mboost-dp1
Simpelt VBscript problem - log fil overskrives
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mojn!
Først:
Jeg er på ingen måde kyndig i VB scripting, det jeg har fået stykket sammen i dette skriv, er lavet i smarbejde med min gode ven Google, og hans utilgivelige kammerat "Trial & Error"
Jeg har et VBscript, der eksekverer et powershell (jeg kan rent faktisk finde ud af powershell), (bruger VB til dette da Powershell'en skal ekskveres 100% lydløst (silent).
I dette VBscript, er der en log funktion.
Jeg har dog dét problem, at loggen overskrives hver gang scriptet eksekveres.
Hvordan kommer jeg videre?
Først:
Jeg er på ingen måde kyndig i VB scripting, det jeg har fået stykket sammen i dette skriv, er lavet i smarbejde med min gode ven Google, og hans utilgivelige kammerat "Trial & Error"
Jeg har et VBscript, der eksekverer et powershell (jeg kan rent faktisk finde ud af powershell), (bruger VB til dette da Powershell'en skal ekskveres 100% lydløst (silent).
I dette VBscript, er der en log funktion.
Jeg har dog dét problem, at loggen overskrives hver gang scriptet eksekveres.
Hvordan kommer jeg videre?
Set ObjFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objLog = objFSO.CreateTextFile("c:\windows\ccm\Logs\BWV_Package_Installer.VBS.log")
http://social.technet.microsoft.com/Forums/scriptc...
Tror måske det er det, du leder efter. Dit script "creater" jo en textfil nu, i stedet for at åbne og skrive til denne.
Tror måske det er det, du leder efter. Dit script "creater" jo en textfil nu, i stedet for at åbne og skrive til denne.
Det ligner det rene volapyk det på den side, for en nybegynder ser VB ret ulogisk ud :D
Det fik mig dog ledt på rette spor.
Det fik mig dog ledt på rette spor.
Set ObjFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Const ForAppending = 8
If (ObjFSo.FileExists("C:\Windows\ccm\logs\BWV_Package_Installer.log")) Then
Set objLog = ObjFSO.OpenTextFile("c:\windows\ccm\Logs\BWV_Package_Installer.log", ForAppending)
objLog.WriteLine "Log file already exist, opening"
Else
Set objLog = objFSO.CreateTextFile("c:\windows\ccm\Logs\BWV_Package_Installer.log")
objLog.WriteLine "Log file Does not exist, Creating"
End If
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/314cz14s%2...
Se "create" flag en IF EXIST er ofte unødvendig til dit formål.
Se "create" flag en IF EXIST er ofte unødvendig til dit formål.
Næste step er at få den til at tjekke/installere prerequisits for PowerShell - det er hyggeligt med lidt udfordring i ny og næ :D
Ville gerne have at VB-scriptet tilføjer til loggen også (VB scriptet starter en skjult powershell som skal lave det reelle arbejde)
Min log funktion i PowerShell:
Function LogWrite {
Param ([string]$logString)
$dateTime = (Get-Date `
-Format "yyyy-MM-dd HH:mm:ss")
$toLog = "$currentTime $logString"
Add-content $logFile `
-value $toLog
}
Hvis du har ideer så vil det være velkomment - målet er at loggen engang skal kunne læses med farvekoder osv. i "Configuration manager Trace log tool"
Min log funktion i PowerShell:
Function LogWrite {
Param ([string]$logString)
$dateTime = (Get-Date `
-Format "yyyy-MM-dd HH:mm:ss")
$toLog = "$currentTime $logString"
Add-content $logFile `
-value $toLog
}
Hvis du har ideer så vil det være velkomment - målet er at loggen engang skal kunne læses med farvekoder osv. i "Configuration manager Trace log tool"
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.