mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hængerøven (25750) skrev:Er linses falske?
Ej, nu hiver i mig i benet :)
Det er vist dig, der hiver dig i benet. Hurr hurr hurr hurr.
Mark Aktiekurser Jensen
Hvordan fanden får jeg en bestemt aktiekurs ind på min side - med autoupdate s'føli? o_O
Synes ikke rigtigt at jeg kan få det til at virke -.-'
Hvordan fanden får jeg en bestemt aktiekurs ind på min side - med autoupdate s'føli? o_O
PHP-Ekspert Thoroughbreed (25752) skrev:Mark Aktiekurser Jensen
https://www.google.com/finance børs:stock eksempel CPH:CARL-B ?
OxxY (25753) skrev:https://www.google.com/finance børs:stock eksempel CPH:CARL-B ?
Hvad kan Google ikke o_O
Men hvordan får jeg det ind på min hjemmeside? Jeg fandt en graf lavet som et billede, og saksede det ... Men det er lidt uholdbart i længden o_O
PHP-Ekspert Thoroughbreed (25754) skrev:OxxY (25753) skrev:https://www.google.com/finance børs:stock eksempel CPH:CARL-B ?
Hvad kan Google ikke o_O
Men hvordan får jeg det ind på min hjemmeside? Jeg fandt en graf lavet som et billede, og saksede det ... Men det er lidt uholdbart i længden o_O
inspect source og kopier flash elementet? Eksempelvis for carlsberg a:
<embed src="/finance/s/_sWcoU5ZqTE/chart9.swf?hl=en&gl=us" width="100%" height="340" type="application/x-shockwave-flash" menu="false" name="chartElement" id="chartElement" wmode="opaque" *SNIP*
Ups det var MEGET kode!
og så skal google.com nok lige tilføges før /finance/ går jeg ud fra :)
Ellers ser det ud til der er en API http://googlefinanceblog.blogspot.dk/2007/10/api-g...
Vi har haft meget bøvl med recieveren. Web-adgangen derimod kører smooth.
Vi udfaser også snart til fordel for web adgangen.
SlettetBruger (25759) skrev:Vi har haft meget bøvl med recieveren. Web-adgangen derimod kører smooth.
Det er sgu bare nemmere lige at taste sit password i boksen der kommer frem, fremfor at skulle logge på en hjemmeside..
Reciever understøtter så endda også Single Sign On :P
Vi har et farligt bøvl med hvor lang tid den er om at starte op, og har konsekvent problemer med at nogen mennsker forsøger at klikke på en citrix genvej før den er 100% klar = genstart.
Vi har et farligt bøvl med hvor lang tid den er om at starte op, og har konsekvent problemer med at nogen mennsker forsøger at klikke på en citrix genvej før den er 100% klar = genstart.
SlettetBruger (25761) skrev:Reciever understøtter så endda også Single Sign On :P
Vi skal ikke bruge SSO her. Men det er da en træls bug :E
Woller (25763) skrev:Mark Jensen ist ein Berliner
Jeg skal køre til Berlin med nogle venner i påsken, hvor skal man spise og hvad skal man se?
Hvis i vil opleve 16-80 årige mødes ved 20-tiden til en god gammeldags gang eat and dance, ofte med liveband fra kl 23, og noget udemærket mad og fadøl til ca 4€ så er Clärchens Ballhaus stedet, i bedste østberlinsk stil, det er ihvertfald ikke noget man ser til dagligt, derer vidst også noget med eres spejlsal er åben om torsdagen.
Da i alligevel skal en tur forbi brandenburger Tor, jødemonumentet og Reichtag så reserver en tur op i kuplen på Reichtag, det er gratis man kræver man har pas med og reserverer sig på forhånd, køeen dernede kan være meget lang, men man bestille online her http://www.bundestag.de/htdocs_e/visits/kupp.html
en ting jeg gik glip af sidst jeg var der, var en af turene i de gamle beskyttelsesrum, så jeg kan ikke sige om det er godt, men spændende ser det ud! http://berliner-unterwelten.de/
Ude omkring Simin-Dach Strasse er der stadig lidt rester af gamle slidte østberlin, med dertil hørende punkere, fattige, gadekunstnere og selvfølgelig studerende, godt liv om aftenen og masser af barer og resturanter med billig mad.
markjensen har meget høj latency
Er der andre der har haft problemer med deres Yousee-router? Med kablet internet er det ofte sindssygt langsomt om fx at gå ind på en side (trådløst er også temmelig langsomt i øvrigt). Det er som om der går lidt tid før den får fat, og når det så sker, så går det egentlig okay hurtigt. Hvis jeg laver en hastighedstest går der lang tid før den kommer i gang, men herefter kan den godt komme op på 30 mbit (som er det jeg betaler for). Men det er jo lidt irriterende at man skal vente 15-30 sekunder før man får hul igennem. Jeg kan heller ikke afspille musik gennem AirPlay uden at det bliver et musisk slideshow og det er jo bare lokal overførsel af hele 20 MB! Jeg vil prøve at ringe i morgen, men jeg ville lige høre om det er et problem andre har oplevet.
Jeg har en anden router jeg evt. kan sætte til, men den er vel nødt til at gå igennem den anden, og jeg ville nok helst helt slippe for yousees crappy router.
Er der andre der har haft problemer med deres Yousee-router? Med kablet internet er det ofte sindssygt langsomt om fx at gå ind på en side (trådløst er også temmelig langsomt i øvrigt). Det er som om der går lidt tid før den får fat, og når det så sker, så går det egentlig okay hurtigt. Hvis jeg laver en hastighedstest går der lang tid før den kommer i gang, men herefter kan den godt komme op på 30 mbit (som er det jeg betaler for). Men det er jo lidt irriterende at man skal vente 15-30 sekunder før man får hul igennem. Jeg kan heller ikke afspille musik gennem AirPlay uden at det bliver et musisk slideshow og det er jo bare lokal overførsel af hele 20 MB! Jeg vil prøve at ringe i morgen, men jeg ville lige høre om det er et problem andre har oplevet.
Jeg har en anden router jeg evt. kan sætte til, men den er vel nødt til at gå igennem den anden, og jeg ville nok helst helt slippe for yousees crappy router.
markjensen (25765) skrev:markjensen har meget høj latency
Du kan prøve at sætte den i bridge mode så det kun er modem delen der er aktiv, og så sætte din egen router til og se om det er der forskellen ligger, eller om der er noget andet galt.
OxxY (25764) skrev:Woller (25763) skrev:Mark Jensen ist ein Berliner
Jeg skal køre til Berlin med nogle venner i påsken, hvor skal man spise og hvad skal man se?
Hvis i vil opleve 16-80 årige mødes ved 20-tiden til en god gammeldags gang eat and dance, ofte med liveband fra kl 23, og noget udemærket mad og fadøl til ca 4€ så er Clärchens Ballhaus stedet, i bedste østberlinsk stil, det er ihvertfald ikke noget man ser til dagligt, derer vidst også noget med eres spejlsal er åben om torsdagen.
Da i alligevel skal en tur forbi brandenburger Tor, jødemonumentet og Reichtag så reserver en tur op i kuplen på Reichtag, det er gratis man kræver man har pas med og reserverer sig på forhånd, køeen dernede kan være meget lang, men man bestille online her http://www.bundestag.de/htdocs_e/visits/kupp.html
en ting jeg gik glip af sidst jeg var der, var en af turene i de gamle beskyttelsesrum, så jeg kan ikke sige om det er godt, men spændende ser det ud! http://berliner-unterwelten.de/
Ude omkring Simin-Dach Strasse er der stadig lidt rester af gamle slidte østberlin, med dertil hørende punkere, fattige, gadekunstnere og selvfølgelig studerende, godt liv om aftenen og masser af barer og resturanter med billig mad.
Jeg takker, der blev taget godt imod forslagene
Hvis man køber et spil et sted, og aktivere serienummeret på Steam, får man så samme muligheder i steam som man ville ha hvis spillet var købt i steam?
Og hvor køber folk deres spil?
SlettetBruger (25770) skrev:Hvis man køber et spil et sted, og aktivere serienummeret på Steam, får man så samme muligheder i steam som man ville ha hvis spillet var købt i steam?
Det gjorde jeg sidst jeg lavede det nummer.
SlettetBruger (25770) skrev:Hvis man køber et spil et sted, og aktivere serienummeret på Steam, får man så samme muligheder i steam som man ville ha hvis spillet var købt i steam?
Ja, det gør man. Men du skal være opmærksom på om den key er "Steam Approved" - jeg har et spil, som er på Steam, men hvor jeg ikke kan bruge min key.
Fik dog en Steam-key ved at kontakte support, men det er alligevel noget man lige skal have i mente :)
Det er ikke alle spil, du bare kan aktivere på steam. Der er en liste her https://support.steampowered.com/kb_article.php?re..., men jeg ved ikke hvor opdateret den er.
Jeg bruger GhettoPlay, eller g2play, men Ghetto beskriver sgu meget godt, hvordan de gør det, så vidt jeg kan se: Købe spille billigt i et eller andet land, tage en kopi af key og så sælge den usandsynligt billigt.
Det har altid virket upåklageligt, på både steam og origin.
Det var selvfølgelig ikke helt det spørgsmålet gik på, men er så stolt over min alternative navngivning, at jeg var nødt til at dele.
Det har altid virket upåklageligt, på både steam og origin.
Det var selvfølgelig ikke helt det spørgsmålet gik på, men er så stolt over min alternative navngivning, at jeg var nødt til at dele.
Det afhænger af Key'en.
F.eks. Tager vi udgangspunkt i en russisk game key, så skal spillet installeres og spilles over en russisk IP.
At skulle være under russisk ip for at spille kan man omgå ved at frakoble spillet fra steam, og derefter tilkoble det steam igen, som et "ikke steam spil" men du skal under vpn og lave nummeret vær gang du skal installere det
Så virker det "næsten" som en standard key, men installationen gør dog, at man ikke kan sige at det er smertefrit(Du skal have vpn op under installation) :)
F.eks. Tager vi udgangspunkt i en russisk game key, så skal spillet installeres og spilles over en russisk IP.
At skulle være under russisk ip for at spille kan man omgå ved at frakoble spillet fra steam, og derefter tilkoble det steam igen, som et "ikke steam spil" men du skal under vpn og lave nummeret vær gang du skal installere det
Så virker det "næsten" som en standard key, men installationen gør dog, at man ikke kan sige at det er smertefrit(Du skal have vpn op under installation) :)
Har det med at overvære færdselsuheld for tiden, så tænkte jeg burde lære noget førstehjælp ordenligt, har haft en smule men mange år siden. Jeg står ikke og skal have kørekort (er hippie) så det er ikke rigtig relevant i den forbindelse.
Nogen anbefalinger, skal jeg bare læse falcks online førsthjælp igennem, de har vist noget, men er det lort?
jeg synes 5-700kroner for et rigtigt http://www.rodekors.dk/foerstehjaelp/find-kursus er for meget, men skal man bare gøre det eller hvad?
Nogen anbefalinger, skal jeg bare læse falcks online førsthjælp igennem, de har vist noget, men er det lort?
jeg synes 5-700kroner for et rigtigt http://www.rodekors.dk/foerstehjaelp/find-kursus er for meget, men skal man bare gøre det eller hvad?
apapap (25778) skrev:Har det med at overvære færdselsuheld for tiden, så tænkte jeg burde lære noget førstehjælp ordenligt, har haft en smule men mange år siden. Jeg står ikke og skal have kørekort (er hippie) så det er ikke rigtig relevant i den forbindelse.
Du kunne evt. høre på jobbet om de vil betale?
apapap (25778) skrev:Har det med at overvære færdselsuheld for tiden, så tænkte jeg burde lære noget førstehjælp ordenligt, har haft en smule men mange år siden. Jeg står ikke og skal have kørekort (er hippie) så det er ikke rigtig relevant i den forbindelse.
Jeg synes nu egentlig det lyder meget rimeligt.
Thalion (25779) skrev:
Du kunne evt. høre på jobbet om de vil betale?
Intet job :P, studerende.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (25780) skrev:#78
Kontakt den lokale brand-/falckstation og hør dem ad
- edit -
Eller besøg dr.bravo eller mig ^_^
Kan jeg prøve på. Lav et event for newz :-D
Qw_freak (25781) skrev:
Jeg synes nu egentlig det lyder meget rimeligt.
Helt sikkert, bare ikke penge jeg har lige nu. Måske man bare skulle gå på biblioteket.
apapap (25783) skrev:Helt sikkert, bare ikke penge jeg har lige nu. Måske man bare skulle gå på biblioteket.
http://www.folkehjaelp.dk/gratis-forstehjaelpskurs...
Ronson (25785) skrev:Skift til en uddannelse der giver dig gratis førstehjælpskursus. Det var en del af min uddannelse, men jeg kan ikke huske andet end at jeg skal "standse ulykken" først..
Første år på htx fik vi et, og det er ca det jeg kan. 8 år siden..
Qw_freak (25784) skrev:http://www.folkehjaelp.dk/gratis-forstehjaelpskurser-i-hele-landet/
tak for det, ser på det. der står dog: ”Førstehjælp på Minuttet” har fokus på hjertemassage, kunstigt åndedræt og brugen af hjertestartere.
Min gamle skærm er blevet lidt træt i baggrundsbelysningen, og det vil jeg nu benytte til at få opgraderet til en fuld HD skærm.
Jeg bruger den mest til office/web og af og til lidt casual gaming (mest RTS, spiller ikke twitch FPS), og en gang imellem også en episode af Lost.
Er en Philips V-line 243V5LSB ikke fin til det formål?
Aner intet om skærme, så lidt input vil være værdsat.
Jeg bruger den mest til office/web og af og til lidt casual gaming (mest RTS, spiller ikke twitch FPS), og en gang imellem også en episode af Lost.
Mark VM XP Jensen
Hvorfor kan jeg ikke stille datoen i min vm? Den hopper hele tiden til den aktuelle dato >_<
Har stoppet time-servicen, samt disabled auto sync af tid
Hvorfor kan jeg ikke stille datoen i min vm? Den hopper hele tiden til den aktuelle dato >_<
Har stoppet time-servicen, samt disabled auto sync af tid
Manofsciencemanoffaith (25789) skrev:Min gamle skærm er blevet lidt træt i baggrundsbelysningen, og det vil jeg nu benytte til at få opgraderet til en fuld HD skærm.
Phillips har altid lavet gode skærme, så den er helt sikkert i orden til dit brug :)
Hvor i landet befinder du dig?
Markjensen, udløbet pass før fly rejse
jeg skal en tur til tyskland, i frankfurt og har lige fundet ud af at mit pass er udløbet. læser dog mange steder at tyskland er et af de steder hvor man ikke behøver at have pass med når man skal med et fly.
dog så ved jeg ikke om dette passer og jeg vil derfor gerne høre fra nogle af jer experter.
flyet går direkte fra Billund til Frankfurt og der er ikke mellem landinger i andre lande.
så er der nogen af jer som kan finde noget info om dette? har prøvet google det. men får 2 forskellige svar :/
jeg skal en tur til tyskland, i frankfurt og har lige fundet ud af at mit pass er udløbet. læser dog mange steder at tyskland er et af de steder hvor man ikke behøver at have pass med når man skal med et fly.
dog så ved jeg ikke om dette passer og jeg vil derfor gerne høre fra nogle af jer experter.
flyet går direkte fra Billund til Frankfurt og der er ikke mellem landinger i andre lande.
så er der nogen af jer som kan finde noget info om dette? har prøvet google det. men får 2 forskellige svar :/
Jeg er blevet lukket ind i Tyskland 100 gange kun med et kørekort. Mig bekendt så er pas ikke nødvendig i Schengen, men blot billed-id
Jeg er blevet lukket ind i Tyskland 100 gange kun med et kørekort. Mig bekendt så er pas ikke nødvendig i Schengen, men blot billed-id
XorpiZ (25797) skrev:Hvorfor ikke bare få lavet et nyt pas?
fordi rejsen er bestilt og jeg kan ikke nå at få lavet et nyt :(
PHP-Ekspert Thoroughbreed (25798) skrev:#96
gælder det også ved fly ture?
csstener(^,^) (25799) skrev:fordi rejsen er bestilt og jeg kan ikke nå at få lavet et nyt :(PHP-Ekspert Thoroughbreed (25798) skrev:#96
gælder det også ved fly ture?
Du kan vist tage på kommune kontoret, få bestilt et nyt og forlænget dit nuværende. Det gjorde min mor for nogle år siden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.