mboost-dp1
Bedste Adventurespil
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Monkey Island serien er helt genial.
Leisure Suit Larry var også godt, og indtager min anden plads, men Monkey Island tager sejren.
Leisure Suit Larry var også godt, og indtager min anden plads, men Monkey Island tager sejren.
Jeg elsker Police Quest, Beneath a Steel Sky, King's Quest, Space Quest, Monkey Island, Day of the Tentacle og Full Throttle, men uden nogen som helst tvivl er det adventure spil (den adventure spil-serie) jeg har brugt mest tid på og har elsket mest: Leisure Suit Larry.
Der mangler Sam & Max. Spillede det så sent som i søndags.
Men med dem på listen er min nummer 1 stadig Monkey Island.
Jeg spiller dem stadig en gang imellem, da jeg synes der ikke er nogen tilsvarende spil i genren idag. Men disse spil er en epoke der er væk. Hvem husker ikke 'Ken sent me'
Men med dem på listen er min nummer 1 stadig Monkey Island.
Jeg spiller dem stadig en gang imellem, da jeg synes der ikke er nogen tilsvarende spil i genren idag. Men disse spil er en epoke der er væk. Hvem husker ikke 'Ken sent me'
JEg kan også kun sige Monkey Island.. både 1, 2 og 3 er totalt fede.. kun monkey island 4 skuffede.. styringen var helt forkert.. ellers kommer Full Throttle ind på en anden plads.. det spil har jeg nu også spillet meget.. og 3 pladsen går til Day of the Tentacle.. men monkey island er bare bedst.. håber snart der kommer en 5'er i stil med de første 3.. :)
RIPPER var også et rigtigt godt spil (når man ellers kunne få det til at virke)
Det havde også Christopher Walken som hovedperson.
Kan huske jeg altid fik kuldegysninger nede i laboratoriet med den talende forsøgs-abe.
Det havde også Christopher Walken som hovedperson.
Kan huske jeg altid fik kuldegysninger nede i laboratoriet med den talende forsøgs-abe.
Der er da mange fede adventurespil - ville absolut også nævne de oprindelige LucasArts Indiana Jones-spil blandt favoritterne.
Har du prøvet Another World? Samme designer som HoD, bare noget ældre - enormt stemningsfuldt spil, synes jeg, men det er nok til dels nostalgien der spiller ind.
Har du prøvet Another World? Samme designer som HoD, bare noget ældre - enormt stemningsfuldt spil, synes jeg, men det er nok til dels nostalgien der spiller ind.
Det er egentligt lang tid siden der har været et godt adventurespil, er der nogen der kan anbefale et nyere i stil med enten Myst, The legend of Kyrandia, eller Simon the sorcerer?
Umuligt valg!!
Stemte på Grim Fandango, men overvejede også Full Throttle, Leisure Suit Larry og Monkey Island.
Har gennemført Grim Fandango og Full Throttle, som fik dem til at være mine "finalister", da noget jo drev mig til at spille dem hele vejen igennem. Det var lidt "plat og krone", da de begge er gode og har meget humor.
Besluttede mig for at Leisure Suit Larry og Monkey Island var for brede kategorier, da de dækker over hele serier, med blandede kvalitet på de enkelte udgivelser.
Kunne nu også godt lide the 7. guest og lost eden, men de var jo ikke blandt valgmulighederne.
Stemte på Grim Fandango, men overvejede også Full Throttle, Leisure Suit Larry og Monkey Island.
Har gennemført Grim Fandango og Full Throttle, som fik dem til at være mine "finalister", da noget jo drev mig til at spille dem hele vejen igennem. Det var lidt "plat og krone", da de begge er gode og har meget humor.
Besluttede mig for at Leisure Suit Larry og Monkey Island var for brede kategorier, da de dækker over hele serier, med blandede kvalitet på de enkelte udgivelser.
Kunne nu også godt lide the 7. guest og lost eden, men de var jo ikke blandt valgmulighederne.
Urimelig valg! hehe Jeg sugede alt hvad der hed Lucas Arts stilen til mig :D hvor er "The dig" og "indiana jones - atlantis" (something)
Savner mega meget den humor der var i monkey islands og days of the tentacle, LSL osv osv .... er der ikke nogen der har nogle spil der ligner idag?
Savner mega meget den humor der var i monkey islands og days of the tentacle, LSL osv osv .... er der ikke nogen der har nogle spil der ligner idag?
Stemte monkey island da det er et kanont spil. DoTT er også meget godt, men jeg synes lidt at grafikken slacker lidt ..
Legend of kyrandia serien er totalt fed så den burde faktisk være i listen IMO. (Damn jeg savner westwood studios :'(
Legend of kyrandia serien er totalt fed så den burde faktisk være i listen IMO. (Damn jeg savner westwood studios :'(
Tror det ligger hjemme ved min far stadigvæk, så det kan da godt være jeg kan overtales til at smide det din vej. Jeg kan dog ikke garantere for om diskene stadigt virker...
Men stemte Monkey island, dog er Leisure Suit Larry på en 2. plads... Men det er monkey island jeg bedst kan huske og kunne forstå, da jeg var lidt for ung til Leisure Suit Larry...
Tror det ligger hjemme ved min far stadigvæk, så det kan da godt være jeg kan overtales til at smide det din vej. Jeg kan dog ikke garantere for om diskene stadigt virker...
Men stemte Monkey island, dog er Leisure Suit Larry på en 2. plads... Men det er monkey island jeg bedst kan huske og kunne forstå, da jeg var lidt for ung til Leisure Suit Larry...
The Neverhood.
Det velnok mest gennemførte adventure-spil jeg overhovedet har spillet. Super-sort humor og gennemtænkte puzzles, kombineret med en god historie, gør at jeg stadigvæk finder det frem fra tid til anden.
At det så er lavet i stop-motion med modellervoks, er noget helt andet - men viser jo blot, at man sagtens kan lave gode spil, uden state of the art engines.
Det velnok mest gennemførte adventure-spil jeg overhovedet har spillet. Super-sort humor og gennemtænkte puzzles, kombineret med en god historie, gør at jeg stadigvæk finder det frem fra tid til anden.
At det så er lavet i stop-motion med modellervoks, er noget helt andet - men viser jo blot, at man sagtens kan lave gode spil, uden state of the art engines.
Min top 3:
1) Monkey Island 1 - 3 (4eren kunne jeg ikke li)
2) Day of the Tentacle
3) Sam and Max hit the road (selvom det nye også er sejt)
Eller kunne jeg også godt lide the dig og Larry spillende.
Men det er også mange adventure spil som jeg ærgede mig over aldrig udkom, Blandt andet Lucasarts: Sam and max 2 og Full Throttle 2. Men jeg ærger mig også over at Blizzard aldrig udgav Warcraft Adventures: Lord Of the Clans:
1) Monkey Island 1 - 3 (4eren kunne jeg ikke li)
2) Day of the Tentacle
3) Sam and Max hit the road (selvom det nye også er sejt)
Eller kunne jeg også godt lide the dig og Larry spillende.
Men det er også mange adventure spil som jeg ærgede mig over aldrig udkom, Blandt andet Lucasarts: Sam and max 2 og Full Throttle 2. Men jeg ærger mig også over at Blizzard aldrig udgav Warcraft Adventures: Lord Of the Clans:
Der er lavet nogle mere eller mindre gode fortsættelser til sam and max... check http://www.telltalegames.com/
Stemte Larry fordi sex og godt gameplay er den bedste combo!
Stemte Larry fordi sex og godt gameplay er den bedste combo!
Stemte på Grim Fandango, bedste adventure spil to date
På andenpladsen er The Longest Journey (selvom det havde nogle underlige puzzles en gang imellem... rubber duck anyone?)
I den anden ende af skalaen (worst adventure games ever) ligger fortsættelsen til TLJ klart i spidsen (korteste adventure spil jeg har spillet, spillet indeholder næsten ingen puzzles, dårligste slutning ever og hovedpersonen var da til at brække sig over)
På andenpladsen er The Longest Journey (selvom det havde nogle underlige puzzles en gang imellem... rubber duck anyone?)
I den anden ende af skalaen (worst adventure games ever) ligger fortsættelsen til TLJ klart i spidsen (korteste adventure spil jeg har spillet, spillet indeholder næsten ingen puzzles, dårligste slutning ever og hovedpersonen var da til at brække sig over)
Synes jeg savner The Longest Journey, Anachronox og Advent Rising (selvom det døde ud efter det første spil) på listen
Ka' næsten ikk' få mig selv til at vælge.. Full Throttle, Day of the Tentacle og Monkey Island 3 er nogen af de spil jeg husker bedst fra da jeg var knægt.
Endnu et godt men glemt Adventure spil er da The Dig. Fed stemning og musik, plus Robert Patrick øffede for hovedpersonen.
Endnu et godt men glemt Adventure spil er da The Dig. Fed stemning og musik, plus Robert Patrick øffede for hovedpersonen.
Det er vidst en OM'er der mangler alt for mange klassikere.. Kings Quest evt?
"Indiana Jones and The Fate of Atlantis", som havde flere retningslinier og slutninger?
Come on Tumleren :D Godt nok er du født i '90, men du må da stadig have prøvet et adventurespil eller to.
Jeg stemte Grim Fandango, det var helt klart noget andet og universet/stilen er jo så uendelig fed/t.
edit:
(The Dig!!!!)
"Indiana Jones and The Fate of Atlantis", som havde flere retningslinier og slutninger?
Come on Tumleren :D Godt nok er du født i '90, men du må da stadig have prøvet et adventurespil eller to.
Jeg stemte Grim Fandango, det var helt klart noget andet og universet/stilen er jo så uendelig fed/t.
edit:
(The Dig!!!!)
Stemte Monkey Island..
Dog mangler der nogen, som også andre har gjort opmærksom på:
Zak McCracken
Loom
Indiana Jones 3+4
Sam & Max
Phantasmagoria 1+2
Gabriel Knight serien
Flight of the Amazon Queen
The Dig
Dog mangler der nogen, som også andre har gjort opmærksom på:
Zak McCracken
Loom
Indiana Jones 3+4
Sam & Max
Phantasmagoria 1+2
Gabriel Knight serien
Flight of the Amazon Queen
The Dig
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.