mboost-dp1

Corsair
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Syntes sgu det er lidt pinligt at de ligefrem beder om at få diskene tilbage FØR de sender en erstatning - specielt når fejlen nu ligger hos dem selv. Dér syntes jeg godt at de kunne lære af f.eks. Logitech, som generelt bare sender en RMA erstatning med kurer som ankommer indenfor 2-3 dage (Danmark).
HerrMansen (3) skrev:Syntes sgu det er lidt pinligt at de ligefrem beder om at få diskene tilbage FØR de sender en erstatning - specielt når fejlen nu ligger hos dem selv. Dér syntes jeg godt at de kunne lære af f.eks. Logitech, som generelt bare sender en RMA erstatning med kurer som ankommer indenfor 2-3 dage (Danmark).
Jf. nyheden opfordrer de bare folk til at få deres harddiske byttet og tilbagekalder dem, der ikke er blevet solgt til slutkunder endnu.
og som #5 skriver, kan man ikke bare sende nye ud.
SlettetBruger (1) skrev:Ikke yderligere specificeret hvad problemer er?
som #2 siger, er det SF-2200 controlleren der har stabilitetsproblemer.
Historien blev bragt i forgårs i PCWorld: http://hc.pcworld.dk/art/116568
og de citerer sweclockers.com
#9 ja, hvis du læser på ocz forum (se link nedenfor) vil du se at det også har ramt deres 120gb vertex 3 ssd.
"Tony" på forummet er repræsentant for OCZ og fortæller at det er meget mere kompliceret end man lige regner med. Han nævner at det kan være et problem i forbindelse med løbende udvikling med amd og intel drivere - at vertex 2 og vertex 3 har forkellige features som måske problemer i firmware.
følg med her: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread...
"Tony" på forummet er repræsentant for OCZ og fortæller at det er meget mere kompliceret end man lige regner med. Han nævner at det kan være et problem i forbindelse med løbende udvikling med amd og intel drivere - at vertex 2 og vertex 3 har forkellige features som måske problemer i firmware.
følg med her: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread...
Til trods for den paniske tilstand alt er i, så ser det ud til, at problemerne omkring OCZ's drev er relateret til firmware og ikke hardware, da de ikke benytter SandForce's referencedesign. Det er i hvert fald deres officielle udmelding jf.
OCZ Statement
Problemet med deres drev handler tilsyneladende kun om firmware. Det lader til, at det specielt er version 2.06, som folk har problemer med.
OCZ Statement
Problemet med deres drev handler tilsyneladende kun om firmware. Det lader til, at det specielt er version 2.06, som folk har problemer med.
DeathOfNames (12) skrev:Problemet med deres drev handler tilsyneladende kun om firmware. Det lader til, at det specielt er version 2.06, som folk har problemer med.
Ja tak! har lige købt en Vertex 3 og den har det med at forsvinde fra BIOS en gang imellem.
Så er man simpelthen nød til at slukke computeren helt i 2-5 min og starte den igen.
Det er bare ikke godt nok når man har givet 2000 for en SSD.
Kan ikke gå hurtigt nok med at få en ny firmware ud!!!
#14: Jeg håber du har kontrolleret den disk i en anden computer... dét der lyder helt klart som et motherboard-problem og ikke et problem med disken. Specielt fordi du siger man er nød til at slukke computeren i 2-5 mins. Der skulle ikke gerne være nogle lyt-kondensatorer i disken, kraftige nok til at holde strøm mere end få sekunder, men masser på bundkortet hvor CMOS-batteriet også sidder.
On-topic:
Synes det er HELT suverænt at de kommer ud med det samme og erkender der er en fejl med produktet og ydermere tilbyder ombytning. Rigtigt mange firmaer (specielt Apple!) kunne lære noget af det.
On-topic:
Synes det er HELT suverænt at de kommer ud med det samme og erkender der er en fejl med produktet og ydermere tilbyder ombytning. Rigtigt mange firmaer (specielt Apple!) kunne lære noget af det.
#14
Jeg skulle bare lave et hurtigt powercycle, men det der oplevede jeg med min Corsair 120GB F120GB2.
Den kørte som regel nogle dage, op til ca. 14 dage, og så døde den. Ved en reboot, fandt BIOS ikke disken. Hurtigt powercycle, så virkede det.
Det sjove var, efter fejlen opstod kunne jeg konsekvent påvise fejlen, når jeg startede Winamp, dvs. jeg havde altid 2 crashes efter hinanden.
Jeg clonede min disk (blockbased) til ombytteren, og så har det spillet perfekt lige siden.
Jeg skulle bare lave et hurtigt powercycle, men det der oplevede jeg med min Corsair 120GB F120GB2.
Den kørte som regel nogle dage, op til ca. 14 dage, og så døde den. Ved en reboot, fandt BIOS ikke disken. Hurtigt powercycle, så virkede det.
Det sjove var, efter fejlen opstod kunne jeg konsekvent påvise fejlen, når jeg startede Winamp, dvs. jeg havde altid 2 crashes efter hinanden.
Jeg clonede min disk (blockbased) til ombytteren, og så har det spillet perfekt lige siden.
#14 så vidt jeg kunne se var det netop et af symptomerne. Der er et workaround på forummet: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread...
Se om det vil gælde for dig. Good luck ;)
Edit: PS. der er blandede resultater, men hvis det virker, kan du måske foreslå rettelse til OP så alle kan se løsningen.
Se om det vil gælde for dig. Good luck ;)
Edit: PS. der er blandede resultater, men hvis det virker, kan du måske foreslå rettelse til OP så alle kan se løsningen.
hmm jeg har en 120gb vertex3, men jeg ved ikke om den har det omtalte modelnummer.
eneste problem jeg har haft har været en min maskine frøs jævnligt - nogle gange kom den i gang igen efter lidt tid, men andre gange måtte jeg reboote den.
det er blevet løst ved at fjerne intels rapid storage driver og siden har der ikke været problemer.
men jeg skal da lige have tjekket mit nummer alligevel...
eneste problem jeg har haft har været en min maskine frøs jævnligt - nogle gange kom den i gang igen efter lidt tid, men andre gange måtte jeg reboote den.
det er blevet løst ved at fjerne intels rapid storage driver og siden har der ikke været problemer.
men jeg skal da lige have tjekket mit nummer alligevel...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.