mboost-dp1

SMS afsendt i falsk navn

Gå til bund
Gravatar #1 - Rockstar
5. jan. 2016 01:28
Hej folkens,
Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg er leder i en efterhånden større virksomhed og i min afdeling har vi mange unge deltids medarbejdere.
Der er nu sket det at en ung medarbejder har modtaget en modbydelig sms fra vores hovednummer (nummeret til generel kontakt med virksomheden) og den er underskrevet i mit navn.
Sagen er bare den at det slet ikke kan lade sig gøre at skrive sms'er fra vores hovednummer. Vores medarbejder netværk sender beskeder ud under et navn.
Mit spørgsmål lyder på om der stadig findes hjemmesider eller apps hvor man kan give sig ud for at være hvem som helst og er det evt. Muligt at finde synderen?
Gravatar #2 - kasperd
5. jan. 2016 01:51
Rockstar (1) skrev:
Der er nu sket det at en ung medarbejder har modtaget en modbydelig sms fra vores hovednummer (nummeret til generel kontakt med virksomheden) og den er underskrevet i mit navn.
Det lyder som noget, der bør anmeldes til politiet.
Gravatar #3 - Rockstar
5. jan. 2016 02:00
HR er på sagen. Jeg tænker at de også har politianmeldelse i tankerne.
Gravatar #4 - HenrikH
5. jan. 2016 12:03
20 sekunders kiggen på top 10 på Google viser adskillige online sms services hvor du kan specificere afsender - enten direkte med nummeret eller ved et alfanumerisk felt (som kan sættes til at være et telefonnummer vel?).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login