaret en gang årligt, men i princippet er det også den eneste gang i løbet af.... måske de sidste 5 år.
Til gengæld gik min stationære også helt ned, da min A8N32-SLI Deluxe bios ikke var kompatibel med SP3 til XP. (Det tog Asus 21 måneder at lave et fix til bios'en så XP atter kunne køre, så måtte ud og købe Vista i mellemtiden, hvilket også kørte fejlfrit).
Hmm.... har faktisk også fået kernal panic på min Mac Mini, men det skyldtes en defekt harddisk hvor al indmaden blev skiftet ud med nyt, der også viste sig at være defekt.... Hmm... så jeg har faktisk oplevet det et par gange. Nu kører alt dog fino på min Mini, min Macbook Pro, og på min stationære, samt den iMac jeg har på arbejde :)
Til gengæld gik min stationære også helt ned, da min A8N32-SLI Deluxe bios ikke var kompatibel med SP3 til XP. (Det tog Asus 21 måneder at lave et fix til bios'en så XP atter kunne køre, så måtte ud og købe Vista i mellemtiden, hvilket også kørte fejlfrit).
Hmm.... har faktisk også fået kernal panic på min Mac Mini, men det skyldtes en defekt harddisk hvor al indmaden blev skiftet ud med nyt, der også viste sig at være defekt.... Hmm... så jeg har faktisk oplevet det et par gange. Nu kører alt dog fino på min Mini, min Macbook Pro, og på min stationære, samt den iMac jeg har på arbejde :)
Det er egentlig ikke sket på min nuværende XP installation på min Dell XPS derhjemme, men derimod på min arbejdsbærbar sker det ofte, da jeg konstant kører/har kørt med nye builds af windows 7 for at teste ting og gøre klar til at vi skal skifte os på jobbet. Der er stadig ting der bare ikke kører ordenligt, og det er pisse iriterende med de gfx fejl der af og til sker i task baren, i windows 7 %¤#"¤!
Har en mus som ofte crashede Vista, indtil jeg installerede en særlig driver. Ellers er det godtnok sjældent at jeg oplever BSOD længere.
I gamle dage skete det hele tiden, men jeg synes efterhånden det er nogle år siden at det var en tilbagevendende problem.
I gamle dage skete det hele tiden, men jeg synes efterhånden det er nogle år siden at det var en tilbagevendende problem.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.