mboost-dp1
Hvilken operativsystem/arkitektur sammensætning har din computer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Kører 32 bit WinXP endnu da jeg har betalt for det og ikke rigtig gad/gider gå ud og købe en 64 bit XP. Vista var for dårligt i starten til at komme på tale og er det stadig når jeg sammenligner med Win7, så jeg venter på Win7 udkommer og så får den det. Har betaen på dualboot men de programmer jeg anvender understøttes ikke af enten Win7 eller 64-bit systemer.
Dejligt at se at allerede nu trækker 64/64 bit setup'en foran. Jeg må ærligt indrømme jeg troede det var flere der valgte 32-bit til deres 64-bit, grundet de uholdbare rygter om at 32-bit programmer ikke kunne køre på 64-bit.
Sikke mange der har en 32Bit maskine, Jeg troede de var gået helt ud af produktion. For når der står 32Bit, så menes der vel en maskine som ikke har en 64Bit/32Bit processor ?
EDIT: Ok, jeg har lige fundet ud af at f.eks. atom-processoren der bruges i mange netbook er en 32Bit processor.
EDIT: Ok, jeg har lige fundet ud af at f.eks. atom-processoren der bruges i mange netbook er en 32Bit processor.
32bit windows xp på en 64bit processor.
På mit 1½ år gamle medie center har jeg dog en 64bit processor med 64bit gentoo linux installeret.
På mit 1½ år gamle medie center har jeg dog en 64bit processor med 64bit gentoo linux installeret.
jeg tror da der er mange der stadig har 32bit maskiner kørende. jeg har da først for nylig købt min første 64 bit cpu. og den kører da 32 bit OS fordi 64 bit driveren til grafikkortet crashede hele tiden. for mig er 64 bit slet ikke modent nok endnu, så hvorfor bruge penge på 64 bit HW endnu?
Kører 64-bit Ubuntu på en Thinkpad, der har en Core 2 Duo-cpu.
Jeg har kørt 64-bit OS i ca. 1 år nu og jeg har ikke haft de store problemer. Det meste software jeg bruger er open-source, så som regel er software også kompileret til 64-bit, eller kan jeg selv lige klare det.
Flash og Java er udkommet i beta-udgaver til Linux x86_64 og jeg synes de kører udmærket.
Jeg har kørt 64-bit OS i ca. 1 år nu og jeg har ikke haft de store problemer. Det meste software jeg bruger er open-source, så som regel er software også kompileret til 64-bit, eller kan jeg selv lige klare det.
Flash og Java er udkommet i beta-udgaver til Linux x86_64 og jeg synes de kører udmærket.
Jeg hører jævnligt at "de fleste kun oplever små-problemer" osv. ved at køre 64-bit OS.
Så længe 64-bit er bare en smule mere bøvlet en 32-bit, ser jeg ingen grund til at rode med det. 32-bit virker fint for mig, indtil videre. Så 32-bit OS på 64-bit maskine.
Jeg 2 gb ram, og mangler hverken ram eller hastighed.
Så længe 64-bit er bare en smule mere bøvlet en 32-bit, ser jeg ingen grund til at rode med det. 32-bit virker fint for mig, indtil videre. Så 32-bit OS på 64-bit maskine.
Jeg 2 gb ram, og mangler hverken ram eller hastighed.
Vista 64 bit - En helt anden ting er at jeg ikke kan forstå hvorfor at maskinerne bliver solgt med 32bit OS, når maskinerne har 64bit processorer. Personligt synes jeg at Vista 64bit køre langt bedre og mere stabilt end 32 bit versionen, hvilket også er den primære grund til at jeg sidder på 64bit versioner.
jeg har ikke oplevet nogen problemer overhovedet ved at køre 64bit, men nu er Lenovo også gode til at have drivere klar til både 64/32 bit.
På min stationær er den primære grund dog at kunne udnytte ram og cpu fuldt ud.
jeg har ikke oplevet nogen problemer overhovedet ved at køre 64bit, men nu er Lenovo også gode til at have drivere klar til både 64/32 bit.
På min stationær er den primære grund dog at kunne udnytte ram og cpu fuldt ud.
64bit Vista Ultimate på en Intel Q9450 med 8GB ram..
Mit mediecenter kører ligeledes 64bit Vista Ultimate på en Intel Q6600 med 4GB ram..
De tre bærbare kører alle 32bit OS (Vista/XP/Ubuntu) heraf to på 64bit arkitektur...
De to servere kører begge en 32bit FreeBSD på 32bit arkitekturer..
Mit mediecenter kører ligeledes 64bit Vista Ultimate på en Intel Q6600 med 4GB ram..
De tre bærbare kører alle 32bit OS (Vista/XP/Ubuntu) heraf to på 64bit arkitektur...
De to servere kører begge en 32bit FreeBSD på 32bit arkitekturer..
64 på en 32-maskine. Ja, som myplacedk siger, der er "småproblemer".
Personligt synes jeg også, at et 64-bit OS kører bedre på en x86-64-maskine. Især Windows Vista/7.
Personligt synes jeg også, at et 64-bit OS kører bedre på en x86-64-maskine. Især Windows Vista/7.
sKIDROw (29) skrev:32Bit Ubuntu på Athlon64.
Ene og alene for at kunne køre den skide netbank. :(
jeg har aldrig haft problemer med netbank uanset browser eller OS...
har jyske bank og syntes sikkerhed og alt er i top...
man har et papir med 80 engangs koder og så kan man bestille nyt hvis man føler sig beluret...
lnc12 (15) skrev:OSX på en MBP
Windows XP, Vector linux, Ubuntu alle 32bit på min fujitsu simens
må man spørge hvorfor du har 3 os på din maskine?
hvad kan du på det ene du ikke kan på det andet?
OT...
kører 32bit linux mint på 64bit cpu...
havde lidt problemer med drivere...
Gamer: 32 på 64 - det virker bedst for mig. (Wintendo)
Server 1: 64 på 64 - har en masse store tal der skal regnes ud fra tid til anden, så det er rart ikke at skulle emulere den slags og vente endnu længere. (Debian)
Server 2: 64 på 64 - Fordi jeg kan, og fordi *nix er 'tried and tested' på en 64 platform. (Debian)
Planlagt server 3: 64 på 64. (Debian)
Server 1: 64 på 64 - har en masse store tal der skal regnes ud fra tid til anden, så det er rart ikke at skulle emulere den slags og vente endnu længere. (Debian)
Server 2: 64 på 64 - Fordi jeg kan, og fordi *nix er 'tried and tested' på en 64 platform. (Debian)
Planlagt server 3: 64 på 64. (Debian)
Fedora 64 bit på Athlon X2 4850e.
Status på de klassiske "issues":
Java + Netbank: Min netbank virker ikke med OpenJDK + IcedTea. Men det virker nu perfekt med Sun JDK efter der kom 64 bit browser-plugin i U12. One down! :-D
Flash Player: Har prøvet 64 bit alpha-udgaven af 10'eren, og den kører okay. Men jeg er dog gået tilbage til 32 bit udgaven + nspluginwrapper, hvilket kører fint selvom det ikke er optimalt.
<rant>
Og hvad sker der lige for Adobe? De har været i gang med at porte den player til 64 bit siden 2005 eller sådan noget, hvor f****** lang tid kan det tage!? Flash Player er da sikkert et kompliceret stykke software jovist, men det kan sgu ikke tage 4 år+ at porte fra x86 til x86-64. Jeg kunne forstå hvis det bare var Linux der var mindre fokus på, men der findes jo slet ingen 64 bit udgaver overhovedet - heller ikke til Windows og Mac. Jeg synes det lugter lidt af en bloated codebase, som de ikke har en skid styr på ...
</rant>
ATI Catalyst: Ny kerne så knækker kerne-modulet, ny Xorg så virker X-driveren ikke. I begge tilfælde må man ofte vente 1-2 måneder før der kommer en ny driver. Ikke 64 bit specifik I know ;) men bare skide irriterende. Jeg ser meget frem til at RadeonHD-driveren får 3D-understøttelse for mit kort, så jeg kan slippe af med Catalyst.
Status på de klassiske "issues":
Java + Netbank: Min netbank virker ikke med OpenJDK + IcedTea. Men det virker nu perfekt med Sun JDK efter der kom 64 bit browser-plugin i U12. One down! :-D
Flash Player: Har prøvet 64 bit alpha-udgaven af 10'eren, og den kører okay. Men jeg er dog gået tilbage til 32 bit udgaven + nspluginwrapper, hvilket kører fint selvom det ikke er optimalt.
<rant>
Og hvad sker der lige for Adobe? De har været i gang med at porte den player til 64 bit siden 2005 eller sådan noget, hvor f****** lang tid kan det tage!? Flash Player er da sikkert et kompliceret stykke software jovist, men det kan sgu ikke tage 4 år+ at porte fra x86 til x86-64. Jeg kunne forstå hvis det bare var Linux der var mindre fokus på, men der findes jo slet ingen 64 bit udgaver overhovedet - heller ikke til Windows og Mac. Jeg synes det lugter lidt af en bloated codebase, som de ikke har en skid styr på ...
</rant>
ATI Catalyst: Ny kerne så knækker kerne-modulet, ny Xorg så virker X-driveren ikke. I begge tilfælde må man ofte vente 1-2 måneder før der kommer en ny driver. Ikke 64 bit specifik I know ;) men bare skide irriterende. Jeg ser meget frem til at RadeonHD-driveren får 3D-understøttelse for mit kort, så jeg kan slippe af med Catalyst.
For dem af os der læser dette fra vores arbejdsplads så er svaret nok fortrinsvist 32 Bit Win XP på en 64 bits maskine.
Virksomhederne er bare for langsomme til at tage ny teknologi til sig. Sandsynligvis af samme grund som #13 siger, man er bange for "små problemer".
Er ligeledes bange for at vi når vi (en gang) opgraderer bliver det ligeledes til 32 Bit Vista/7...
Virksomhederne er bare for langsomme til at tage ny teknologi til sig. Sandsynligvis af samme grund som #13 siger, man er bange for "små problemer".
Er ligeledes bange for at vi når vi (en gang) opgraderer bliver det ligeledes til 32 Bit Vista/7...
#40:
Jeg kan så betegne flere programmer som endnu ikke er blevet lavet til 64-bit systemer, der direkte modsætter sig at blive installeret på et Windows 64-bit, selvom det burde være understøttet i deres 32-bit emulator. Dette er specielt udviklingsmiljøer som Keil (micro)Vision o.l.. Det er grunden til at vi på min arbejdsplads ikke er skiftet til 64-bit, ikke så meget fordi vi er bange for "små fejl". Vi har testet det og bekræftet at det ikke virker til vores behov. Som man bør. :-)
Jeg kan så betegne flere programmer som endnu ikke er blevet lavet til 64-bit systemer, der direkte modsætter sig at blive installeret på et Windows 64-bit, selvom det burde være understøttet i deres 32-bit emulator. Dette er specielt udviklingsmiljøer som Keil (micro)Vision o.l.. Det er grunden til at vi på min arbejdsplads ikke er skiftet til 64-bit, ikke så meget fordi vi er bange for "små fejl". Vi har testet det og bekræftet at det ikke virker til vores behov. Som man bør. :-)
Emulator? Du må have kørt galt et sted. Konsumermarkedet har da kun x86-64, hvilket er en udvidelse af den normale x86, der understøtter 16-, 32- og 64-bit addressering.
Emulator? Du må have kørt galt et sted. Konsumermarkedet har da kun x86-64, hvilket er en udvidelse af den normale x86, der understøtter 16-, 32- og 64-bit addressering.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.