mboost-dp1

Hvilken social bookmarking tjeneste benytter du?

Gå til bund
Gravatar #1 - OxxY
15. sep. 2010 08:49
Derhjemme bruger jeg mest speed dial på Opera til private ting. Og på arbejdet har jeg har min favorit liste. Ved ikke helt hvad de andre kan og derfor hvad jeg skulle bruge dem til :)
Gravatar #2 - TuxDK
15. sep. 2010 08:57
"Web 2.0 pjat - bruger min browsers favorits"

Ikke fordi at jeg synes "web 2.0" er pjat, men bruger min browsers booksmarks som jeg har med mig overvalt via Xmarks.

Synes det er en mærkelig svar mulighed.
Så fordi man ikke bruger "Web 2.0" til bookmarks, så er det pjat?
Gravatar #3 - Slettet Bruger [2377578820]
15. sep. 2010 09:03
Hvad med "ingen" ?
Gravatar #4 - Magten
15. sep. 2010 09:07
Social bookmarking? Hvad dækker det helt præcist over?

Bookmarks er i min verden links til mig selv som jeg har interesse i at vende tilbage til. Nu har jeg aldrig brugt Digg osv, men er det ikke bare random links folk poster der?
Gravatar #5 - Wazkyr
15. sep. 2010 09:23
Jeg savner også en "ingen" mulighed, sker sku tit at folk ikke gir den mulighed. Jeg fik lige listen skimtet hurtigt og så ingen svarmuligheder så det blev til "andet".

Først derefter ser man den imo halv dårlige mulighed med web2.0 :(
Gravatar #6 - TuxDK
15. sep. 2010 09:37

Dækker over et site hvor du kan have dine links samlinger så du har adgang til dem lige meget hvor du er, og kan dele dem med andre hvis man har lyst.

Nej, Digg er ikke bare tilfældige links.
Det KAN godt være tilfældigt shit, men bliver brugt som link samlinger så man lige kan samle det op senere eller lign.
Gravatar #7 - Fafler
15. sep. 2010 09:39
Er Google Bookmarks socialt? Så er der da nok lige nogen links jeg skal have fjernet...

Til gengæld synes jeg det er super fedt at når jeg markerer en god fiskeplads på mobiltelefonen, så dukker linket selv op i Chrome og Firefox derhjemme.
Gravatar #8 - Makey
15. sep. 2010 09:47
Xmarks, hvis det tæller.
Gravatar #9 - nyx
15. sep. 2010 09:50
Bruger ikke bookmarks - hvis jeg ikke kan huske det, er det ikke vigtigt nok.
Gravatar #10 - Laeborg
15. sep. 2010 09:51
Ingen.
Bruger Google Chrome, som er sat op til at sync mine bookmarks.
Gravatar #11 - fjols
15. sep. 2010 09:55
Jeg bruger heller ikke bookmarks, kun op arbejdet og der bruger jeg browserens indbyggede.
Gravatar #12 - p1x3l
15. sep. 2010 09:55
der mangler virkelig den mulig : ingen
voted: se result -.-

bedre afstemming ville være om man brugte det eller ej .. og den ville også være latterlig svaret er ca 80/90% ik gør -.- .. vis facebook da ik havde været nævnt
Gravatar #13 - Target
15. sep. 2010 09:58
Jeg bruger generalt aldrig bookmarks.
Jeg lader derimod gerne tabs være åbne i et Firefox-vindue i længere tid, hvis det er en side jeg ved jeg får brug for i den nærmeste fremtid (der kan ofte godt gå uger).
Så har jeg altid de ting jeg skal bruge, ved hånden, og jeg ender ikke op med alen lange bookmarklister, fordi man lige har bookmarket noget man efterfølgende kun skulle bruge én gang.

Hvis det er sider jeg ofte vender tilbage til, så husker jeg URL'en, eller hvor jeg kan finde den.
Gravatar #14 - TuxDK
15. sep. 2010 10:14
Der mangler faktisk en mulighed, som jeg benytter mere end bookmarks.

Browseren husker hvor jeg har været. Hvis jeg skriver "n" i addresse feltet, kommer newz.dk frem øverst.

Så "History" mangler som mulighed (ved godt den er under "andet", men kom bare til at tænke på at det bruger jeg langt mere end bookmarks).

Gravatar #15 - d0rk
15. sep. 2010 10:42
Anden: Ingen.
Gravatar #16 - Schrum
15. sep. 2010 10:49
Hvor er Reddit?
Gravatar #17 - Odyssey
15. sep. 2010 11:07
#10: Hvorfor har du så ikke krydset "Google Bookmarks" af?
Gravatar #18 - Magten
15. sep. 2010 11:12
Odyssey (17) skrev:
#10: Hvorfor har du så ikke krydset "Google Bookmarks" af?
Fordi Google Bookmarks er en tjeneste til at dele dem, hvor ens personlige bookmarks som synces via sin google account i Chrome er, ja, personlige?
Gravatar #19 - JesperZ
15. sep. 2010 12:07
Del.icio.us is delicious ;)
Har brugt det i mange år efterhånden. Det startede med at jeg bare ville have en måde at synkronisere bogmærker på i Firefox, men jeg fandt også ud af de fede features det har mht. at dele bogmærke/links-samlinger med venner. Er specielt glad for deres Firefox extension og de funktioner den har.
Gravatar #20 - vision-dk
15. sep. 2010 13:05
"Web 2.0 pjat - bruger min browsers favorits"

...men som ovenfor nævnt, ikke fordi jeg har et problem med Web 2.0. Jeg plejer ikke at bookmarke ret meget, men hvis jeg gør er det i min browser. Evt. sync. er en mail til mig selv med links.
Gravatar #21 - Zombie Steve Jobs
15. sep. 2010 13:09
Ingen, er der et eller andet, jeg ikke kan huske, søger jeg bare i browserens historik, så plejer det, at dukke op.

Har engetlig altid undret mig over booksmarks, tror ikke jeg har brugt til til andet end "newz.dk quick indsend" og så hvis jeg har set et eller andet, jeg ville kikke mere på, men ikke har haft tid. Så kan jeg evt. drag drop et link på desktop.
Gravatar #22 - Tage
15. sep. 2010 13:39
Går ud fra at StumbleUpon også er en slags "social bookmarking tjeneste"? Det er i hvert fald det eneste af den slags jeg benytter, og har gjort det i efterhånden mange år. Har fundet frem til mange rigtig gode sider inden for fx DTP og Typografi, som jeg nok ellers ikke ville have stødt på selv.
Har også brugt alt for mange timer en sen aften på bare at stumble uden noget formål, i stedet for blot at gå i seng. Sgu en farlig service...
Gravatar #23 - Windcape
15. sep. 2010 14:06
Google Docs -- altså bookmarks i min browser (Chrome), som så gemmes på Google Docs, og dermed synkroniseres!

En af mine primære grunde til at bruge Chrome.
Gravatar #24 - Odyssey
15. sep. 2010 14:07
Der var jeg så lige hurtig nok... Det er nogle gamle bookmarks der ligger. Gad vide hvordan jeg har fået dem derind :)
Gravatar #25 - Daniel-Dane
15. sep. 2010 16:52
Windcape (23) skrev:
Google Docs -- altså bookmarks i min browser (Chrome), som så gemmes på Google Docs, og dermed synkroniseres!

En af mine primære grunde til at bruge Chrome.
Hvis man så bare kunne slette det fra Google Docs igen.
Gravatar #26 - mazing
15. sep. 2010 17:37
Ud fra stemmemulighederne, går jeg ud fra der menes "social bookmarking" i den brede forståelse - Altså vil newz.dk også falde ind under denne kategori (nyheder indsendes af brugere, brugere kommenterer, osv). I den forbindelse: _Hvor er reddit?_
Gravatar #27 - Windcape
15. sep. 2010 19:29
Daniel-Dane (25) skrev:
Hvis man så bare kunne slette det fra Google Docs igen.
Slet dem i din browser -- problem solved!
Gravatar #28 - Daniel-Dane
15. sep. 2010 19:37
Mange har prøvet - og alle har fejlet.

Den åndssvage drukleg sidder bare fast nu. Og jeg har ikke engang leget den!
Gravatar #29 - CableCat
15. sep. 2010 20:25
Gravatar #30 - Mirk
15. sep. 2010 20:29
200 bookmarks i firefox bookmarks, kan ikke se hvor ellers jeg skulle have dem. 2 muse klik og eventuelt lidt scrolling.
Gravatar #31 - Viggo
16. sep. 2010 09:53
En blanding af StumbleUpon og min browsers favoritter.
Flooded gamers

Og lol, jeg troede der stod Lu.scio.us ved en af dem - ups :p
Gravatar #32 - KjoleOle
16. sep. 2010 10:21
Har ikke brugt bookmarks i en hel del år, efterhånden.
Jeg ved som minimum hvad de sider jeg besøger hedder (ofte også adressen), og så hjælper browsernes historik som regel med at udfylde hullerne.

Derudover har jeg sat mine browsere op, så de starter med en blank side, men defineret mine 5 oftest besøgt sites som værende mine "Home" tabs.
Gravatar #33 - lindysign
17. sep. 2010 08:11
Kan man gemme bookmarks i Facebook?

Men jeg bruger X-marks (tidligere foxmarks), der virker suverænt...
Gravatar #34 - eviscerator
17. sep. 2010 17:01
Før brugte jeg Digg men så kom version 4 og så var der ikke rigtig noget at komme efter. Nu bruger jeg reddit (forstår ikke den ikke er på listen) og det er faktisk en rigtig nice side.
Gravatar #35 - Redrumrd
17. sep. 2010 21:05
Udover Chrome synced bookmarks. Ja, hvad så med Evernote? Ikke nødvendigvis social, og retter sig heller ikke direkte mod at være til dette formål, men egner sig godt til det, på grund af deres indeksering af tekst i billeder, som gør at det er meget nemt at finde noget man har gemt tidligere.

Tjek det ud evernote.com
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login