mboost-dp1
Hvad spiser du til morgenmad?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
jeg spiser ikke altid morgenmad... jeg står op 15 min før jeg skal afsted... de dage jeg spiser morgenmad er det havregryn eller yoghurt... det er noget lort ordi jeg træner, så skal man sku have morgenmad,,, men jeg lære det aldrig.. stupid me :D
Jeg ville gerne spise morgenmad, men jeg kan simpelthen ikke få det ned igennem halsen om morgenen... men når jeg så har være på job 1 times tid er jeg sulten som en ulv...
Normalt spiser jeg rugbrød og frugt, men der kan til tider også ryge en omgang havregryn (solgryn only!) ned...
terracide (5) skrev:½ Havregryn, ½ cornflakes...holder mg mæt til middag.
Det var ikke meget :O
Ontopic:
Lige i tiden (ferie) spiser jeg ikke "morgenmad", og de sidste par måneder før ferien var det en halv skive brød... Nu må vi se hvad der sker efter ferien xD
[quote=pewbe (8)]Det var ikke meget :O
Du ved da ikke om han spiser 2 kilo havregryn og 2 kilo cornflakes?
Du ved da ikke om han spiser 2 kilo havregryn og 2 kilo cornflakes?
Jeg spiser for det meste grovvalsede havregryn. Jeg er så træt af de finvalsede. Ellers spiser jeg rugbrød, yoghurt eller et par bananer.
Jeg havde seriøst svært ved at begynde med at spise morgenmad, fordi jeg ikke kunne presse det ned.
Det krævede lidt overskud, men jeg kom igennem det ved at stå op, og skære et ½ kilo frugt til frugtsalat, og så simpelthen bare spise det, og intet andet. Tog mig en månede.. og en hel del penge :)
Senere er jeg så kommet frem til at jeg kan spise brød og ymer elller noget rug fras. Gerne med lidt frugt for at holde den friske fornemmelse. Men jeg kan faktisk godt bare spise et par skiver rugbrød as is! Hvilket er mile vidt fra hvor jeg startede.
Jeg prøver at huske det dagligt, men det ligger ikke naturligt i mig. Så det er en kamp at få noget at spise.
Det krævede lidt overskud, men jeg kom igennem det ved at stå op, og skære et ½ kilo frugt til frugtsalat, og så simpelthen bare spise det, og intet andet. Tog mig en månede.. og en hel del penge :)
Senere er jeg så kommet frem til at jeg kan spise brød og ymer elller noget rug fras. Gerne med lidt frugt for at holde den friske fornemmelse. Men jeg kan faktisk godt bare spise et par skiver rugbrød as is! Hvilket er mile vidt fra hvor jeg startede.
Jeg prøver at huske det dagligt, men det ligger ikke naturligt i mig. Så det er en kamp at få noget at spise.
Prefered:
Müsli med nødder, groft havregryn, tørrede bananstykker, rosiner osv.
tilsat:
noget alm. havregryn,
noget ymerdrys, noget cornflakes
og måske nogle ekstra rosiner eller andet frugt.
PLUS en helvedes masse skummetmælk.
..Og så gerne en KÆMPE* portion, måske efterfulgt af en gang yoghurt med en smule mere af det overnævnte 'fuld' :D
Jeg fungerer bedst sådan ^^
Det er bare ikke altid vi har alle ingredienserne på lager, men så kan jeg da nøjes med et par portioner havregryn med mælk.
Det der med rundstykker kan da også bruges, men der skal bare så meget til, da de helt ærligt ikke mætter meget :S
Jeg er mæt ca. indtil den første pause på skolen kl. 9:30, hvor et par stykker frugt gør godt uden at være særligt nødvendige. Men så skal det også nævnes, at jeg som regel har cyklet 15 km til skole :) Er jeg med bus, holder det naturligvis lidt længere.
Müsli med nødder, groft havregryn, tørrede bananstykker, rosiner osv.
tilsat:
noget alm. havregryn,
noget ymerdrys, noget cornflakes
og måske nogle ekstra rosiner eller andet frugt.
PLUS en helvedes masse skummetmælk.
..Og så gerne en KÆMPE* portion, måske efterfulgt af en gang yoghurt med en smule mere af det overnævnte 'fuld' :D
Jeg fungerer bedst sådan ^^
Det er bare ikke altid vi har alle ingredienserne på lager, men så kan jeg da nøjes med et par portioner havregryn med mælk.
Det der med rundstykker kan da også bruges, men der skal bare så meget til, da de helt ærligt ikke mætter meget :S
Jeg er mæt ca. indtil den første pause på skolen kl. 9:30, hvor et par stykker frugt gør godt uden at være særligt nødvendige. Men så skal det også nævnes, at jeg som regel har cyklet 15 km til skole :) Er jeg med bus, holder det naturligvis lidt længere.
er udemærket klar over at det at jeg ikke spiser morgenmad er skyld i jeg har en tendens til at være sløv osv... men appetitten er der bare ikke.. En skam for det er jo pænt vigtig at æde noget om morgenen
MiniatureZeus (9) skrev:Du ved da ikke om han spiser 2 kilo havregryn og 2 kilo cornflakes?
Men det lyder som om han spiser en halv af hver xD
Altså halvdelen af et stykke havregryn, og halvdelen af en cornflake :P
SlettetBruger (14) skrev:er udemærket klar over at det at jeg ikke spiser morgenmad er skyld i jeg har en tendens til at være sløv osv... men appetitten er der bare ikke.. En skam for det er jo pænt vigtig at æde noget om morgenen
Jeg ville heller ikke gide at spise porre om morgenen...
Caek of Doom (19) skrev:... det kommer an på hvad jeg har? - men jeg har for det meste knækbrød og nutella.
Knækbrød - Meh
Nutella - Win! :D
Altid et stort glas vand. Hvis jeg endelig kommer op i tid til at spise morgenmad er det som regel frugt, blødkogte æg eller rester fra aftensmaden dagen før. I weekenden kan jeg godt finde på at spise rejer, laks eller kyllingfilet til morgenmad. Og selvfølgelig en kop kaffe når man er mødt.
Starter med et stort glas koldt vand.
Burde være en selvfølge for alle; man tørrer meget ud i løbet af natten, og det hjælper på appetitten om morgenen.
Hvis man slet ikke er sulten om morgenen, så lad være med at spise noget efter kl. 20, så bør man være sulten morgenen efter.
Udover vandet, et halvt Ciabatta-brød (varmet i min miniovn), spiser det med en skive ost, tomat, salat, og et spejlæg (spejlet dagen før, lagt i æske i køleskab, varmet op ved at ligge 10-15 sek. i varmt vand, tørret med et stykke køkkenrulle).
Evt. med andre rester fra dagen før i 'sandwichen', især hvis jeg har glemt at lave spejlæg.
Burde være en selvfølge for alle; man tørrer meget ud i løbet af natten, og det hjælper på appetitten om morgenen.
Hvis man slet ikke er sulten om morgenen, så lad være med at spise noget efter kl. 20, så bør man være sulten morgenen efter.
Udover vandet, et halvt Ciabatta-brød (varmet i min miniovn), spiser det med en skive ost, tomat, salat, og et spejlæg (spejlet dagen før, lagt i æske i køleskab, varmet op ved at ligge 10-15 sek. i varmt vand, tørret med et stykke køkkenrulle).
Evt. med andre rester fra dagen før i 'sandwichen', især hvis jeg har glemt at lave spejlæg.
SlettetBruger (14) skrev:er udemærket klar over at det at jeg ikke spiser morgenmad er skyld i jeg har en tendens til at være sløv osv... men appetitten er der bare ikke.. En skam for det er jo pænt vigtig at æde noget om morgenen
Lidt generel info: Hvis du ikke spiser morgenmad normalt, er det svært at starte på. Det er samme tendens med frokost. Spiser du feks kun normalt morgen og aftensmad, er det svært at være sulten til frokost.
Kroppen skal tilvænnes (det tager dog ikke så langt tid). Når du har spist morgenmad hver dag i 7-14 dage, vil dit stofskifte ændre sig og dig behov for mad og måltider ligeså. Som så meget andet handler det mest om vilje i starten.
En masse små måltider er helt klart det sundeste, da det holder stofskiftet oppe og i gang. Prøv at få indkørt en rutine, og få mere energi om morgenen/formiddagen.
EDIT: til dem der har skrevet det. KAFFE er IKKE morgenmad ;) Det er en drikkevare, ikke føde :P
Når jeg har fri / weekend toast og franskbrød..
Til hverdag havregryn med mælk.
Altså, man må da nyde sine fridage?
Til hverdag havregryn med mælk.
Altså, man må da nyde sine fridage?
#40 For mig er havregryn (mit foretrukne morgenmåltid) en nydelse. Det mætter godt og i lang tid - ligger ikke tungt og den smule smag der er er go.
Jeg spiser morgenmad mest af praktiske grunde - for at få gang i maven og forbrændingen - ikke fordi jeg er specielt sulten på det tidspunkt (med mindre jeg har motioneret aftenen før)
Jeg spiser morgenmad mest af praktiske grunde - for at få gang i maven og forbrændingen - ikke fordi jeg er specielt sulten på det tidspunkt (med mindre jeg har motioneret aftenen før)
Strauss (44) skrev:Jeg har spist havregrød hver morgen fra den dag jeg blev født.
Jeg tvivler seriøst på din far og mor gav dig havregrød som spæd ;) din mave ville ikke kunne fordøje det :P
MiniatureZeus (7) skrev:Normalt spiser jeg rugbrød og frugt, men der kan til tider også ryge en omgang havregryn (solgryn only!) ned...
Jeg kan simpelthen ikke holde Otas havregryn ud! de smager som friturestegte, væddet i olie. Jeg fortrækker de økologiske fra Kornkammeret.
Når jeg har råd og tid plejer jeg dog at købe græsk yoghurt (2%) og mikse frugter i - evt med en klat marmerlade og så måske lidt müsli.
grove havregryn og cornflakes, gerne med et par rosiner på toppen, også selvfølgelig lidt mælk til at få det til at glide ned.. :)
Kan sagtens fungere uden morgenmad, foretrækker bare at have noget at leve af.. :) Spiser altid når jeg står op, dog hvis jeg skal løbe inden jeg tager på arbejde, så spiser jeg først efter jeg har løbet, ellers får man jo krampe.. :P
Kan sagtens fungere uden morgenmad, foretrækker bare at have noget at leve af.. :) Spiser altid når jeg står op, dog hvis jeg skal løbe inden jeg tager på arbejde, så spiser jeg først efter jeg har løbet, ellers får man jo krampe.. :P
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.