mboost-dp1
Hvor ofte benytter du dine bookmarks?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Bruger faktisk næsten ikke andet..... Har over 500 bookmarks som bliver brugt jævnligt. Hvis jeg endelig skal finde en anden hjemmeside, bruger jeg inquisitor.
ferdinand (6) skrev:Bruger add-on'en "Foxmarks" til Firefox. Nok min vigtigste add-on til Firefox, til dato.
Enig!
Bruger også Foxmarks til mine 808 bogmærker (der er blevet fjernet en del - der har været 3 gange så mange. Forårsrengøring :P).
Bruger min bogmærkelinie hele tiden. Jeg har så fjernet navnene på mine bogmærker i bogmærkelinien, så jeg kun har ikonerne. Så kan der være mange flere, og jeg kan alligevel kende dem. Det synes jeg selv er et godt tip :)
(Som jeg har hugget fra LennyBoy da jeg var til LAN med ham :P)
Bruger min bogmærkelinie hele tiden. Jeg har så fjernet navnene på mine bogmærker i bogmærkelinien, så jeg kun har ikonerne. Så kan der være mange flere, og jeg kan alligevel kende dem. Det synes jeg selv er et godt tip :)
(Som jeg har hugget fra LennyBoy da jeg var til LAN med ham :P)
Kan I ikke huske jeres sites i hovedet? tsk tsk :P med ffx 3.0 er addressebaren jo supernem at søge i..det oplever jeg er hurtigere end at bruge bookmarks. Og ja, der er også keywords - men man kan jo lige så godt huske en unik del af addressen, som huske et keyword :)
Den er lidt tricky, da jeg bruger et bogmærke (Ja, sjovt, der findes faktisk et godt, dansk navn for bookmark) i forbindelse med CMS-arbejdet, da jeg stort set egenhændigt styrer climate.ku.dk, klima.ku.dk og climatecongress.ku.dk.
Mit private jeg bruger det dog sjældent, da jeg primært bruger det som linksarkiv med alle de links, som jeg ikke ellers ville kunne huske.
Mit private jeg bruger det dog sjældent, da jeg primært bruger det som linksarkiv med alle de links, som jeg ikke ellers ville kunne huske.
Jeg har også mine mest besøgte sites i bogmærke-menuen i Firefox, hvor jeg har fjernet teksten og kun bruger Favicons. Jeg trykker sjældent på dem med musen, fordi jeg bruger genveje. Fx "n" for newz og "gr" for Google Reader.
Med Firefox 3 er jeg begyndt at bogmærke alle sider, som jeg finder interessante. Det er jo supernemt at klikke på stjernen i adressefeltet!
Jeg bruger også Foxmarks, som er en smart og let måde at tage back-up af sine bogmærker.
Ligeledes bruger jeg Read It Later, hvor der ved siden af førnævnte stjerne kommer et lille flueben, som man kan klikke på. Hjemmesiden ryger så i en mappe med links, som jeg skal læse på et senere tidspunkt.
Ps. er der nogen, som ved, om Firefox med tiden bliver langsommere pga. mange bogmærker? (ligesom det er tilfældet med for mange add-ons)
Med Firefox 3 er jeg begyndt at bogmærke alle sider, som jeg finder interessante. Det er jo supernemt at klikke på stjernen i adressefeltet!
Jeg bruger også Foxmarks, som er en smart og let måde at tage back-up af sine bogmærker.
Ligeledes bruger jeg Read It Later, hvor der ved siden af førnævnte stjerne kommer et lille flueben, som man kan klikke på. Hjemmesiden ryger så i en mappe med links, som jeg skal læse på et senere tidspunkt.
Ps. er der nogen, som ved, om Firefox med tiden bliver langsommere pga. mange bogmærker? (ligesom det er tilfældet med for mange add-ons)
Ved ikke HVOR mange jeg præcist har, men med en skriftstørrelse på 12 er min liste ca. 11 meter lang, når den er rullet ud :))
Til dagligt bruger jeg vel 50-100 stk. Med FF søger man bare og vupti, hvis jeg har gemt et eller andet om pølsesnask i Sdr. Magle kommer det bogmærke hurtigt frem. (enten via. Bogmærker 'SØG' eller direkte i adressebaren :)
--
Ang. backup af bogmærker:
I FF3, Arrangér bogmærker, Funktioner, Export HTML, Done.
--
PS: Fik jeg sagt at jeg elsker FF?? :D
Til dagligt bruger jeg vel 50-100 stk. Med FF søger man bare og vupti, hvis jeg har gemt et eller andet om pølsesnask i Sdr. Magle kommer det bogmærke hurtigt frem. (enten via. Bogmærker 'SØG' eller direkte i adressebaren :)
--
Ang. backup af bogmærker:
I FF3, Arrangér bogmærker, Funktioner, Export HTML, Done.
--
PS: Fik jeg sagt at jeg elsker FF?? :D
Jeg bruger dem hele tiden. Har sat Firefox til at slette cachen hver gang jeg lukker, så jeg plejer bare at skrive de 2-3 første bogstaver af det bogmærke jeg vil ind på. Hvis jeg havde flere bogmærker, kunne det måske godt give et problem, men med en 80-100 styks er det ganske nemt at finde rundt i.
Helt enig med #6.
Foxmarks er absolut uundværlig fordi man automatisk har en beskyttet backup af sine bookmarks. Man kan lagre en krypteret version af sine adgangskoder. Og hvis man har flere computere/profiler eller reinstallerer sit OS, har man stadig alle sine bookmarks/adgangskoder.
Personligt har jeg ca. 1400 bookmarks, og har i øvrigt lavet en custom google søgemaskine til at søge _på_indeholdet_.
Som mange andre bruger jeg mine bookmarks dagligt og har stor glæde af Ff3' auto-søgning, men i praksis er det typisk kun en lille brøkdel jeg bruger meget ofte. Ideen med Fast Dial(jf. #9) er glimrende, men jeg kunne ikke rigtig vænne mig til den. Omvendt får man lidt mere plads i højden (der som bekendt er noget man savner på 16:10 skærme (ja, selv i 1920x1200 ;)).
Foxmarks er absolut uundværlig fordi man automatisk har en beskyttet backup af sine bookmarks. Man kan lagre en krypteret version af sine adgangskoder. Og hvis man har flere computere/profiler eller reinstallerer sit OS, har man stadig alle sine bookmarks/adgangskoder.
Personligt har jeg ca. 1400 bookmarks, og har i øvrigt lavet en custom google søgemaskine til at søge _på_indeholdet_.
Som mange andre bruger jeg mine bookmarks dagligt og har stor glæde af Ff3' auto-søgning, men i praksis er det typisk kun en lille brøkdel jeg bruger meget ofte. Ideen med Fast Dial(jf. #9) er glimrende, men jeg kunne ikke rigtig vænne mig til den. Omvendt får man lidt mere plads i højden (der som bekendt er noget man savner på 16:10 skærme (ja, selv i 1920x1200 ;)).
Bruger aldrig bogmærker.
Jeg kan alle de adresser jeg skal bruge i hovedet.
Besøger vel omkring de samme 20 forskellige sites om dagen.. Derudover er der vel et par hundrede forskellige jeg bruger fra tid til anden, når jeg skal finde ud af et eller andet.
Der er vel ikke den store forskel på at skulle huske en masse forskellige brugernavne og koder. Det er bare adressen der kommer oven i.
Husker sågar underdomæner hvis der er en specifik del af et site jeg skal besøge.
Det er bare en vane, ikke noget jeg tænker specielt over.
F.eks. har jeg også en "dårlig" vane med at skrive en.wikipedia.org/wiki/ + det jeg skal slå op, direkte ind i adresse feltet.
Det er langt hurtigere end at skulle klikke på et bogmærke og så finde søgefeltet og så taste det ind.
Og ja.. jeg bruger firefox, og har lagt en masse søge maskiner ind, men jeg glemmer altid at bruge det.
Det kan være at det skyldes at jeg brugere mange forskellige maskiner i løbet af en dag.
Jeg kan alle de adresser jeg skal bruge i hovedet.
Besøger vel omkring de samme 20 forskellige sites om dagen.. Derudover er der vel et par hundrede forskellige jeg bruger fra tid til anden, når jeg skal finde ud af et eller andet.
Der er vel ikke den store forskel på at skulle huske en masse forskellige brugernavne og koder. Det er bare adressen der kommer oven i.
Husker sågar underdomæner hvis der er en specifik del af et site jeg skal besøge.
Det er bare en vane, ikke noget jeg tænker specielt over.
F.eks. har jeg også en "dårlig" vane med at skrive en.wikipedia.org/wiki/ + det jeg skal slå op, direkte ind i adresse feltet.
Det er langt hurtigere end at skulle klikke på et bogmærke og så finde søgefeltet og så taste det ind.
Og ja.. jeg bruger firefox, og har lagt en masse søge maskiner ind, men jeg glemmer altid at bruge det.
Det kan være at det skyldes at jeg brugere mange forskellige maskiner i løbet af en dag.
#21 Det er måske bare mig, men det lyder besværligt..
Med et bookmark og brug af firefox' internet keywords kunne du fx skrive "wiki <søgeord>" (eller blot "w" som jeg selv bruger) i adressefeltet - stedet for "en.wikipedia.org/wiki/<søgeord>". Tilsvarende "g" for google "d" for thefreedictionary.com, "u" for youtube, "tlf" til opslag af nummer på dgs.dk, "krak" til adresser/kort osv. osv.
Der er absolut ingen grund til at lade være. Det er enkelt og effektivt :)
Med et bookmark og brug af firefox' internet keywords kunne du fx skrive "wiki <søgeord>" (eller blot "w" som jeg selv bruger) i adressefeltet - stedet for "en.wikipedia.org/wiki/<søgeord>". Tilsvarende "g" for google "d" for thefreedictionary.com, "u" for youtube, "tlf" til opslag af nummer på dgs.dk, "krak" til adresser/kort osv. osv.
mojo (22) skrev:#21 Det er måske bare mig, men det lyder besværligt..
der er god grund til at lade være...
hvis du nu kun skal skrive en.wikipedia.org/wiki/søgeord istedet for at først søge, og så loade den side du ville...
men wikipedia er dårligt eksempel...
jeg bruger bookmarks meget... men jeg benytter ikke alle sammen hver dag... men jeg bruger mere end et bookmark om dagen så stemte hver dag...
Niversen (28) skrev:
der er god grund til at lade være...
hvis du nu kun skal skrive en.wikipedia.org/wiki/søgeord istedet for at først søge, og så loade den side du ville...
"Internet keywords" har intet med søgning at gøre, de kan bare med fordel benyttes til formålet. Du kan omskrive en vilkårlig adresse til et keyword gennem et bookmark. Hvis adresse-strengen ydermere indeholder "%s", bliver dette blot erstattet med alt som du skriver efter dit keyword i adresselinien. Der er med andre ord (som sagt) ingen grund til at lade være - hvis man altså almindeligvis anvender adresselinien til indtastning.
Men måske misforstår jeg dig..?
Niversen (28) skrev:
men wikipedia er dårligt eksempel...
Jep :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.