mboost-dp1

Deltager du i newz.dk's Folding@Home hold?

Gå til bund
Gravatar #1 - thethufir
9. dec. 2008 22:49
Stemte "Nej, men har gjort"

I tidernes morgen på min efterskole blev jeg hvervet af vores IT-mand til at være computer-slave på skolen, hvor jeg blandt andet lavede vores ghostimage.. Der fik jeg lov til at installere F@H klienten på alle skolens computere... Samt vores servere.. (de skulle jo nødig bare stå og bruge strøm for ingenting..)

Men må indrømme at siden da har jeg ikke brugt det.
Gravatar #2 - BurningShadow
9. dec. 2008 23:06
Nej, jeg er mere til seti@home
Gravatar #3 - themuss
9. dec. 2008 23:18
Da jeg fik P4 kom jeg lidt fra det der med at folde.... Måske man skulle se på det igen med de lidt mere strømbesparende cpuer.
Gravatar #4 - thomasmorkeberg
10. dec. 2008 07:34
Gider ikk at bruge strøm på det...
Gravatar #5 - zin
10. dec. 2008 07:46
Jeg folder, men ikke i Newz.dk's hold.
Jeg fattede aldrig hvordan man blev medlem. :->
Gravatar #6 - Du3-
10. dec. 2008 07:55
Der mangler muligheden "Nej - Hvad er F@H" :D

Det eneste jeg tænker på, når jeg hører "Folding" er texas Hold'em(Poker). ;)
Gravatar #7 - MiniatureZeus
10. dec. 2008 08:00
Var aktiv dengang der var noget mere promovering her på newz.dk, men efter jeg fik mac, har jeg ikke gidet... Men kunne godt være man skulle begynde igen, (hvis man da kan) da computeren alligevel står tændt det meste af natten og downloader linux distributioner...
Gravatar #8 - ibyte_dk
10. dec. 2008 08:10
Helt ærligt, så droppede jeg også SETI, selv om jeg i grunden mener, der er mere potentiale for den samlede menneskelighed i at finde andet intelligent liv, end at finde kuren mod kræft.

Jeg stoppede fordi jeg mener det er noget miljø svineri.

Der er kun 1 jord og den skal vi passe på. Hvad betyder det i det store billede om jeg eller nogen millioner andre dør af kræft?
Gravatar #10 - Du3-
10. dec. 2008 08:15
#9 hehe den side bliver aldrig kedelig :D
Gravatar #11 - NeoNmaN
10. dec. 2008 08:51
Folder både på Folding@Home og SETI@Home ;0) har et nice GFX kort til Folding@Home og SETI@Home får min Quadcore kraft ;0) et eller andet skal man bruge sine penge på? :D
Gravatar #12 - gnаrfsan
10. dec. 2008 09:05
Jeg har en gang i tidernes morgen kørt Seti @ home men nu kører jeg ikke noget af det.
Gravatar #13 - Wassini
10. dec. 2008 09:15
Jeg "folder" kun på min private bærbare, der ikke et tændt så tit. Jeg stoppede både seti og folding på min stationære efter jeg fik sat en strømmåler på den og kunne se, at den brugte 350 W når seti/folding programmet kørte og kun 70 W hvis det ikke kørte.
Gravatar #14 - stargate
10. dec. 2008 09:35
Stemte nej.

Jeg har aldrig fundet ud af hvordan man gør (har hellere ikke sat mig ind i det) men kunne være jeg skulle starte da jeg har gratis strøm .

Kunne bruge min Q6600 2 GB RAM og vista x64, hvis nogle smider et link
Gravatar #15 - flywheel
10. dec. 2008 09:53
Har en klient liggende - men den kører stort set aldrig.

Det pudsige er at der vist yderligere ikke findes en indfødt Linux klient, så en del af kraften bliver spildt på et kompatabilitetslag.
Gravatar #16 - kasperow
10. dec. 2008 10:10
Hvad er et Folding@Home?
Gravatar #17 - Wassini
10. dec. 2008 10:10
#16 se #9
Gravatar #18 - zin
10. dec. 2008 10:41
Gravatar #19 - fjols
10. dec. 2008 12:23
Min PS3 står til at folde mens den er idle. Det sker dog som regel kun når jeg henter en cola eller venter på at en ny demo bliver hentet/installeret.
Jeg er faktisk ikke helt klar over om den også folder mens jeg ser film på den.

Desuden er det installeret på min bærbare, men det kører også kun mens den er idle, dvs. mest i pauserne når jeg er på skole.
Gravatar #20 - one
10. dec. 2008 12:24
Min PS3 får engang i mellem lov til at stå lidt med noget F@H.

Var ellers med dengang jeg gik på HTX. Der var vi 3 drenge der gjorde det til vores mission at få det lusket ind på alle skolens lånecomputere.

Så vidt jeg husker gik det meget godt et stykke tid.

Ellers er det ikke noget jeg bruger så lang tid på mere.
Gravatar #21 - AzCii
10. dec. 2008 15:04
Hvis nogen spørger dig hvad kl. er, beder du dem så også google det?

Jeg hader virkelig når folk ikke bare kan give et svar på et simpelt spørgsmål.

#16 og #6
Folding@home (også kendt som F@H eller FAH) er et projekt der går ud på man distribuere en del af sine processorer til at beregne hvordan et protein folder sig.

Er hvad jeg fandt på http://da.wikipedia.org/wiki/Folding@home
Gravatar #22 - mark.
10. dec. 2008 16:41
#21 Props for et ordentligt svar :)

Er få tilfælde hvor det er i orden at referere til google/wiki og andre gange havde et svar som dit været lettere end at fucking finde et link når folk bare vil vide hvad noget overordnet er...

Folder aldrig selv men kunne godt være man skulle sætte arbejdspladsen til det :P
Står trods alt en 300 maskiner der sagtens kunne udnyttes bedre end de blir lige nu :D
Gravatar #23 - TullejR
10. dec. 2008 16:53
thethufir (1) skrev:
de skulle jo nødig bare stå og bruge strøm for ingenting..

Ja, for en PC bruger altid lige meget strøm, uanset hvad den laver.

</ironi>
Gravatar #24 - ajust
10. dec. 2008 21:05
Det er som om idéen dør lidt, på en (relativt svagt ydende) bærbar, med begrænset batterikapacitet..

Men jeg har da gjort, da jeg var på stationær :)

AzCii (21) skrev:
Hvis nogen spørger dig hvad kl. er, beder du dem så også google det?

Ja, hvorfor egentligt ikke..
Gravatar #25 - thethufir
10. dec. 2008 21:32
#7 Linux distributioner..... Yeah... Right... :P

#23 Det er jeg skam godt klar over de ikke gør... Men forskellen på at have en pc slukket eller tændt.. Og på at have den tændt uden at lave noget fornuftigt, og på at lave noget fornuftigt er i min verden meget stor.. :)

Desuden kommer strømforbruget i en PC ikke kun fra CPUen.. Men fra Harddiske og andre fysiske elementer såsom blæsere, og cdromdrev... Hvilket ikke bliver brugt under folding. (Dermed ikke sagt at CPU'er ikke bruger mere strøm under load...)
Gravatar #26 - Rapegiraffe
11. dec. 2008 01:27
seti@home = onani
Gravatar #27 - stargate
11. dec. 2008 07:13
ZiN (18) skrev:
#14: F@H her.

Zin det er X86 rls .... virker den på en x64 maskine
Gravatar #28 - zin
11. dec. 2008 07:59
#27: 32-bit Windåse programmer virker også i et Windåse 64-bit, ja. Desuden checkede jeg lige - der er ikke andre klienter, så det må nødvendigvis være den til 64-bit også. :-)
Gravatar #29 - gnаrfsan
11. dec. 2008 08:13
er der nogen, der ved om man kan smide det på den ene kerne? Jeg bruger jo kun en af to...
Gravatar #30 - zin
11. dec. 2008 08:54
#29: Jeg har en dual-core processor i den maskine der kører F@H derhjemme og den benytter sig kun af den ene kerne. Skal jeg benytte den anden ligesåvel skal jeg starte en instans af programmet mere.
Gravatar #31 - gnаrfsan
11. dec. 2008 09:26
#30, ok. Jeg tror lige at jeg vil se på hvodan jeg smider den på kerne 2 så :)
Gravatar #32 - BluepaiN
11. dec. 2008 11:37
Og jeg hader folk der ikke gider google de mest simple spørgsmål, når det er så åbenlyst meget lettere - så den går begge veje. ;)

Ontopic:

Har aldrig gjort det, men har overvejet det. Tror dog primært det er dovenskaben der afholder mig fra det, samt at jeg ikke gider høre på min computer larme.
Gravatar #33 - Systran
11. dec. 2008 20:43
Det går jo selvfølgelig begge veje. Man skal selv have researchet på sit eget spørgsmålet inden man stiller det offentligt, men hvis folk spørger om en forklaring på dette fantastiske site newz.dk, synes jeg da man skal dele ud af sin 24-karats viden :)

#Topic
Nej, har aldrig foldet, så stemte blankt.
Gravatar #34 - DiZaster
11. dec. 2008 21:53
Ja kørte det på alle mine maskiner engang, og vil tro der stadigt står en enkelt eller to et sted og folder.
Har overvejet at springe på igen, da jeg gerne vil bidrage til at vi ikke ryger ud af top 100.
Gravatar #35 - jeldtoft
12. dec. 2008 01:42
# Har gjort, men er ikke længere aktiv

Har foldet lidt med min PC for flere år siden. Og så med min PS3 for et par måneder siden... Alt sammen for newz
Gravatar #36 - [E]Mnemonic
12. dec. 2008 11:09
For at "Folde" for newz.dk holdet skal man bare skrive tallet 34688 første gang man starter klienten når den beder om team nummer.

Jeg er ret sikkert på at den Linux klient der er at finde på siden: http://folding.stanford.edu/English/Download er en rigtig Linux klient hvor den ikke skal emulere noget som helst.

Jeg vil gætte på uden at have noget som helst at basere det på, at det originale program der ligger til grund for klienten oprindeligt er skrevet til Linux, da det jo er et universitet der står bag, og hvis de har nogle kraftige maskiner stående til at lave dette arbejde er de jo nok linux baserede, eller måske AIX eller lignende.
Gravatar #37 - glitch
12. dec. 2008 11:29
Nej, gidder ikke det folding der.

Som der også blev skrevet tidlere på newz af en, hvad er bedst for fremtiden:

1. Have en masse maskiner kørende til at udregne en masse ting så vi lære noget mere.
2. Slukker så mange maskiner så muligt for at miljøets skyld.
Gravatar #38 - Plimmer
12. dec. 2008 17:03
Jeg er ligeglad med miljøet men gider ikke betale extra i elregning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login