mboost-dp1
Hvor meget datatrafik per måned bruger du på din smartphone?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Runder nemt 10Gb, nok også forbi min smartphone er min eneste internet forbindelse på jobbet, der ryger nemt en pæn slat data den vej.
Siden oktober har jeg brugt under 200mb - og jeg er på krak, safari, kontakt med min nas und so weiter dagligt - har endda tethering til min Macbook Air, men det er så sjældent at det er nødvendigt.
Har et 300mb abonnement, til 50,- om måneden, så skulle havde rum til mit behov.
Har et 300mb abonnement, til 50,- om måneden, så skulle havde rum til mit behov.
Jeg bruger normalt 400-600 mb, dog har den sneget sig op over 650 mb allerede i denne måned. Mit abonnement er 1gb så det er fint nok.
Hertil skal det lige siges at jeg aldrig forbinder til wifi, men kun kører over 3G. Dette er lettest hvis man f.eks. har MSN åbent.
Til android kan jeg anbefale at bruge 3G watchdog programmet. Det laver statistik over dit 3G forbrug.
Hertil skal det lige siges at jeg aldrig forbinder til wifi, men kun kører over 3G. Dette er lettest hvis man f.eks. har MSN åbent.
Til android kan jeg anbefale at bruge 3G watchdog programmet. Det laver statistik over dit 3G forbrug.
Normalt måned ligger jeg mellem de 500-1000mb, men når telefonen er fyldt op med apps, der jævnligt skal opdateres og jeg sidder i bussen kan jeg nemt bruge over 100 mb bare på en dag, så jeg for skam overskredet min tildelte 1gb data :P har gjort det i den her måned og første måned jeg havde mobilen rofl.. Tror jeg skal have anskaffet en større data abonnement når mine 6 måneders binding udløber.
Nogen som har et forslag ? regner med at 2gb skulle være nok til at dække mit behov
Nogen som har et forslag ? regner med at 2gb skulle være nok til at dække mit behov
Var 100mb fordi der er WiFi alle steder jeg kommer så det bruger telefonen automatisk.
Men nu forsvinder internet WiFi forbindelsen på arbejdet, så forventer jeg at det kommer til at stige en hel del.
Kan ikke udføre mit arbejde uden en ordenlig forbindelse at downloade fra da alt af værdi er spærret. Kan f.eks. ikke hente en ny nmap direkte eller lave en ssh forbindelse.
Men nu forsvinder internet WiFi forbindelsen på arbejdet, så forventer jeg at det kommer til at stige en hel del.
Kan ikke udføre mit arbejde uden en ordenlig forbindelse at downloade fra da alt af værdi er spærret. Kan f.eks. ikke hente en ny nmap direkte eller lave en ssh forbindelse.
Har prøvet det dersens smartfåwn og internet, men har ikke rigtig fundet nogen fornuftigt anvendelsesmulighed for mig. Har ellers prøvet selv med irc klienter. Jeg synes bare at det hurtigt bliver alt for langsomt og klodset at navigere rundt, eller skrive længere samtaler, og er derfor gået tilbage til min gamle smadderfon af en trykknapstelefon - med mulighed for internetbrowser - dog uden så meget andet.
Min smartphone har desuden været den telefon der har holdt i kortest tid, inden den skulle til reperation, og senere døde fuldstændig.
Derfor er mit svar også "0 - 100 MB"
Min smartphone har desuden været den telefon der har holdt i kortest tid, inden den skulle til reperation, og senere døde fuldstændig.
Derfor er mit svar også "0 - 100 MB"
Jeg tvivler.JSebastian (25) skrev:Det vil jo trække poll'en skævt :(
Men jeg kan godt regne på det for dig.
Ligger gerne selv som regel på den gode side af 2GB pr måned selv når at jeg bruger WiFi herhjemme etc. Altid dejligt med et unlimited data abb >_>
jeg giver 79 kr md. for en 1Mbit med 2GB maks, bruger aldrig over 550MB. Er dog ret overrasket over, hvor godt det kører, hvis jeg går på tlfs wifi fra den bærbare. Det er faktisk ganske anvendeligt.
Jeg manglede svarmuligheden "det holder jeg ikke øje med", men siden min telefon blev taget i brug for 3-4 måneder siden har jeg sendt 315 MB og modtaget 5,0 GB. Med 10 GB fri trafik om måneden har jeg så lige bevist at jeg stadig ikke behøver at holde øje med det.
Har svaret 5-10 GB, da jeg har en grænse på 10 GB, så jeg er meget opmærksom på ikke at overskride grænsen (det koster vist 2,50 kr pr mb derefter)
Var det ikke fordi jeg havde den grænse, ville mit forbrug nok nærmere ligge på 20-30 GB.
Bruger så vidt muligt WIFI, men jeg har svaret udfra hvor meget data jeg bruger på det mobile netværk.
Var det ikke fordi jeg havde den grænse, ville mit forbrug nok nærmere ligge på 20-30 GB.
Bruger så vidt muligt WIFI, men jeg har svaret udfra hvor meget data jeg bruger på det mobile netværk.
Bruger omkring 500mb pr måned på min iPhone 4. På arbejdet bruger jeg nettet mest til nyheder så dvs. tekst/billeder og den slags og dehjemme er jeg på wifi. Dog engang i mellem kommer den lidt op når jeg bruger mywi til min iPad. Det højeste jeg har været oppe på er omkring 3GB på én måned men det var fordi min DSL forbindelse var ude af drift i et par dage.
Så de 13GB jeg har til rådighed hver måned fra TDC er mere end rigeligt.
Så de 13GB jeg har til rådighed hver måned fra TDC er mere end rigeligt.
Jeg svarede 100-500, men de svinger for mit vedkommende omkring 300-600. Når universitets trådløse netværk ikke gider virke, eller have mig på, så er det tættere på de 600, ellers er det i det svarede interval.
Kan man komme over 1GB uden at streame musik og video eller dele forbindelsen med bærbaren? jeg kan ikke, så er glad for min 1GB fri forbrug.
Men fedt at tænke på, at det kostede 10.000kr. for få år siden, for det forbrug.
Kan man komme over 1GB uden at streame musik og video eller dele forbindelsen med bærbaren? jeg kan ikke, så er glad for min 1GB fri forbrug.
Men fedt at tænke på, at det kostede 10.000kr. for få år siden, for det forbrug.
Off:
Tror desværre ikke det kan undgås. Folk der ikke fatter hvordan en poll virker vil aldrig holde op med at stemme random. Trist, lægger mærke til det hver gang, og der er sikkert mange der gør det uden at skrive det, hvilket nok er grunden til at 0-100 ligger så højt. Det er ikke til at vide :s
On:
Stemte 101-500, og har et 500 mb abonnement hos 3 - så holder mig under de 500.
Tror desværre ikke det kan undgås. Folk der ikke fatter hvordan en poll virker vil aldrig holde op med at stemme random. Trist, lægger mærke til det hver gang, og der er sikkert mange der gør det uden at skrive det, hvilket nok er grunden til at 0-100 ligger så højt. Det er ikke til at vide :s
On:
Stemte 101-500, og har et 500 mb abonnement hos 3 - så holder mig under de 500.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.