mboost-dp1
Ny kendelse lægger ansvaret for mistede tablets hos skolerne
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kilde: http://www.version2.dk/artikel/ny-kendelse-laegger...
Skoler som udleverer tablets til børn, hænger selv på regningen, hvis tabletten går i stykker eller bliver stjålet.
Det siger Ankenævnet for forsikringer. Ankenævnet ligger til grund for deres afgørelse, at når skolen udleverer tablets og bruger det i deres undervisning, så har elever og forældre intet andet valg end at tage imo det.
Dette åbner dog ikke for forsætlig vold, skade eller tyveri. Der er dog nogle gråzoner, som hvis en tablet bliver stjålet fra en sovende elev eller hvis en anden elev kaster/smadrer en skoletaske med en ipad.
se mere i kilden for flere detaljer som ikke kom med her.
Skoler som udleverer tablets til børn, hænger selv på regningen, hvis tabletten går i stykker eller bliver stjålet.
Det siger Ankenævnet for forsikringer. Ankenævnet ligger til grund for deres afgørelse, at når skolen udleverer tablets og bruger det i deres undervisning, så har elever og forældre intet andet valg end at tage imo det.
Dette åbner dog ikke for forsætlig vold, skade eller tyveri. Der er dog nogle gråzoner, som hvis en tablet bliver stjålet fra en sovende elev eller hvis en anden elev kaster/smadrer en skoletaske med en ipad.
se mere i kilden for flere detaljer som ikke kom med her.
thimon (1) skrev:Der er dog nogle gråzoner, som hvis en tablet bliver stjålet fra en sovende elev eller hvis en anden elev kaster/smadrer en skoletaske med en ipad.
Er det virkeligt en gråzone?
For jeg kan ikke helt se hvad den begrundes i. At kaste med en taske må anses som fortsættelig uanset indholdets skrøbelighed.
og vedkommende der smider tasken er vel stadig ansvarlig, uanset om det er skolens ipad, eller barnets egne ting der går i stykker.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.