mboost-dp1
Hvad er dit fortrukne opkvikkende middel?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Det kommer lidt an på situationen.. Hvis jeg lige er vågnet så er det dejligt opfriskende..Adagio (48) skrev:Jeg har det lidt modsat. Efter en omgang plejer jeg at være mere frisk end før :)
Men kommer jeg hjem efter 12 timers dødsdruk, så bliver jeg til en meget tung dyne lige så snart jeg er færdig med min del.
SlettetBruger (41) skrev:Det må da være træls nederlag at indse man ikke kan fungere uden hjælp udefra.
Halleluja!!
Prøv at hoppe ud foran et tog, hvis gud vil have dig til at overleve, skal han nok stoppe toget for dig :)
Jeg stemte "Kaffe", men drikker det vel egentlig ikke med formålet at det skal være opkvikkende. Mere detaljeret kunne min besvarelse være:
Kaffe - Jeps
Cola - Jeps, men knap så ofte
Energi-drik - Aldrig i livet
Vand i hovedet - Som minimum hver morgen
Self-bitch-slapping - Naaahhh :-)
Andet - Sikkert
Koffeinpiller - Aldrig i livet
Kaffe - Jeps
Cola - Jeps, men knap så ofte
Energi-drik - Aldrig i livet
Vand i hovedet - Som minimum hver morgen
Self-bitch-slapping - Naaahhh :-)
Andet - Sikkert
Koffeinpiller - Aldrig i livet
I seng senest kl 22 (da der restituere din krop bedst. dvs der er vi hardcoded til at restituere ^^ )
Igår blev det kl 2130 dog. fordi jeg ikke var helt frisk -.- dårlig mad.
Og så sove over mig fordi telefonen crasher efter jeg trykkede snooze.
0728 .. så ok ikke helt 10 timer. men tæt på.
^^
Målet er søvn fra 2200 til 0600
Igår blev det kl 2130 dog. fordi jeg ikke var helt frisk -.- dårlig mad.
Og så sove over mig fordi telefonen crasher efter jeg trykkede snooze.
0728 .. så ok ikke helt 10 timer. men tæt på.
^^
Målet er søvn fra 2200 til 0600
Vand i ansigtet er meget forfriskende... især om morgenen.
Jeg har aldrig følt nogen opkvikkende effekt ved cola eller enrgi-drikke... kaffe har jeg aldrig drukket.
Hvor effektivt er det? Hvor køber du det?
Jeg har aldrig følt nogen opkvikkende effekt ved cola eller enrgi-drikke... kaffe har jeg aldrig drukket.
Azuria (16) skrev:Gælder det virkelig, så står den på Stay Alert Gum.
Viggo (66) skrev:Vand i ansigtet er meget forfriskende... især om morgenen.
Jeg har aldrig følt nogen opkvikkende effekt ved cola eller enrgi-drikke... kaffe har jeg aldrig drukket.Azuria (16) skrev:Gælder det virkelig, så står den på Stay Alert Gum.
Har fundet en enkelt online butik i England, hvor de har en del forskelligt koffeinholdigt slik, har dog ikke handlet der endnu, men planlægger et lille indkøb :)
http://candyhero.com/
Niversen (68) skrev:#67 kan ikke se fordelen ved tyggegumme mod væske...
cola for mig...
drikker ikke varme drikke i måneder der ikke indeholder et "r"...
Well, nu var mit indlæg rettet mod #66 søgen efter et sted der sælger den vare, og ikke et udtryk for mine egne præferencer, som du kan se længere oppe i tråden på side 1.
Synes dog at nogen af tingene på siden, virker interessante.
SlettetBruger (65) skrev:I seng senest kl 22 (da der restituere din krop bedst. dvs der er vi hardcoded til at restituere ^^ )
Har du noget dokumentation for den påstand?
Jeg kan ikke lige finde et sted hvor der står at kroppen er "hardcoded" til et bestemt tidspunkt.
Grøn te. Helst stået og blevet super bitter med brevet i vandet i mindst 10 minutter.
Drikker godt 4-5 kopper på en 8 timers arbejdsdag.
Kan ikke tåle kaffe :| Men heldigvis er te kaffens lillebror, og selvom den giver mindre koffein, er det jo ligemeget hvis min koffein tolerance er lavere end mine medarbejderes.
Drikker godt 4-5 kopper på en 8 timers arbejdsdag.
Kan ikke tåle kaffe :| Men heldigvis er te kaffens lillebror, og selvom den giver mindre koffein, er det jo ligemeget hvis min koffein tolerance er lavere end mine medarbejderes.
#3 Code goes in, coffee comes out ?
I øvrigt har jeg mere denne oplevelse:
Coffe goes in - stomach goes core_dump();
Tilføjelse:
Hvad fanden sker der for folk, der siger, at "Når jeg drikker kaffe kan jeg ikke sove?".... Jeg har det præcist omvendt: Når jeg sover kan jeg ikke drikke kaffe! Nederen!
I øvrigt har jeg mere denne oplevelse:
Coffe goes in - stomach goes core_dump();
Tilføjelse:
Hvad fanden sker der for folk, der siger, at "Når jeg drikker kaffe kan jeg ikke sove?".... Jeg har det præcist omvendt: Når jeg sover kan jeg ikke drikke kaffe! Nederen!
JJ->
Jeg lærte det som barn, Bonde-wisdom. og det var på et tv program engang i 90'erne.
Men der er ret mange sportsfolk der nævner det.
^^ om det er placebo skal jeg ikke sige, men det er godt nok til mig.
Jeg lærte det som barn, Bonde-wisdom. og det var på et tv program engang i 90'erne.
Men der er ret mange sportsfolk der nævner det.
^^ om det er placebo skal jeg ikke sige, men det er godt nok til mig.
Det tror jeg bestemt det er. Det ville jo være totalt tåbeligt, hvad så hvis du bor i en anden tidszone? Er det så stadig kl. 22.00, og hvorfor ville det så være det? For i så fald er der ikke meget "hardcoded" i det.
Hvis du derimod fortalte det havde noget at gøre med om der var lyst uden for, kunne du måske have overbevist mig.
Hvis du derimod fortalte det havde noget at gøre med om der var lyst uden for, kunne du måske have overbevist mig.
Om jeg siger klokken 22 eller om jeg siger når det bliver mørkt. giver fuldstændig det samme.... I'm in denmark, so are you.
SlettetBruger (76) skrev:Om jeg siger klokken 22 eller om jeg siger når det bliver mørkt. giver fuldstændig det samme.... I'm in denmark, so are you.
Det vil sige at du går i seng ved 17 tiden, når det er vinter?
Vil mene det lidt ødelægger din teori. :)
For mit eget vedkommende, så sover jeg mellem 5 og 6½ time, og kan ikke sove længere end sidstnævnte, med mindre jeg har tømremænd, hvor du alligevel ikke får sovet ordentligt.
Nu ikke så bogstaveligt guys.
Teorien går på at kroppen restituere best FØR midnat.*
Kl 22, er bare det uheldige offer fordi det er de færreste der har mulighed for at slå sig til ro før.
*Nej det er ikke nogen magisk ting ved midnat. det er ren og skær tilfælde. jeg kunne sige 23:45. men da det ikke er nogen "exact science" så holder vi os til ca tal ^^
"Forskerne i Chicago har gjort en opsigtsvækkende opdagelse: Hvis man får for lidt søvn, f.eks. fordi man går for sent i sent, forstyrrer man ikke blot kvaliteten af den søvn, man får, ganske betydeligt - man kan også på langt sigt blive både syg og for tyk. Årsagen er, at man i den første del af natten gennemgår særligt lange og helende dybdesøvnperioder."
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=4228/spro...
"Det skyldes, at det er den første del af søvnen, fra klokken 22 om aftenen til klokken 2 om natten, der især benyttes til fysisk genopbygning, mens der i den anden del fra klokken 2 om natten til klokken 6 om morgenen, finder en stor mængde hurtige øjenbevægelser sted (Rapid Eye Movements – kaldet REM)."
http://www.alun.dk/soevn-afslapning/sov-godt-guide...
Angående det sidste link er det med for at overbevise de naive. Alun er ofte ikke 5 potter pis værd ^^ men nu siger tilfældigvis det samme som moi.
Teorien går på at kroppen restituere best FØR midnat.*
Kl 22, er bare det uheldige offer fordi det er de færreste der har mulighed for at slå sig til ro før.
*Nej det er ikke nogen magisk ting ved midnat. det er ren og skær tilfælde. jeg kunne sige 23:45. men da det ikke er nogen "exact science" så holder vi os til ca tal ^^
"Forskerne i Chicago har gjort en opsigtsvækkende opdagelse: Hvis man får for lidt søvn, f.eks. fordi man går for sent i sent, forstyrrer man ikke blot kvaliteten af den søvn, man får, ganske betydeligt - man kan også på langt sigt blive både syg og for tyk. Årsagen er, at man i den første del af natten gennemgår særligt lange og helende dybdesøvnperioder."
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=4228/spro...
"Det skyldes, at det er den første del af søvnen, fra klokken 22 om aftenen til klokken 2 om natten, der især benyttes til fysisk genopbygning, mens der i den anden del fra klokken 2 om natten til klokken 6 om morgenen, finder en stor mængde hurtige øjenbevægelser sted (Rapid Eye Movements – kaldet REM)."
http://www.alun.dk/soevn-afslapning/sov-godt-guide...
Angående det sidste link er det med for at overbevise de naive. Alun er ofte ikke 5 potter pis værd ^^ men nu siger tilfældigvis det samme som moi.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.