mboost-dp1

Hvor mange liter sodavand drikker du om ugen?

Gå til bund
Gravatar #51 - -xero-
16. aug. 2009 19:25
4-6
Gravatar #52 - goAMinD
17. aug. 2009 05:35

Så er sukkerholdig Cola bedre end alt det sukkerfri. Et par af de kendte kunstige sødemidler er i store mængder mere skadende end sukker. Bl.a. kræftfremkaldende.
Gravatar #53 - VonDoom
17. aug. 2009 06:39
Drikker dansk vand med citrus. Er det sodavand?

Jeg svarede "Drikker ikke sodavand"
Gravatar #54 - Jakob Jakobsen
17. aug. 2009 08:31

Ja det kan være kræftfremkaldende, men ikke i de mængder man vil indtage i normale fødevarer.
Gravatar #55 - TwoZero
17. aug. 2009 11:16
7-15 liter. Drikker kun light, primært PepsiMax.

#52: Det er ikke videnskabeligt bevist endnu. Man har mistanke om at Aspartam kan være kræftfremkaldende, men det er som sagt ikke endelig bevist endnu.

Faktisk viser noget af det nyeste forskning, foretaget af Israelske forskere, at sukkerholdige drikke, herunder juice, er ligeså skadelig for ens lever, som alkoholiske drikke. Folk der indtager store mængder almindelig sodavand, juice og tilsvarende søde drikkevare, får 'fedtlever' og på sigt kan de udvikle skrumpelever eller kræft.
Gravatar #56 - gnаrfsan
17. aug. 2009 11:32
#52: Det nedbrydes til to uskadelige aminosyrer. Nogle mennesker har en sygdom, der gør at det kan nedbrydes yderligere til formaldehyd. Men det er under 10% af befolkningen, og de ved det. Ellers dør de ret hurtigt af andre ting.
Gravatar #57 - MiniatureZeus
17. aug. 2009 19:11
T-Hawk (14) skrev:
da jeg var på efterskole hed det Icetea fra Aldi. Hvilket jeg kan afsløre godt kan ses på mine tænder nu :(

Skyld munden i en omgang klorin. Det er godt imod misfarvninger. ;D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login