mboost-dp1

Hvad foretrækker du ved køb af spil?

Gå til bund
Gravatar #1 - Multibox
16. aug. 2010 16:22
Var ved at stemme Fysiske kopier, men kan sådan set godt leve med en digital kopi.

Købte Starcraft 2 hos elgiganten til 250kr, hvis det havde været en digital kopi et andet sted, ville jeg hellere købe det der. (SC2 bliver solgt til 400kr i butikker)
Gravatar #2 - HerrMansen
16. aug. 2010 18:10
Fysiske kopier er klart foretrukkent - specielt ved collectors edition. Der er ikke meget ved at få et enkelt ingame item og så misse f.eks. Artwork eller en fysisk OST cd. Men til alt andet er Steam udmærket for mig.
Gravatar #3 - Xaxian
16. aug. 2010 19:23
Fortrækker klart digitale kopier, hader at skulle rejse mig op for at købe et spil :P.

Endte dog med at købe Starcraft 2 i fysisk kopi da Blizzards store blev ved med ikke at godkende min betaling, heldigvis ligger der en butik mellem mig og mit arbejde der sælger spil, så kunne lige overkommer at gå ind i den :)
Gravatar #4 - DenNice
16. aug. 2010 19:48
til computer: digital
til ps3: fysisk

men det er nok klart da der ikke kommer store titler til ps3 som download :)
Gravatar #5 - moulder666
16. aug. 2010 21:25
Er gået over til digitale downloads - det er nemt, og så mister jeg ikke mine savegames hvis min HD brænder af!

Så er der også den ene skønne detalje, at de er begyndt at genudgive spil som f.eks. UFO via Steam, så man slipper for selv at skulle rode med Dosbox og forsøge at skrue ned for processor- og scrollhastigheder! :-)
Gravatar #6 - Nielson
16. aug. 2010 22:21
Digitale kopier - helt sikkert! Og det er igennem Steam som man har Cloud til gemte spil. Nizzle. De eneste spil som bliver købt som fysisk er Blizzards spil. Gammel vane :)
Gravatar #7 - gentox
16. aug. 2010 22:44
Enig digital til PC og fysisk til konsol.
Der er langt færre problemer med de digitale medier på PC, og det er dejligt nemt at få ens spil ind igen efter en geninstallation af systemet.
Gravatar #8 - Morti
17. aug. 2010 02:26
Foretrækker fysiske kopier men med installationer hvor jeg ikke skal bruge mine cd'er igen ved afspilning.
Gravatar #9 - nitan
17. aug. 2010 05:09
Kommer an på hvad der skal være..

Men generelt køber jeg det til digital download, da jeg er røv elendig til at passe på min CD'er...

Også at det tager typisk kortere tid at hente spillet ned fra nettet, end det gør at tage cyklen ned i byen, vente i kø og cykle hjem igen :)

Dog blev Starcraft 2 købt som Collectors edition, dermed også fysisk :)

Men har dog converteret alle mine spil til ISO'er også gemt coveret :)
Gravatar #10 - Bubbi
17. aug. 2010 07:22
Køber kun spil til Xbox'en, og det er mest fysiske kopier der bliver installeret helt på harddisken.

Har dog også et par games-on-demand på den, men er nu rart man kan tage spillet med over til en kammi.
Eller låne det ud.

Er også nemmere at sælge igen. :)
Gravatar #11 - lost-viking
17. aug. 2010 11:04
Jeg vil gerne have begge dele.. jeg kan lide at have det spil jeg har købt til at stå på hylden.. men vil også genre kunne downloade det.. Derfor syntes jeg at man burde få en digital og en Fysisk kopi når man køber spil.. Så kan man have den fysiske kopi og så gå hjem og downloade det fra eks steam med en kode man har fået.. :) det ville være nice..
Gravatar #12 - vision-dk
17. aug. 2010 11:47
Fysiske kopier!!
Når jeg har betalt for det, vil jeg gerne have det på hylden. Det irriterer mig stadig at efter jeg købte Red alert 3 som fysisk kopi, kom udvidelsen kun som download. Det har måske noget at gøre med at jeg har en samler i maven, men jeg synes det er irriterende ikke at kunne gøre samlingen færdig.
Gravatar #13 - Krydolph
17. aug. 2010 12:34
valgte ligemeget vil have billigst...

Men står valget mellem fysisk og digital, det er samme pris vil jeg nok vælge den fysiske - med mindre det er lige her og nu jeg vil spille det selvf. Ville under alle omstændigheder ikke købe det i FONA eller lign, altid over nettet :)

Men jeg må indrømme at jeg køber mere og mere digitalt, det er nemt og bekvemt, og man smider ikke CDen væk!
Gravatar #14 - Viggo
17. aug. 2010 13:39
Digital (Steam).

Jeg kan alt for godt huske de gamle fysisker CD'er jeg plejede at have, som endte med at blive væk eller gå i stykker. Nu køber jeg det bare på Steam, hurtigt og bekvemt, og jeg kan til enhver tid gå ind og hente spillet skulle jeg få lyst til at spille det.

Ud over det kan jeg godt lide den måde Steam UI'et er bygget op, med shift+tab for in-game browser, venneliste, kan se hvad andre spiller og muligheden for nemt at kunne gå ind på den server de spiller på.

For det meste er collector's edition af digitale spil dog lidt fesne.. f.eks. Mass Effect 2 fik jeg bare nogle eksklusive downloads (som jeg aldrig brugte -_-). Har for nyligt bestilt Fallout: New Vegas collector's edition (fysisk), og jeg var bange for at jeg evt. skulle købe den 2 gange for at kunne have den på Steam, hvorefter jeg glædeligt så de havde valgt at bruge Steam. Gid det var det samme med Two Worlds II.
Gravatar #15 - Henrik S
17. aug. 2010 14:35
Det billigste køber jeg. Medmindre vi snakker CE, så køber jeg altid fysisk over digital.
Gravatar #16 - Pcbino
17. aug. 2010 21:33
Jeg vil helst bruge min floppy.. De er så dejligt holdbare.

Nok spas. Nem rækkefølge

Billigst>Digital>Fysisk

Er det Collectors Edition vi snakker om:

Fysisk>Digital
Gravatar #17 - Silverslith
17. aug. 2010 21:44
Digitalt som udgangspunkt da jeg rigtigt godt kan lide at de ligger tilgængelige til download efter et simpelt login i stedet for at skulle finde skiver og koder frem igen.

Bedst er dog det koncept fx. Blizzard bruger. Der kan man købe en fysisk kopi og ved at indtaste koden derfra, få adgang til fordelene ved digital download. Det bedste fra begge verdener :)
Gravatar #18 - RMJdk
17. aug. 2010 23:42
Digital Steam.
Specielt nu hvor mange spil gemmer ens config og savegame online det er så mega genialt.

cd'er dvd'er æsker manualer? det er skrald, det ryger lige ud med det samme når jeg købte fysiske spil. Det er bare skrammel til at fylde, og når man så skal bruge lortet kan man aldrig finde det.
Gravatar #19 - zin
18. aug. 2010 06:29
Er enig med #17; Jeg vil gerne have en kasse, men jeg vil også have en digital kopi. Kan jeg kun få en fysisk kasse, er sandsynligheden for at jeg køber spillet (specielt fordi jeg hovedsageligt spiller League of Legends) meget lav - for ikke at sige ikke eksisterende.
Gravatar #20 - Multibox
18. aug. 2010 13:48
Blev selv rigtig glad da jeg så Blizzard havde lavet deres account ting om, så man kan tilføje sine cd-keys og få en digital kopi.
Min gamle Diablo 2 LOD cd virker ikke..ud over at jeg faktisk ikke har et cd/dvd drev mere.

Valve burde føje flere spil til deres steam-liste som man kan tilføje fra fysisk kopi, som de gjorde med Unreal Tournament 3.
Har en del spil som jeg godt vil have "digitaliseret".
Gravatar #21 - gnаrfsan
18. aug. 2010 15:39
Helt klart Battle.Net håndteringen. Perfekt, IMO.
Gravatar #22 - Chewy
18. aug. 2010 16:45
Det eneste tidspunkt hvor jeg ikke foretrækker fysiske medier, er når det kommer til MMOs..

Grunden til at jeg til enhver tid vil foretrække fysiske medier, er at jeg altid er sikker på at kunne installere og spille spillet uanset hvor lang tid der går.
Når det kommer til digitale kopier (det gælder sådan set også for musik og film/serier), så har jeg ikke den garanti at jeg vil kunne bruge produktet engang i fremtiden....

Det er jo ikke helt utænkeligt at vi skulle blive ramt af en ny finanskrise, og ej hellere utænkeligt at (f.eks.) Valve skulle lave fejlinvesteringer og ende med at gå nedenom og hjem... Så vil jeg miste mine spil. Med mindre at jeg har haft mulighed for at downloade ISO og brænde spillet. Men så ender jeg ud med at have en bunke generic skiver liggende.
Så kan jeg lige så godt bare starte med at købe skiven fysisk...
Gravatar #23 - Flemhans
18. aug. 2010 16:58
Når jeg nogle gange får lyst til en "spiller" går jeg ned i en fysisk butik og klarer sagerne; her får man bedre råd og vejledning til hvilket spil man skal vælge fremfor over internettet hvor de prakker alverdens ting på.
Gravatar #24 - thethufir
19. aug. 2010 01:21
Der mangler en svarmulighed eller 2... Derfor stemte jeg blank.

Havde jeg nu kunnet stemme: "Underholdning for pengene" eller "At spillet kan spilles mere end en aften".

Jeg er sådanset skide ligeglad med om jeg har et flot cover eller ej, det er ikke coveret jeg sidder og kigger på.

En anden svarmulighed kunne være: "Ingen DRM"

Jeg køber spil jeg har hentet i forvejen, og som jeg reelt set gider spille. Se på et spil som Metro 2033 eller hvad det hedder, det hentede jeg for at prøve det, jeg spillede det i ½ time, afinstallerede det, og slettede det. Hvis nu jeg skulle have gjort det efter bogen skulle jeg have ofret 400kr på spillet, installeret det, og bagefter have revet samtlige hår ud af hovedbunden i bare arrigskab over at have smidt så mange penge efter noget jeg aldrig ville spille.
Gravatar #25 - Martinta
20. aug. 2010 16:44
PC = Digitalt
Konsol = fysisk

elsker at jeg ikke behøver have alle de skiver liggende og flyde, det væreste der kan ske er dog at købe et fysisk spil som kræver cden for at spille :(

Silverslith (17) skrev:
Bedst er dog det koncept fx. Blizzard bruger. Der kan man købe en fysisk kopi og ved at indtaste koden derfra, få adgang til fordelene ved digital download. Det bedste fra begge verdener :)

lige til info er dette noget som har været i EA store gennem meget lang tid efterhånden :-)
Gravatar #26 - Slettet Bruger [3765436380]
20. aug. 2010 18:55
steam-like steder. så slipper man for det at skulle skifte disc^^

Gravatar #27 - Mulpacha
20. aug. 2010 21:29
Kan godt lide mulighed for både digitale downloads og fysiske kopier.

Fysiske kopier af de spil jeg går og ser frem til i lang tid og jeg ved jeg kommer til at gå meget op i.

Digitale downloads af casual spil eller spil hvor man lige skal have fat i det så man kan spille en aften med vennerne.

Der er brug for begge dele!

PS.
Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle have adgang til digital download og online backup af savegames når man køber en fysisk kopi. Udgiverne bude da ikke straffe dem der køber fysiske kopier af spil.

PPS.
Og så lige en lille rant: Hold op med at lade som om at i sælger "subscriptions" til spil og låse dem til en account og den slags platte ting. Vi har købt og betalt for vores spil, så vi vil have retten til at sælge dem hvis vi lyster!
Gravatar #28 - Rabonzo
23. aug. 2010 08:05
Jeg er mest til fysiske kopier. Har en del spil på steam (ikke så meget som dem der normalt køber, men har da for en 2-3k kr spil)
og det er ikke særligt betryggende at vide at hvis steam en gang lukker, så har jeg ikke adgang til de spil mere. Det er jo kun på deres server vi kan få adgang til dem. Mener at have læst at vi reelt set kun "lejer" spillene selvom vi betaler fuldpris der (plus at de ofte er ligeså dyre hvis ikke mere for digitale downloads hvilket er komplet hul i hovedet).

Plus, hvis det engang skulle ske at jeg mister internettet, så vil jeg sgu da have at jeg kan bruge mine spil uden at skulle installere dem via nettet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login