mboost-dp1

En ældre om stress hos unge

Gå til bund
Gravatar #2 - Claus Jørgensen
24. jul. 2018 18:42
> "Vi skulle ikke hele tiden være ”på” og tjekke vores Facebook- og Twitter-profiler."

Hvorfor er det at gamle mennesker ikke forstår hvad push-notifikationer er? Folk "checker" ikke Facebook (og unge bruger dårligt nok Facebook mere), de reagere kun når der sker nåde.

Den generation der brugte arbejdspladsen på at checke Facebook hele dagen er dem som er 40-50 år gamle pt.

> "Når vi i min ungdom kørte i bus eller med tog, læste vi i en bog eller en avis. Eller endnu bedre, vi sad bare og gloede ud af vinduet"

> "I dag sidder de unge med hovedet nede i smartphonen."

Ja... og læser nyheder, bøger, lytter til podcasts, ser videoer og dokumentarer, eller deltager i international debat.

En moderne og meget mere intellektuel måde at fordrive tiden på end at læse bøger eller at stirre ud af vinduet som en anden bonderøv

> "Om natten ligger smartphonen på deres natbord, og vækker dem og også mange af os andre med et ”ding.” Måske kl. 4 30 om natten"

De fleste der ikke er gamle senile mennesker som forfatteren har DnD på om natten. Min mobil har aldrig vækket mig før den ringer (da den er mit vækkeur), fordi der er DnD mode på fra 22 til 08

---

Jeg må konkludere at forfatteren er idiot og slet ikke ved hvordan moderne teknologi fungere. Jeg er fuldstændig uenig i den måde han forsøger at drage paraleller mellem stress og moderne teknologi på.

Hans argumenter passer meget bedre på folk i alderen 40-55 som ikke kan finde ud af at begrænse deres forbrug af teknologi og sociale medier, og ikke ved hvordan man sætter telefonen på lydløs (hint: der er en knap på siden af din iPhone)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login