mboost-dp1

Bliver The Old Republic det næste store MMO og WoW's arvtager?

Gå til bund
Gravatar #1 - Krydolph
2. dec. 2010 06:33
Stemte nej uden overhovedet vide hvad det er, og uden selv at spille nogen af spilene, men de fleste af dem jeg kender der er til wow er ikke typerne der sådan lige skifter, jeg gætter på at wow er for MMO hvad CS er for FPS selv når det falder i popularitet vil det være noget af det største!
Gravatar #2 - Blenderboy
2. dec. 2010 07:01
SWTOR ser rigtig fedt ud, og jeg tror det tager mange subs fra WOW. Men slet ikke nok til at kunne tage første pladsen fra WOW
Gravatar #3 - Avatar1301
2. dec. 2010 07:05
Ved det ikke helt, men stemte ja, fordi det er "det nye"
Grunden til, at jeg ikke helt ved det er nok, at jeg ikke helt ved, om SWTOR bliver så godt, som det er hyped, da der jo, desværre, går rygter om, at det spillet primært har at byde på, er soundwork, og af den grund, så har de slækket lidt på alt det andet.. siges der...
Gravatar #4 - Blenderboy
2. dec. 2010 07:48
Tror ikke de rygter holder stik. Der er jo 1/2 års tid til deres nye regnskab år starter, hvor spillet skulle blive frigivet, Samt at deres beta ikke rigtig er startet op endnu. De har hvis jeg husker rigtig, en meget closed beta nu. som jeg heller ville kalde en alfa end en beta. De gemmer nok deres indhold, til når den store beta kommer, så de rigtig kan blive prøvet af.
Gravatar #5 - conFen
2. dec. 2010 08:52
Hvis spillet ellers kan leve op til bare noget af den hype der er omkring det, så kan det sagtens blive det næste store MMO.

Om det tager rollen som WoW's arvtager, tror jeg næppe på.
Afhængigt af hvor lang tid de er om at få det udgivet, vil WoW stadig køre på fuld drøn derudaf. Vi har Cataclysm der kommer den 6. og flere expansions i støbeskeen.
Så længe disse er der samt de kan bibeholde deres 10+ millioner subscriptions, så er der intet der kommer til at være arvtager, for det kræver trods alt at spillet dør først.
Gravatar #6 - Space Hopper
2. dec. 2010 11:21
#5 Mange subs betyder ikke kvalitet.
Det kunne også betyde "mangel på bedre", eller "mine venner spiller det, og jeg vil ikke være udenfor".

Jeg har adskillige venner der i ny og næ resubscriber, spiller spillet i en måneds tid, hvorefter de indser hvad de allerede ved, og derefter quitter i et par måneder igen.

Gamescon2010 pikeret min interesse for guild wars 2, så hvorfor skulle det ikke kunne blive "det næste store".
Gravatar #7 - conFen
2. dec. 2010 11:27
Nej, men 10+ millioner subscribers efter 6 år må betyde at det ikke er pivringe. I manges øjne er WoW et kvalitetsspil, men der er samtidig også mange der bare venter på noget andet.
De har så prøvet WAR og kommet tilbage. D&DO og er vendt tilbage. AoC og vendt tilbage. Der er et mønster her.

Jeg er sikker på at der er mange der går og venter på et Star Wars MMO, der er ligeså godt som det tidligere var - i starten vel og mærke. Men om det vil tage WoWs første plads på markedet lige foreløbig, det tvivler jeg på.

Jeg kan kun være enig omkring GW2 ud fra det jeg har set indtil videre. 1'eren fangede mig i en periode, men de gange jeg har prøvet at vende tilbage, synes jeg altid kun interessen varer i et par dage.
Gravatar #8 - Space Hopper
2. dec. 2010 11:54
Offtopic
Det jeg godt kunne lide ved GW var at man ikke var låst ned i en specifik rolle: mulighederne var nærmest uendelige.
Og btw, der er lidt en grund til at spille GW1 igen:
http://hom.guildwars2.com/en/#page=welcome
;)

Less offtopic
Jeg har det lige som du nævner det med WoW, jeg har 1 Lvl 85 char som jeg har spillet på i ny og næ, når der ikke har været andet at lave.

DDO fangede mig faktisk i et godt stykke tid - stor fan af D&D systemet.

Jeg er dog nok færdig med begge spil. WoW er i hvert fald slettet "for good".
Gravatar #9 - smiley
2. dec. 2010 12:08
Som WoW var før, måske.
Som det er nu efter patch? Nej.

Blizzard har lært at lave quests og gøre dem engagerende og interessante. Hvis nogen vil have et eksempel, så lav en Undead af en slags og tag starts oplevelsen. Det er frickin' epic!

Det eneste SW:TOR har kørende for sig er Sci-Fi temaet og en solid bund i et meget detaljeret univers. De har truffet et fantastisk valg med hensyn til at sætte det i "fortiden" hvor lore er mere udefineret og man frit kan danne universet som det forløber.

Jeg tror SW:TOR fejler, fordi det er et middelmådigt sats der bare skal hive lidt penge hjem. Jeg vil meget gerne prøve det, men jeg tror det flopper eller nærmere, at det ikke bliver den næste store MMO.

Hvis de formår at gøre missioner/quests lige så interessante som vi har set dem nu i WoW efter cataclysm patch, så vil der måske være en hvis interesse og grund til at gå så langt som muligt i spillet.
Gravatar #10 - Cavort
2. dec. 2010 14:42
Stemte blankt fordi;

Nej, SW:TOR overtager ikke WoW's rolle som det førende MMO.
Og nej, WoW bliver ikke ved med at være det førende.

Guild Wars 2 og Diablo 3 (Og måske endda Blade&Soul?) er ikke så langt ude i fremtiden, og med disse 2 (3?) lanceringer, tror jeg WoW stille og roligt dør.

Skal ikke selv spille D3, men jeg ved at det allerede er utrolig hyped, og da det er et Blizzard produkt, skal det nok få mange WoW spillere til at skifte.
Gravatar #11 - cyandk
2. dec. 2010 16:03
SWTOR lyder til ikke at blive ret fedt. Er der en ting jeg hader er det cutscenes konstant og det eneste man hører er om voice acting og ambient sound.

hurra hurra
Gravatar #12 - Bllets
2. dec. 2010 16:03
Space Hopper (8) skrev:
Jeg har det lige som du nævner det med WoW, jeg har 1 Lvl 85 char som jeg har spillet på i ny og næ, når der ikke har været andet at lave.

Ergo du spiller på beta, hvilket gør det ikke er SÅ relevant, da ikke er meget at lave ;)

#Topic
Tvivler stærkt på WoW får sin arvtager de næste 2-3 års tid.
Gravatar #13 - Viggo
2. dec. 2010 16:53
Nej. Men håber.

Jeg har spillet WoW til og med Burning Crusade. Stoppede da jeg ikke fandt spillet interessant længere. Jeg tror jeg ville falde i igen hvis jeg startede, men har aldrig været den store raider. Jeg laller bare rundt og quester/hygger. Derfor glæder jeg mig til KotOR 3 The Old republic og dets (bla.) fokus på historie og RP.
Gravatar #14 - lost-viking
2. dec. 2010 19:28
Efter WoW har ændret det hele med det nye spil der kommer så er jeg hoppet fra wow.. jeg ku ikke lide det.. så nu ser jeg frem til Star Wars mmo.. jeg håber virkelig det vil blive fedt! for så længe WoW ser ud som det gør skal jeg ikke der tilbage igen.. så jeg håber virkelig at Star Wars bliver det næste store mmo der virkelig kan tage folk fra wow.. det ville være fedt.. så jeg stemte ja.. for det tror jeg..
Gravatar #15 - Imperial
3. dec. 2010 09:03
Jeg tror ikke der kommer en "wow killer" foreløbig. Jeg tror bare wow vil få en stille og rolig død, når blizzard stopper med at udgive expansions.
Gravatar #16 - smiley
3. dec. 2010 09:17

Hvad kunne du ikke lide?
Gravatar #17 - Space Hopper
3. dec. 2010 10:25
Bllets (12) skrev:
Ergo du spiller på beta, hvilket gør det ikke er SÅ relevant, da ikke er meget at lave ;)

#Topic
Tvivler stærkt på WoW får sin arvtager de næste 2-3 års tid.

Sorry, han er lvl 80; har ikke spillet wow i noget tid, og havde glemt hvad max level var. :P
Gravatar #18 - Loke76
3. dec. 2010 10:26
Det skal da sikkert prøves, men jeg ser mere frem til Warhammer 40k Dark Millenium MMO
Gravatar #19 - Mizariz
3. dec. 2010 11:42
WoW køre meget sit løb og tror ikke det dør før blizzard ikke gider det, for det er ikke kun dræb drage, dræb ny drage. Der er også et meget stort online samfund i det, hvor folk snakker gennem WoW..

Hvad angår Kotor, så er selve Bioware historien super god, men det er deres første mmo som sådan og jeg forventer de laver nogle små fejl, fordi der ikke længere er en main char, men en masse forskellige personer som skal betyde noget. Det havde blizzard også problemer med i starten, men online samfundet har ikke samme tålmodighed længere og vil hurtigere forlade dette spil frem for wow, så ved mindre de er klar for starten af så tror jeg de får problemer med at holde på folk
Gravatar #20 - Metuz
3. dec. 2010 13:07
En meget stor del af dem som ser frem til Kotor, spiller slet ikke WoW. Tror ikke Bioware regner med at tømme wow for folk, om Kotor bliver en succes eller ej, har meget lidt eller intet, at gøre med wow.
Lige så stor forskel på de 2 spil som Simcity og Quake, ok nok lidt overdrevet :p.
Gravatar #21 - Imperial
3. dec. 2010 18:57
Mener i ikke Tor :P

Kotor er deres gamle singleplayer spil ;)
Gravatar #22 - Taxwars
4. dec. 2010 15:06
Det ser flot ud, men jeg har også godt læst de leaks fra insidere som fortæller at der er gigabytes af samples med skuespillere, og pæn grafik, men ikke så meget gameplay. Og det er jo ret fatalt.

Jeg tvivler på de kan slå WoW af pinden, det er tydeligvis meget få udviklere som forstår hvad det er Blizzard laver.

Det som slår WoW er formentlig Blizzards næste MMO (codenamed 'Titan'?) men det hører vi jo nok først om i 2014.
Gravatar #23 - DarX
4. dec. 2010 16:44
Ville gerne kunne svare ja.. Men tror desværre ikke at WoW bliver væltet af MMO-pinden lige foreløbigt.
Ser nu alligevel frem til ToR.. Og har ikke selv rørt WoW de sidste par år..
Gravatar #24 - smiley
4. dec. 2010 18:18

Blizzard har flere gange konstateret at de to MMO'er vil have vidt forskellige brugergrupper og ikke vil ligge i direkte konkurrence med hinanden.

At folk så nok vil opgive det ene pga tid eller penge er så en anden ting.
Gravatar #25 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. dec. 2010 19:36
Har prøvet WoW et par gange ...

Den aller første beta
Da det blev udgivet
Og med jævne mellemrum (1½ år i mellem ca)

- Det fangede mig ikke dengang, og det fanger mig stadig ikke!

Er (var?) "hardcore Blizzard-fan", forstået på den måde at jeg har ejet og NYDT samtlige Blizzard spil til dato .. De har altid ramt plet, men WoW ødelagde simpelthen Warcraft-universet for mig ...

Mht MMO, så er jeg blevet hooked på EVE Online, du er ikke "låst" som i WoW, med lidt tålmodighed kan du hurtigt blive bedre, og du kan blive alt fra narkoman til businessman eller lejesoldat .. WoW? Du kan KUN blive bedre hvis du spiller (og så koster deres ekspansions? WTF?.. Har været med til 7-8 exp. hos EVE og ingen koster andet end din download-tid)

Når det så er sagt - jeg stemte nej, for WoW har fat i alt for mange "små"-spillere (under 18) ...

- Glæder mig dog til SW:TOR - man er vel Star Wars fan :P
Gravatar #26 - Chewy
4. dec. 2010 19:50
@25
[semi-offtopic]Nu har Eve så lige annonceret at de fjerner Learning Skills (og dermed fjerner et essentielt valg). Så vil vente lidt med at rose Eve, da det godt kunne se ud som om at de er ved at bevæge sig ned ad WoW stien...

Med det sagt, så mener jeg stadig at Eve er det mest interessante mmo på markedet. Men er ikke sikker på at det forbliver sådan...

(til folk der ikke følger med skal det siges at det primære argument, jeg har kunne finde, for at fjerne learning skills er at det er for svært for nye spillere at skulle tage stilling til dem. What the freaking fuck!!)
Gravatar #27 - Bllets
4. dec. 2010 19:52
Kan man egentlig få en forklaring på hvad der gør EvE interessant? :)
Gravatar #28 - Chewy
4. dec. 2010 20:09
@27

Først og fremmest, konsekvenser....
Alt hvad du gør har i sidste ende en konsekvens.
Det gælder både i små og store sammenhæng.
Et eksempel er at det er en konsekvens ved at dø...
Du mister hvad du har i det cargohold, og vigtigst af alt, du mister dit skib plus alt hvad du har smidt på af ekstraudstyr...
Og selvom du har en fornuftig forsikring så kan vi snildt tale om at det vil tage dig et par måneder før du vil kunne købe skib+udstyr magen til (med mindre selvfølgelig, hvis du har en fornuftigt opsparing ved siden af)...
Det betyder (som du nok kan gætte) at man ikke bare kaster sig ud i en hvilken som helst kamp. Men planlægger og bevæger sig forsigtigt frem. (igen med mindre at man har en kæmpe Corporation i ryggen.)

Derudover kan du vælge at leve dit liv som miner, dusørjøger, pirat, research, you name it... (hvis du spillede Ultima Online vil du kende lidt af princippet)

Økonomien er fuldstændigt bruger styret. Alt hvad der bliver solgt og købt er via spillere.
Når der bliver tilføjet nye items etc. dukker det ikke bare op af sig selv. Der bliver tilføjet en ny ressource, ny blueprint etc.
Dvs at med mindre en bruger vælger at skaffe de rigtige ressourcer, rigtige blueprint, de rigtige faciliteter etc. Så vil det nye item ikke være til salg. (Jeg har mødt økonomi studerende o.lign der næsten bogstaveligt talt er kommet i bukserne når de får et indblik i hvordan økonomien fungere i Eve.)

Og så sidst, men langt fra mindst. Det at det ligger så tæt på virkeligheden.
En af mine favorit historier der afspejler dette. Er historien om en stor Corp, der hyrede en bruger til at infiltrere deres største konkurrent.
Det foregik på følgende måde.
Brugeren oprettede en helt ny bruger (nyt username, email, the works), startede den op fra bunden. Fik den op på et niveau (glemte jeg at sige at al skill træning er i real tid, dvs. at når jeg begynder at træne en ny skill står den f.eks. til at tage 30 dage og 21 timer. Så tager det præcist 30 dage og 21 timer fra du starter den til den er færdig, i real tid) der var fornuftigt nok til at han blev medlem er den Corp han skulle infiltrere.
Han bruge derefter en 3-4 år på at arbejde sig op igennem hierarkiet. Og endte med at få jobbet som kassere.. Efter nogle måneder på den position, endte han med at tømme den pågældende corps bankkonto fuldstændigt, og skred derefter...

Der resulterede i et corpen gik ned, samt at der kom en betydelig dusør på hans hoved...
Kan så ikke på siddende fod komme i tanke om hvorvidt han blev fanget, eller meldte sig selv...

Og sådanne historier er Eve fuldt med...

Gravatar #29 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. dec. 2010 21:14
Chewy (26) skrev:
@25
[semi-offtopic]Nu har Eve så lige annonceret at de fjerner Learning Skills (og dermed fjerner et essentielt valg). Så vil vente lidt med at rose Eve, da det godt kunne se ud som om at de er ved at bevæge sig ned ad WoW stien...

Med det sagt, så mener jeg stadig at Eve er det mest interessante mmo på markedet. Men er ikke sikker på at det forbliver sådan...

(til folk der ikke følger med skal det siges at det primære argument, jeg har kunne finde, for at fjerne learning skills er at det er for svært for nye spillere at skulle tage stilling til dem. What the freaking fuck!!)

Er selv med i CSM, så kan hjælpe dig lidt ;)

Grunden til at learning-skills bliver fjernet helt nu, er at de igennem tiden har prøvet at lave noget "newb-hjælp" - dvs at man starter med 800.000 SP (i forhold til 30-50.000), det gik ikke HELT efter planen, da man snildt kunne starte med 600.000 SP som du ikke kunne bruge til din spillestil ... Dernæst indførte de dobbelt så hurtig training-time til de første 1.6 mil SP - det bliver nu også droppet, til fordel for at fjerne learning-skills, så man nu som nybegynder træner næsten lige så hurtig som en der har spillet i 4+ år

Selvfølgelig får du de SP som du har "spildt" under learning, men omvendt, så er der stadig stor forskel om du lige er startet - eller om du har +5 implants (og gider betale for dem!)

-

Endvidere vil jeg gerne lige komme med to links der kan forklare lidt om det du skriver om, med at alt har en konsekvens! (Forøvrigt fin "artikel" du vælger for at forklare)

[url=
[url=

I EVE kan du være ALT(!!)
Pirat
Lejesoldat
Bygge-mogul
Sælger
Narkoman
Soldat (for staten)

- stort set ALT, kender flere der aldrig har været i krig, men er blevet "store" kun vha handel og produktion ... mulighederne er stortset uendelige!

- EDIT -

Nåja, glemte helt at nævne selvmords-bomber ;)
Gravatar #30 - terracide
5. dec. 2010 00:03
Thoroughbreed (29) skrev:

Er selv med i CSM, så kan hjælpe dig lidt ;)

Hvis det er du har skyld i dette, så gid din røv må klø og dine arme for evigt være for korte...som tak for at du er blandt dem der har WoWified EvE med fjernelsen af learning skills.

WoW er fint som det er...det holder de fleste teens/whiners travle i WoW...og EvE fri for alt for mange af deres slags.
Gravatar #31 - smiley
5. dec. 2010 01:28
og EvE fri for alt for mange af deres slags

Jeg kan høre du er casual gamer.
Gravatar #32 - terracide
5. dec. 2010 08:07
#31:
Måske sidder jeg ikke i 1.0 space og fedtspiller?
Gravatar #33 - smiley
5. dec. 2010 14:23
Jeg spiller det slet ikke, men fin indrømmelse du kom med.
Gravatar #34 - terracide
5. dec. 2010 16:28
#33:
Du burde læse op om EvE før du kommer med den salgs udtalelser...flot selvmål ;)
Gravatar #35 - smiley
5. dec. 2010 23:29
Du er så dejlig forudsigelig :) Det kan man da altid regne med.
Gravatar #36 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. dec. 2010 07:52
terracide (30) skrev:

Hvis det er du har skyld i dette, så gid din røv må klø og dine arme for evigt være for korte...som tak for at du er blandt dem der har WoWified EvE med fjernelsen af learning skills.

WoW er fint som det er...det holder de fleste teens/whiners travle i WoW...og EvE fri for alt for mange af deres slags.

Hahaha ... godt man har en kløpind :D

- stemte godtnok nej til at fjerne learning-skills ... Men kan jo ikke bestemmer ALT ;)

Bortset fra det, så er jeg da glad for at vide at der endnu er en EVE spiller fra DK ... Anyway, tror nu ikke at det bliver så dårligt igen når de fjerner learning skills ... som jeg skrev før, så er det ikke alle der har råd til +5 implants!
Gravatar #37 - terracide
6. dec. 2010 08:07
#36:
Det var da rart at høre...
Jeg bruger dog kun 2 stk +5 implants...resten er fyldt ud med ¨level 5implants der giver mig nytte i kamp. (Chrystal + missile implants)

Skifter +5 implants ved hver remap...jeg jegbetragter learnings skills som en vigtig del af EvE...det næste bliver vel "achievments"
Gravatar #38 - terracide
6. dec. 2010 08:08
Smiley (35) skrev:
Du er så dejlig forudsigelig :) Det kan man da altid regne med.

Lame "come back"

1/10
Gravatar #39 - Bllets
6. dec. 2010 08:21
terracide (38) skrev:
Lame "come back"

1/10

Lame "rating".

10/10

;)
Gravatar #40 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. dec. 2010 14:33
terracide (37) skrev:
#36:
Det var da rart at høre...
Jeg bruger dog kun 2 stk +5 implants...resten er fyldt ud med ¨level 5implants der giver mig nytte i kamp. (Chrystal + missile implants)

Skifter +5 implants ved hver remap...jeg jegbetragter learnings skills som en vigtig del af EvE...det næste bliver vel "achievments"

Kan ISÆR godt lide dig når du skriver "missile implants" ... Det betyder vel at du er den rigtige "race" tøhø ...

Spøg til side - hvad mener du med "achievements"??
- desuden, alle spil har jo nogle ting som flopper mere eller mindre .. Tag f.eks COSMOS-missionerne, eller Certificates ... Enddog PI .. Kender ikke mange der er gået amok med Planet Interaction ...

- Bortset fra det, så inden vi flamer det helt, så lad os se hvad det bliver til uden learning!

Du nævner forresten også remapping ... Se det er en ting jeg er STOR modstander af! Det kunne jeg godt ha' været foruden (selvom det på en måde er rart nok)
Gravatar #41 - terracide
6. dec. 2010 15:01
Thoroughbreed (40) skrev:
Kan ISÆR godt lide dig når du skriver "missile implants" ... Det betyder vel at du er den rigtige "race" tøhø ...

En Neut/TP Torp Golem der giver +9000 i volley er ikke noget man skal kimse af...uden at skulle tænke på tracking ;)
Den smelter ting hurtigt...og med 2-3 TP's så dør alt hurtigt ;)

- desuden, alle spil har jo nogle ting som flopper mere eller mindre .. Tag f.eks COSMOS-missionerne, eller Certificates ... Enddog PI .. Kender ikke mange der er gået amok med Planet Interaction ...

Det pis som alle consol spil har...lav 10 headshot of få et ubrugeligt ikon/achivement...atl det dækker over er mangel på content.

- Bortset fra det, så inden vi flamer det helt, så lad os se hvad det bliver til uden learning!

Det bliver til et tab på 72 sp/h til mig...resten af min EvE tid.

Du nævner forresten også remapping ... Se det er en ting jeg er STOR modstander af! Det kunne jeg godt ha' været foruden (selvom det på en måde er rart nok)

Jæps slippery slope has begun...
Gravatar #42 - Blackwater
6. dec. 2010 15:40
Det har ikke en stor nok målgruppe imod world of warcraft der stadig drager flere spillere til. Men jeg tror i min egen mening, at spillet vil være noget jeg hellere selv ville bruge min tid på.
Gravatar #43 - ipwn
6. dec. 2010 16:59
Det kommer ikke til at blive en WoW killer.

Men forhåbentlig stadigvæk en stor spiller på markedet.
Gravatar #44 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. dec. 2010 18:32
terracide (41) skrev:
En Neut/TP Torp Golem der giver +9000 i volley er ikke noget man skal kimse af...uden at skulle tænke på tracking ;)
Den smelter ting hurtigt...og med 2-3 TP's så dør alt hurtigt ;)

Det pis som alle consol spil har...lav 10 headshot of få et ubrugeligt ikon/achivement...atl det dækker over er mangel på content.

Det bliver til et tab på 72 sp/h til mig...resten af min EvE tid.

Jæps slippery slope has begun...

Golem .. Meh .. Overvejer selv af skaffe en Kronos .. Giver ikke meget for en Golem, da vi jo altid har de kære defender-missiles ;)

Forøvrigt, nu uden jeg har regnet på det - hvordan faen mister du sp/h på det? Det BURDE da gå lige op?..

Tror vist lige jeg må finde de "magiske" formler :D

- Endvidere, det med achievements kommer IKKE, det kan jeg garantere! Det har været oppe at vende før i CSM for ca 1½ år siden, og der blev det nedstemt næsten inden den var blevet postet på eve-wiki ;)

- EDIT -
Eller evt en Vargur ... De har et sygt damage-potential (og der er ikke særligt mange af dem... Ser dem ihvertfald ikke særligt ofte!)
Gravatar #45 - terracide
6. dec. 2010 23:04
Thoroughbreed (44) skrev:

Golem .. Meh .. Overvejer selv af skaffe en Kronos .. Giver ikke meget for en Golem, da vi jo altid har de kære defender-missiles ;)

Der skal mere end et defender til at nakke en torp ;)
Hvilket betyder defenders bliver et none-issue i en Torp Golem.

Forøvrigt, nu uden jeg har regnet på det - hvordan faen mister du sp/h på det? Det BURDE da gå lige op?..

Tror vist lige jeg må finde de "magiske" formler :D

Pt. træner jeg med 2772 SP/H
(Maxed learning skills, +5 implants og en remap der giver 33 Int og 26 Mem.)

Med det nye snot system er max SP/H 2700...start excel op og regn på det ;)

- Endvidere, det med achievements kommer IKKE, det kan jeg garantere! Det har været oppe at vende før i CSM for ca 1½ år siden, og der blev det nedstemt næsten inden den var blevet postet på eve-wiki ;)

Slippery slope has begun...bare vent Dusk 514 skal nok sprede consolittis til EvE...

- EDIT -
Eller evt en Vargur ... De har et sygt damage-potential (og der er ikke særligt mange af dem... Ser dem ihvertfald ikke særligt ofte!)

Perhaps for a reason.
Husk på at en trop Golem har en range på ~40km...og selv i PvP er vollyes, neut og 3xTP ikke noget man har lyst til at være på den forskte side af...specielt ikke hvis en en af mine corpmates har webbed og scrammed dig 0:)

En Vagur lider som alle gun-ships af damge der falder når du kommer ud i falloff.
En Golem har ikke falloff.
Gravatar #46 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. dec. 2010 08:47
Gider ikke quote dig .. er doven Terra

Besides, du skal ikke lære mig om falloff eller no falloff - ER trods alt Caldari .. Som jeg sagde til en corp member i går "Falloff? Nååååh, du mener alt under 80!"

- Anyway, kan sagtens nakke torpedoes med defender missiles ^^) intet problem der ... Og mht Vargur (guns generelt) så er der kommet nogle fine ændringer i Incursion 1.0.0 - som f.eks bedre tracking til Void, ingen speed-penalty til Javelin og Quake ...
Gravatar #47 - terracide
7. dec. 2010 09:26
#46:
Hvis du fitter 2 defender launchers, så lider din DPS af det...og du dør ;)
Gravatar #48 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. dec. 2010 11:14
terracide (47) skrev:
#46:
Hvis du fitter 2 defender launchers, så lider din DPS af det...og du dør ;)

Well, it depends ... Tag et skib som f.eks Megathron - den har et highslot fri? Eller en kronos - den har hele 4 fri :P

Gider ikke til at lave fits for at bevise/modbevise, men lad os nu tage det lidt teoretisk ... Vargur med arty, lang rækkevidde, ingen drawbacks på quake-ammo længere ... Jeg har frie highslots, det ville være dumt at fitte neut/nos, da mine guns ikke bruger cap, og jeg ikke er i nærheden af den range ...

Så kan jeg vel godt have 2 assault launchers med defenders?

- EDIT -

Årh hold kæft Terra! Jeg ved godt at en Vargur ikke har launcher hardpoints (damn) ... Men forstår du hvad jeg mener? :D
Gravatar #49 - terracide
7. dec. 2010 11:16
#48:
Hjælper dig padde, hvis mit orbit er 1000-5000 meter...mine torps vil ramme længe før dine defenders har en chance.

Søg lidt på det...defenders er nogle af de mest værdiløse "våben" i EvE...
Gravatar #50 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. dec. 2010 11:20
terracide (49) skrev:
#48:
Hjælper dig padde, hvis mit orbit er 1000-5000 meter...mine torps vil ramme længe før dine defenders har en chance.

Søg lidt på det...defenders er nogle af de mest værdiløse "våben" i EvE...

Du snakkede ikke noget om en orbit på <5000 meter ...

Og snak pænt til andre ^^)

- Har aldrig sagt at defenders var gode, jeg viser det teoretisk ... Men hvor mange ehp har den Golem forøvrigt? For 9000+ volley er ikke svært at få jo :)

- Rettelse, uden at bruge implants eller rigs, så skal en Golem have 4 x Estamels modified BCU for at komme over 9000+ volley (8900 med kun 3 BCU)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login