mboost-dp1
Hvor lang tid om dagen står din computer tændt uden du bruger den?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Min server er kun slukket når jeg sover og er på arbejde, men den agerer filserver, mediecenter og spiller alt min musik, så den er rent faktisk i brug når jeg er hjemme.
Klappen er en anden sag, den er nok tændt 2-3 timer hvor den rent faktisk ikke bliver brugt, så det var det jeg stemte, men den slukker skærm og hardiske efter kort tid så har ikke så ondt i røven over det.
Klappen er en anden sag, den er nok tændt 2-3 timer hvor den rent faktisk ikke bliver brugt, så det var det jeg stemte, men den slukker skærm og hardiske efter kort tid så har ikke så ondt i røven over det.
Min laptop er aldrig slukket. Den er i dvale når jeg rejser, ellers kører den 24/7...
Primære grund til dette er at den kører progress quest på 3 eller 4 år tror jeg... Waste of resources I know, men har nu to "chars" tæt på lvl. 87 :-)
(Jeg har flyttet PQ med over hver gang jeg har skiftet laptop)
Mine stationære slukkes hver gang jeg ikke bruger dem.
Primære grund til dette er at den kører progress quest på 3 eller 4 år tror jeg... Waste of resources I know, men har nu to "chars" tæt på lvl. 87 :-)
(Jeg har flyttet PQ med over hver gang jeg har skiftet laptop)
Mine stationære slukkes hver gang jeg ikke bruger dem.
Da min primære (og eneste) computer er en laptop, så er den altid tændt, men når jeg ikke bruger den, lukker jeg låget og så går den på safe sleep..
Hvis jeg havde en stationær, ville jeg slukke den hver gang jeg ikke skulle bruge den.
Hvis jeg havde en stationær, ville jeg slukke den hver gang jeg ikke skulle bruge den.
Min primære er er kun tænt 0-1 timer hvor jeg ikke bruger den.
Min bærbar er ofte i staby og bliver nogle gang slukket når jeg er på arbejde/sover.
Min NAS er altid tænt
Min bærbar er ofte i staby og bliver nogle gang slukket når jeg er på arbejde/sover.
Min NAS er altid tænt
Jeg har en server der knurrer døgnet rundt, men ellers slukker jeg mine stationære computere når jeg ikke bruger dem. Min laptop bliver bare klappet sammen og går i dvale.
nu har jeg jo så adgang til, og bruger 4 computere om dagen:
- min arbejds pc: slukker jeg aldrig, fordi jeg kan have brug for at remote til den
- min hjemme stationær: slukker/standy hver gang jeg går fra den
- min bærbar: standby eller dvale når jeg ikke bruger den
- min server laptop: tændt altid
og min bonus "computer"
- min NAS: tændt altid
- min arbejds pc: slukker jeg aldrig, fordi jeg kan have brug for at remote til den
- min hjemme stationær: slukker/standy hver gang jeg går fra den
- min bærbar: standby eller dvale når jeg ikke bruger den
- min server laptop: tændt altid
og min bonus "computer"
- min NAS: tændt altid
Egentligt slukker jeg først min computer når jeg er færdig med at bruge den, men når jeg nu bruger den hele dagen, må det tælle som at den bliver slukket når jeg går i seng.
Hvis man tæller mad og toilet med, så står den tændt 1½-2 timer uden brug, men det siger ikke meget om mit forbrug. :P
Hvis man tæller mad og toilet med, så står den tændt 1½-2 timer uden brug, men det siger ikke meget om mit forbrug. :P
Jeg plejer at have en laptop tændt så jeg kan høre musik...
Når jeg laver mad/spiser (privat) er min laptop som regel tændt, fra tid til anden også for at spille musik (over anlægget).
Derudover er min arbejds-laptop fra jeg møder til jeg får fri, også når jeg går på lokum, til frokost, til møde osv... Hvis jeg skal på konsulentbesøg, slukker jeg den dog.
Jeg har ingen servere, der har jeg rigeligt at gøre med på arbejdet - og min stationære er opmagasineret hos mine forældre, og har ikke været tændt i over en måned nu...
Når jeg laver mad/spiser (privat) er min laptop som regel tændt, fra tid til anden også for at spille musik (over anlægget).
Derudover er min arbejds-laptop fra jeg møder til jeg får fri, også når jeg går på lokum, til frokost, til møde osv... Hvis jeg skal på konsulentbesøg, slukker jeg den dog.
Jeg har ingen servere, der har jeg rigeligt at gøre med på arbejdet - og min stationære er opmagasineret hos mine forældre, og har ikke været tændt i over en måned nu...
- Jeg sætter min bærbare i dvale når jeg sover, hvis jeg ikke bruger den i længere tid, men ved jeg skal bruge den senere på dagen så kommer den i standby.
- Den stationære slukker jeg altid, bruger den for lidt til at jeg sætter den i dvale eller standby.
- Min server er tændt 24/7 hvis jeg bruger den ofte. Hvis ikke jeg har brugt den i en uge blir den slukket.
- Den stationære slukker jeg altid, bruger den for lidt til at jeg sætter den i dvale eller standby.
- Min server er tændt 24/7 hvis jeg bruger den ofte. Hvis ikke jeg har brugt den i en uge blir den slukket.
Slukker?!
Wtf! Kan man slukke den! Hvor sidder den knap o_O
- spøg til side .. Tror det mest realistiske svar er 2-3 timer ... Medmindre man må tælle den tid med hvor man bare sidder uden at røre en muskel i kroppen og stirrer på skærmen i 50-60 sekunder?
Wtf! Kan man slukke den! Hvor sidder den knap o_O
- spøg til side .. Tror det mest realistiske svar er 2-3 timer ... Medmindre man må tælle den tid med hvor man bare sidder uden at røre en muskel i kroppen og stirrer på skærmen i 50-60 sekunder?
Jeg tænder den, når jegstår op så gør jeg typisk i bad og spiser lidt, det er vel 30 minutter.
Normalt slukker jeg den altid, når jeg ikke bruger den, den sluger så helvedes meget strøm, dog går den også i "dvale" ganske hurtigt.
Normalt slukker jeg den altid, når jeg ikke bruger den, den sluger så helvedes meget strøm, dog går den også i "dvale" ganske hurtigt.
Mangler noget, min PC går på standby efter 10min og ikke er blevet brugt. yessir. Standby vi er i 2010. Alle folk med lidt hjerne har da standby sat til, der er da ingen mennesker så dumme at PC'en står og trækker fuld strøm i flere timer uden at gå på standby vi er trodsalt i 2010 alligevel.
Det afhænger jo af hvilken computer og hvornår den defineres som ikke værende i brug.
Jeg kører irssi i en screen session på en maskine der altid kører og bliver sat i gang med diverse opgaver i løbet af dagen, så det er svært at definere hvornår jeg ikke bruger den.
Ellers bliver computerne da startet når jeg skal bruge dem, og de slukkes igen når jeg er færdig med at bruge dem.
Jeg kører irssi i en screen session på en maskine der altid kører og bliver sat i gang med diverse opgaver i løbet af dagen, så det er svært at definere hvornår jeg ikke bruger den.
Ellers bliver computerne da startet når jeg skal bruge dem, og de slukkes igen når jeg er færdig med at bruge dem.
RMJdk (30) skrev:Mangler noget, min PC går på standby efter 10min og ikke er blevet brugt. yessir. Standby vi er i 2010. Alle folk med lidt hjerne har da standby sat til, der er da ingen mennesker så dumme at PC'en står og trækker fuld strøm i flere timer uden at gå på standby vi er trodsalt i 2010 alligevel.
Hvorfor nævner du årstallet - endda to gange?
Hvilken sammenhæng er der mellem at få sin computer til automatisk at gå i standby, og årstallet?
Det er måske en reference til din standby forsinkelse - altså at du næste år vil lade den stå i 11 minutter før den går i standby?
Jeg vil/skal kunne komme i kontakt med vores computere når jeg har behov for det, uanset hvor jeg er, eller hvornår det er.
Hvor mange gange min computer har været slukket i år kan jeg ikke huske, men jeg er sikker på at det ikke er nødvendigt at tage begge hænder i brug for at tælle dem på fingrene.
Har lidt blandet med pc herhjemme
- Spille pc bliver tænd/slukket efter brug.
- NAS tændt 24/7.
- Server 1 24/7.
- Server 2 dvale når den ikke er i brug.
- Mediecenter standby når den ikke er i brug.
- Firma server 24/7
- Firma backup (kun tændt når jeg tager backup fra serveren)
- Firma PC Tænd/sluk når jeg er på kontoret
- Firma laptop Standby.
- Wii/PS3/XBOX360 kun ved brug.
Godt der er firma betalt el
- Spille pc bliver tænd/slukket efter brug.
- NAS tændt 24/7.
- Server 1 24/7.
- Server 2 dvale når den ikke er i brug.
- Mediecenter standby når den ikke er i brug.
- Firma server 24/7
- Firma backup (kun tændt når jeg tager backup fra serveren)
- Firma PC Tænd/sluk når jeg er på kontoret
- Firma laptop Standby.
- Wii/PS3/XBOX360 kun ved brug.
Godt der er firma betalt el
Jeg slukker (næsten) altid min efter brug, og så venter jeg gladeligt de næsten 20 min. det efterhånden tager min Vista at starte op :-/
Tænder den når jeg kommer hjem fra jobz, og slukker når jeg går i seng.
Edit: Skulle du lige flash din e-penis? ;-)
Tænder den når jeg kommer hjem fra jobz, og slukker når jeg går i seng.
Edit: Skulle du lige flash din e-penis? ;-)
Niversen (40) skrev:#39 opstartstid er for noobs...
......Ja, eller for folk der selv betaler for strøm ;-)
Bortset fra det, så ser jeg faktisk ingen grund til at min PC er tændt når jeg ikke bruger den - min bil er jo heller ikke tændt i garagen når jeg sover.
Måske jeg ville bruge standby, hvis det virkede ordentligt på min gamle spand, men den del styre min Vista/hardware ikke ret godt... men som sagt, fred være med det :D
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.