mboost-dp1

Magnetkortlæser system

Gå til bund
Gravatar #1 - milionerking
26. dec. 2013 14:44
Hej Newz:)

Jeg skal bruge et system/database/program til at holde styr på hvor mange point folk har. jeg har tænkt mig at købe 4 kortlæsere og 4 Raspberry Pi model A og koble dem alle til internettet. det skal være sådan at når kortet bliver kørt igennem læseren trækkes et point fra deres bruger. det skal selvfølgelig også være sådan at jeg som adminstrator kan lægge flere point på brugernes kort.
det skal helst gerne kunne køres uden brug af mus og tastertur.

Er der nogle forslagt til det eller måske nogle der har kendskab til et iforvejen eksisterne program?
Gravatar #2 - IT-ekspert Kejser
26. dec. 2013 19:15
Først skal jeg sige at jeg ikke kender til et konkret system/program som kan det du efterspørger.

Men hvad jeg tænker er at du skal have en klientdel og en serverdel i dit projekt. Klienten skal aflæse kortet og så kunne poste kortnr. i serverdelen så den kan trække "beløbet" fra ens konto.

Nu ved jeg ikke om du vil udbygge systemet så du kan undgå at folk "trækker over" - så den kalder en saldo og tjekker den først inden den godkender?

--Edit--

Man burde så kunne lave et administrationspanel/dashboard hvor du kan følge med i de forskellige statuser er "tanke op".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login