mboost-dp1

Hvilken type computer anvender du primært?

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
27. feb. 2009 08:36
Hvorfor er det ikke muligt at vælge to eller flere, da jeg selv bruger 2 bærbare og 2-3 stationære i løbet af en dag, når jeg regner arbejdets, studiet og mine egne personlige computere med?
Gravatar #2 - Magten
27. feb. 2009 08:42
Hvis jeg gør det op i timer må det være den bærbare.. Minimum 8 timer om dagen på arbejdet.. Den stationære er sjældent mere end 3-4 timer..

Mobiltelefon.. Tjaa, jeg bruger den nok det meste af dagen, men da jeg ikke bruger den som "computer" valgte jeg den fra :)
Gravatar #3 - BluepaiN
27. feb. 2009 08:50
Har kun en stationær. Men når jeg får skrabet nogle knaster sammen, står jeg i det dilemma, om jeg skal opgradere den stationære (bruges mest til gaming og grafik), eller om jeg skal købe en bærbar. :(
Gravatar #4 - Tumleren
27. feb. 2009 08:51
Bærbar - Den eneste computer jeg har, der er værd at bruge. Den stationære er bare for gammel og langsom til at kunne bruges, selv som kontor- eller spillemaskine
Gravatar #5 - engfeh
27. feb. 2009 09:01
Bærbar - den kan det den skal kunne, og alle mine data ligger alligevel på den.
Gravatar #6 - Niklas H
27. feb. 2009 09:20
#1 Der står "primært". Derfor kan man kun vælge 1 mulighed.

#Topic
Ville have stemt bærbar, men jeg er begyndt at arbejde meget på den bærbare, så det har jeg stemt.
Gravatar #7 - Xaxian
27. feb. 2009 09:20
Siden jeg fik min nye Macbook Pro har jeg kun haft min stationære tændt 2 gange, begge gange for at hente noget fra en lokal database :P.
Gravatar #8 - Magten
27. feb. 2009 09:23
Nilks (7) skrev:
Ville have stemt bærbar, men jeg er begyndt at arbejde meget på den bærbare, så det har jeg stemt.
Så du fik din vilje :)
Gravatar #9 - Sikots
27. feb. 2009 09:32
Laptop - i dockingstation...
Gravatar #10 - vandfarve
27. feb. 2009 09:47
Nilks (7) skrev:
#1 Der står "primært". Derfor kan man kun vælge 1 mulighed.

Øh ja, men det er jo pænt svært, når man som sådan ikke har en "primær" computer, som jeg også redegør for i mit indlæg. Jeg bruger stort set lige meget tid på et par computere, så jeg har svært ved at opgøre, hvilken én der er den primære, hvorfor der burde være endnu en svarmulighed - hvilket igen redegør for i mit indlæg.
Gravatar #11 - mojo
27. feb. 2009 09:50
Jeg bruger absolut længst tid ved en af mine stationære. Kan ikke forestille mig at skulle arbejde ved en bærbar til dagligt (i hvert fald uden dock, scr, kbd og mus).

Det er måske lidt for tidligt at kategorisere mobiltelefon som computer (i denne sammenhæng)?
Jeg bruger da mobiltelefon meget, men vil ikke kalde det for egentlig computerbrug, omend jeg ofte går på nettet på den.
Gravatar #12 - Magten
27. feb. 2009 09:50
Så har du bare ikke en primær computer, så der mangler en mulighed for at stemme det :) Men der kan man jo stemme blankt så..
Gravatar #13 - Norrah
27. feb. 2009 10:12
Sær sær afstemning. Det er jo ikke muligt at svare "factuelt" korrekt.

Primært? Til hvad?.. Bruger primært min mobil til at ringe med f.eks. eller checke mails.

Hvis det blot var stationær vs. bærbar, så havde det givet mening da det er det samme produkt i forskellige omgivelser.
Gravatar #14 - Niklas H
27. feb. 2009 10:55
Magten (8) skrev:
Så du fik din vilje :)

Skrivefejl er gratis - helt for dig :)
Gravatar #15 - zin
27. feb. 2009 11:27
Jeg bruger min stationære mest, uden tvivl. Jeg benytter min (gamle) Dell Inspiron 6000 til skolebrug (programmering o.l.), så det er meget lidt.
På arbejdet sidder jeg også ved stationær og bruger kun bærbar hvis jeg skal til en switch, da den vi bruger til det har en DB-9 seriel port.
Gravatar #16 - vision-dk
27. feb. 2009 12:20
Bærbar, da min arbejdsmaskine er en bærbar, den er dog altid "docket". Derhjemme er det stationær.
Gravatar #17 - TwoZero
27. feb. 2009 12:20
Teknisk set bruger jeg begge dele, samtidigt. Forstået på den måde, at jeg benytter VNC på den bærbare til at forbinde og arbejde på den stationære.
Gravatar #18 - Axaion
27. feb. 2009 12:43
Ja de satans mobiltelefon computere, De er ikke til at komme uden om!

Gravatar #19 - Caek of Doom
27. feb. 2009 16:04
Min stationære, når den altså gider starte. >_<
Gravatar #20 - Louis
27. feb. 2009 16:09
#4 Det er OS'et og programmerne, der er for langsomme ikke hardwaren. Måske skulle du prøve noget letvægs-Linux på den? :)

#19 Hvorfor fixer du den ikke? :)

Jeg bruger mest min bærbar, en Thinkpad som jeg er rigtig glad for, udover den har jeg ikke en rigtig stationær, kun en PS3 med Xubuntu.
Gravatar #21 - Wikzo
27. feb. 2009 16:12
Er også hoppet til næsten kun at bruge min bærbare. Næste skridt bliver at købe en netbook, som jo bliver billigere og bedre hele tiden - derfor venter jeg nok nogle år endnu :)
Gravatar #22 - Caek of Doom
27. feb. 2009 17:05
#20 Fordi jeg da ikke aner hvad fanden der er galt? :P
Gravatar #23 - J4F
27. feb. 2009 17:15
Primær min bærbare, som jeg bruger til de fleste ting.
Sekundær min stationær, som jeg bruger til de samme ting + spil.
Og jeg bruger også min mobiltelefon til surfing og mail.
Desuden ejer jeg ikke en PDA, men græsen mellem mobiler og PDA er efterhånden lidt flydende, så min mobil tæller måske med der.

Og under andet kan jeg kun forestille mig ting som steroeanlæg, bil-systemer, mp3-afspillere og lignende. Hvilket jeg bruger ret sjældn't.
Gravatar #24 - gentox
27. feb. 2009 18:20
Fik du den nogensinde rengjort med trykluft?
Kan huske den var noget støvet, fra en tidligere tråd ;)
Gravatar #25 - Caek of Doom
27. feb. 2009 19:01
#24 Har støvsuget den? o_O Har ikke det der trykluft :P
Gravatar #26 - Hůňděštějlě2
27. feb. 2009 23:22
Den bærbare. Jeg har en stationær, men den er efterhånden oldgammel og jeg bruger den aldrig. Det er vist ikke en gang sat op.

Jeg ville ikke bryde mig om at bruge forskellige computere, for jeg har sat den op efter min personlige måde at arbejde på. Desuden ligger der en masse information som ikke er lige til at flytte rundt på og som opdateres løbende, derfor er det perfekt bare at smide den bærbare i tasken og tage den med på rejse/arbejde/uni og samtidig arbejde videre som om man sad derhjemme.
Gravatar #27 - ktg
28. feb. 2009 10:42
BluepaiN (3) skrev:
Har kun en stationær. Men når jeg får skrabet nogle knaster sammen, står jeg i det dilemma, om jeg skal opgradere den stationære (bruges mest til gaming og grafik), eller om jeg skal købe en bærbar. :(

Xaxian (6) skrev:
Siden jeg fik min nye Macbook Pro har jeg kun haft min stationære tændt 2 gange, begge gange for at hente noget fra en lokal database :P.

.... og det er så hvor jeg står i dag :) Min stationære døde adskillige gange, og til sidst gad jeg ikke mere. Mit shoppinggen krævede et dyrt indkøbt, og jeg kunne godt tænke mig kraftigere bærbar, fordi den første jeg hvade ikke kunne bruges til det helt store.
Nu gider jeg ikke købe en ny statinær maskine, den gamle kostede for meget, og fyldte for meget, og jeg er virkelig tilfreds nu, og jeg kan spille alle mine spil, og ellers pakke maskinen sammen når jeg lyster. Det næste jeg skal have bliver nok også en laptop :)
Det eneste jeg mangler er mine 2 skærme, som jeg ikke rigtig får brugt.
Gravatar #28 - terracide
28. feb. 2009 11:12
Stationær for det meste, bruger kun den udleverede firma-craptop når det er nødvendigt...hader craptops...når craptops bliver store vil de gerne være en rigtig PC.
Gravatar #29 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2009 14:24
Har fire laptops, har smidt den stationære ud.
Tre er i brug, vnc til den ene.
Gravatar #30 - Cloud02
28. feb. 2009 16:20
Bærbar hjemme, bærbar på arbejde. Begge med docks.
Gravatar #31 - Windcape
1. mar. 2009 03:29
Stationær når jeg har muligheden, ellers bærbar.

Nok mest den bærbare.
Gravatar #32 - simonduun
1. mar. 2009 16:16
bruger bærbar. lige pt. ser jeg ikke nogen grund til at bruge min stationær, da min bærbar er lynhurtig. Macbook Pro 4 Life...
Gravatar #33 - terracide
1. mar. 2009 18:57
#32:
Lynhurtig i forhold til hvad?
En mobil?
Gravatar #34 - -xero-
2. mar. 2009 00:06
Stationær.
Gravatar #35 - <3Thinkpads
2. mar. 2009 00:13
T60 docked til 22", keyboard, mus etc etc. Har en lille EEE701, bruger den stortset aldrig efterhånden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login