mboost-dp1

Har du oplevet hovedpine efter at se en (af de nye) 3D-film? (f.eks. Alice in Wonderland, Avatar)

Gå til bund
Gravatar #51 - Norrah
23. apr. 2010 16:31
#41,50 I er blot sarte.. jeg har også været der, så snart i lære at læse igennem indlæggende, så syntes jeg ofte man kommer til noget ret spændende!

Måden hvorpå det bliver sagt er ikke altid helt fabelagtig..
Men Anders Fjogh lød jo også ofte som en klaphat. Det han sagde var dog ofte intelligent. *Stemte SF i might add.

SlettetBruger (50) skrev:
#49, quote fail

Jep, stakkels Vision-dk.. men han er selv ude om det når han skilter med uintelligente afkom. :)
Gravatar #52 - themuss
24. apr. 2010 03:23
LOL!!!! Først som 10-årig, slap af et dumt barn du har været Terracide...

Det skal siges jeg lærte engelsk som 2-timer gammel. Det var lige efter jeg havde lært latin....

Dumme dumme unge ;)
Gravatar #53 - nobrakes
24. apr. 2010 12:27
nu er emnet "hovedpine og 3D film" ret så meget uddebateret omg kom videre folkens eller opret et chat-rum. de sidste 20-30 kommentaere er jo bare mudderkastning... hva ka i egentlig???
Gravatar #54 - Geekalot
24. apr. 2010 12:35
Har aldrig prøvet det der 3D og kommer nok aldrig til det, men syntes jeg har ku forstå at hovedpine kommer efter et hvis stykke tid (time"r") ?
Men nu er det vel også "nyt" endnu så det blir vel bedre med tiden.
Gravatar #55 - gentox
24. apr. 2010 12:42
Nyt?
Den tidligste 3D film er fra 1922...

Så nyt er næppe det rigtige ord.
Polariseret 3D som er det der er mest udbredt i dag startede såmænd i starten af halvtredserne.

Så det 3D vi kender i dag er oldgammelt, og rent ud sagt noget forbandet skrammel.

Wikipedia.
Gravatar #56 - Geekalot
24. apr. 2010 13:31
well er jo ikke de gamle "briller" man bruger mere eller ? har ikke nogen ide om det de brugte dengang stadig er præcis det samme som blir brugt idag.
Gravatar #57 - gentox
24. apr. 2010 13:40
#56 Polariseret 3D er nøjagtigt det der anvendes i dag, den eneste forskel fra dengang og i dag, er en mere udbredt standard, og selvfølgelig CGI.

Edit: Du tænker garanteret på Anaglyph 3D (blåt og rødt brille glas) som også blev brugt, dog mest til billeder i tegneserier osv, men ikke i samme grad som Polariseret 3D tilbage i halvtredserne.
Gravatar #58 - Geekalot
24. apr. 2010 13:45
oki :)
Gravatar #59 - nerddk
24. apr. 2010 19:29
3d er Hype
Gravatar #60 - vision-dk
24. apr. 2010 21:11
Terra, SlettetBruger og Norrah.

Det er sku under lavmålet at svine min dreng til. Han er på ingen måde uintelligent og klarer sig faktisk ganske godt i skolen..OGSÅ i engelsk.

Og nej Norrah ikke noget stakkels vision-dk her.

Jeg forsøgte bare at komme med nogle eksempler på at der er grænsetilfælde, som faktisk har glæde af undertekster, men dette skulle selvfølgelig misforståes af Terra. Til orientering Terra, der er film mellem Scooby-Doo og The Green Zone.

Dette er fortsat min mening at undertekster kan have sin berettigelse og det laver I ikke om på ved at svine hverken mig eller mine nærmeste til.

Undskyld til de øvrige herinde for endnu et indlæg om undertekster, men der var skrevet nogle ting herinde, jeg var nødt til at kommentere på.
Gravatar #61 - Norrah
24. apr. 2010 23:12
#60 wow, den fløj da vidst lige over hovedet på dig..?

Chillaxe, jeg siger ikke dit barn er uintelligent.. omend det eneste jeg ved om ham er at han ikke formår at mestre engelsk.. det ser selvf. ikke så godt ud.. Måske du skulle forsvare dit barn mod den groteske uretfærdighed der forgår i hans navn på nettet..

Eller også skulle du bare holde mig uden om, og lade være med at fare op over noget så latterligt som en ironisk bemærkning.

Rettet
Gravatar #62 - nobrakes
25. apr. 2010 07:31
tag jer sammen. gå på arto eller noget i sidder og kaster mudder
Gravatar #63 - squad2nd
25. apr. 2010 07:34
Jeg så Rambo 3 i en tidlig alder, så jeg kunne både engelsk og russisk da jeg var 10 år! Stik den!
Gravatar #64 - Loke76
25. apr. 2010 07:38
terracide (35) skrev:
Tyskland har fattet det.
En film har 2 fremvisninger..en på orginalsporget...og en med tysk tale.
Hvorfor man skal straffes (for en film man betaler for at se) pga. andre er sprogmongoler har jeg aldrig forstået.

Desuden så stinker 99,999% af alle oversættelser....specielt ang. humor/slang/eder...

hey Terra, tag en pause mand, du behøver ikke være en attention whore hver dag.

on-topic

Så Avatar 2 gange i streg uden problemer. Underteksterne er fine, man må da være synsmongol hvis man ikke kan abstrahere fra dem.
Gravatar #65 - Slettet Bruger [3720495572]
25. apr. 2010 09:31
vision-dk (60) skrev:
Det er sku under lavmålet at svine min dreng til. Han er på ingen måde uintelligent og klarer sig faktisk ganske godt i skolen..OGSÅ i engelsk

Jada ^^ men det gør vi ikke. posten inden havde en stavefejl så han møntede det på dig istedet for Terra.. vi gjorde blot grin med dette :P
Gravatar #66 - Jakob Jakobsen
25. apr. 2010 10:09
Loke76 (64) skrev:
Så Avatar 2 gange i streg uden problemer. Underteksterne er fine, man må da være synsmongol hvis man ikke kan abstrahere fra dem.

Så må jeg være synsmongol, tak for det.

Jeg sidder halvdelen af tiden og sammenligner underteksterne med hvad der faktisk bliver sagt og derfor mister jeg en del af filmen hvis der er undertekster på.
Jeg undrer mig dog over hvorfor jeg skulle være synsmongol på grund af dette.
Gravatar #67 - themuss
25. apr. 2010 21:53
lol loke_76 spot on :)

terra er en skide syns-(slettet fordi jeg er helt vildt PC i dag). haha tak for god griner inden min sengetid.

#63 Jeg er født den 25ende maj 77, lærte RIGTIG meget engelsk efter jeg så SW4 ca en milliard gange efter DR ved en fejl havde fået den monsterbilligt og derfo (uhørt for dem dengang) sendte en film der havde haft premiere under 10 år før og vi havde det tekniske vidunder VHS.

*hint* prøv at imdb star wars udgivelses-dato i staterne.

Så ja... jeg ER luke skywalker ;)
Gravatar #68 - Slettet Bruger [3720495572]
25. apr. 2010 21:56
#67 don't drink and write
Gravatar #69 - themuss
25. apr. 2010 22:05
#68 ..Skal vi vædde?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login