mboost-dp1
Hvor mange bookmarks har du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg har knap 2000 bookmarks administreret i firefox med xmarks (foxmarks) - der i øvrigt også håndterer passwords, herligt. Det meste jeg i tidens løb har bookmark'et ligger der. En stor del af mine bookmarks er indekserede i diverse Google Custom Search Engines, der lader mig søge på indholdet af siderne - en funktion der med fordel kunne laves af Google som en browser-plugin - dvs. en Bookmark--content-indexing-and-search ting..
201+. Størstedelen heraf er til diverse Cisco artikler, hardware specs, software krav osv.
På en klar anden plads kommer webcomics og forum og så er der diverse random crap, som man har liggende fordi det er rart at kunne slå op engang i mellem.
På en klar anden plads kommer webcomics og forum og så er der diverse random crap, som man har liggende fordi det er rart at kunne slå op engang i mellem.
Har aaaaalt for mange. Vi snakker om minimum 500, måske endda på den anden side af 1000. Og det spænder fra alt, lige til musik/videoer på youtube, tutorials til forskellige programmer, interessante artikler og underlige sider.
Det er ikke unormalt, at der kommer en håndfuld bookmarks på en dag.
Om jeg så bruger dem, er så en anden sag - har mange der bare ligger, fordi jeg fandt dem gode og ikke gad at skulle lede efter dem igen, hvis jeg nu skulle få brug for dem.
Det er ikke unormalt, at der kommer en håndfuld bookmarks på en dag.
Om jeg så bruger dem, er så en anden sag - har mange der bare ligger, fordi jeg fandt dem gode og ikke gad at skulle lede efter dem igen, hvis jeg nu skulle få brug for dem.
bruger dagligt en 30-40 stykker, men har omkring 2000 i samlingen. Jeg har vænnet mig til at jo længere tid det har taget at søge på noget, jo større er chancen for at jeg gemmer det.
Så vil nogen sikkert mene det er hurtigere at søge igen, men da FF også foreslår bookmarks i addresselinien, er det utroligt hurtigt at arbejde med i det daglige, hvis man ellers har givet sine bookmarks et fornuftigt navn.
Og da det er supernemt at lave en backup, er det let at have dem med rundt i mobil-telefonen, så jeg aldrig mangler dem ;)
(Mener at have målt bookmark-listen til ca. 10 meter når den er 'rullet ud', ca. 40 skærmhøjder á 24 cm).
Så vil nogen sikkert mene det er hurtigere at søge igen, men da FF også foreslår bookmarks i addresselinien, er det utroligt hurtigt at arbejde med i det daglige, hvis man ellers har givet sine bookmarks et fornuftigt navn.
Og da det er supernemt at lave en backup, er det let at have dem med rundt i mobil-telefonen, så jeg aldrig mangler dem ;)
(Mener at have målt bookmark-listen til ca. 10 meter når den er 'rullet ud', ca. 40 skærmhøjder á 24 cm).
Har hvert fald flere hundrede. Elsker Firefox' stjerne i URL-baren; når jeg finder noget interessant, som jeg måske gerne vil finde igen på et senere tidspunkt, bogmærker jeg det.
Har lidt over 30 bogmærker i min bogmærkelinje, som jeg bruger regelmæssigt.
Har ligeledes (Fo)Xmarks, således at mine bogmærker aldrig bliver slettet :)
Har lidt over 30 bogmærker i min bogmærkelinje, som jeg bruger regelmæssigt.
Har ligeledes (Fo)Xmarks, således at mine bogmærker aldrig bliver slettet :)
delicious... nemmere kan det vist ikke siges eller gøres.
Har i skrivende stund 1250 bookmarks, og der kommer hver dag nye til. Jeg giver dem nogle sigende tags, og de er ekstremt nemme at finde igen.
Jeg har ikke bladret eller ledt (længe) efter bookmarks i flere år nu - takket være del.icio.us plugin til Firefox :)
Har i skrivende stund 1250 bookmarks, og der kommer hver dag nye til. Jeg giver dem nogle sigende tags, og de er ekstremt nemme at finde igen.
Jeg har ikke bladret eller ledt (længe) efter bookmarks i flere år nu - takket være del.icio.us plugin til Firefox :)
Har omkring 300, langt de fleste ligger dog i en HTML fil til når jeg lige skal bruge dem.
Har omkring 80 faste som jeg bruger tit.
Har omkring 80 faste som jeg bruger tit.
A-Vizion (15) skrev:delicious... nemmere kan det vist ikke siges eller gøres.
Yep, Delicious plugin til Firefox er guds gave til dem der bookmarker. Jeg har 804 bookmarks, som også er tagget, så det er MEGET nemt at finde lige det bookmark man vil bruge... lige ved fingerspidserne.
/Thomas
Man kunne jo også bare kigge på hvor mange lnk filer man har liggende :D
Man kunne jo også bare kigge på hvor mange lnk filer man har liggende :D
Jeg laver bookmarks med jævne mellemrum og glemmer derefter alt om dem. Egentlig kunne jeg lige så godt lade være, men det er nu sådan en rar fornemmelse at bookmarke. Man føler man undgår at miste noget.
Og når min browser før eller siden begår selvmord, og trækker alle mine bookmarks med sig i graven, så græder jeg ikke engang - for jeg kan jo alligevel ikke huske hvad jeg havde bookmarket.
Og så kan man starte forfra med en ny frisk browser-installation, og føle at man opdager universet på ny...
Og når min browser før eller siden begår selvmord, og trækker alle mine bookmarks med sig i graven, så græder jeg ikke engang - for jeg kan jo alligevel ikke huske hvad jeg havde bookmarket.
Og så kan man starte forfra med en ny frisk browser-installation, og føle at man opdager universet på ny...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.