mboost-dp1
Netværks TV-tuner med RPI3
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Du kunne jo bare bruge dette her danske board:
https://www.kickstarter.com/projects/928812975/rho...
Det er lavet til at streame tv signaler rundt i huset
https://www.kickstarter.com/projects/928812975/rho...
Det er lavet til at streame tv signaler rundt i huset
@Merik
Jeg tror ikke på at det kommer til at virke optimalt uden at jeg skal til at rode alt for meget med koden selv, det vil jeg gerne undgå.
@Ronson
Hvilken model er det, og hvor godt synes du den fungerer?
@_tweak
Det har jeg skam, bare ikke modet og tiden og pengene til at føre det ud i livet...
Jeg tror ikke på at det kommer til at virke optimalt uden at jeg skal til at rode alt for meget med koden selv, det vil jeg gerne undgå.
@Ronson
Hvilken model er det, og hvor godt synes du den fungerer?
@_tweak
Det har jeg skam, bare ikke modet og tiden og pengene til at føre det ud i livet...
Det er denne: http://digitalt.tv/hdhomerun/
Fik ikke skrevet det er DVB-C/T (ikke kun DVB-C)
Der har ingen problemer været med den, den tid jeg har brugt den. Har brugt den med DVBViewer (som til gengæld kan svinge lidt fra version til version) men det vælger du jo selv.
Fik ikke skrevet det er DVB-C/T (ikke kun DVB-C)
Der har ingen problemer været med den, den tid jeg har brugt den. Har brugt den med DVBViewer (som til gengæld kan svinge lidt fra version til version) men det vælger du jo selv.
Okay den er ret interessant den der.
Jeg har selv Waoo-TV, via ethernet. Jeg kender ikke noget til de leverede protokoller, men jeg kan huske, at da jeg prøvede at bruge VLC til at se DR-datastreams med på Waoo-TV netværket (inden vi fik vores boks leveret) tog det ret lang tid med at skifte kanal, formentlig pga. caching - det er ikke et problem TV-boksen har.
Skifter HDHomeRun hurtigt kanal? Kan den tune ind på flere kanaler af gangen (eller kræver det to eller flere tunere?)
Vi overvejede kort at få installeret DVB-C ved siden af for at kunne se fjernsyn uden tvangs-boksen for hvert fjernsyn, men det blev ikke rigtig til noget - vi har til stadig kun ét fjernsyn, så én boks har indtil nu været fin.
Jeg har selv Waoo-TV, via ethernet. Jeg kender ikke noget til de leverede protokoller, men jeg kan huske, at da jeg prøvede at bruge VLC til at se DR-datastreams med på Waoo-TV netværket (inden vi fik vores boks leveret) tog det ret lang tid med at skifte kanal, formentlig pga. caching - det er ikke et problem TV-boksen har.
Skifter HDHomeRun hurtigt kanal? Kan den tune ind på flere kanaler af gangen (eller kræver det to eller flere tunere?)
Vi overvejede kort at få installeret DVB-C ved siden af for at kunne se fjernsyn uden tvangs-boksen for hvert fjernsyn, men det blev ikke rigtig til noget - vi har til stadig kun ét fjernsyn, så én boks har indtil nu været fin.
Den skifter ikke lige så hurtigt kanal som mit gamle PCI DVB-C kort. Der går et par sekunder. Men nu er det mange år siden jeg har siddet og zappet, så det har aldrig været et problem for mig.
Altså der er to tunere i, og en tuner stiller sig jo på en frekvens/MUX, så du kan optage/se alle kanaler samtidig i 2 forskellige MUX. Så minimum 2 kanaler.
Jeg havde også håbet på at kunne få DVB-C men waoo/energifyn kan/vil ikke levere.
Så jeg kører nu IPTV via DVBViewer Recording Services på min server. Det kører (for klienternes vedkommende i hvert fald) nøjagtigt som da jeg kørte HDHomeRun og DVB-C. Jeg slipper bare for at have en HDHR stående, da waoo jo allerede har klaret DVB->IP konverteringen :)
Eneste ændring er hvilken type tuner man vælger i DVBViewer og så skal der selvfølgelig et ekstra netkort i serveren. Og fifles med MAC..
Det krævede noget test med en hub og wireshark, men det lykkedes. Det er dog kun de ukrypterede kanaler jeg kan tage* selvfølgelig og ikke flere end min hastighed kan bære (100 Mbit = 10 kanaler á 10 Mbit f.eks)
* hvilket ikke nødvendigvis svarer til ens pakke (på ondt og *host* godt)
Altså der er to tunere i, og en tuner stiller sig jo på en frekvens/MUX, så du kan optage/se alle kanaler samtidig i 2 forskellige MUX. Så minimum 2 kanaler.
Jeg havde også håbet på at kunne få DVB-C men waoo/energifyn kan/vil ikke levere.
Så jeg kører nu IPTV via DVBViewer Recording Services på min server. Det kører (for klienternes vedkommende i hvert fald) nøjagtigt som da jeg kørte HDHomeRun og DVB-C. Jeg slipper bare for at have en HDHR stående, da waoo jo allerede har klaret DVB->IP konverteringen :)
Eneste ændring er hvilken type tuner man vælger i DVBViewer og så skal der selvfølgelig et ekstra netkort i serveren. Og fifles med MAC..
Det krævede noget test med en hub og wireshark, men det lykkedes. Det er dog kun de ukrypterede kanaler jeg kan tage* selvfølgelig og ikke flere end min hastighed kan bære (100 Mbit = 10 kanaler á 10 Mbit f.eks)
* hvilket ikke nødvendigvis svarer til ens pakke (på ondt og *host* godt)
Sådan ser det ud med Waoo IPTV og DVBViewer server + klient.
http://ronson.dk/dvbviewer.mp4
http://ronson.dk/dvbviewer.mp4
Jeg henter mit TV signal ud af en Stofa fiber boks, tidligere Syd Energi.den laver en IP -> cable convertering, så det kunne være fedt at undgå den konvertering tilbage igen..
Kan den fungere dertil eller har i kendskab til en smartere metode at hente sit TV signal ud som streaming?
Kan den fungere dertil eller har i kendskab til en smartere metode at hente sit TV signal ud som streaming?
Kan hvilken fungere hvortil?
HDHomeRun tager DVB-C/T og laver om til IPTV.
Om du kan hente IPTV ud af din fiberboks kommer jo an på om stofa tilbyder det. Hvis man kan købe IPTV-bokse så gør de vel, men måske er der ikke åbent for det netværk medmindre du har bokse på dit abonnement.
HDHomeRun tager DVB-C/T og laver om til IPTV.
Om du kan hente IPTV ud af din fiberboks kommer jo an på om stofa tilbyder det. Hvis man kan købe IPTV-bokse så gør de vel, men måske er der ikke åbent for det netværk medmindre du har bokse på dit abonnement.
Ja, det er også min plan, man skulle kunne hente IPTV direkte ud via OpenElec Linux til RPI3.
Jeg tænker bare om det at tage en omvej da fiber boksen i forvejen konverterer IP-tv til coaxial. Men jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan jeg når den stream som min fiber-boks benytter.
Jeg tænker bare om det at tage en omvej da fiber boksen i forvejen konverterer IP-tv til coaxial. Men jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan jeg når den stream som min fiber-boks benytter.
Qw_freak (16) skrev:Ja, det er også min plan, man skulle kunne hente IPTV direkte ud via OpenElec Linux til RPI3.
Der er mulighed for at du kan wireshark dig til det. Enten ved at der bliver broadcastet noget ud, eller ved at du, mens du ser tv, smider ethernet stik i fra din maskine ind i din Stofa-boks; så er der mulighed for du får de requests der svarer til kanalen.
Jeg ved ikke hvordan det præcist fungerer med Stofa. Ved Waoo kommer der "tv"-fiber ind i boksen, hvor hver tv-kanal så har sin egen ip/port. Når man tilkøber coaxial, så er det min forståelse at man kan bruge coaxial-kablet i boksen - men der sidder formentlig ikke en multi-trippel-mega-tuner i boksen (som der vel skal til for at konvertere alle 40+ kanaler til coxial på én gang, så mit gæt er at den får noget data fra tv-fiber'eret, som den parser direkte igennem til coxial uden at bearbejde det (men det er et gæt).
Hvis der på din stofa er mulighed for at bruge en "iptv" boks, som IKKE er coxial-baseret, altså, hvis det er en service de tilbyder og/eller noget du ved andre kan gøre / har gjort - så er det næsten 100% sikkert du kan gøre det samme med en RPi
Hvis der på din stofa er mulighed for at bruge en "iptv" boks, som IKKE er coxial-baseret, altså, hvis det er en service de tilbyder og/eller noget du ved andre kan gøre / har gjort - så er det næsten 100% sikkert du kan gøre det samme med en RPi
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.