mboost-dp1

Har du læst "The Hitchhikers Guide to the Galaxy"?

Gå til bund
Gravatar #51 - Nize
14. apr. 2009 06:27
Min firewall hedder marwin, og den er også ret dyster i sin pakkeopfattelse.
Gravatar #52 - vision-dk
14. apr. 2009 06:42
Har læst hele serien. Har dog ikke set filmen, så kan ikke udtale mig om den, men bøgerne er for fede.... måske undtagen den korte fortælling "Young Zaphod Plays it Safe", som jeg i hvert fald ikke fik så meget ud af.
Gravatar #53 - Borg[One]
15. apr. 2009 16:07
#47 skrev:
Hvorfor vil du hellere læse bøger på dansk, fremfor engelsk? Der går så utroligt meget tabt, fordi det danske sprog er så småt og begrænset. Specielt når det kommer til gode forfattere som Douglas Adams og Terry Pretchett.

Jeg er ikke enig med dig i, at dansk er småt eller begrænset - men det er klart at ved oversættelse af en bog fra originalsprog til et vilkårligt andet sprod, altid vil have nogle tab.

Men når oversætteren så tager sit job så useriøst, som ham der oversatte HHGttG, så er der ikke rigtig nogen vej udenom originalversionen - hvilket så også er den eneste jeg har læst.

Jeg skal stadig koncentrere mig mere, hvis jeg læser på engelsk, end hvis jeg læser på dansk - så når jeg en ekstrem sjælden gang finder tid til skønlitteratur, så skal det helst være letfordøjeligt.

De sidste mange gange hvor jeg har læst for egen interesse skyld, er det iøvrigt gået ud over biografier, og ofte biografier af danskere...så har sproget ligesom været temmelig givet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login