mboost-dp1

Råd søges til fejlslået nethandel

Gå til bund
Gravatar #1 - <3Thinkpads
12. sep. 2013 12:12
Hi nerds, har brug for hjælp og jeg er sgu lidt usikker på hvordan at jeg skal dreje den herfra.

Sagen kort fortalt;

Mine forældre køber en stol på Infurn.com (Kopi-stol, yes jeg elsker heller ikke konceptet) og betaler forud for denne. Dette er i december 2012. Infurn fortæller at stolen er på lager og klar til at blive sendt (løgn) - og skubber hele tiden deres leveringstidspunkt. I Marts ankommer stolen så, og den er naturligvis et elendigt stykke håndværk.

Skriver til dem og siger at det er elendigt - hvilket det giver mig ret i - og tilbyder at få pengene tilbage eller en ny stol. Vælger pengene, da en ægte stol er blevet købt i stedet for. De lover at overføre pengene hurtigst muligt - cirka Marts - og her i midt September er pengene stadig ikke blevet overført tilbage.

Hvad har jeg af muligheder for at presse dem?

(Ja, jeg er godt klar over Infurns elendige kundeservice og deres elendige ry på bla. trustpilot. Det er heller ikke med min gode vilje og godkendelse at det blev bestilt der.)
Gravatar #2 - Tripoden
12. sep. 2013 12:18
Kommer an på hvordan der er betalt er jeg ret sikker på.

Men har en bekendt der havde samme problem, sjovt nok med samme firma.

Han gik til sin bank, underskrev en tro og love erklæring og banken satte så penge, svarende til beløbet der var købt møbler for, ind på hans konto med det samme.

Banken ville, efter hvad han fortalte, så selv sørge for at få deres penge fra firmaet.

Tror det var betalt med dankort, men er ikke sikker.
Gravatar #3 - <3Thinkpads
12. sep. 2013 12:24
Haha, jeg tror at der er mange som er i den båd.

Det er vist betalt med Visakort/Mastercard, problemet ligger jo desværre i at vi har fået et produkt og dermed har de ikke snydt os. Men de skylder os penge. Nu har jeg prøvet med en anmeldelse på Trustpilot, som de får lov til at svare på.
Gravatar #4 - Tripoden
12. sep. 2013 12:26
Hvis produktet ikke lever op til det de har reklameret med, har du stadig ret til penge retur.
Dog skal møblet tilbage til firmaet hvis de ønsker det. På deres regning naturligvis ;)
Gravatar #5 - <3Thinkpads
12. sep. 2013 12:35
Det er vi enige om. Produktet ønsker de dog ikke at få tilbage, da det skal til Spanien og de skal betale en milliard ved Post.dk.

Pengene vil de gerne give tilbage, de kan bare ikke finde ud af det. Havde det været i Danmark, så kunne jeg jo trække dem - ganske "let" i retten fordi de ikke betaler hvad de skylder. Men nu er firmaet spansk og jeg står lidt med hovedet i postkassen da jeg ikke er klar over mine rettigheder når det gælder om Spanien.

EDIT: De har åbenbart adresse i England nu.
Gravatar #6 - gramps
12. sep. 2013 12:35
Jeg vil anbefale dig (eller dine forældre) at blive medlemmer af Forbrugerrådet (dem som laver Tænk) og så få deres hjælp.

Men umiddelbart tror jeg det bliver svært at få pengene tilbage. Både Trustpilot og DRs Kontant (https://www.google.com/search?q=infurn+site%3Adr.dk) er fyldt med dårlige historier.
Gravatar #7 - <3Thinkpads
12. sep. 2013 13:02
gramps (6) skrev:
Jeg vil anbefale dig (eller dine forældre) at blive medlemmer af Forbrugerrådet (dem som laver Tænk) og så få deres hjælp.

Men umiddelbart tror jeg det bliver svært at få pengene tilbage. Både Trustpilot og DRs Kontant (https://www.google.com/search?q=infurn+site%3Adr.dk) er fyldt med dårlige historier.

Det er naturligvis en mulighed, men chancerne for at få pengene tilbage er så lille at det næsten ikke kan betale sig.

Jeg tror at dette køb må være en lærestreg for de gamle - endnu en. Det er mig en gåde hvordan de kan vælge sådanne sider uden at have tjekket op på det først - igen.
Gravatar #8 - Hængerøven
12. sep. 2013 13:31
&lt;3Thinkpads (7) skrev:
Det er mig en gåde hvordan de kan vælge sådanne sider uden at have tjekket op på det først - igen.

Du har vel gjort alt der er i din magt for at give dem viden om hvordan de undgår sådanne sider?
Gravatar #9 - <3Thinkpads
12. sep. 2013 15:38
Hængerøven (8) skrev:
Du har vel gjort alt der er i din magt for at give dem viden om hvordan de undgår sådanne sider?

Alt hvad kan gøres, men ligesom børn - så skal der prøves grænser.
Gravatar #10 - kasperd
15. sep. 2013 18:33
&lt;3Thinkpads (3) skrev:
Det er vist betalt med Visakort/Mastercard
Det kunne godt forbedre chancerne for at få pengene retur. Så vidt jeg ved er det nemmere at få kreditkortbetalinger ført tilbage end de fleste andre betalingsformer. Men det kan være et problem at der er gået så lang tid siden pengene blev trukket. Hvornår blev pengene trukket? I Danmark er det mig bekendt ulovligt at trække pengene før varen er afsendt. Jeg ved ikke om den regel gælder i hele EU. Man har vist 1-2 måneder fra pengene er trukket til at kontakte kreditkortselskabet, hvis man ikke er enig i opkrævningen. Men det skader ikke at prøve selvom der er gået længere tid.
Gravatar #11 - gramps
15. sep. 2013 18:37
kasperd (10) skrev:
Man har vist 1-2 måneder fra pengene er trukket til at kontakte kreditkortselskabet

Mig bekendt har man 13 måneder til at klage i.
Gravatar #12 - Atom
15. sep. 2013 18:48
Kan du ikke fortælle om det er betalt med kreditkort eller bank overførsel da det afgør sagen.

Hvis det er købt med kreditkort kan I få jeres penge tilbage ved selv at trække dem tilbage. Dette gøres ved at gå i banken og udfylde blanket med Tro og Love om at I ikke har fået varen eller at varen ikke er som aftalt/lovet. Dette gælder hvis det er Nets som har udstedt kreditkortet. Hvis det er et Mastercard eller andet er der garanteret samme mulighed men det er et gæt.

Hvis det er betalt via bankoverførsel så er der ikke noget at gøre og pengene er tabt, med mindre firmaet selv flytter pengene tilbage.

Så find nu ud af hvordan præcist det er betalt hvis du forventer at vi skal hjælpe... (Visa og Mastercard er ikke det samme og har ikke samme regler mig bekendt.)
Gravatar #13 - <3Thinkpads
20. sep. 2013 10:12
Beklager at jeg ikke har svaret tilbage, jeg har haft lidt travlt. Dårlig stil ikke at vende tilbage med svar på spørgsmålene som er blevet stillet, beklager.

Men nå, update på situationen. Jeg skrev en mail og gav dem en sidste advarsel, og skrev en anmeldelse på trustpilot. Jeg fik aldrig svar på min mail, men de sendte et svar til mine forældre og lovede en overførsel på beløbet omkring den 18. Ganske overraskende, så lavede de en overførsel på beløbet - dog ikke det hele, 850kr kontra betalte beløb på 1200kr. Jeg er dog lidt usikker på om de gamle har betalt 850kr eller 1200kr (de mener at det er 1200kr) og har bedt dem om at tjekke dette.

Men nu er noget af beløbet dog reddet - men jeg tvivler stærkt på at de køber derfra igen, bonus er at mor nu lærte Trustpilot at kende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login