mboost-dp1

Hvor langt tid kunne du leve uden internet?

Gå til bund
Gravatar #1 - Bubbi
6. sep. 2010 08:48
Kan sikkert godt hvis man absolut skulle..
Men hvorfor skulle man det..
Har jo min iPhone 4 med overalt. :)
Gravatar #2 - myplacedk
6. sep. 2010 08:51
Det kommer da helt an på hvordan tolker spørgsmålet.

Snakker vi om at overleve? Eller snakker vi om at beholde sine hobbies?

Snakker vi om at hele internettet forsvandt, eller bare om at man mister ADSL osv. derhjemme?

Mit svar: Et sted mellem en time og slet ikke, alt efter hvordan spørgsmålet fortolkes.

(Og hvorfor er én af valgmulighederne et interval?)
Gravatar #3 - SAN
6. sep. 2010 08:59
Har stemt en uge, for hvis man er på ferie en uge, kan man da godt lige klare sig uden, men ved mere end en uge, vil jeg nok finde et eller andet sted at komme på nettet!
Gravatar #4 - VonDoom
6. sep. 2010 09:07
Det er vel her forskellen på at overleve og leve kommer ind. Jeg kunne da undvære internet al den tid det skulle være. Der er jo både aviser, TV og radio.

Men, min livskvalitet ville da være forringet!
Gravatar #5 - knasknaz
6. sep. 2010 09:14
Jeg har faktisk allerede én gang præsteret at klare mig i 20 år i træk uden internet. Jeg tror endda godt jeg kunne gøre det igen! ;)
Gravatar #6 - Bermann
6. sep. 2010 09:18
Nu vil jeg gå ud fra at poll'en spørger til et scenario hvor nettet ville lukke helt for alle.

Jeg svarede en time... ikke så meget fordi jeg ikke SAGTENS ku klare mindst 1 1/2 time, men mere fordi jeg ikke tror vi skulle vente mere end én time på at én eller andet havde fået et alternativt internet op at køre. :P

Tror simpelthen ikke verden ville finde sig i det blev fjernet.
Gravatar #7 - vision-dk
6. sep. 2010 09:27
Som antydet herover kan man jo nok godt leve uden internettet. Jeg var personligt 24 år inden jeg gjorde mine første erfaringer med et modem og gopher. Så overleve uden....ja da.

Hvis der er ment hvor længe jeg kan undvære internettet uden jeg synes det er belastende, så vil jeg sige omkring en uge, da jeg fint kan undvære det på en uges ferie. Dog kan jeg finde på at tjekke dmi eller lignende fra min mobil, så jeg stemte: 2 - 6 dage
Gravatar #8 - AzCii
6. sep. 2010 09:29
Jeg ville godt kunne leve resten af mit liv uden internet, jeg ville ikke være glad for det, men leve uden kunne jeg godt.
Gravatar #9 - myplacedk
6. sep. 2010 09:46
knasknaz (5) skrev:
Jeg har faktisk allerede én gang præsteret at klare mig i 20 år i træk uden internet. Jeg tror endda godt jeg kunne gøre det igen! ;)

Dengang var samfundet indrettet efter det.

Man kunne også argumentere for at vi kunne klare os uden transportmidler, det gik jo fint i tusindvis af år.

Men i dag er vi altså afhængige af transportmidler, ligesom samfundet er afhængigt af internettet.

Dit personlige forhold til internettet skal jeg ikke blande mig i, men det argument er ikke meget værd.
Gravatar #10 - p1x3l
6. sep. 2010 09:53
hmm mit modem brændte lige af en weekend var nok fuck jeg blev stiv er ikke sikker på er sundt i længden lol
Gravatar #11 - Montago.NET
6. sep. 2010 10:47
Hele min uddannelse bygger mere eller mindre på at internettet findes...

og uden internet ville mit nuværende job være værdiløst (Web-udvikler)

men jeg kunne så måske begynde at udvikle programmer i stedet... hmm

jeg har sagt 1 time - fordi hele verden i dag er afhængig af internettet...
Gravatar #12 - Windcape
6. sep. 2010 11:45
"Ferie" i den moderne verden, er vel netop at tage afsted uden internet :p

Cirka en uge uden net er fint. Men helst ikke længere.
Gravatar #13 - bmxdk
6. sep. 2010 12:01
Mere end en måned..

Jeg vil ikke nyde det, men jeg vil hellere ikke begå selvmord :o
Gravatar #14 - smiley
6. sep. 2010 12:42
Det er meget, meget åbenlyst at det er et joke spørgsmål som går ud på hvor længe DU kan undvære nettet uden at få abstinenser.

Jeg ville kunne gå over en måned, snildt. Men derefter ville jeg nok gerne tilbage og se hvad der sker.
Gravatar #15 - Magten
6. sep. 2010 12:46
Til privat brug ville jeg nok ikke have noget besvær i at undvære det end måneds tid.. Og hvem ved, måske mere? Har ihvertfald mange hundrede timers serier jeg kan se hvis jeg kommer til at kede mig :P

Det ville bare betyde flere besøg i blockbuster..
Gravatar #16 - decx
6. sep. 2010 12:57
Jeg har faktisk stort set ikke været offline siden 1996, sådan i grove træk. Ligger vel omkring en 2-3 uger på de længste stretches. Til sammenligning har jeg ikke set mere end 100 timers TV siden 1996. Ejede slet ikke et TV i over 10 år.

Noget for noget.

Men jeg kan sagtens undvære nettet bare jeg har anden underholdning. Bøger og blade f.eks.
Gravatar #17 - Bomimo
6. sep. 2010 13:00
Kald mig underlig, men så vidt jeg ved har der levet mere end 200.000 generationer Homo Sapiens uden Internet hele livet. det der pjat med "kan ikke leve uden" er enten drama eller en meget god måde at lade naturen ordne det selv. hvor er "1 år", "5 år","10 år","25 år" og "hele livet" knapperne?

Pjat afstemning... hvis nettet "forsvinder" klør alle sig i nakken i et par måneder og så kommer vi videre.
Gravatar #18 - Bomimo
6. sep. 2010 13:02
#16, det sgu synd med det TV. der er sgu gode film i omløb nu... for ikke at nævne serier.. både informative og underholdende af slagsen.

Jeg står ved hvad jeg skre før, men hvorfor undvære noget medmindre man bliver tvunget... selvfølgelig, hvis du bare ikke har nogen trang til det... men hvis du "afholder" dig selv... det sgu trist.
Gravatar #19 - decx
6. sep. 2010 13:07
#18 - Det betyder ikke jeg ikke kan downloade serier og film jeg vil se. Jeg gider bare ikke reklamer. Desuden har jeg lidt over 400 DVDer jeg har købt gennem tiderne og nu også bluray. Jeg har et LCD TV som er certificeret til ikke at kunne modtage TV i Irland og derfor uden for licens (kostede 50 euro at få moddet).
Gravatar #20 - myplacedk
6. sep. 2010 13:08
Windcape (12) skrev:
"Ferie" i den moderne verden, er vel netop at tage afsted uden internet :p

Så er jeg ikke moderne. Ferie er at have tid til at være hjemme.
Gravatar #21 - Sikots
6. sep. 2010 14:53
Jeg ville savne Terras mærkelige indlæg, så ikke mere end et par dage! :D

Ej, jeg ville overleve til jeg døede... Og jeg ville ikke dø af at mangle internettet. Jeg ville nok nærmere mangle et job, og være nødsaget til at finde nogle andre måder at slå tiden ihjel på når man ikke gider have gæster og ikke gider træne...
Gravatar #22 - reschat
6. sep. 2010 15:13
"Mere end en måned" burde jeg nok stemme på, da spørgsmålet lyder "Hvor langt tid kunne du leve uden internet?", og da jeg ikke ville dø hvis jeg var uden internet i en måned.

Men eftersom jeg nok har taget spørgsmålet bogstaveligt, da andet ikke var antydet, tog jeg nok fejl. Så jeg stemte "2 - 6 dage" da jeg vil føle jeg mangler kontakt til omverden i form af film, serier, nyheder osv. hvis jeg var uden internet i mere end 2-6 dage.
Gravatar #23 - Orange
6. sep. 2010 15:33
myplacedk (2) skrev:

Snakker vi om at overleve? Eller snakker vi om at beholde sine hobbies? Snakker vi om at hele internettet forsvandt, eller bare om at man mister ADSL osv. derhjemme?

Præcis, endnu en afstemning der handler om ingenting fordi spørgsmålet kan tolkes på hundrede forskellige måder. Hvor er terra når man mangler en sort/hvid fortolkning?!?
Gravatar #24 - Pephers
6. sep. 2010 15:50
Min stemme blev 2-6 dage. Min indtjening er som webdesigner og udvikler afhænging internettet.

... men selvfølgelig kan jeg bare finde noget andet at lave hvis internettet skulle forsvinde :)
Gravatar #25 - trylleklovn
6. sep. 2010 16:12
Tænder bare for kortbølgeradioen. Instant udbyderfri (også digital) kommunikation med hele verden. Den kan sågar køre på et bilbatteri, hvis strømmen skulle gå også.
Gravatar #26 - front243
6. sep. 2010 16:46
Jeg er afhængig! Forstår slet ikke at flertallet kan klare sig over en måned :)
Gravatar #27 - doh09
6. sep. 2010 17:13
jeps, kein problem :D, tror det ville være lidt trælst, men ikke et egentlig problem for mig at skulle klare mig uden.
Gravatar #28 - praktikant muffe AKA pewbe
6. sep. 2010 17:16
Bomimo (17) skrev:
Kald mig underlig, men så vidt jeg ved har der levet mere end 200.000 generationer Homo Sapiens uden Internet hele livet. det der pjat med "kan ikke leve uden" er enten drama eller en meget god måde at lade naturen ordne det selv. hvor er "1 år", "5 år","10 år","25 år" og "hele livet" knapperne?

Pjat afstemning... hvis nettet "forsvinder" klør alle sig i nakken i et par måneder og så kommer vi videre.

Men for 200.000 generationer siden var vores indtjening jo heller ikke afhængig af internettet?
Gravatar #29 - Eniac
6. sep. 2010 17:50
Jeg mistede engang netforbindelsen i 8minutter, og jeg var allerede i gang med at lave en galge.
Gravatar #30 - Bermann
6. sep. 2010 18:24
#19 hvad er pointen med det mod til dit TV, når du alligevel tydeligvis benytter dig af internettet? Har du internet-adgang skal du betale licens. :)
Gravatar #31 - MathiasJ
6. sep. 2010 19:49
Kan selvfølgelig godt leve uden internettet, men har stemt 2-6 dage, da jeg forstår "kan overleve" som "vil have det fint med" :D

Jeg tjekker dagligt diverse nyhedssider, og jeg ser ikke særlig tit nyhederne, og det er virkelig irriterende ikke at kunne følge med i, hvad der sker i verden :b

Er jeg i udlandet ser jeg nyheder på tv eller læser en avis :)

Og så elsker jeg også at diskutere på diverse fora ;)
Gravatar #32 - coday
6. sep. 2010 20:10
Bermann (30) skrev:
#19 hvad er pointen med det mod til dit TV, når du alligevel tydeligvis benytter dig af internettet? Har du internet-adgang skal du betale licens. :)

At han bor i IRLAND og at der dermed er andre regler?..
Gravatar #33 - Mnc
6. sep. 2010 20:23
Come on... Hvem har ikke prøvet at flytte, og så ens ISP er en evighed, om at fatte bare en lille smule ;)

Lever stadig.
Gravatar #34 - lnc12
6. sep. 2010 21:24
Jeg har været i tyskland i ca. 1 måned og 2 uger uden web, aviser og fjernsyn det gik da fint, (grunden til de to sidste er at jeg bare ikke fatter tysk)
Gravatar #35 - ignuz
6. sep. 2010 21:35
Har netop levet tæt på en uge uden internet grundet at jeg har flyttet.
Gravatar #36 - gnаrfsan
6. sep. 2010 21:41
Jeg bryder mig ikke om at være uden internet i mere end et par uger, men det er da sket mange gange. Jeg har jo også levet 16 år uden net (dog med BBS'er i nogle år), og så vidt jeg ved, er jeg ikke død.

Skulle nogen ikke vide hvad en BBS er, så svarede de lidt til et site, hvor man bare ringer direkte op, istedet for at bruge nettet. De tilbød informationer, filer og chats.
Gravatar #37 - zuriel
7. sep. 2010 00:22
Dårligt formuleret spørgsmål. For alle andre end lige akut terminale patienter eller folk der tilfældigvis kommer ud for et fatalt uheld er der som reglen kun et rigtigt svar på spørgsmålet om "Hvor langt tid kunne du leve uden internet?". De fleste vil være i live også langt tid efter en måned uden internet.

Jeg ville personligt helst ikke undvære internettet så meget som blot en time, men jeg ville jo gøre mig direkte til en løgner hvis jeg svarede noget som helst andet end "mere end en måned". For det er der jo evidens for er tilfældet!
Gravatar #38 - Magten
7. sep. 2010 07:19
Bermann (30) skrev:
Nu skal jeg ikke kunne svare på #19's vejne, men jeg har også 'kun' internet og DR har kun henvendt sig en gang (for et år siden), hvor brevet blev lodret arkiveret. Så præcis hvor meget de gør ud af folk der kun har internet, det har jeg min tvivl om.
Gravatar #39 - NioBe
7. sep. 2010 10:15
Kommer an på situationen.
Hvis jeg er på en øde ø så siger det jo sig selv.
Hvis jeg er hjemme og skal evt se tv, så bruger jeg internettet. Hvis jeg skal finde telefon nummer, så bruger jeg internettet. Se anime (som jeg er dybt afhæning af (DOPE!!!)) skal jeg også bruge mit internet.

Så på et eller andet punkt uanset hvad jeg laver så er det første jeg tænker på, er internettet.

Men ferie, og andre ting uden fra hjemmet - Så er vi oppe på flere dage.
Hjemme - 1-3 dage.

Valgte 1 dag, da ting over 3 dage er for meget til mig.
Gravatar #40 - Morphin
7. sep. 2010 15:51
Hmm, sjovt at se hvor mange der kunne holde over end måned og så se hvor langt der går før vi kommer ned til 1 måned eller 3 uger, der ligger nederst. Det tyder lidt på at Newz' brugere overvurderer deres evne til at klare sig uden internet.. ;-)
Gravatar #41 - ignuz
7. sep. 2010 20:09
Som flere er inde på tidligere skyldes det nok at udtrykket "leve uden" kan tolkes meget forskelligt.
Gravatar #43 - fe950
8. sep. 2010 04:47
Jeg kan ikke klare mig uden internet og smøger. Har prøvet det et par gange, men fik tilbagefald efter få dage!
Gravatar #44 - BOversoe
8. sep. 2010 08:35
Jeg var i den situation at jeg mistede min netforbindelse fra kl. 16.00 indtil næste morgen i mandags.. Og min tv forbindelse var væk fra 16.00 til kl. 21.00.. Nu var det sådan at jeg var hjemme og havde ingenting at lave.. Og så bliver jeg gal og får abstinenser og ved ikke hvad pokker jeg skal bruge min tid til. Jeg kan sagtens leve uden at have internet, men når det ikke er der, så bliver jeg nærmest panisk.. underligt..

(Ps. meget lidt nørdet at en person herinde siger - jeg kan sagtens leve uden internet, jeg har alligevel min iphone.. Du er vel for pokker også på internettet, selvom du går online via din telefon... Det er sådanne kommentarer jeg kunne forestille mig fra blonde kvinder, ikke folk på et nørd nyhedssite ;))
Gravatar #45 - Sugardad
8. sep. 2010 13:52
De gange jeg har mistet nettet i et par uger pga. ny udbyder eller lign, har det ikke været et problem, så har det da bare været at gå ind og rode de gamle spil/film igennem + diverse aktiviteter i dagen, men ja, nu er det ikke alle mennesker der har andre aktiviteter, nogle sidder jo bare og kukkelurer hele dagen, kan faktisk kun se det sjove i at de mister deres net

#44 og så er iphone en pigetelefon!
Gravatar #46 - gnаrfsan
8. sep. 2010 13:57
Sugardad (45) skrev:
#44 og så er iphone en pigetelefon!

Ja, det giver piger, at ha en.
Gravatar #47 - buchi
8. sep. 2010 16:17
Bomimo (17) skrev:

Hov hov, hvis vi endelig skal tage den diskussion, er det hver at huske at befolkningstætheden er steget drastisk, hvilket vi kan takke de mange teknologiske landvindinger vi har været igennem for. Det betyder, igen, at hvis vi begynder at fjerne teknologien, vil befolkningstætheden mindskes. På det grundlag kan man godt sige at vi ikke kunne leve uden nettet idag (bemærk: vi ;) )
Gravatar #48 - vision-dk
9. sep. 2010 06:30
#46 Det lyder godt nok desperat.
Gravatar #49 - gnаrfsan
9. sep. 2010 06:52
vision-dk (48) skrev:
Det lyder godt nok desperat.

Jeg har ikke en iPhone. Men der har været diverse undersøgelser, der peger i den retning, og noget af grunden, er at den er et symbol på økonomisk overskud, både pga. prisen, og det at manden kan binde sig til et dyrt abonnement. Og så er der mange kvinder, der godt kan lide noget, der er blæret. Det er en iPhone, bla. fordi den er hypet, ligesom Gucci.
Gravatar #50 - nielsbrinch
9. sep. 2010 08:58
#49 iPhone er blæret fordi den er blæret!

Den bevidner om god smag, så kvinderne kan lide den af samme grund som de kan lide andre beviser på god smag, såsom påklædning, et armbåndsur eller en pæn bandana - nåh, nej.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login