mboost-dp1

komisk jp artikel

Gå til bund
Gravatar #1 - idiotiskelogin
28. aug. 2013 12:22
http://jyllands-posten.dk/kultur/ECE5880465/morgen...

Jyllandsposten vil gerne have man kommenterer Facebooks censur politik og deres indflydelse på vores samfund. Kommentarene skal postes via ens,,,, facebook konto. Det syntes jeg sku er komisk. :D

Jeg har selv slettet min konto fordi jeg blev træt af facebook kedelige univers af underlig amerikansk politisk korrekthed.
Gravatar #2 - Lowkey
28. aug. 2013 13:03
Facebook kan fuldstændigt selv bestemme deres regler.
Folk kunne jo bare lade være med at bruge det, men så ville de jo blive tvunget til at benytte twitter eller G+ eller et af de mange andre steder, når de skulle oplyse alverden om at de havde været ude at løbe, til crossfit, bagt boller, set en strand eller lignende ligegyldighed og det er ikke lige så sjovt, for der er alle deres venner fra folkeskolen (som de ellers aldrig kunne drømme om at tale med) og andre periferibekendte der jo ikke til at være publikum for selviscenesættelsen.
Gravatar #3 - kasperd
28. aug. 2013 14:38
idiotiskelogin (1) skrev:
Kommentarene skal postes via ens,,,, facebook konto. Det syntes jeg sku er komisk.
Måske ligefrem sørgeligt. Men det eneste reelle alternativ ville nok være at de hostede deres egen forum software. Men der findes masser af forum software man kunne vælge at bruge til formålet. Desuden findes der åbne protokoller til single signon, så man ikke behøver at oprette sig på forumet for at skrive. Så spørgsmålet er vel egentlig bare om der findes forum software som kan klare opgaven helt gnidningsfrit med brugerens eget valg af signon provider. Mig bekendt har både Google og facebook en service der tillader single signon vha. denne protokol. (Og der kommer sikkert snart nogen forbi og minder mig om hvad protokollen hedder).

Nyheden minder mig bare om hvad der er fundamentalt galt med facebook og desværre også med alle konkurrenterne.

Ville HoTMaiL være blevet taget seriøst, hvis ikke det kunne udveksle emails med andre mail systemer? Næppe. Ville Gmail have fået mange brugere, hvis ikke det kunne udveksle emails med andre systemer (herunder hotmail)? Nok ikke.

Email forventer man ganske enkelt virker på tværs af systemer. Indtil socialle medier når til det punkt er socialle medier ganske enkelt ikke en moden platform. Kan man gå på facebook og oprette en forbindelse til en bruger på orkut eller Google+? Det er ikke en mulighed jeg har set.

Men socialle medier har brug for lidt mere end bare det for at være helt modne. De vigtigste data i socialle medier er de forbindelser man har til andre brugere, derfor er det afgørende at man som bruger kan tage en backup af de data, og såfremt udbyderen stopper servicen eller ændrer den så meget at man ikke længere kan bruge den, så skal man kunne uploade sin backup til en anden udbyder.

Med en email service vil jeg kalde de mails man har i systemet for de vigtigste data. De data kan både backupkopieres og restores med IMAP protokollen. Adressebogen kan mig bekendt ikke kopieres over IMAP, men den serviceudbyder man flytter til kan dog udlede en rimelig fornuftig adressebog fra de emails man har uploadet over IMAP.

Hvis jeg laver en backup fra et socialt medie og restorer den til et andet medie, så forventer jeg at alle mine kontakter er bevaret og jeg kan kommunikere videre med dem som sædvanligt. Indtil det kan lade sig gøre er de socialle medier et eksperiment, som jeg kun vil anbefale til brugere der gerne vil eksperimentere med ny teknologi. Af den grund har jeg aldrig inviteret nogen til facebook eller til noget andet system med tilsvarende mangler.
Gravatar #4 - idiotiskelogin
28. aug. 2013 20:08
Ja. De kunne vel bruge noget som disqus i stedet for.
Mit problem er at den måde facebook er mange, sidst at jeg nu også skulle have alarmer når nogen havde posted f.eks et billede og ikke bare når nogen skrev til en. Hvis man så slog det fra så fik man intet at vide overhovedet og måtte selv checke flere gange om dagen. Så det blev ubrugeligt som mail system for at sikre de fik flere ad views.

Og så var der det akavede i at familier,venner,kollegaer er rodet sammen, som gjorde at det hele blev reduceret til ligegyldig snik snak.

Samt at alle mænd tilsyndeladende bliver til kællinger når de skal poste på facebook. :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login