mboost-dp1
Bruger du "Jeg prøver lykken"-knappen på Google?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Nej, kan ikke helt se fidusen i den.. Hvis jeg var ligeglad med at vælge søgeresultat, så havde jeg jo ikke søgt...
Blev så træt af googles seneste ændringer, at jeg sat deres søgeboks ind på en blank side i stedet: http://www.peakoil.dk/google.html Fungerer glimrende.
I princippet gør jeg, da jeg har sat adressebaren i Firefox op til at søge via Feeling Lucky når jeg indtaster flere strenge. F.eks. ville jeg kunne få denne tråd frem ved at skrive "newz jeg prøver lykken". Indtaster man det samme på Google og søger, vil det være første hit. Hvis jeg indtaster en præcis nok streng, sparer jeg således et manuelt besøg forbi Google og et par tastetryk. En side jeg bruger det meget på er imdb. Så i stedet for at smutte forbi imdb for at finde en film, er det hurtigere at skrive f.eks "imdb blade runner".
Jeg kan dog ikke huske at jeg nogensinde har klikket på selve "Jeg prøver lykken"-knappen.
Ønsker andre at prøve det, kan de definere keyword.URL i about:config til:
(skrives ud i ét, det var blot for at omgå URL-parsing)
Jeg kan dog ikke huske at jeg nogensinde har klikket på selve "Jeg prøver lykken"-knappen.
Ønsker andre at prøve det, kan de definere keyword.URL i about:config til:
http://www.google.dk/search?btnI=I%27m+Feeling+Lucky&q=
(skrives ud i ét, det var blot for at omgå URL-parsing)
google.dk skrev:Knappen "Jeg prøver lykkenTM" bringer dig automatisk til den første hjemmeside i rækken af fundne sider. En søgning med "Jeg prøver lykken" betyder, at der bruges mindre tid på søgninger og mere tid på at se på de fundne sider.
Føler du dig heldig? Indtast søgeord og prøv!
Nu er det jo ikke nødvendigvis den første side man leder efter...
#10: +1
I princippet bruger jeg "Im Feeling Lucky"-funktionen, når jeg taster ind i adressebaren.. Oftest hvis jeg er ligeglad hvor jeg havner.
#2, #3, #4, #12: Det kommer an på hvad man søger efter. Jeg har tit brugt denne funktion, netop når jeg skal finde noget simpelt, en ASCII-tabel eller lignende. Om det hit 1, 2 eller 10 jeg kommer ind på, er mig underordnet. Men oftest vil jeg give jer ret, komplet ligegyldig funktion.
I princippet bruger jeg "Im Feeling Lucky"-funktionen, når jeg taster ind i adressebaren.. Oftest hvis jeg er ligeglad hvor jeg havner.
#2, #3, #4, #12: Det kommer an på hvad man søger efter. Jeg har tit brugt denne funktion, netop når jeg skal finde noget simpelt, en ASCII-tabel eller lignende. Om det hit 1, 2 eller 10 jeg kommer ind på, er mig underordnet. Men oftest vil jeg give jer ret, komplet ligegyldig funktion.
Jeg er alligevel aldrig heldig med noget, så hvorfor skulle google være en undtagelse... Nej jeg prøver ikke lykken.
Jeg trykkede "Ja ofte" Ikke fordi jeg nogensinde bruger den, det gør jeg ikke, men fordi jeg ofte bare skriver et navn i adresselinien på firefox - intet www eller .??? og der bruger firefox googles føler mig heldig funktion til at sende en ind på en side - og det er normalt den rigtige!
Søger også direkte i adressebaren i Firefox hvis jeg har noget specifikt. Det kan eksempelvis være en Windows Event warning/error hvor teksten jo er rimeligt præcis...
Hvis jeg vil have forskellige muligheder, eksempelvis er det ofte interessant at kigge på Citrix-fora i forbindelse med Terminal Server/Remote Desktop Services fejl - så der bruger jeg som regel den normale Google-søgning.
Hvis jeg vil have forskellige muligheder, eksempelvis er det ofte interessant at kigge på Citrix-fora i forbindelse med Terminal Server/Remote Desktop Services fejl - så der bruger jeg som regel den normale Google-søgning.
Bruger den ALDRIG, har vist endda kun trykket på den en enkelt gang eller to .. Der var engang nogle "pranks" som f.eks QQQQQ (feel lucky)
Men da jeg læste afstemningen gik jeg fluks ind på google.com - kunne ikke huske om knappen stadig eksisterede xD
Men da jeg læste afstemningen gik jeg fluks ind på google.com - kunne ikke huske om knappen stadig eksisterede xD
Jeg vidste jo ikke lige hvad 'QQQQQ' var, så jeg måtte prøve. Det linkede mig til en youtube-video over en chat-samtale, hvor en gut snyder sin ven til at prøve det.
Baseret på vennens reaktion, er jeg glad for, at det ikke virkede.
OT: Bruger aldrig Googles lucky-funktion. Hellere tilføje tags i Firefox til sider, jeg ofte søger på (fx Wikipedia osv.) eller bare bruge den lille bar oppe i højre hjørne af den gamle Firefox (aner ikke om den er med i den nye også).
Jeg vidste jo ikke lige hvad 'QQQQQ' var, så jeg måtte prøve. Det linkede mig til en youtube-video over en chat-samtale, hvor en gut snyder sin ven til at prøve det.
Baseret på vennens reaktion, er jeg glad for, at det ikke virkede.
OT: Bruger aldrig Googles lucky-funktion. Hellere tilføje tags i Firefox til sider, jeg ofte søger på (fx Wikipedia osv.) eller bare bruge den lille bar oppe i højre hjørne af den gamle Firefox (aner ikke om den er med i den nye også).
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.