mboost-dp1

Discovery Channel eller National Geographic?

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
29. mar. 2010 06:14
Discovery Science!
Gravatar #2 - Slettet Bruger [4036477482]
29. mar. 2010 06:39
Nat Geo HD jatak :) Mange programmer på Discovery har ikke rigtig noget at gøre med det jeg forbinder med kanalen.
Miami Ink fx.. i mean WTF
Gravatar #3 - d0rk
29. mar. 2010 06:58
Discovery går mere og mere i retning af MTV, synes jeg. En masse latterlige, ligegyldige programmer (styling af biler og diverse crap). Det eneste der er noget værd er efterhånden Mythbusters og diverse våbenprogrammer.
Nat Geo virker dog til at sende nogle mere spændende (videnskabelige) programmer.

Har desværre ikke mulighed for Discovery Science.
Gravatar #4 - Wassini
29. mar. 2010 07:00
Discovery var god engang, men nu har den skiftet karakter, og al de spændende videnskabelige programmer er stort set væk og erstattet af reality shows: American Chopper, Miami Ink., Overhaulin', Survivorman, Farlige fangster, Krappefiskerne, sværdfisk fiskerne.
Det er som om det eneste, der virker på D er noget med biler, eller store fisk.

Total ligegyldigt!
Gravatar #5 - Kris
29. mar. 2010 07:15
Bear Grylls!

Men derudover holder jeg nok også mest på Nat Geo HD. Synes dog her på det sidste at DR HD er begyndt at indhente de to kanaler, hvad angår videnskabelige undersøgelser og spændende naturprogrammer.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
29. mar. 2010 07:19
Troede der stod "Disney Channel eller Nat Geo" så trykkede selvfølgelig "Er lige gode"..
Gravatar #7 - Slettet Bruger [4036477482]
29. mar. 2010 07:24
DR HD er bestemt også godt :)
Vi har 3 forskellige Nat geo kanaler, desvære har de synkroniseret reklamepauserne -.-

Ligesom vi havde 3 Discovery kanaler i mine unge dage da vi havde Canal+
Jeg forstår iøvrigt ikke hvorfor der er reklamer på kanaler man BETALER for at se :S hader at se noget spændende og så BAM Bet24 reklame
Gravatar #8 - Magten
29. mar. 2010 07:24
Er lige gode.. Begge kanaler har programmer jeg ser, men vil så også være enig med #4.. Der er kommet alt for mange af de programmer..

Viser DR HD ikke bare ting som har været vist på Nat Geo/Discovery for længe siden?
Gravatar #9 - Kris
29. mar. 2010 07:40
Jeg levede uden tv da jeg gik i skole og har først indenfor de sidste 2 år rigtig fulgt med i flimmerkassen, så jeg skal ikke kunne sige om det er gamle programmer, det er alt sammen favre nye verden for mig. :)
Gravatar #10 - chult
29. mar. 2010 07:51
Discovery er ved at være fucked, indholdet har intet med dokumentar at gøre. Og de sender pr. time sindsyg mange minutters reklamer for dem selv!!! Hvad fanden skal jeg se på 20 mins reklame for et program der kommer på onsdag til, og som alligevel er en genudseldelse.??? Og ja nu er det jo snart sommer, så går det helt amok med at sende reklamer for dem selv. Som du er tvunget til at se igen og igen og igen...( SIdste sommer, kæmpe vips på frederiksberg, og kæmpe krappe) Den blev vist så mange gange i timen at man blev hjernevasket af det) Total latterligt.
Gravatar #11 - cyandk
29. mar. 2010 08:07
Nat Geo grundet videnskab delen.

Discovery channel er blevet en reality channel.
Gravatar #12 - Daniel-Dane
29. mar. 2010 08:31
Jeg så forkert ligesom #6, så jeg stemte på National Geographic. Men for mig er de lige dårlige. National Geographics programmer er af ringe kvalitet (fx deres udsendelser om rummet), hvor de siger meget lidt og gentager sig rigtig meget. Og det er altid det samme, programmerne fortæller om. Aldrig noget nyt.

Discovery Channel har Myth Busters, som det eneste gode! Resten er bare hundredevis af chopper-serier.

Men jeg ser ikke så meget fjernsyn længere.

Gid, jeg havde Discovery Science... ):
Gravatar #13 - Bubbi
29. mar. 2010 09:03
Er lige gode..
Har både Discovery HD Showcase og Nat Geo HD og Nat Geo Wild HD..

Elsker HD!! Mere af det tak!
Gravatar #14 - Slettet Bruger [4036477482]
29. mar. 2010 09:05
Bubbi (13) skrev:
Elsker HD!! Mere af det tak!

Især lige når man skruer op for lyden ligesom den der gule "nat geo HD" ting kommer inden og efter reklamer :P
Gravatar #15 - Space Hopper
29. mar. 2010 10:43
Ja jeg stemte i hvert fald ikke Discovery...
Død over reality! Destroyer of braincells.
Gravatar #16 - OxxY
29. mar. 2010 11:34
Discovery er elendig, og National Geographic har lavet nogle af de flotteste naturserier overhovedet (er vel kun bbc der kan konkurrere) så det blev Nat Geo selvom jeg meget sjældent ser nogle af kanalerne. Bliver højst til lidt Nat Geo udsendelser på DR HD :)
Gravatar #17 - .dot
29. mar. 2010 12:54
National Geographic - tv for rigtige nørder
Discovery Channel - tv for nabs, nice med 55% nabs på newz.dk virkeligt godt gået
Gravatar #18 - Adagio
29. mar. 2010 13:02
National Geo er ikke lige noget for mig, så jeg stemte Discovery. Nu har jeg ikke set Nat Geo særligt mange gange, men de gange jeg har slået ind på det, har der ikke været noget interessant. Er det ikke på det program hvor man ser folk opspore de hunde/katte der ikke bliver behandlet rigtigt?
Jeg er dog enig med folk herinde at kvaliteten der er faldet gevaldigt de sidste mange år. Eneste der er værd at se nu er Mythbusters
Det at se nogle folk pimpe en motorcykel op til at ligne Hello Kitty eller at se nogle lave en tatovering af Jesus, det siger mig altså ikke noget. Hvad har tatoveringer med Discovery at gøre?
Gravatar #19 - CrelleDenOnde
29. mar. 2010 13:04
Discovery Channel er fandeme blevet reality-pis efterhånden. Miami Ink etc.. Hvad fanden er det for noget bawl?!
Gravatar #20 - Elskov
29. mar. 2010 14:09
... så vil jeg hellere læse natgeo.. Discovery sucks. Det var skidegodt engang, indtil de smed alt det fede over på fx Animal Planet. Og erstattede de med copycats af Pimp My Ride -.- Og historier om fiskere -.- Miami Ink kan jeg faktisk godt lide, men kun fordi jeg tegner og synes det kunne være fedt at være tatovør :P Og mythbusters er da sjovt nok, men videnskabeligt, dét er det fandeme ikke.
Gravatar #21 - Slettet Bruger [4036477482]
29. mar. 2010 14:23
Elskov (20) skrev:
men videnskabeligt, dét er det fandeme ikke.

Mythbusters er ESSENSEN af videnskab.
Vi modbeviser/beviser teorier med test og forsøg
Gravatar #22 - Elskov
29. mar. 2010 14:24
SlettetBruger (21) skrev:
Mythbusters er ESSENSEN af videnskab.
Vi modbeviser/beviser teorier med test og forsøg

yeah... du er ikke videnskabsmand, vel?
Gravatar #23 - Slettet Bruger [4036477482]
29. mar. 2010 14:30
No ^^ men det er korrekt. jeg har læst det på newz.

De udøver videnskab som hver mand kan forstå. og lærer sofaindividerne at være kritiske.
Gravatar #24 - pbol01
29. mar. 2010 14:55
Mythbusters er lige så meget videnskab, som det at jeg står og pisser på et elhegn, for at finde ud af at der går strøm i det. (eller er der?)
Det er ren underholdning, videnskabeligemetoder har trænge kår der.
Gravatar #25 - Slettet Bruger [4036477482]
29. mar. 2010 14:57
Jeg synes nu stadig det er grundstenen af videnskab "er man i tvivl.. så test det"

Det må jo være sådan det hele er startet ^^
Gravatar #26 - David Munch
29. mar. 2010 15:03
National Geographic uden tvivl.
Gravatar #27 - terracide
29. mar. 2010 18:31
History Channel
Discovery Science
National Geographic

In that ordrer
Gravatar #28 - Daniel-Dane
29. mar. 2010 19:09
Stigende eller faldende efter hvor god eller dårlig den er?!
Gravatar #29 - terracide
29. mar. 2010 20:32
#28:
1. valg
2. valg
3. valg

1 = bedst
Gravatar #30 - GeekaNerd
29. mar. 2010 20:49
Der er ikke andet end amerikansk reality TV på discovery.
Engang var den fyldt med spændende og lærerige programmer, men nu er de gået den hel anden vej. Nu handler det om at se en masse mennesker skændes fordi de ikke er tilfredse med størrelsen på krabberne, farven på bilen, eller formen på motorcyklens tank.

Primitivt og dumt!
Gravatar #31 - Daniel-Dane
29. mar. 2010 21:49
terracide (29) skrev:
#28:
1. valg
2. valg
3. valg

1 = bedst
Vi må straks meddele ISO, at denne standard skal indføres!

P.S.
Jeg er helt enig i din prioritering.
Gravatar #32 - gnаrfsan
29. mar. 2010 21:53
Discovery Channel sucks

#11: You said it.
Gravatar #33 - ÅÅÅH
29. mar. 2010 22:26
jeg elskede Discovery Channels program hvor to teams skulle konkurrere med maskiner som blev bygget ved at bruge materialer fra en skraldeplads : D ligesom lego for store mænd

hvorfor laver de det ikke mere? :(
Gravatar #34 - Daniel-Dane
29. mar. 2010 22:47
Ja, Junkyard Wars var gode tider.
Gravatar #35 - Magten
29. mar. 2010 22:47
Scrapheap Challenge? :)

Arh! 6 sekunder :(
Gravatar #36 - Daniel-Dane
29. mar. 2010 22:54
Det er nok til, at jeg giver dig en "gentagelse"! Mwuhaha!
Gravatar #37 - Trogdor
29. mar. 2010 22:59
Discovery Channel SUCKS.

Discovery Showcase - nogenlunde men stadig meget junk i mellem.
Discovery Science - Kunne være godt, men at sende det i ringe billede kvalitet (selv i digitalt kan man se det kommer fra et dårligt analog signal) og så i 14:9? WTF?
National Geographic HD - min nye favorit kanal
DR "HD" - Blandet landhandel, men der er nogle guldkorn imellem.

Discovery Channel var min favorit kanal, men i dag er den bare elendig. Jeg skrev i forum her for noget tid siden om en pressemeddelelse fra Discovery hvor de skrev at de ville nu fokusere på personerne i stedet for teknikken. Tror det var i 2007/2008 de sendte den ud og det passer meget godt med hvor det begyndte at gå ned af bakke.

Desværre tror jeg det går bedre for kanelen med det nye format. Det påstår de i hvert fald.

Jeg har nu valgt mellempakken hos YouSee og har nu ikke længere Discovery Channel. Jeg har valgt de kanaler nævnt ovenfor i favoritpakken.

Iøvrigt, man kan få "gratis" HD pakke hos yousee uden binding indtil 1/6, men der er ikke nogen i pakken som jeg gider se, og som jeg ikke allerede har.

Jeg ser en del Modern Marvels http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_Marvels som jeg dog ikke har fundet på nogle af de kanaler jeg kan modtage.

Endelig ser jeg jeg også sommetider foredrag på ted.com. De er i HD på min AppleTV som podcast og har en fornuftig kvalitet. Kan også ses direkte på iphone via webbrowseren, udemærket hvis man er på besøg hos familien og skal fordrive lidt tid.

Når jeg tænker over det så ser jeg faktisk ret meget via podcasts, især DR's programmer.
Gravatar #38 - Coupevt
29. mar. 2010 23:26
Discovery er ved at blive til en stinker, så Natgeo all the way.
Gravatar #39 - Zombie Steve Jobs
30. mar. 2010 06:25
Synes begge dele sucks, men Discovery er dog den mest hjernedøde, så Nat. Geo. her. For mange mange mange mange år siden, var Disco god. Der er mythbusters tilbage, synes det er ret underholdende og så er de mega opfindsomme, det er ret fedt, hvis man slår hjernen fra, og ikke lægger mærke til, hvordan de trækker programmet ud og laver fejltagelser, der med lidt brug af logik og tankegang, kunne være undgået. Men ok, de er jo amerikanere, så måske er det the real deal.

De eneste dokumentarer, jeg efterhånden kan holde ud af se, er BBC's.
Gravatar #40 - Slettet Bruger [4036477482]
30. mar. 2010 06:32
Tanghaar (39) skrev:
De eneste dokumentarer, jeg efterhånden kan holde ud af se, er BBC's.

Bare en skam de er så svagt tilgængelige i DK...

Det er rart at have subs på doku's
Gravatar #41 - Taxwars
30. mar. 2010 09:20
Manglende mulighed: Jeg kan ikke se nogen af dem din ufølsomme nar!
Gravatar #42 - Lars.dk
30. mar. 2010 12:09
National Geographic
Gravatar #43 - Mnc
30. mar. 2010 14:08
Jeg ser både Discovery og NGC, og har stemt 'lige gode'.
Gravatar #44 - spiner
31. mar. 2010 15:38
Har begge kanaler. Ser dem aldrig. Alt, ALT(!) for mange reklamer.
20 minutter pr. time på reklamer og reklame for egne programmer er bare for meget. Det eneste der virker for mig er kanal internet :-)
Gravatar #45 - Dr.Moses
31. mar. 2010 18:04
Helt klart National Geographic. Jeg gider ikke the voice tv.
Gravatar #48 - Daniel-Dane
2. apr. 2010 09:58
EN RIGTIG SPAMMER?! AWESOME!

Newz.dk - på størrelse med verdens største internet boards.
Gravatar #49 - vandfarve
2. apr. 2010 11:24
Daniel-Dane (48) skrev:
EN RIGTIG SPAMMER?! AWESOME!

Newz.dk - på størrelse med verdens største internet boards.

Andre store internetboards - på størrelse med Newz.dk.
Gravatar #50 - Krydolph
3. apr. 2010 22:51
Jeg vil lige pointere at selvom man ser TV så behøver man ikke have de kanaler!

Jeg måtte slå mig til tåls med bare at se resultatet!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login