mboost-dp1

WP med Google kalender - 1 times forskel

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
1. mar. 2014 14:29
Jeg sidder lige sammen med min far som bruger Google til mail, kontakter, kalender og hvad der ellers måtte være. Han har dog en WP telefon, og han opdagede pludselig at aftaler var 1 time foran.

Jeg har dykket lidt ned i det og fundet ud af jeg også har problemet på mine WP telefoner - dog udelukkende med Google kalender.

Efter at have Googlet løs fandt jeg et workaround med at ændre tidszone på telefonen til UTC+1 West Central Africa (den stod til UTC+1 Copenhagen).
Blandt de mange søgeresultater faldt jeg dog også over en del iPhone og Android brugere med problemet, så jeg er blevet lidt i tvivl om hvor fejlen ligger, specielt fordi det virker fint med fx Outlook.com.

Er der nogen der kender mere til det her problem? Det lyder sgu mærkeligt hvis en af de to ikke skulle kunne finde ud af tidszoner.. Jeg har ikke nogen Android eller íOS enheder ved hånden som jeg kan teste med.
Gravatar #2 - Magten
1. mar. 2014 14:39
Efter lige mere fejlsøgning ser det ud til at være en fejl relateret til CalDAV (muligvis implementeringen i WP). Bruger man EAS er der ingen problemer.
Gravatar #3 - Magten
1. mar. 2014 14:50
Microsoft er tilsyneladende klar over problemet men har ikke en løsning ser det ud til. Det sker når man bruger CalDAV i vintertid i vores timezone. Når man først skriver aftalen ind står den rigtigt - efter sync med Google er den en time foran.

Hvor fejlen ligger er uvist..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login