mboost-dp1
Er pc-gaming ved at dø?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Om pc gaming er ved at dø? Det er da det mest latterlige jeg nogensinde har hørt. Vi har hele mmo genren, som nok er den mest spille genre indenfor videospil i nyere tid. Ja der er en del titler der ikke sælger godt på pc, men det er primært dårlige ports fra konsol.
Det eneste der forhåbenlig er ved at dø er dårlige konsol ports.
Desuden har PC gamere frønsegoder som dem med xbox ikke har (F.eks gratis DLC til L4D og bedre grafik)
Desuden har PC gamere frønsegoder som dem med xbox ikke har (F.eks gratis DLC til L4D og bedre grafik)
Nope.
Spil som ARMA2 (som ikke har en kinamands chance for at køre på en konsol) vil altid sørge for at PC-gaming forsat eksisterer.
Doom4/rage vil også se bedre ud på PC...
Terra - så længe der findes folk som ikke gider 30FPS i 720p med wannabee AA og ansiotropic filtering og crappy styring vil PC gaming overleve...
Spil som ARMA2 (som ikke har en kinamands chance for at køre på en konsol) vil altid sørge for at PC-gaming forsat eksisterer.
Doom4/rage vil også se bedre ud på PC...
Terra - så længe der findes folk som ikke gider 30FPS i 720p med wannabee AA og ansiotropic filtering og crappy styring vil PC gaming overleve...
Enig, er selv mest fan af tastatur og mus hvad de genrer angår.
Mods og de andre ting er også en klar fordel for PC gaming, håber det også bliver en realitet på konsol en dag.
Det har grafikken skam, men bevares, Pong er stadig et sjovt spil :)
Men vil 1000 gange hellere spille pong end f.eks mange af de lorte shooters der er eksisterer på markedet. Flot grafik, men med indhold som en 16 årig blondine på Crazy Daisy.
Enig, er selv mest fan af tastatur og mus hvad de genrer angår.
Mods og de andre ting er også en klar fordel for PC gaming, håber det også bliver en realitet på konsol en dag.
Det har grafikken skam, men bevares, Pong er stadig et sjovt spil :)
Men vil 1000 gange hellere spille pong end f.eks mange af de lorte shooters der er eksisterer på markedet. Flot grafik, men med indhold som en 16 årig blondine på Crazy Daisy.
Be enlightened:
http://www.bit-tech.net/gaming/ps3/2009/12/14/is-c...
http://www.bit-tech.net/gaming/ps3/2009/12/14/is-c...
Det er en vurderings sag, på den ene side har man jo pc'en hvor FPS tydeligvis fungere bedst. men dertil kommer der også andre ting som prisen på hardware, og andet bøvl der nu følger med en pc.
På den anden side har man konsollen som ( set bort fra RROD ) bare fungere... måske ikke med den vilde grafiske oplevelse, men man ved hvad man kan forvente rent grafisk, hvor man på pc til tider kan blive nervøs for om det nu kan køre smooth med den opstætning man vil ha. Samtidig er det en smagssag om styringen stinker... Der lader nu til at dem der powner mig i MW2 klarer controller lag ret godt ;)
Så kan man ikke konkudere at
Konsoller = godt for det er nemt, ligetil og uden de store bekymringer.
Pc = godt fordi platformen er fleksibel og mere kraftfuld samt fungere 100% godt til alle genrer af spil :)
Det er en vurderings sag, på den ene side har man jo pc'en hvor FPS tydeligvis fungere bedst. men dertil kommer der også andre ting som prisen på hardware, og andet bøvl der nu følger med en pc.
På den anden side har man konsollen som ( set bort fra RROD ) bare fungere... måske ikke med den vilde grafiske oplevelse, men man ved hvad man kan forvente rent grafisk, hvor man på pc til tider kan blive nervøs for om det nu kan køre smooth med den opstætning man vil ha. Samtidig er det en smagssag om styringen stinker... Der lader nu til at dem der powner mig i MW2 klarer controller lag ret godt ;)
Så kan man ikke konkudere at
Konsoller = godt for det er nemt, ligetil og uden de store bekymringer.
Pc = godt fordi platformen er fleksibel og mere kraftfuld samt fungere 100% godt til alle genrer af spil :)
Dø? Nej. Men der er en forandring i gang på PC spil markedet hvor de store udviklingshuse og udgivere ser PC'en som 3. violin efter konsollerne. Dvs at mange spil (desværre) bliver udviklet med konsollerne i tankerne (MW2 som eksempel) og det giver et ringere produkt på PC'en.
Nogen her nævner MMOs som en grund til PC'en ikke dør - det ser jeg som en kortsigtet betragtning. MMOs er også på vej over til konsoller - den eneste grund til det ikke virker sådan er at Blizzard stadig holder fast i PC'en og WoW er jo 20 tons elefanten indenfor MMOs. Men det har ikke noget med genren MMO at gøre.
Så som PC gamer må man nok indstille sig på både færre genrer og færre udgivere på platformen end der har været tidligere. Men der er langt derfra og til at PC Gaming "dør".
Nogen her nævner MMOs som en grund til PC'en ikke dør - det ser jeg som en kortsigtet betragtning. MMOs er også på vej over til konsoller - den eneste grund til det ikke virker sådan er at Blizzard stadig holder fast i PC'en og WoW er jo 20 tons elefanten indenfor MMOs. Men det har ikke noget med genren MMO at gøre.
Så som PC gamer må man nok indstille sig på både færre genrer og færre udgivere på platformen end der har været tidligere. Men der er langt derfra og til at PC Gaming "dør".
Jeg tror faktisk at vi i fremtiden måske kan komme til at se en form for "sammensmæltning" af konsol og PC. Konsollerne er jo efterhånden begyndt at kunne meget mere end bare at spilles på, så hvis udviklingen fortsætter, tror jeg godt at vi kan forvente en form for fusionering af PC og konsoller.
Nej, absolut nej. Jeg tror heller ikke på PC'spil med overvægt på single player delen er ved at dø. Jeg elsker i hvert fald personligt at spille single player, hvis spillet indeholder en god historie + jeg synes der er en tilfredsstillelse ved at gennemføre en kampagne/historie.
Desuden er jeg også glad for multiplayer.... for den sags skyld spiller jeg også gerne på PS3'en.....det ene udelukker vel ikke det andet?
Desuden er jeg også glad for multiplayer.... for den sags skyld spiller jeg også gerne på PS3'en.....det ene udelukker vel ikke det andet?
PC gaming dør ikke....imo bliver PC udviklet til at trække os mere ind i spillet end en konsol nogen sinde ville kunne. Her mener jeg virtuel verden hvor vi vil komme så tæt på at vi kan lugte/dufte vores omgivelser osv.
Fatisk vil jeg være så fræk at sige startrek holodecks. Det er min forstilling til PC'ens fremtid. Defor tror jeg at spille maskiner (konsoler) vil tabe pga. de ikke kan følge med på "power" delen.
Fatisk vil jeg være så fræk at sige startrek holodecks. Det er min forstilling til PC'ens fremtid. Defor tror jeg at spille maskiner (konsoler) vil tabe pga. de ikke kan følge med på "power" delen.
PC gaming dør ikke lige på det første, af den simple grund at hvis den gør, så ryger consoles også, da fremskridt i spil bliver lavet af PC, som presser grænserne hele tiden, og ikke som consoles, som har en begrænset kasse at lave spil i, som man ikke kan kom udenom, uden at skulle købe en hel ny console.
Plus, der er genre som blot kun virker ordenligt på PC.
Plus, der er genre som blot kun virker ordenligt på PC.
pc gaming uddø? latterlig tanke! Så længe der findes freaks (og det er der en del af) der ALTID og hele tiden vil have højest mulig opløsning og flest mulig effekter i deres spil, vil der altid være et marked for pc games.
Desuden kan man jo også bruge en pc til at arbejde på ved siden af...
Desuden kan man jo også bruge en pc til at arbejde på ved siden af...
mcgreed (23) skrev:Plus, der er genre som blot kun virker ordenligt på PC.
Ja RTS!
Forestiller mig SupCom på konsol :'(
Selvom jeg holder utrolig meget af at spille på PC, Vil jeg nu mene at netop den påstand er ganske usand :)
Jeg føler NETOP, at man lever sig meget mere ind i spillet ved at kunne flade ud på sofaen med et joystick i hænderne, og nyde spiloplevelsen på en 42" fladskærm, end at sidde krøbet sammen i en kontorstol foran en 22" skærm med hænderne presset omkring et tastatur.
Men igen, det kommer meget an på hvilke spil det er. Kunne f.eks aldrig finde på at spille et RTS på konsol, det er meget mere behageligt på PC. Men med spil som f.eks Uncharted 2, tror jeg aldrig man vil kunne blive draget så meget ind i spillets verden som hvis man spillede det på konsol, ville næsten være blasfemisk at spille med tastatur og mus.
Mht. grafik er jeg egentlig ret ligeglad, men det er self. ikke alle der har det sådan.
Konsol vs. PC er i mine øjne en latterligt diskussion, vi kan kun være glade for at der er begge dele så man ikke er tvunget til kun at spille på én af tingene, de har begge deres fordele og ulemper. Så den sande vinder må jo være den der spiller på begge ting, og ikke bruger tid på at bashe det ene og det andet ;)
Selvom jeg holder utrolig meget af at spille på PC, Vil jeg nu mene at netop den påstand er ganske usand :)
Jeg føler NETOP, at man lever sig meget mere ind i spillet ved at kunne flade ud på sofaen med et joystick i hænderne, og nyde spiloplevelsen på en 42" fladskærm, end at sidde krøbet sammen i en kontorstol foran en 22" skærm med hænderne presset omkring et tastatur.
Men igen, det kommer meget an på hvilke spil det er. Kunne f.eks aldrig finde på at spille et RTS på konsol, det er meget mere behageligt på PC. Men med spil som f.eks Uncharted 2, tror jeg aldrig man vil kunne blive draget så meget ind i spillets verden som hvis man spillede det på konsol, ville næsten være blasfemisk at spille med tastatur og mus.
Mht. grafik er jeg egentlig ret ligeglad, men det er self. ikke alle der har det sådan.
Konsol vs. PC er i mine øjne en latterligt diskussion, vi kan kun være glade for at der er begge dele så man ikke er tvunget til kun at spille på én af tingene, de har begge deres fordele og ulemper. Så den sande vinder må jo være den der spiller på begge ting, og ikke bruger tid på at bashe det ene og det andet ;)
SlettetBruger (25) skrev:Ja RTS!
Forestiller mig SupCom på konsol :'(
Der er faktisk allerede RTS spil på konsol. Fx Command & Conquer 3 og Battle for Middle-Earth 2 kan fås på Xbox 360.
#27 - den første command & conquer og red alert blev også udgivet til playstation. Det var en joke at styre tropperne med et joystick :-|
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.