mboost-dp1

Bedste Adventurespil

Gå til bund
Gravatar #1 - Chillyskye
19. mar. 2009 15:10
Monkey Island serien er helt genial.
Leisure Suit Larry var også godt, og indtager min anden plads, men Monkey Island tager sejren.
Gravatar #2 - dyg
19. mar. 2009 15:24
Jeg elsker Police Quest, Beneath a Steel Sky, King's Quest, Space Quest, Monkey Island, Day of the Tentacle og Full Throttle, men uden nogen som helst tvivl er det adventure spil (den adventure spil-serie) jeg har brugt mest tid på og har elsket mest: Leisure Suit Larry.
Gravatar #3 - Fisker
19. mar. 2009 15:45
Der mangler Sam & Max. Spillede det så sent som i søndags.

Men med dem på listen er min nummer 1 stadig Monkey Island.

Jeg spiller dem stadig en gang imellem, da jeg synes der ikke er nogen tilsvarende spil i genren idag. Men disse spil er en epoke der er væk. Hvem husker ikke 'Ken sent me'
Gravatar #4 - lost-viking
19. mar. 2009 16:02
JEg kan også kun sige Monkey Island.. både 1, 2 og 3 er totalt fede.. kun monkey island 4 skuffede.. styringen var helt forkert.. ellers kommer Full Throttle ind på en anden plads.. det spil har jeg nu også spillet meget.. og 3 pladsen går til Day of the Tentacle.. men monkey island er bare bedst.. håber snart der kommer en 5'er i stil med de første 3.. :)
Gravatar #5 - bleze
19. mar. 2009 16:04
Maniac Mansion
Gravatar #6 - Caek of Doom
19. mar. 2009 16:06
Leisure Suit Larry fordi.... det er det eneste af dem jeg har prøvet xD
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
19. mar. 2009 16:18
Der mangler helt klart "The Legend Of Kyrandia" serien.
Det var absolut den bedste serie.
Gravatar #8 - Cloud02
19. mar. 2009 16:31
Legend of Kyrandia.
Gravatar #9 - Systran
19. mar. 2009 16:40
Heart of Darkness! ... til Playstation One :)
Gravatar #10 - RMJdk
19. mar. 2009 18:58
ARg comeon, reset lige den vote HELT ÆRLIGT, du kan bare ikke have sådan en nostalgia vote også glemme SAM & MAX HIT THE ROAD
Gravatar #11 - Tumleren
19. mar. 2009 19:53
Synes jeg mangler "...hvad?"-ratingen
Gravatar #12 - LinguaIgnota
19. mar. 2009 20:37
Andet: Phantasmagoria.

Det giver mig stadig dårlige nerver.
Gravatar #13 - Scapegoat
19. mar. 2009 21:10
Discworld? :-)
Gravatar #14 - Wlah
19. mar. 2009 21:10
Heart of Darkness var nu mere et trial and error platforms spil :)
Gravatar #15 - Systran
19. mar. 2009 21:23
Ja, det har du ret i. Det er et platformspil. Jeg skal i øvrigt have fremskaffet det igen til PS..

Fandt først ud af hvad adventure-genren virkelig var et kvarter efter jeg havde postet.. :D wtf.
Gravatar #16 - Jakob Jakobsen
19. mar. 2009 21:24
RIPPER var også et rigtigt godt spil (når man ellers kunne få det til at virke)
Det havde også Christopher Walken som hovedperson.
Kan huske jeg altid fik kuldegysninger nede i laboratoriet med den talende forsøgs-abe.
Gravatar #17 - Anders Fedеr
19. mar. 2009 21:28
Der er da mange fede adventurespil - ville absolut også nævne de oprindelige LucasArts Indiana Jones-spil blandt favoritterne.

Har du prøvet Another World? Samme designer som HoD, bare noget ældre - enormt stemningsfuldt spil, synes jeg, men det er nok til dels nostalgien der spiller ind.
Gravatar #18 - XERXES
19. mar. 2009 21:41
Jeg stemte andet da jeg ikke kunne finde Indiana Jones and the Fate of Atlantis nogen steder. Derudover kunne I godt have haft Sam & Max Hit the Road, The Longest Journey, Myst og Discworld med på listen.
Gravatar #19 - Zellie
20. mar. 2009 02:12
idd, mangler da nogle af de bedste adventure spil.

Derudover virker det lidt underligt at Monkey Island (4 spil) og Quest for Glory (5 spil) konkurrere mod enkelte andre spil.
Gravatar #20 - mark
20. mar. 2009 08:06
MM:DotT!

Jeg har brugt alt for lang tid på at spille det spil, og så genspille det!
Gravatar #21 - Jakob Jakobsen
20. mar. 2009 10:02
Det er egentligt lang tid siden der har været et godt adventurespil, er der nogen der kan anbefale et nyere i stil med enten Myst, The legend of Kyrandia, eller Simon the sorcerer?
Gravatar #22 - vision-dk
20. mar. 2009 10:28
Umuligt valg!!
Stemte på Grim Fandango, men overvejede også Full Throttle, Leisure Suit Larry og Monkey Island.

Har gennemført Grim Fandango og Full Throttle, som fik dem til at være mine "finalister", da noget jo drev mig til at spille dem hele vejen igennem. Det var lidt "plat og krone", da de begge er gode og har meget humor.

Besluttede mig for at Leisure Suit Larry og Monkey Island var for brede kategorier, da de dækker over hele serier, med blandede kvalitet på de enkelte udgivelser.

Kunne nu også godt lide the 7. guest og lost eden, men de var jo ikke blandt valgmulighederne.
Gravatar #23 - aadal_dk
20. mar. 2009 11:36
Urimelig valg! hehe Jeg sugede alt hvad der hed Lucas Arts stilen til mig :D hvor er "The dig" og "indiana jones - atlantis" (something)
Savner mega meget den humor der var i monkey islands og days of the tentacle, LSL osv osv .... er der ikke nogen der har nogle spil der ligner idag?
Gravatar #24 - David Munch
20. mar. 2009 12:17
Indiana Jones And The Fate of Atlantis som tæt toer, men Monkey Island som nummer 1!
Gravatar #25 - reefermadness  
20. mar. 2009 12:18
Stemte monkey island da det er et kanont spil. DoTT er også meget godt, men jeg synes lidt at grafikken slacker lidt ..

Legend of kyrandia serien er totalt fed så den burde faktisk være i listen IMO. (Damn jeg savner westwood studios :'(
Gravatar #26 - fidomuh
20. mar. 2009 12:54
Damn, hvor er alle de gode klassikere?
Flight of the Amazon Queen fx .. :)

Den liste er simpelthen for lille til at man kan vaelge!
Andet, siger jeg, selvom Monkey Island nok vil vaere 1 eller 2 ;)
Gravatar #27 - Svindleren
20. mar. 2009 13:22
Full Throttle , Beneath a Steel Sky og indinana jones.

Gravatar #28 - moulder666
20. mar. 2009 15:26
Guybrush Threepwood, mighty pirate!

Elsker den "digte-duel" man har på et tidspunkt!
Gravatar #29 - Thalion
21. mar. 2009 06:43

Tror det ligger hjemme ved min far stadigvæk, så det kan da godt være jeg kan overtales til at smide det din vej. Jeg kan dog ikke garantere for om diskene stadigt virker...

Men stemte Monkey island, dog er Leisure Suit Larry på en 2. plads... Men det er monkey island jeg bedst kan huske og kunne forstå, da jeg var lidt for ung til Leisure Suit Larry...
Gravatar #30 - Systran
21. mar. 2009 15:19
Lol det kunne være fedt :) Lad os se på det..
Gravatar #31 - Chucara
21. mar. 2009 15:33
Ah.. Jeg ville ønske LucasArts kom på banen igen som i de gode gamle dage. Scumm FTW.

Hele 4 af spillene er LucasArts, og jeg kunne da også hurtigt nævne Sam n Max og Indiana Jones and the Fate of Atlantis, som nok er min favorit.
Gravatar #32 - BluepaiN
21. mar. 2009 17:50
The Neverhood.

Det velnok mest gennemførte adventure-spil jeg overhovedet har spillet. Super-sort humor og gennemtænkte puzzles, kombineret med en god historie, gør at jeg stadigvæk finder det frem fra tid til anden.

At det så er lavet i stop-motion med modellervoks, er noget helt andet - men viser jo blot, at man sagtens kan lave gode spil, uden state of the art engines.
Gravatar #33 - übermench
22. mar. 2009 14:22
Min top 3:

1) Monkey Island 1 - 3 (4eren kunne jeg ikke li)
2) Day of the Tentacle
3) Sam and Max hit the road (selvom det nye også er sejt)

Eller kunne jeg også godt lide the dig og Larry spillende.

Men det er også mange adventure spil som jeg ærgede mig over aldrig udkom, Blandt andet Lucasarts: Sam and max 2 og Full Throttle 2. Men jeg ærger mig også over at Blizzard aldrig udgav Warcraft Adventures: Lord Of the Clans:

Gravatar #34 - wazari
22. mar. 2009 18:20
Velfortjent førsteplads.
Klasikker uden lige.
Gravatar #35 - paradise_lost
22. mar. 2009 19:49
Hvad med Alone in The Dark, mangler den ikke?
Gravatar #36 - squad2nd
22. mar. 2009 23:43
Full Throttle!!!

LucasArts, forstår sgu at lave adventure spil!
Gravatar #37 - KC
23. mar. 2009 08:51
Der er lavet nogle mere eller mindre gode fortsættelser til sam and max... check http://www.telltalegames.com/

Stemte Larry fordi sex og godt gameplay er den bedste combo!
Gravatar #38 - Adagio
23. mar. 2009 09:17
Stemte på Grim Fandango, bedste adventure spil to date
På andenpladsen er The Longest Journey (selvom det havde nogle underlige puzzles en gang imellem... rubber duck anyone?)

I den anden ende af skalaen (worst adventure games ever) ligger fortsættelsen til TLJ klart i spidsen (korteste adventure spil jeg har spillet, spillet indeholder næsten ingen puzzles, dårligste slutning ever og hovedpersonen var da til at brække sig over)
Gravatar #39 - oOAnriOo
23. mar. 2009 11:36
Ohj..
Her mangler "Zak McRacken and the alien mindbenders".

Det er nok et af de spil jeg har brugt mest tid på.. Genialt simpelthen.
Gravatar #40 - Hald
23. mar. 2009 13:25
Monkey Island og Day of the Tentacle er geniale, ik så længe siden jeg har spillet dem lidt igen..

Men hvor er Neverhood?
Gravatar #41 - Riotfellow
23. mar. 2009 16:07
Synes jeg savner The Longest Journey, Anachronox og Advent Rising (selvom det døde ud efter det første spil) på listen
Gravatar #42 - Bunta
23. mar. 2009 19:43
Ka' næsten ikk' få mig selv til at vælge.. Full Throttle, Day of the Tentacle og Monkey Island 3 er nogen af de spil jeg husker bedst fra da jeg var knægt.

Endnu et godt men glemt Adventure spil er da The Dig. Fed stemning og musik, plus Robert Patrick øffede for hovedpersonen.
Gravatar #43 - fjols
24. mar. 2009 07:21
Andet: Sam & Max.
For satan jeg har brugt mange timer på det spil. Har desværre ikke fået taget mig sammen til at prøve de nye endnu.
Gravatar #44 - DarX
24. mar. 2009 07:57
Leisure Suit Larry selvfølgelig.. :D
Gravatar #45 - smiley
24. mar. 2009 09:18
Det er vidst en OM'er der mangler alt for mange klassikere.. Kings Quest evt?
"Indiana Jones and The Fate of Atlantis", som havde flere retningslinier og slutninger?

Come on Tumleren :D Godt nok er du født i '90, men du må da stadig have prøvet et adventurespil eller to.

Jeg stemte Grim Fandango, det var helt klart noget andet og universet/stilen er jo så uendelig fed/t.

edit:
(The Dig!!!!)
Gravatar #46 - Bllets
24. mar. 2009 11:47
Fable uden tvivl..

Var fantastisk der det udkom og er det stadig.
Gravatar #47 - fidomuh
24. mar. 2009 12:01

.. Det er et actionspil, ikke et "adventurespil".
Ikke i noget naer samme stil som dem der tales om her, i hvert fald. :)

( Omend jeg nu ogsaa synes Fable var ganske underholdende.. )
Gravatar #48 - _VeNtUrAx_
25. mar. 2009 07:19
Stemte Monkey Island..

Dog mangler der nogen, som også andre har gjort opmærksom på:

Zak McCracken
Loom
Indiana Jones 3+4
Sam & Max
Phantasmagoria 1+2
Gabriel Knight serien
Flight of the Amazon Queen
The Dig
Gravatar #49 - TigerShark
25. mar. 2009 10:37

+1
Gravatar #50 - Gondakk
25. mar. 2009 23:20
Andet: Little Big Adventure 2!

Jeg blev virkelig grebet af det spil, og jeg finder stadig musikken frem nu og da, og lader minderne om en fantastisk spiloplevelse vende tilbage...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login