mboost-dp1
Hvad foretrækker du til pointer-navigering?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Arrrrrh??. Ifølge Wikipedia er en touchpad og en trackpad en og samme ting: http://en.wikipedia.org/wiki/Touchpad
Tilgengæld mangler afstemningen en "pointing stick" aka en klit! Udover det fantastiske navn er det et rigtig godt pegeredskab fordi man slipper for at løfte hænderne fra tastaturet.
Tilgengæld mangler afstemningen en "pointing stick" aka en klit! Udover det fantastiske navn er det et rigtig godt pegeredskab fordi man slipper for at løfte hænderne fra tastaturet.
Helt klart en klit der er det ultimative (Jeg stemte så i min glædesrus trackpad i den tro at det var trackpoint - Og jeg håber stadig på at det er, ellers laver jeg et uendeligt antal nye brugere og stemmer tilsvarende mange gange for at kompensere for min fejlstemme).
Trackpoint er ganske simpelt så tæt på ultimativt som noget an blive, den er præcis, der er aldrig at behov for at løfte fingeren for at kunne gå længere (Som man gør med touchpad eller mus for den sags skyld når man løber tør for mussemåtte/bord), OG man har den lige midt i tastaturet, når man først lærer det, så er det så uendelig hurtigt til at navigere rundt i verden med - Aldrig mere skal man flytte hænderne til og fra tastaturet.
Jeg bruger trackpoint til alt, også hvis jeg en sjælden gang skal game, både i strategi spil men så sandelig også i FPS - OG, jeg kan godt være fornuftigt med selvom det går hurtigt :P Uden at der dog skal lægges skjul på at en mus er bedre til de formål, men det er så på baggrund af at man ikke har hænderne på tastaturet længere.
Touchpad tilgengæld bliver jeg aldrig helt gode venner med, synes touchpad er besværlig at bruge effektivt, det kræver at man bevæger hænderne mere end jeg synes er fornuftigt, eksempelvis hvis man skal flytte et vindue eller scrolle langt ned ad en side på nettet.
Trackpoint og IBM/Lenovo - JATAK! (:
Trackpoint er ganske simpelt så tæt på ultimativt som noget an blive, den er præcis, der er aldrig at behov for at løfte fingeren for at kunne gå længere (Som man gør med touchpad eller mus for den sags skyld når man løber tør for mussemåtte/bord), OG man har den lige midt i tastaturet, når man først lærer det, så er det så uendelig hurtigt til at navigere rundt i verden med - Aldrig mere skal man flytte hænderne til og fra tastaturet.
Jeg bruger trackpoint til alt, også hvis jeg en sjælden gang skal game, både i strategi spil men så sandelig også i FPS - OG, jeg kan godt være fornuftigt med selvom det går hurtigt :P Uden at der dog skal lægges skjul på at en mus er bedre til de formål, men det er så på baggrund af at man ikke har hænderne på tastaturet længere.
Touchpad tilgengæld bliver jeg aldrig helt gode venner med, synes touchpad er besværlig at bruge effektivt, det kræver at man bevæger hænderne mere end jeg synes er fornuftigt, eksempelvis hvis man skal flytte et vindue eller scrolle langt ned ad en side på nettet.
Trackpoint og IBM/Lenovo - JATAK! (:
Jeg kender den også som trackpoint, men wikipedia vil anderledes: http://en.wikipedia.org/wiki/Pointing_stick
Og så giver jeg dig fuldstændig ret mELIeha. Jeg har dog ALDRIG lært at spille FPS med klitten ;) Dertil er musen stadig min favorit.
Jeg kender den også som trackpoint, men wikipedia vil anderledes: http://en.wikipedia.org/wiki/Pointing_stick
Og så giver jeg dig fuldstændig ret mELIeha. Jeg har dog ALDRIG lært at spille FPS med klitten ;) Dertil er musen stadig min favorit.
Citat hermed gemt til senere afbenyttelse.Ask (11) skrev:Jeg har dog ALDRIG lært at spille (...) med klitten
Forstår ikke hvorfor folk bruger det udtryk. Wacom er en producent i samme stil som samsung og volvo.Vandborg1 (16) skrev:Jeg bruger hovedsaligt min mus, men til grafik bruger jeg min wacom :)
Bruger selv trackball til casual brug. En almindelig mus typisk ved spil. For et par uger siden skulle min søster hurtigt lave noget på min pc, som resulterede i at hun sad med den ene hånd på kuglen (no pun intended), den anden hånd brugte hun til at venstre-klikke med, og så flyttede hun ellers rundt på selve musen når hun ville flytte cursoren -___- sørgeligt syn.ZiN (21) skrev:Trackballen kan jeg bedst lide for den giver andre folk det dér "wtf?"-udseende når de prøver at betjene ens PC. :-)
Det var det samme, lang tid før det var almindeligt at have to skærme; "Jamen hvordan flytter du så musen over på den anden skærm?" .... suk.
Ask (11) skrev:Forstår ikke hvorfor folk bruger det udtryk. Wacom er en producent i samme stil som samsung og volvo.ktg (22) skrev:Jeg bruger hovedsaligt min mus, men til grafik bruger jeg min wacom :)
Der er da også nogen der siger "For at komme på arbejde bruger jeg Volvoen" - det er det samme.
Volvo laver også andet end biler, eksempelvis industrimaskiner, men det er biler de primært er kendt for, hvorfor folk tænker bil når de hører ordet Volvo.
Det samme gælder Wacom, de er nok dén mest kendte digitizer-producent, hvorfor mange bruger Wacom som synonym.
Mange siger også "Go Xerox this" når de beder en eller anden tage en fotokopi af et papir. Xerox er også bare en producent af kopimaskiner...
Jeg bruger en Logitech Trackman Marble trackball, den passer til både højre- og venstrehåndede, har en ledning. Det eneste jeg lidt savner er en tredje knap i midten.
Det eneste problem med trackballs er faktisk at Windows ikke tillader at man sætter hastigheden højt nok. Et par kollegaer har godt nok være overrasket over hastigheden og accelerationen på min trackball, men jeg ville faktisk gerne have den dobbelt så hurtig.
Det eneste problem med trackballs er faktisk at Windows ikke tillader at man sætter hastigheden højt nok. Et par kollegaer har godt nok være overrasket over hastigheden og accelerationen på min trackball, men jeg ville faktisk gerne have den dobbelt så hurtig.
Trackball på den stationære ellers mousepad på den bærbare.
En af de bedste sikringer mod at en anden bruger ens computer er jo en trackball. Folk som ikke har brugt en før ser helt handikappet ud når de skal forsøge at åbne noget med den.
Kan dog være svært at finde en god trackball som ligger godt lige i min hånd og hvor kuglen er placeret ordentligt.
En af de bedste sikringer mod at en anden bruger ens computer er jo en trackball. Folk som ikke har brugt en før ser helt handikappet ud når de skal forsøge at åbne noget med den.
Kan dog være svært at finde en god trackball som ligger godt lige i min hånd og hvor kuglen er placeret ordentligt.
Ligesom Zin bruger jeg Trackball på arbejdet og mus derhjemme - egentlig mest fordi jeg ikke altid føler, at det er skidegodt at sidde på den samme måde 14 timer i døgnet! :-)
Lige i øjeblikket sidder jeg dog med en venstrehåndsmus, da jeg har brækket højre pegefinger - fuck! Ass!
Lige i øjeblikket sidder jeg dog med en venstrehåndsmus, da jeg har brækket højre pegefinger - fuck! Ass!
#4 Der er ingen forskel på en trackpad og en touchpad. Begge ord dækker over det samme redskab. Trackpad er noget der eksisterer i Apples begrebsapparat og er et dårligt forsøg på at dikotomisere sproget. "Foræble" sproget om du vil - på samme måde som du i dag ikke siger portable media player men derimod ipod, selvom den kun er en delmængde af PMP begrebet.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.