mboost-dp1
Hvilken linux-udgave er bedst for begyndere?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
kasperd (48) skrev:Jeg synes at brugervenligheden af KDE toppede omkring 2004. De versioner der er kommet derefter synes jeg er dårligere end de tidligere.
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Specielt versionerne omkring og lidt efter udgivelsen af KDE4 var ikke særligt brugervenlige, men jeg synes efterhånden at KDE igen har nået et godt niveau med de seneste versioner 4.5 og 4.6. Jeg bruger KDE 4.6 til dagligt og der er ikke længere umiddelbart nogen irritationsmomenter, jeg kan komme i tanke om. Har du prøvet de seneste versioner?
På den her maskine har jeg 4.4.5 installeret, og den var jeg ikke helt tilfreds med. Men jeg vil huske på hvad du syntes og afprøve KDE igen når den næste Ubuntu LTS udkommer. Hvis det er rigtigt at KDE er blevet bedre og Gnome er blevet ringere, så kan det godt være at KDE til den tid er det bedste valg.qed (51) skrev:Har du prøvet de seneste versioner?
Ubuntu er et fint valg, så længe man ikke har noget 'eksotisk' udstyr, der kræver propritære drivere.
Betragter ikke mig selv som komplet noob, når det kommer til Linux, men har flere gange måtte opgive at få Ubuntu, eller en af dets afarter, til at køre optimalt.
Af samme årsag plejer jeg at anbefale folk, at de skal kigge efter Sabayon. Har endnu ikke oplevet at hardware ikke har virket ud-af-boksen med Sabayon.
Til serverbrug foretrækker jeg til enhver tid Debian.
Betragter ikke mig selv som komplet noob, når det kommer til Linux, men har flere gange måtte opgive at få Ubuntu, eller en af dets afarter, til at køre optimalt.
Af samme årsag plejer jeg at anbefale folk, at de skal kigge efter Sabayon. Har endnu ikke oplevet at hardware ikke har virket ud-af-boksen med Sabayon.
Til serverbrug foretrækker jeg til enhver tid Debian.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.