mboost-dp1

Hvilken Mac har du?

Gå til bund
Gravatar #1 - Léon
31. maj 2009 11:01
Jeg har en iMac som jeg købte sidste sommer da de blev opgraderet. Det er min første stationære Mac. Jeg besluttede at skifte til Appe efter mine gode oplevelser med min nu to årige MacBook!

Jeg må sige at jeg er kommet til at holde meget af OS X. Trods det at jeg før var hardcore Windows/Linux bruger.

Mine Specifikationer er:
3.06 GHz Intel Core 2 Due
4 GB DDR2 SDRAM
NVIDIA GeForce 8800 GS (512MB)
Gravatar #2 - Josso
31. maj 2009 11:09
Nu står jeg ikke selv i den, heldige, situation, men: Hvad hvis man har flere Macs?

Anyway…
Jeg har en Unibody Macbook Pro (15"), med 2.4GHz.
Gravatar #3 - Xunil
31. maj 2009 11:11
Hvor er mulgheden for hackintosh? ;) og iPhone, den kører jo OS X :P

Jeg har en macintosh SE og havde engang en iMac G3. Og så iPhone ofc.
Gravatar #4 - lorenzen
31. maj 2009 11:18
iMac, Macbook Pro og en -hackintosh

Er ved at overveje at lave mimn X300 om til en hackintosh også, men er lidt i tvivl om alt vil virke.
Gravatar #5 - Barkane
31. maj 2009 11:51
MacBook Pro 17" 3.1 ftw :) Min allerførste Mac og fuldt ud tilfreds kunde :)
Gravatar #6 - DanaKaZ
31. maj 2009 13:55
#5 En femmer på at der forvilder sig en tumpe ind på Macnation og bliver prinsesse fornærmet over at han ikke kan få lov til at stemme at han ikke har en mac.
Gravatar #7 - Josso
31. maj 2009 15:27
Og inden nogle andre, kommer og retter mig:

Josso (2) skrev:
Nu står jeg ikke selv i den, heldige, situation, men: Hvad hvis man har flere Macs?

Og det er der jo også – fik åbenbart ikke læst det hele. :/
Gravatar #8 - thethufir
31. maj 2009 15:42
Hmm jeg mangler muligheden "BigMac" :(
Gravatar #9 - Tumleren
31. maj 2009 22:45
Hv0rf0r 3r der ik 1 muliged dr r 'har ik mac'.

fuck hvor dårligt, jeg er pissefornærmet
Gravatar #10 - izym
31. maj 2009 23:25
#9 Nok fordi den ligger på MacNation.

MacBook, snart inkl. 24" LED skærm. :)
Gravatar #11 - aben
1. jun. 2009 12:19
en Mac Mini, iMac 24" og en MacBook Pro - hvor de to af dem dog er til firmabrug :)
Gravatar #12 - Bermann
1. jun. 2009 12:49
MacBook Unibody 13".

Min første Mac nogensinde, og er virkelig tilfreds. Ikke bare er styresystemet fantastisk dejligt, men selv konstruktionen af computeren er også bare for lækker. Går aldrig tilbage til en tam plastik model igen, og rør ik windows med mindre det er på Boot Camp, og Windows7 xP.

2.4GHz Duo, 4GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce 9400M M/ 256mb vram.

Dejlig maskine. =)
Gravatar #13 - MiniatureZeus
1. jun. 2009 13:34
MacBook Pro 2,4, et år gammel.
Gravatar #14 - Chewy
1. jun. 2009 13:37
@10

Jeg har skrevet newz.dk i mit adressefelt og har ikke på noget tidspunkt bevidst bevæget mig væk fra siden. Derudover er jeg ikke på noget tidspunkt blevet gjort opmærksom på at jeg har bevæget mig væk fra newz.dk.
Og ligeligedes hvis jeg kigger i min adresselinie på nuværende tidspunkt befinder jeg mig stadig på domænet newz.dk.
Så jeg vil argumentere for at jeg stadig befinder mig på newz.dk....
Hvis det f.eks. havde været bt.dk og berlingsketidende.dk der havde haft en så flydende og stort set usynlig grænse. Så havde der været et ramaskrig af dimensioner! (specielt set i lyset af at newz.dk og macnation.newz.dk med egne ord har udtalt at de har to forskellige redaktionelle linier, og ligeså med railgun.newz.dk).

Derudover forstår jeg ikke hvorfor man ikke har tilføjet at punkt der simpelt hedder, "jeg har ikke nogen mac".
Hvis jeg ikke husker meget forkert plejer newz.dks afstemninger at ende med lige over 5000 stemmer.

Når analyse firmaer skal lave en repræsentativ undersøgelse af danmarks befolkning benytter man oftest lige over 1000 emner.
Dvs. at vi under normale omstændigheder har en undersøgelse med 5 gange så mange emner. Der repræsentere en gruppe der er betydelig mindre end den danske befolkning.
Dvs. at hvis der havde været det enkelte lille felt med "jeg har ikke en mac". Så ville man med rent faktisk i et vist omfang kunne bruge undersøgelsen til noget, ud over bare: "haha. det var sjovt".

Jeg har fuldt forståelse for at macfans gerne vil have et lille dansk hjørne af nettet hvor de kan hygge sig (og det samme med gamere). Men hvorfor skal det absolut være på bekostning af newz.dk og os der gerne vil have en samlet pakke?

Sorry mine to små rants. Men det har længe småirriteret mig at newz.dk aldrig for alvor har ville udnytte at de har en unik chance for at belyse en side af den danske befolkning der et langt stykke ad vejen har været og stadig er en minoritet.
(F.eks. ved at have en seperat afstemnings boks, med 12 gengående afstemninger der spænder over alt fra hardware, til ISP, til OS etc. På den måde ville man kunne skabe et overblik over tendenser blandt newz.dks brugere etc. I mine øjne en super interresant ting at kunne kigge tilbage på...)
Og samtidig irritere det mig også (det er vel åbenlyst :-) at newz.dk absolut skal splittes så hardcore op..
Men ak ja... ;-)
Gravatar #15 - mathiass
1. jun. 2009 13:47
Dvs. at hvis der havde været det enkelte lille felt med "jeg har ikke en mac". Så ville man med rent faktisk i et vist omfang kunne bruge undersøgelsen til noget, ud over bare: "haha. det var sjovt".
Det er ikke rigtigt. 'Repræsentativt' betyder at respondenterne er udvalgt, så der er fordeling af køn, indkomst osv. som er den samme som i samfundet generelt. Det kan vi altså aldrig opnå på hverken newz eller macnation og det er således først og fremmest sjov og ballade når der er afstemninger, lige meget hvor man der stemmer.

Derudover forstår jeg ikke hvorfor man ikke har tilføjet at punkt der simpelt hedder, "jeg har ikke nogen mac".
Hvis du vil stemme, så må du ud at købe en mac.
Gravatar #16 - Josso
1. jun. 2009 14:00
Chewy (14) skrev:
@10

Jeg har skrevet newz.dk i mit adressefelt og har ikke på noget tidspunkt bevidst bevæget mig væk fra siden. Derudover er jeg ikke på noget tidspunkt blevet gjort opmærksom på at jeg har bevæget mig væk fra newz.dk.
Og ligeligedes hvis jeg kigger i min adresselinie på nuværende tidspunkt befinder jeg mig stadig på domænet newz.dk.

Enig...

Undre mig, at den dukker op i debat-oversigten, i venstre side, når man er på Newz.dk.
Og så bør siden vel også skifte om til macnation.newz.dk, ligesom hvis man går ind på afstemningen, fra macnation.dk?

(Det giver jo heller ikke nogen god SEO, når begge sider har samme indhold:
http://macnation.newz.dk/forum/afstemninger/hvilke...
http://newz.dk/forum/afstemninger/hvilken-mac-har-...
)
Gravatar #17 - DanaKaZ
1. jun. 2009 14:05
Okay, der er vist nogen der skylder mig en femmer.
Gravatar #18 - lnc12
1. jun. 2009 16:40
Jeg har pt:
MacBook Pro unibody 15" 2.8GHz CPU
iPhone black 16gb 3G

soon:
Den største iMac eller den mindste Mac Pro skal lige bestemme mig

har haft:
Powermac 1997
PowerBook 1991

andre apple produkter:
IPod mini 4gb
iPod Classic 5g
Mighty Mouse
iPod dock
Apple alu numpad tastatur
2 apple usb til kontakt lader
Airport Extreme

andre i husstanden:
iMac 3,06 GHz Cpu
iPod Shuffel 2g
Mighty Mouse
Apple alu numpad tastatur
Gravatar #19 - Tumleren
1. jun. 2009 20:45
Tumleren (9) skrev:
Hv0rf0r 3r der ik 1 muliged dr r 'har ik mac'.

fuck hvor dårligt, jeg er pissefornærmet

Spøg til side, så giver det for mig faktisk ikke mening, at der ikke er et punkt, der giver mulighed for at svare, at man ikke har en mac.

Eller går man virkelig ud fra, at bare fordi man er inde på macnation, så ejer man per automatik en Mac? Hvad med folk, der p.t. ikke har nogen, men har haft før?
Gravatar #20 - izym
1. jun. 2009 21:22
#14 Uanset hvad, så er det ikke en "Har du en Mac?"-afstemning, men en "Hvilken Mac har du?"-afstemning. Da størstedelen af newz jo ikke bruger Mac, ville det resultere i, at vi Mac brugere ikke kunne bruge den afstemning til noget som helst.

Desuden kan jeg jo ikke gøre for, at newz ikke kan lave URLsne ordenlige. Anyway så ligger afstemningen på MacNations forside og ikke newz forside.

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med om du vil have et samlet sted. Det ville gå på bekostning af Mac-brugerne, da der altid vil være nogle som ikke kan finde ud af, at opføre sig ordenligt og konstant skal whine over Mac. Vi ville heller ikke kunne lave en afstemning som denne af førnævnte grunne. Det er jo nok også derfor de har lavet forskellige sektioner.
Gravatar #21 - Ronson ⅍
1. jun. 2009 21:43
Nogen der tør tælle hvor mange afstemninger der er om hvilke macs og hvor mange folk har? Jebus...
Gravatar #22 - Emmoss65
2. jun. 2009 05:16
jeg har mig en macbook 3generation, og en iMac G3 med en yderst hurtig kerne på 500 mhz og hele 32 mb video ram , heh...
Gravatar #23 - DanaKaZ
2. jun. 2009 06:11
#19 Nej, man går udfra at folk godt kan overleve uden at få lov til at stemme til hver eneste lille afstemning på Newz/Macnation/Railgun.
Gravatar #24 - Yd3
2. jun. 2009 11:09
#22 - Old School! :-)

Har selv en Macbook Pro mk6, som jeg også er yderst tilfreds med. Som flere skriver, så skal jeg heller aldrig have en plastic maskine igen.
Gravatar #25 - AcidCrow
2. jun. 2009 11:56
Har altså både en Macbook Pro, en iMac og en Mac Mini. Træller at man ikke kan vælge flere ting ;D
Gravatar #26 - iMan
2. jun. 2009 12:32
iMac 24"
3.06 GHz Intel Core 2 Duo
4 GB DDR2 SDRAM
NVIDIA GeForce 8800 GS (512MB)

&

Macintosh SE FDHD
Gravatar #27 - Geek.Lund
2. jun. 2009 17:53
Mac Mini (Det må være den tredie generation?)

Intel Core 2 Duo 2,0 GHz (1066 Mhz FSB 3 mb L2 cache)
4 GB DDR3 Ram (2x2048 MB 1066 Mhz per blok)
nVidia GeForce 9400M 256 MB delt Ram
320 GB Harddisk

Mac OS X Leopard 10.5.7
iLife 09
iWork 09

Det er min anden mac, og den er ***** go'

Min Første var en MacBook (White) 2,2 Ghz Intel C2D 800 MHz FSB, 1 GB ram, Intel GMA X3100 144MB delt ram, 120 GB HD. Leopard 10.5, iLife 08
Gravatar #28 - flaxic
4. jun. 2009 14:26
har ingen :S hvad skal jeg svare???? :D
Gravatar #29 - nerddk
4. jun. 2009 21:42
Macbook black 2.0ghz
Iphone 16Gb black
Hackintosh 4x3.41Ghz i powermac kabinet :D

<3 OSX
Gravatar #30 - poubellos
4. jun. 2009 21:52
Hvad med muligheden: Jeg gider ikke eje en Mac?

Kom nu... rate mig flamebait, jeg lever for det lort :D
Gravatar #31 - Zombie Steve Jobs
5. jun. 2009 11:39
En Powerbook 12", en Powerbook 17", et par iBooks, en MacBook.

#29 Nice, har overvejet at lave en hackintosh i samme stil, hvor fik du kabinettet fra?
Gravatar #32 - Dreadnought
5. jun. 2009 13:22
DanaKaZ (6) skrev:
#5 En femmer på at der forvilder sig en tumpe ind på Macnation og bliver prinsesse fornærmet over at han ikke kan få lov til at stemme at han ikke har en mac.

Ja, det er vildt ringe.

Tumleren (19) skrev:
Spøg til side, så giver det for mig faktisk ikke mening, at der ikke er et punkt, der giver mulighed for at svare, at man ikke har en mac.

Eller går man virkelig ud fra, at bare fordi man er inde på macnation, så ejer man per automatik en Mac? Hvad med folk, der p.t. ikke har nogen, men har haft før?

Fordi Mac er en religion, og bare tanken om at en person ikke ejer en Mac er jo utænkeligt eller vantro.

Men nåår alt kommer til alt stemte jeg iMac. Alt andet er jo Macværk.
Gravatar #33 - Chewy
8. jun. 2009 19:58
Hehe... Apropros #6, er jeg så på newz.dk eller macnation.newz.dk?
http://peecee.dk/upload/view/174495
Det kunne forklare hvorfor der er nogle der har svært ved at finde grænsen...

Men ville det så måske ikke være en ide at poste alle mac relaterede nyheder 2 gange. En på newz og en på macnation.
På den måde kan macfans få lov til at rose i fred. Og alle andre kan ukritisk diskuttere nyhederne..
Så vil alle kunne få lov til at give deres input uden at nogen føler sig trådt over tæerne....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login