mboost-dp1
Hvor mange passwords har du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg har 3-4 forskellige, som jeg bruger forskellige steder - alle bestående af tilfældige tegn, tal og bogstaver i en god længde.
Det er et tradeoff mellem at have så få koder, at de alle er til at huske, og at hvis en af dem skulle blive lækket, så giver det ikke 100% adgang alle steder.
Det er et tradeoff mellem at have så få koder, at de alle er til at huske, og at hvis en af dem skulle blive lækket, så giver det ikke 100% adgang alle steder.
Har nok omkring 10, som er gradvist sikrere og sjældnere brugt.
De bliver dog altid langsomt udfaset, hvor de sikrere bliver brugt flere og flere steder, og de knap så sikre slet ikke brugt. Og ja så bliver der jo nød til at komme endnu sikrere ind i det hele også.
Til nogle vigtige ting har jeg dog kun 1 password, der kun bruges til det sted.
De bliver dog altid langsomt udfaset, hvor de sikrere bliver brugt flere og flere steder, og de knap så sikre slet ikke brugt. Og ja så bliver der jo nød til at komme endnu sikrere ind i det hele også.
Til nogle vigtige ting har jeg dog kun 1 password, der kun bruges til det sted.
Forskellige til alle steder, så mange.
De er som regel ret lange og med tilfældige tal og bogstaver, og hvor det tillades med unicode tegn.
For at huske dem, er de på en virtuelt krypteret partition, med et enkelt langt password, som jeg altid kan huske, hvilket også må være det svage punkt i min fremgangs metode.
De er som regel ret lange og med tilfældige tal og bogstaver, og hvor det tillades med unicode tegn.
For at huske dem, er de på en virtuelt krypteret partition, med et enkelt langt password, som jeg altid kan huske, hvilket også må være det svage punkt i min fremgangs metode.
Jeg har et sted mellem 5-6 passwords, som jeg bruger dagligt.
Grundene til, at jeg ikke ændrer dem, er mange og forskellige, men det skyldes hovedsageligt, at jeg helst ikke vil blande arbejdsmæssige passwords og private passwords, ligesom jeg vil prøve at holde et nogenlunde højt sikkerhedsniveau - derfor, vigtige passwords som til min arbejdscomputer og min netbank er unikke, mens andre genbruges.
Grundene til, at jeg ikke ændrer dem, er mange og forskellige, men det skyldes hovedsageligt, at jeg helst ikke vil blande arbejdsmæssige passwords og private passwords, ligesom jeg vil prøve at holde et nogenlunde højt sikkerhedsniveau - derfor, vigtige passwords som til min arbejdscomputer og min netbank er unikke, mens andre genbruges.
Har en 3-4 forskellige som jeg bruger til divs ikke vigtige sider newz, facebook forums osv.
Så har jeg mit WoW password som bliver skiftet engang imellem, så har jeg email password, og så 2 passwords til netbank.
Men de er ikke de mest sikre, så ikke med alle mulige tegn og store og små bogstaver...
Så har jeg mit WoW password som bliver skiftet engang imellem, så har jeg email password, og så 2 passwords til netbank.
Men de er ikke de mest sikre, så ikke med alle mulige tegn og store og små bogstaver...
Er efterhånden blevet arbejdsskadet, så jeg har mange forskellige.. Jeg skifter dem dog sjældent..
Bruger 7 forskellige passwords når jeg møder på arbejdet, før jeg er klar til at arbejde :)
http://passwordsafe.sourceforge.net/ ftw
Bruger 7 forskellige passwords når jeg møder på arbejdet, før jeg er klar til at arbejde :)
http://passwordsafe.sourceforge.net/ ftw
Glæder mig til den dag hvor jeg kan bruge min RSA SecurID rundt omkring på nettet, Uhh, det ville være SÅ stort!
Jeg bruger SuperGenPass = kodeord til hver hjemmeside.
http://www.wikzo.com/2009/02/sikker-made-at-handte...
+ nogle forskellige stykker til andre ting.
http://www.wikzo.com/2009/02/sikker-made-at-handte...
+ nogle forskellige stykker til andre ting.
Har ogsaa et per side. Naar man har vaennet sig til det er det, IMO, lige saa nemt som at have fem-seks stykker og aldrig huske hvad der er til hvad.
Nu ikke fordi det ikke gaar galt, men well... man er vel mand og ved at back-ups og at skrive ting ned er noget for kvinder.
Nu ikke fordi det ikke gaar galt, men well... man er vel mand og ved at back-ups og at skrive ting ned er noget for kvinder.
Hvis bare de tillader passwords der er lange nok, så behøver man ikke specielle tegn i. Hvis man udelukkende holder sig til små bogstaver fra a til z, så skal password være 40% længere end hvis man anvender alle 95 printable 7-bit ascii tegn.gentox (4) skrev:Forskellige til alle steder, så mange.
For at huske dem, er de på en virtuelt krypteret partition, med et enkelt langt password, som jeg altid kan huske, hvilket også må være det svage punkt i min fremgangs metode.Der er som sådan ikke noget galt i den metode. De eneste to ting man skal tænke på er:
1. At dit master password til det krypterede filsystem skal være sikkert.
2. Du skal have en backupkopi af det krypterede filsystem.
Backupkopiering af et krypteret filsystem kan være en anelse tricky at gøre sikkert. Dog lyder det ikke som om din anvendelse er den værst tænkelige anvendelse af et krypteret filsystem.
I stedet for at gemme passwords på et krypteret filsystem, så kan man også gemme dem i sin browser. Der findes så vidt jeg ved browsere der kan kryptere de gemte passwords. De samme to forholdsregler gælder selvfølgelig, det er bare en anelse nemmere når man skal bruge sine passwords.
Jeg har sædvanligvis i mellem 6 og 10 passwords.
Min password genererings process er nem.
Tag et normalt ord, som er ret langt ( >= 8 bogstaver) eller to korte (ca. 4 bogstaver hver).
Oversæt disse til engelsk.
L33t-ificer dem (hej til h3j o.l.). Sæt punktering (!.?, osv. gælder).
Vælg et område eller et par bogstaver der skal være med stort (gerne inkompasserende nogle tal !).
Done!
Eksempel:
fiskefars
Engelsk:
minced fish (ca.)
L33t:
m1nz3d f15h
Punktering:
m1nz3d,f15h
Kapitalisér:
M1nz3d;F!%H
Hvis den stadig er for nem, så krypter med forskellige bogstaver. Byt eventuelt rundt på bogstaver. :-)
Tag et normalt ord, som er ret langt ( >= 8 bogstaver) eller to korte (ca. 4 bogstaver hver).
Vælg et område eller et par bogstaver der skal være med stort (gerne inkompasserende nogle tal !).
Done!
Eksempel:
fiskefars
Engelsk:
minced fish (ca.)
L33t:
m1nz3d f15h
Punktering:
m1nz3d,f15h
Kapitalisér:
M1nz3d;F!%H
Hvis den stadig er for nem, så krypter med forskellige bogstaver. Byt eventuelt rundt på bogstaver. :-)
jeg har 8 forskellige - altid en kombination af tal og bogstaver - men fem af disse er nu til arbejdet.
12?
Jeg er faktisk i tvivl for jeg holder ikke tal på dem jeg kan dem bare, en form for autisme der (Det sjovt for jeg kan faktisk ikke nogen af mine passwords/pinkoder udenad jeg kender dem bare sådan at når jeg har brug for dem skriver jeg dem, nogle gange er dette også en fordel)
Jeg er faktisk i tvivl for jeg holder ikke tal på dem jeg kan dem bare, en form for autisme der (Det sjovt for jeg kan faktisk ikke nogen af mine passwords/pinkoder udenad jeg kender dem bare sådan at når jeg har brug for dem skriver jeg dem, nogle gange er dette også en fordel)
Har nok ca. 5-6 forskellige passwords hele tiden
Har en standard password, som jeg bruger på 90% af alle "less important" sites. Det er simpelt password, som ligger lige i fingrene
Så har har 3-4 forskellige noget mere avancerede passwords, som bliver skiftet ud med andre af samme type passwords en gang imellem
Og så har jeg en ultra simpel password, meget imod min vilje. Det er password til netbank... reglerne siger at password skal være mellem 4 og 6 TAL (ingen bogstaver, fancy tegn, eller noget som helst... kun tal). Jeg vil mene at den person der har sat den regel op skal da vidst fyres fra sit arbejde. At man ikke må have bare en lille smule avancerede kodeord til netbank er totalt hul i hovedet
Har en standard password, som jeg bruger på 90% af alle "less important" sites. Det er simpelt password, som ligger lige i fingrene
Så har har 3-4 forskellige noget mere avancerede passwords, som bliver skiftet ud med andre af samme type passwords en gang imellem
Og så har jeg en ultra simpel password, meget imod min vilje. Det er password til netbank... reglerne siger at password skal være mellem 4 og 6 TAL (ingen bogstaver, fancy tegn, eller noget som helst... kun tal). Jeg vil mene at den person der har sat den regel op skal da vidst fyres fra sit arbejde. At man ikke må have bare en lille smule avancerede kodeord til netbank er totalt hul i hovedet
terracide (27) skrev:Ztyle (26) skrev:Her et hav af passwords
fra 3 til 32 tegn
min password saver er min hjerne, det er kun alzheimer, der kan ødelægge den information
Jeg har et alubat, der vil vædde med at andre ting end alzheimers kan ødelægge dine små gå...
Terra sagde noget sjovt :O :D
Jeg bruger et bookmarklet, der genererer mine passwords for mig, så jeg kun behøver at huske ét password, men alligevel ha forskellige passwords for hver side jeg bruger.. Det er smart på den måde at passwords'ne ikke bliver gemt nogen steder, da de bliver genereret hver gang jeg logger ind..
http://supergenpass.com/
Kan klart anbefales..
http://supergenpass.com/
Kan klart anbefales..
ZiN (19) skrev:Jeg har sædvanligvis i mellem 6 og 10 passwords.
Done!
Eksempel:
fiskefars
Engelsk:
minced fish (ca.)
L33t:
m1nz3d f15h
Punktering:
m1nz3d,f15h
Kapitalisér:
M1nz3d;F!%H
Jeg har en lignende system, men dog ikke helt så omstændigt. Hvorfor oversætter du til engelsk? Hvis jeg skal lave et password tænker jeg på et eller andet. Eks. Anders Fogh. Så "leetificerer" jeg det til 4nd3r5F0gh, eller ,hvis det skal være indviklet: /-\nd3r5F0gh. Jeg er ret sikker på at det er lige så vært at bryde som M1nz3d;F!%H men processen er kortere og det er lettere at huske.
Norrah (30) skrev:#29 OG alligevel rater du ham ikke sjov?
Gjorde jeg ikke? Står der ellers >.<
Back to topic, så har jeg 3-4 stykker, faktisk lige lavet et nyt :D
Har en djævelsk masse passwords som jeg sagtens kan huske selvom flere af dem er omkring 12-16 karakterer med specialtegn.
Problemet er at huske hvad fanden jeg har brugt hvor :/
Somme tider går klappen også ned når jeg skal huske på et password. Lidt ligesom når man prøver at komme på navnet på en skuespiller. Man kan sagtens stave til navnet, men det vil bare ikke dukke op.
Problemet er at huske hvad fanden jeg har brugt hvor :/
Somme tider går klappen også ned når jeg skal huske på et password. Lidt ligesom når man prøver at komme på navnet på en skuespiller. Man kan sagtens stave til navnet, men det vil bare ikke dukke op.
Jeg tror jeg har over 100. De er skrevet ned i krypteret form, men at få det stjålet er meget mindre sandsynligt end at nogen får mine data fra et website. Derfor har jeg ikke samme mail/password på 2 sites.
Jeg bruger ca 15 af dem mindst en gang om ugen, så selvom de er en "tilfældig" blanding af tegn/tal/bogstaver, så er de alligevel i en form så jeg kan dem udenad.
Interessant nok giver de involverede taster i et password mig et "mønster" på tastaturet som gør at jeg kan huske dem - uden at det dog er let at gætte (fx, qwerty, eller zaxscd osv).
Det at bruge visuelle former er vist også et anbefalet middel til at hjælpe folk med at huske forskellige ting.
Jeg bruger ca 15 af dem mindst en gang om ugen, så selvom de er en "tilfældig" blanding af tegn/tal/bogstaver, så er de alligevel i en form så jeg kan dem udenad.
Interessant nok giver de involverede taster i et password mig et "mønster" på tastaturet som gør at jeg kan huske dem - uden at det dog er let at gætte (fx, qwerty, eller zaxscd osv).
Det at bruge visuelle former er vist også et anbefalet middel til at hjælpe folk med at huske forskellige ting.
pewbe (34) skrev:Gjorde jeg ikke? Står der ellers >.<
DA jeg skrev var jeg den eneste der havde rated... men det er lige meget. Ikke fordi det er specielt vigtigt :D
DEt er jo kun terracide's føelser!! :)
Hmm mærkeligt, jeg ratede den hvor det kun var pewbe der havde ratet :oNorrah (40) skrev:pewbe (34) skrev:Gjorde jeg ikke? Står der ellers >.<
DA jeg skrev var jeg den eneste der havde rated... men det er lige meget. Ikke fordi det er specielt vigtigt :D
DEt er jo kun terracide's føelser!! :)
Må være terracide der spøger :/
Jeg har ikke det store overblik over hvor mange forskellige koder jeg har. De er ikke skrevet ned og bliver brugt udelukkende fra hukommelsen. 50-60 forskellige er nok ikke helt ved siden af.
Min metode når jeg laver en ny kode går på sætninger med lidt l33t puttet ind.
"MCHamm3rV1lHaD1n3Buks3r" - Noget i den stil. Det er let at huske og latterligt tidskrævende at skulle brute-force. ZiN og Hundestejle gør noget tilsvarende.
De mange sjove påfund der skal passe på folks koder er jeg ikke personligt meget for. Hvis jeg på noget tidspunkt skulle skrive mine koder ned, så blev dokumentet nok pakket ind i et passende TrueCrypt volume med en passende 3lags kryptering hvortil der er lavet et 30 tegns password. Det kan man selvfølgelig også brute-force, men jeg vil vove den påstand det vil være hurtigere at hacke det site hvor jeg bruger en given kode, end at vente på krypteringsnøglen bliver fundet.
Min metode når jeg laver en ny kode går på sætninger med lidt l33t puttet ind.
"MCHamm3rV1lHaD1n3Buks3r" - Noget i den stil. Det er let at huske og latterligt tidskrævende at skulle brute-force. ZiN og Hundestejle gør noget tilsvarende.
De mange sjove påfund der skal passe på folks koder er jeg ikke personligt meget for. Hvis jeg på noget tidspunkt skulle skrive mine koder ned, så blev dokumentet nok pakket ind i et passende TrueCrypt volume med en passende 3lags kryptering hvortil der er lavet et 30 tegns password. Det kan man selvfølgelig også brute-force, men jeg vil vove den påstand det vil være hurtigere at hacke det site hvor jeg bruger en given kode, end at vente på krypteringsnøglen bliver fundet.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.