mboost-dp1

Bruger du "Jeg prøver lykken"-knappen på Google?

Gå til bund
Gravatar #1 - OxxY
11. okt. 2010 11:31
Jeg svarede "nej aldrig". Har ikke brugt den siden den blev lanceret og man lige skulle prøve hvad den gjorde.
Gravatar #2 - Magten
11. okt. 2010 11:33
Nej.. Jeg ofrer gerne et klik ekstra på min søgning, for at få lov at bestemme hvilken side jeg havner på ^^
Gravatar #3 - MiniatureZeus
11. okt. 2010 11:36
Nej, kan ikke helt se fidusen i den.. Hvis jeg var ligeglad med at vælge søgeresultat, så havde jeg jo ikke søgt...
Gravatar #4 - LinguaIgnota
11. okt. 2010 11:36
Fuck nej. Worst. Feature. Ever.
Gravatar #5 - smiley
11. okt. 2010 12:25
Ja en gang imellem, den rammer overraskende plet på det jeg søger.
Gravatar #6 - Warhawk
11. okt. 2010 12:36
Jeg bruger den kun til søgning på "primitiv hulemand"
Gravatar #7 - Blenderboy
11. okt. 2010 12:41
Gravatar #8 - Systran
11. okt. 2010 12:43
Jeg savner Mystery Google.
Gravatar #9 - loki
11. okt. 2010 13:28
Blev så træt af googles seneste ændringer, at jeg sat deres søgeboks ind på en blank side i stedet: http://www.peakoil.dk/google.html Fungerer glimrende.
Gravatar #10 - Tage
11. okt. 2010 14:07
I princippet gør jeg, da jeg har sat adressebaren i Firefox op til at søge via Feeling Lucky når jeg indtaster flere strenge. F.eks. ville jeg kunne få denne tråd frem ved at skrive "newz jeg prøver lykken". Indtaster man det samme på Google og søger, vil det være første hit. Hvis jeg indtaster en præcis nok streng, sparer jeg således et manuelt besøg forbi Google og et par tastetryk. En side jeg bruger det meget på er imdb. Så i stedet for at smutte forbi imdb for at finde en film, er det hurtigere at skrive f.eks "imdb blade runner".
Jeg kan dog ikke huske at jeg nogensinde har klikket på selve "Jeg prøver lykken"-knappen.

Ønsker andre at prøve det, kan de definere keyword.URL i about:config til:
http://www.google.dk/search?btnI=I%27m+Feeling+Lucky&q=

(skrives ud i ét, det var blot for at omgå URL-parsing)
Gravatar #11 - Tage
11. okt. 2010 14:50
Nå, ja det virkede så selvfølgelig ikke alligevel. Men kopiér linkadressen og sæt den ind som værdi i keyword.URL.
Gravatar #12 - Tang
11. okt. 2010 14:54
google.dk skrev:
Knappen "Jeg prøver lykkenTM" bringer dig automatisk til den første hjemmeside i rækken af fundne sider. En søgning med "Jeg prøver lykken" betyder, at der bruges mindre tid på søgninger og mere tid på at se på de fundne sider.

Føler du dig heldig? Indtast søgeord og prøv!

Nu er det jo ikke nødvendigvis den første side man leder efter...
Gravatar #13 - Tagger
11. okt. 2010 15:01
#10: +1

I princippet bruger jeg "Im Feeling Lucky"-funktionen, når jeg taster ind i adressebaren.. Oftest hvis jeg er ligeglad hvor jeg havner.

#2, #3, #4, #12: Det kommer an på hvad man søger efter. Jeg har tit brugt denne funktion, netop når jeg skal finde noget simpelt, en ASCII-tabel eller lignende. Om det hit 1, 2 eller 10 jeg kommer ind på, er mig underordnet. Men oftest vil jeg give jer ret, komplet ligegyldig funktion.
Gravatar #14 - Josso
11. okt. 2010 16:02
Jeg er begyndt at bruge den lidt mere, efter at Instant er kommet.
Det at man bare skal klikke på piletast-til-højre er altså meget rart, som tastatur bruger. :)
Gravatar #15 - codezero
11. okt. 2010 16:08
Aldrig manuelt nej, men Firefox har den funktion inbygget i adresse baren. Som jeg for eksempel tit bruger med film, "how to train your dragon imdb" og så er jeg på imdb om filmen.
Gravatar #16 - Ivajl
11. okt. 2010 16:18
Jeg bruger chrome, så jeg ser slet ikke knappen, søger bare i adressefeltet :D
Gravatar #17 - BurningShadow
11. okt. 2010 17:00
Jeg er alligevel aldrig heldig med noget, så hvorfor skulle google være en undtagelse... Nej jeg prøver ikke lykken.
Gravatar #18 - Krydolph
11. okt. 2010 17:19
Jeg trykkede "Ja ofte" Ikke fordi jeg nogensinde bruger den, det gør jeg ikke, men fordi jeg ofte bare skriver et navn i adresselinien på firefox - intet www eller .??? og der bruger firefox googles føler mig heldig funktion til at sende en ind på en side - og det er normalt den rigtige!
Gravatar #19 - milandt
11. okt. 2010 19:07
har stemt ja. samme måde som #18
Gravatar #20 - kalleguld
11. okt. 2010 21:19
Jeg bruger ikke selve knappen, men jeg bruger ofte funktionen. Firefox bruger den helt automatisk, hvis du skriver dine søgeord i adressebaren. Og hvis ikke google er sikker på hvor du skal hen, så får du bare en søgeside.
Gravatar #21 - Sikots
12. okt. 2010 06:48
Søger også direkte i adressebaren i Firefox hvis jeg har noget specifikt. Det kan eksempelvis være en Windows Event warning/error hvor teksten jo er rimeligt præcis...

Hvis jeg vil have forskellige muligheder, eksempelvis er det ofte interessant at kigge på Citrix-fora i forbindelse med Terminal Server/Remote Desktop Services fejl - så der bruger jeg som regel den normale Google-søgning.
Gravatar #22 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. okt. 2010 22:50
Bruger den ALDRIG, har vist endda kun trykket på den en enkelt gang eller to .. Der var engang nogle "pranks" som f.eks QQQQQ (feel lucky)

Men da jeg læste afstemningen gik jeg fluks ind på google.com - kunne ikke huske om knappen stadig eksisterede xD
Gravatar #23 - -xero-
13. okt. 2010 01:30
Aldrig.
Gravatar #24 - Coffey Mug
13. okt. 2010 07:49
Ah så den sende én direkte ind på den første side... Useless!
Gravatar #25 - Kuuri
13. okt. 2010 20:09

Jeg vidste jo ikke lige hvad 'QQQQQ' var, så jeg måtte prøve. Det linkede mig til en youtube-video over en chat-samtale, hvor en gut snyder sin ven til at prøve det.

Baseret på vennens reaktion, er jeg glad for, at det ikke virkede.

OT: Bruger aldrig Googles lucky-funktion. Hellere tilføje tags i Firefox til sider, jeg ofte søger på (fx Wikipedia osv.) eller bare bruge den lille bar oppe i højre hjørne af den gamle Firefox (aner ikke om den er med i den nye også).
Gravatar #26 - Loke76
14. okt. 2010 10:59
Har kun brugt den til at finde chuck norris, det vil google så ikke
Gravatar #27 - Emilm
25. okt. 2010 01:00
Den er også primært bevaret af historiske årsager
Gravatar #28 - Chewy
25. okt. 2010 01:38
@26
That is because republican redheads aren't supposed to be find..
Leave them alone under their rock... ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login