mboost-dp1

Ideér til dørklokke. :)

Gå til bund
Gravatar #1 - Atom
23. mar. 2014 16:04
Hey elektroniknørder.

Håber nogen har en god idé til hvordan jeg løser følgende.

I mit hus har jeg en enkelt LK Skillevægsdåse indbygget i en væg i entre'en som jeg gerne vil benytte til Dingdong ;-) (Dørklokke)

http://www.greenline.dk/Lauritz-Knudsen-FUGA-1/LK-...

Der er ført 2 ledere fra elskab til dåsen og der sidder ligenu en 24Volt DC strømforsyning, med Relæ til tryk ved yderdøren, i elskabet som KAN bruges til formålet med mindre andet er smartere.

Jeg vil gerne have en dørklokke som kan give et højt signal som kan høres i hele huset selvom døre er lukkede og TV'et fx. er tændt.

Signalet skal helst være let genkendelig så man ikke er i tvivl om at der er nogen ved døren.

Ligenu benytter jeg en IHC lydgiver men den har en konstant, og ikke så kraftig, tone som ikke er særlig genkendelig. Når man sidder og ser TV kan man fx. tro at der ringes på døren når der kommer en tone der minder om.

Så har I en idé til hvilke komponenter jeg kunne bruge til at lave noget selv der kunne løse dette. Jeg kan fint betjene loddekolbe.

Kravet er at det skal kunne sidde i en enkelt LK Fuga dåse og gerne køre på 24Volt DC men dette er ikke et krav.

På forhånd tak. :)
Gravatar #2 - kasperd
23. mar. 2014 16:20
Hvis nu man kunne lave noget, der kunne sende et signal til fjernsynet (måske som fra en fjernbetjening), så kunne man f.eks. få fjernsynet til at mute, når der bliver trykket på dørklokken. Hvis man har et smart TV, så kan man måske ligefrem installere en applikation, der kan smide en besked op på skærmen om, at der bliver trykket på dørklokken.
Gravatar #4 - Qw_freak
24. mar. 2014 08:37
http://www.safegear.dk/alarmklokke-masterbell-56-2...

Bare sæt en NO contakt ved døren som sidder i serie med ovenstående klokke og 24 forsyning, så skal du nok kunne høre det... :)

fra elvvs.dk:
http://peecee.dk/uploads/032014/kontakt_saet.JPG
Gravatar #5 - Ronson ⅍
24. mar. 2014 09:12
Den nemmeste løsning er umiddelbart 230v direkte i kontakten, så besøgende selv skriger huset op.
Gravatar #6 - Thalion
24. mar. 2014 09:20
Ronson (5) skrev:
Den nemmeste løsning er umiddelbart 230v direkte i kontakten, så besøgende selv skriger huset op.

De gange jeg har fået stød af 230v har jeg umiddelbart ikke skreget mens jeg fik stødet. Men jeg bandede pænt meget efter.
Gravatar #7 - Ronson ⅍
24. mar. 2014 09:41
Der skal selvfølgelig sikres en god jordforbindelse til ofret, så det ikke bare lige suser fra en finger til en anden.
Gravatar #8 - starn
27. mar. 2014 17:29
Ronson (5) skrev:

Smuk idé, så kommer jehovas vidner kun forbi en gang ^^ Så er der så kun lige oprydningen tilbage...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login