mboost-dp1
Scientists can build an early-warning system for trolls
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
kilde: http://www.engadget.com/2015/04/21/troll-identific...
Forskere fra Stanford og Cornell har undersøgt 40 mio. kommentarer fordelt på 1.7 brugere over en periode på 18 måneder og har kunnet identificere de personer, som populært kaldes 'trolls'.
Disse såkaldte 'trolls' viste sig at skrive indlæg, der relaterede sig til få emner og var mere provokerende.
Forskerne har derefter udviklet an algoritme der med 74% sikkerhed kan identificere en bruger som en såkaldt 'troll'.
;)
Forskere fra Stanford og Cornell har undersøgt 40 mio. kommentarer fordelt på 1.7 brugere over en periode på 18 måneder og har kunnet identificere de personer, som populært kaldes 'trolls'.
Disse såkaldte 'trolls' viste sig at skrive indlæg, der relaterede sig til få emner og var mere provokerende.
Forskerne har derefter udviklet an algoritme der med 74% sikkerhed kan identificere en bruger som en såkaldt 'troll'.
;)
uanset hensigt vil algoritme og lignende med hensigt på social indeksering altid give mig myrekryb.
Jeg synes det er en skæv videnskab. Det høre ikke til.
Jeg synes det er en skæv videnskab. Det høre ikke til.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.